Permalänk

Extern dvd läsare xbox 360?

Hej, jag har en dvd-läsare till xbox360 som jag tagit ut från ett xbox360 som skulle slängas.

Jag undra om det skulle vara väldigt avancerat att bygga om den till en extern så man skulle kunna koppla den via USB till sitt xbox360?

Eller om någon redan gjort och kanske har någon guide eller liknande?

Behövs det någon speciell mjukvara? Finns ju extern HD-dvd läsare till xbox360 som körs via usb.

Permalänk
Medlem

Chippa den och sälj den på tradera.

Du kan nog glömma att ha den till datorn.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Nej alltså jag vill ha den till xboxet, koppla den till xboxet genom usb.

Permalänk
Medlem

Varför?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

som en kul grej ^^ sedan kan man ha 2 skivor i xbox samtidigt ^^

Permalänk
Medlem

Nej det kan du nog fetglömma.

Firmwaren i xboxen är inte designat för någots sånt, det finns ju inget syfte att implementera en sådan funktion i dashboarden.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

spara den som reservdel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Nej det kan du nog fetglömma.

Firmwaren i xboxen är inte designat för någots sånt, det finns ju inget syfte att implementera en sådan funktion i dashboarden.

OK tänkte just för man kan koppla in hd-dvd läsare genom usb till xboxet så tänkte kanske skulle gått om man gjorde om dvd-läsaren

Permalänk
Medlem

Bara för att en skruv passar i ett hål så måste inte alla skruvar passa i det hålet...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Bara för att en skruv passar i ett hål så måste inte alla skruvar passa i det hålet...

Med våd gör det det, men inte garanterat att det är helt efteråt

EDIT: feta fingrar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bryngel1989
OK tänkte just för man kan koppla in hd-dvd läsare genom usb till xboxet så tänkte kanske skulle gått om man gjorde om dvd-läsaren

Även om det skulle fungera med lite tweakning är min fråga..Varför?

Är det jobbigt o ta ut en skiva o sätta i en annan när du vill byta spel/film?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Vad är det för forumdel vi skriver i?
Varför bygger man en burkkylare av en peltier istället för att ha ölen i kylen?
För att det kul såklart!

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Svanto
Vad är det för forumdel vi skriver i?
Varför bygger man en burkkylare av en peltier istället för att ha ölen i kylen?
För att det kul såklart!

Tack.

Permalänk
Medlem

El_Svanto har rätt. Detta är modifikations-delen av SweC och jag anser garanterat att detta är en mod? Dock har du större chans att hitta svar på din fråga på forum som inriktat sig mer enbart på X360 + modifications.

Google är din vän!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Är inte dvd spelarna kodade med nån nyckel som bara passar till just den xbox den sitter i?

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

1, det går inte för dvdspelaren är superspecial, du kan flasha om den med ett s.k. 0800 firmware för att sedan koppla den till en dator och ha den som extra dvd, sedan är det så att den har en sifferserie som är en nyckel som endast passar till 360'n den satt i, man kan med mjukvara och en dator byta ut nyckeln och sätta in den i en annan 360

2. 360'n måste ha stöd för det, att koppla en usb->sata konverter och koppla den till 360'n som en extra dvdspelare tror jag inte på, men koppla en vanlig dvdrom via usb och testa, ett enkelt steg innan du lägger ner massa tid och energi

/Daniel

Permalänk

tack för svaren, det blir nog att jag skippar detta projektet då