Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
WOW, kolla inredningen, de var sjukt

Hittade lite bättre kvalité http://propergraphics.com/3dlowpoly/Koenigsegg/Koenigsegg_Ful...

Ord kan inte beskriva hur läckert det där var...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Mer om Gran Turismo 5 på Tokyo Game Show den 24 September!
http://g4tv.com/games/ps3/42533/gran-turismo-5/articles/68257...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stisse
Om ingen har sett denna än så är det dags nu Helt stört!
http://www.youtube.com/watch?v=_XxQbNyAuF0

Sinnesjukt fint
Men jag spelar hellre Forza Motorsport 3, och JA, jag har spelat GT spelen förut, inget som faller mig i smaken. Ja, det är fin grafik, men enligt mig inget annat.

Forza däremot...

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

kommer de aldrig till pc ?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
kommer de aldrig till pc ?

Skulle också vilja se detta till pc men tror inte det lär hända, Sony tjänar ju enorma pengar på GT spelen.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Precis, tänk på hur många som köper ett PS3 enbart för att spela GT5 på det.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Många kommer säkert säga emot mig. Men hoppas svårighetsgraden sänkts lite mot för GT4. Tycker det var grymt trist att inte klara av alla driving mission i det... Räcker med att det är typ omöjligt att få guld på alla licenser.

Någon som hört nånting om väderomslagen i spelet? Det skulle finnas med om jag inte minns fel.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

jag håller med dig kotte.
nivån på GT4 blev för hög när man skulle fixa dedär sista grejerna.
det ska vara svårt, självklart, men där blev det bara overkill och tråkigt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Någon som hört nånting om väderomslagen i spelet? Det skulle finnas med om jag inte minns fel.

oh~
låter intressant.
försöker undvika så mycket jag kan dock... vill ha hela upplevelsen när jag väl börjar spela... så undviker alla trailers och sånt.

Permalänk

Det var ju inte överdrivet svårt i de tidigare GT-spelen, lite utmaning är väl ändå kul?

Kan säga att allt nötande för att ta alla licenser i GT-spelen speciellt GT2 och vidare har gjort mig till en bättre spelare när det kommer till bilspel. Dra nytta av utmaningen så klår ni alla polare med ögonbindel sen!

GT5 är ju ändå en form av simulator, det är inte burnout eller need for speed vi sitter här o dreglar över o väntar på att få spela!

Permalänk
Avstängd

Varför inte spel som är lite svåra? måste allt vara så enkelt? det ska bli simplare hela tiden!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Varför inte spel som är lite svåra? måste allt vara så enkelt? det ska bli simplare hela tiden!

Man vill ju kunna klara av spelen. Spelen behöver inte vara enkla, men dom behöver inte vara omöjliga heller.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Spelet ska givetvis inte bli enklare, det är ju en simulator. Däremot borde dom göra som Forza där man kan sätta på och stänga av hjälpmedel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Spelet ska givetvis inte bli enklare, det är ju en simulator. Däremot borde dom göra som Forza där man kan sätta på och stänga av hjälpmedel.

Det kan man ju redan göra? sätta på och stänga av

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Medlem

Där är ju massvis med hjälpmedel i GT5P, bl.a Traction Control, Stability Manager, Amateur or Professional physics och Drivingline.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Men dåså.
Jag har inte spelat GT sen GT4 var nytt. Men om allt det där finns redan är ju spelet redan tillräckligt lätt, om man vill ha det ännu enklare är det ju arkadspel man ska titta på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Spelet ska givetvis inte bli enklare, det är ju en simulator. Däremot borde dom göra som Forza där man kan sätta på och stänga av hjälpmedel.

Nu pratar jag inte om köregenskaperna på bilarna. Simulator innebär att det ska vara verkligt. Men svårighetsgraden har inte så mycket med veklighet att göra. Ok att vinna över michael schumacher kanske inte är så enkelt. Men vem säger att man möter han?

Det jag menar mer är detta exempel.
Tävlingar där man börjar ett varv efter och får den slöaste bilen av alla och ska komma i mål etta. Där minsta lilla tabbe innebär att det är "game over". Att bromsa en millisekund för tidigt, att göra omkörningen lite för tidigt och missa ta baksuget osv osv.
När det handlar om såhär slöa bilar som detta exempel hjälper inte hjälpmedel speciellt mycket.

Ni som säger GT5 bör bli svårare har ni klarat av GT4? Tror jag klarade 99,?% och det var minsann inte lätt. Tre driving mission kvar.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Har klarat GT1, GT2, GT3 och GT5P (Har inte klarat hela GT4 men håller på) allt på Guld men det känns fortfarande som om det kunde vara något svårare, speciellt AI'n kunde varit smartare och något svårare att möta.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
Har klarat GT1, GT2, GT3 och GT5P (Har inte klarat hela GT4 men håller på) allt på Guld men det känns fortfarande som om det kunde vara något svårare, speciellt AI'n kunde varit smartare och något svårare att möta.

Har också klarat GT1, GT2, GT3 och GT5P. Däremot inte fått guld på alla licenser som ger en speciell bil. Håller med om AI:n kunde vara lite smartare...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Polyphony confirms GT5 head-tracking

Verkar riktigt fräckt!

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem

Ska dom släppa en 250GB Slim direkt efter att miljontals folk precis köp en 120GB, känns om inte bara jag kommer känna mig lite lurad då.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

ps3slim var ju fan fulare än ps1=P

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Köpte min ps3a för detta mäterverk. Jag har väntat, väntat, väntat och väntat på detta spel. Känns som dom skjutit upp det hela tiden. Nåja hoppas det kommer i december då. Kanske man får en fin julklapp, eller nej kommer köpa det direkt när de kommer ut!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Gran-Turismo 5's tribute to 458 Italia

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Gran-Turismo 5's tribute to 458 Italia
lYCsnEMpFsg

Riktigt nice, såg att både forza och gt gjort varsin version.

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem

Ja, detta var ju PD:s svar till DLC-videon till forza, lite som att "hos oss får du bilen gratis!"

Releasedatumet är nu satt till Mars 2010 för Japan. 950 bilar. 20 unika ställen. 70 banor totalt.

Efter att ha spelat NFS:Shit, som är väldigt buggigt, så hoppas jag på ett mera polerat bilspel från PD. Smart att vänta lite också, så alla andra bilspel som kommer nu får svalna lite...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Naturligtvis är det tråkigt att releasedatumet är uppskutet. Men hellre ett spel som är bäst och buggfritt. Spel som blir riktigt bra brukar ta lång tid att utveckla.

Blir bara äcklad av NFS serien som bara blir sämre och sämre för varje uppföljare. EA tycker om att spruta ut spel. Men det är klart det ger ju klirr i kassan. "Lägg in några nya kjolar i nästa spel och vips så säljer det".

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Naturligtvis är det tråkigt att releasedatumet är uppskutet. Men hellre ett spel som är bäst och buggfritt. Spel som blir riktigt bra brukar ta lång tid att utveckla.

Hur kan ett spel som just har fått sitt första och enda releasedatum vara uppskjutet? Alla tidigare datum har varit spekulationer och inget som Sony eller PD har gått ut och sagt.

Spelet ser bara bättre och bättre ut, hoppas mars även gäller för Europa, eller att det inte dröjer allt för länge innan det kommer hit.

/Viktor