Permalänk
Medlem

Windows 7, drivrutiner?

Hejsan,

kommer inom kort att få tillgång till Windows 7 Professional genom skolan och vill då installera det på alla mina datorer. Har inte direkt hittat några drivrutiner alls (utom hos nvidia), men det var ju inget problem med vista (då installerades allt i stort sett per automatik). Någon som har koll på om följande saker fungerar med win7?

Asus P5N-e SLI
Asus M2N-VM DVI
Intel D945GSEJT
MSI K8N Neo4 (Rev. A3)
Acer Aspire One A150

Mycket tacksam för svar eller pekningar i rätt riktning

Permalänk

Och du tror att dom har tagit bort stödet för hårdvaran i windows 7?

Du behöver knapp några drivrutiner.

Jag behövde endast till ljudkortet då det är creatives egna.

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Och du tror att dom har tagit bort stödet för hårdvaran i windows 7?

Du behöver knapp några drivrutiner.

Jag behövde endast till ljudkortet då det är creatives egna.

Det var ungefär det jag menade... Alltså "vad behöver jag separata drivrutiner till och var får jag isåfall tag i dem?"

Permalänk

Ja vart? Hos tillverkaren? www.???.com/download

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Ja vart? Hos tillverkaren? www.???.com/download

Vill inte vara oförskämd, men läs tråden innan du skriver något. Jag har kollat hos tillverkarna har jag sagt..

Till D945GSEJT hittade jag, men inte de andra.

Permalänk

Det finns alltid ett standardstöd för moderkort m.m. Funkar inte det så kan du alltid testa vistas drivrutiner. Inte gigantisk skillnad mellan Win7 och Vista vad gäller drivrutinerna.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det finns alltid ett standardstöd för moderkort m.m. Funkar inte det så kan du alltid testa vistas drivrutiner. Inte gigantisk skillnad mellan Win7 och Vista vad gäller drivrutinerna.

Tack för ett vettigt svar. Då tänker jag testa mig fram

Permalänk

Vistas drivrutiner brukar funka bra.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Det är förvånandsvärt sällan man behöver drivrutiner i 7:ans RC1 har jag märkt...
Har installerat det på 4 maskiner än så länge. Bluetooth dongeln har haft lite problem, RockerRAID kör vista drivers, Creative får drivers genom windows update. Annars har det bara tutat rakt igenom.

Visa signatur

Server: E6850, 4x1GB DDR2 6400 Corsair XMS2 CM2X1024 Pro, 4TB HWRaid5 + 6TB SWRaid5 Samsung F1 S-ATA, Windows 2008 Std 64-Bit
Hemma: Intel Q9550, 1x150 VelociRaptor, Windows 7 Retail Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stimulant
Det är förvånandsvärt sällan man behöver drivrutiner i 7:ans RC1 har jag märkt...
Har installerat det på 4 maskiner än så länge. Bluetooth dongeln har haft lite problem, RockerRAID kör vista drivers, Creative får drivers genom windows update. Annars har det bara tutat rakt igenom.

Okay låter riktigt bra! Hoppas jag får tillgång till mitt konto imorgon så att jag kan börja installera