Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakjar
Uppgifter om återförsäljare av Asus UL30A-QX072C på Prisjakt.nu har under de senaste dagarna förändrats avsevärt. Det är inte alls lika många som verkar planera att ta in den. Jag som förbeställde på Dustin möts numera av den här texten på Asus UL30A-QX072C:s produktsida...

"Denna produkt är för närvarande stoppad för försäljning" + att de flyttat fram beräknat leveransdatum.

det lär kanske dröja innan 8-cells versionen börjar säljas

:/ ..Får kanske börja snegla på andra modeller och tillverkare. Timelinen seglade precis upp en bit på listan igen, men även HP's nya probook och dm serie ser smått intressanta ut..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
:/ ..Får kanske börja snegla på andra modeller och tillverkare. Timelinen seglade precis upp en bit på listan igen, men även HP's nya probook och dm serie ser smått intressanta ut..

Fick nyss reda på av Dustin i alla fall.... att de inte skickar ut datorn förrän Windows 7 släpps. Även om de skulle ha datorn innan dess så skickar de inte ut den. Den kanske kommer förinstallerad med W7 då

Permalänk
Medlem

Vad jobbigt allting blev. Orkar man vänta ännu en månad på den här datorn eller ska man börja blicka över på timeline?

Permalänk
Medlem

Hej igen, Det verkar vara många som har samma problem med batteriet.. Då blir frågan ist

Är det någon som har ett batteri som sitter HELT fast????

Har oxå större mellanrum på högra gångjärnet än vänstra, stör mig inte så mkt.
Jag kan oxå leva med batteriglappet men är mest rädd att det skall slitas på 1,5 år och då är garantin helt plötsligt ute. SKickar tillbaka min till bray och får en ny, hoppas på att den har ett fast batteri om det nu finns det på dessa modeller.

Förutom allt klagande så är datorn riktigt nice, bra batteritid (inte gjort några studier på den) men den e skön att skriva på förutom att man ibland kommer åt touch paden med tummarna och så hoppar det man skriver någon annanstans, lite störande men men..

Något mer nån undrar över?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av playlien

Något mer nån undrar över?

Ja jag undrar 2 saker...

Hur mycket väger din Asus och hur många celler har ditt batteri?

Har du provat köra typ Photoshop CS3 eller CS4 på den? Och hur funkar det i så fall? Det är ju ingen dator för just det ändamålet men ibland måste man använda det även på små datorer

Tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peakjar
Ja jag undrar 2 saker...

Hur mycket väger din Asus och hur många celler har ditt batteri?

Har du provat köra typ Photoshop CS3 eller CS4 på den? Och hur funkar det i så fall? Det är ju ingen dator för just det ändamålet men ibland måste man använda det även på små datorer

Tacksam för svar

Ja, jag undrar också hur CS3/CS4 funkar! Testa gärna att köra Bridge samtidigt och se om systemet säckar ihop totalt eller om det är körbart.

Sen får du gärna posta lite bilder också

EDIT: Kan du testa Quake Live också?

Permalänk
Medlem

Kommer sälja denna dator på mitt jobb, såg dock att den hade utgått ur sortimentet för drygt en vecka sen. Undrade vad som hade hänt och hörde av mig till inköpsavdelningen. Tydligen så har dom dragit tillbaka alla modeller för att installera dom med W7.

Har inte varit inne här i tråden på ett par dagar och läst vad folk har haft för problem med den men kan tänka mig att många av dessa kommer att vara åtgärdade när den åter släpps på marknaden. Så det är nog inte bara OS´et.

"Får inte säga så mycket innan den 18" sa han även, vad han nu menar med det..

Permalänk
Medlem

Mailade Dustin om att avbeställa min förbeställning. Såg sen att även Dustin försvunnit från listan över återförsäljare av denna dator på Prisjakt.se

Nu inväntar jag mer info eller kikar på andra datorer.... hmmm

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta att UL30A-QX059C har 8-cellsbatteriet på 5600mah (det största alltså) och ingen bluetooth. Jag tycker inte batteriet glappar nämnvärt som någon påpekat, det kanske går att rucka på någon millimeter i höjdled men annars sitter det bra, det flyttar inte på sig när man vänder burken uppochner eller så, såvida man inte skakar den. Att gnälla över detta tycker jag är löjligt. Skärmen håller samma avstånd på båda sidorna.

Vi har ett ex i lager här i butiken för 6995:- om någon är sugen

Edit: har 2st i lager, men den ena har en trasig minnessticka.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Hej

Denna dator ser ut att vara riktigt trevlig. Dock så har jag lite funderingar, såg på Asus sida att det finns en version med SU9400 processorn. Är det någon som vet om den kommer till Sverige?

/Smurre

Visa signatur

En dator.

Permalänk
Medlem

Är det DDR2 eller DDR3 på dessa datorer?

Permalänk
Medlem

Jag beställde 59C för ungefär två veckor sen.. Kände mig jävligt nöjd, men blev mer o mer orolig när det försvann butik efter butik på prisjakt.

Hade en del mailkonversation med butiken, och även en annan butik ang. modellerna och eventuella leveransdatum.

Fick mail igår från butiken jag beställt ifrån, citat.

"Hej

Tyvärr har de inga chassin kvar =( och kan inte tillverka fler."

Låter jävligt märkligt. De här modellerna är ju rätt nya på marknaden.
Jag tycker det anas ugglor i mossen.. Asus måste ha grymma problem med sina leverantörer, eller också är det allvarliga fel på modellen och de har valt att dra tillbaka den.

I vilket fall som helst beställde jag en TimeLine 3810TZ igår.
Hoppas det går bättre med den.

Permalänk
Medlem

Hah, där ser man. Som du säger kanske det inte är hela sanningen där, utan att det även är något annat som sätter käppar hjulet.

För egen del avvaktar jag nog ett tag till, även om det börjar bli segt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthr4x
Är det DDR2 eller DDR3 på dessa datorer?

DD3. Det borde inte vara särskilt svårt att få det bekräftat på Asus hemsida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurre05
Hej

Denna dator ser ut att vara riktigt trevlig. Dock så har jag lite funderingar, såg på Asus sida att det finns en version med SU9400 processorn. Är det någon som vet om den kommer till Sverige?

/Smurre

I nuläget tvivlar jag på det, men om du får tag på någon officiell uppgift från Asus så posta gärna i tråden!

Permalänk
Inaktiv

Inte tillverka fler chassin? Låter verkligen konstigt! Tror inte det är nå vajjsing med chassit, förutom batteriproblemet är det ju asshysst. Tror snarare att det dom säger är sant isåfall Jag blir mer och mer nöjd att jag köpte denna för varje dag som går!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Inte tillverka fler chassin? Låter verkligen konstigt! Tror inte det är nå vajjsing med chassit, förutom batteriproblemet är det ju asshysst. Tror snarare att det dom säger är sant isåfall Jag blir mer och mer nöjd att jag köpte denna för varje dag som går!

Det är ju omöjligt att säga något om modellen är bra eller ej enbart baserat på ditt användande. ASUS kanske har upptäckt något som gjort att de dragit tillbaka modellen för tillfället. Det behöver ju inte ha något med "vajjsing på chassit" att göra. Kan ju vara vad som helst.

Som jag skrev, jag tycker det anas ugglor i mossen. Varför skulle man inte kunna tillverka fler chassin på en ny modell, en så stor tillverkare av datorer som ASUS är.
Och som jag skrev också, antingen är det lurt med modellen i sig som ASUS har problem med, och har därför dragit tillbaka hela tillverkningen, alltså "chassi-grejen" är bara påhitt.

Eller också har de världens kanske sämsta leverantör, och kan faktiskt inte tillverka några fler chassin till den modellen. Men det känns ju väldigt, väldigt märkligt.

Ska bli intressant att se om modellen dyker upp igen.

Permalänk

Hej!

Jag köpte en UL30A, version 72C i förrgår på JME-data och jag kan inte säga något annat än att jag är grymt nöjd!

Datorn är tyst som en mus, generar ingen värme till knäna när man sitter i soffan med den.

Prestandamässigt är den vad jag förväntar mig...fungerar klockrent ute i windows till suft, musik, program etc. Har inte ens provat spela, men antar att det inte är värt det.

Batteriet är GRYMT, när den är på "energispar" visar datorn 10:00 timmar under ca 1timme. Antar att Win7 inte kan visa högre än 10h

Vid "balanserat" batterival så håller den ca 8h innan den behövs laddas! (jag har inget glapp i mitt batteri som många klagar över här :S )

Även om 13.3" saknar dvd-läsare löste jag win7-installationen via min externa HHD. Alla drivrutiner etc gick att tanka från Asus hemsida och naturligtvis alla till Win7.

Den väger 1.7kg tror jag och är SLIMMAD. Tangentbordet är det bästa jag skrivit på hittills och kvalitetet är något datorn utstrålar!

Högtalarna sitter under datorn och har mediokert ljud, men faktiskt går det att spela högt (maxvolym) utan att det skorrar.

Att Asus lämnar 2års garanti och 1år garanti på batteriet är ju inget man heller tackar nej till

Jag fick även med gratis uppgradering till Win7 när det lanseras.

Till alla er där ute som tvekar på att köpa - KÖP!

Ha en bra dag // Gustav

Permalänk

Var det verkligen en 72c du fick tag påhos JME-data? Och inte 59c?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vildeville
Var det verkligen en 72c du fick tag påhos JME-data? Och inte 59c?

Yepp, lappen på baksidan säger 72C och jag har 500GB hhd

Det va för övrigt sista ex också.

Permalänk

Jöklar ... vad fick du betala?

Permalänk
Medlem

Men 72C har väl inte bluetooth?
Samt vet någon om man kan köra 64bits OS på den?

Tack på förhand!

Visa signatur

En dator.

Permalänk

Jag betalade 7500kr. Ja jag kör win7 64bit! Fungerar klockrent

Permalänk
Medlem

Kan du inte testa o köra lite prestanda tester på den? Skulle vara roligt o se typ 3dmark06 och kanske SuperPI.

Visa signatur

En dator.

Permalänk

Någon som vet om dustinhome kommer att få ul30a i lager igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikonisten
Någon som vet om dustinhome kommer att få ul30a i lager igen?

Ja, efter att Windows 7 har släppts.

Permalänk
Medlem

Såg att det har kommit upp en ny version upp på prisjakt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=506618 det är en med windows 7 och 3gb ram. Går på 7500 hos komplett. Den har samma pris som QX072C hade, fast QX072C hade en gb mer ram. Undra om priserna kommer stiga nu iom win 7 lanseringen.

Permalänk
Medlem

Den nya har tydligen blåtand också...

Permalänk
Medlem

UL30A-QX056V

Har precis beställt en UL30A-QX056V från b-ray.se .

Den har Win7 home premium (64-bit), bluetooth med mera och kommer skickas på onsdag.

En anledning till att flera modeller dragits tillbaka är att de ska förinstalleras med Win7. Eftersom det officiella lanseringsdatumet för Win7 är 22/10 för hemanvändare så skickas den tidigast 21/10.

Ska skriva lite om datorn när jag mottagit och testat den. Min kravspec på dator har varit: Mycket portabel, lång batteritid och kapacitet att utföra enklare uppgifter för skola (openoffice, kanske lite video e t c). Ska även testa den lite med Indesign CS3.

Permalänk
Medlem

Re: UL30A-QX056V

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Venerian
Har precis beställt en UL30A-QX056V från b-ray.se .

Den har Win7 home premium (64-bit), bluetooth med mera och kommer skickas på onsdag.

En anledning till att flera modeller dragits tillbaka är att de ska förinstalleras med Win7. Eftersom det officiella lanseringsdatumet för Win7 är 22/10 för hemanvändare så skickas den tidigast 21/10.

Ska skriva lite om datorn när jag mottagit och testat den. Min kravspec på dator har varit: Mycket portabel, lång batteritid och kapacitet att utföra enklare uppgifter för skola (openoffice, kanske lite video e t c). Ska även testa den lite med Indesign CS3.

Slängde iväg en beställning på den här också. Stora batteriet, blåtand och 64-bit OS Skulle vara riktigt fint om man fick den innan helgen.

Edit: 1k inlägg! \o/

Permalänk

Recension av Asus UL30: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5263

De gillade den skarpt!

Jag funderar på att antingen köpa Asus UL30 eller HP DM3, några åsikter om vilken som är bäst?

Permalänk
Medlem

Hah, nu har de höjt priset på B-ray med 140 sek, fint att man slog till vid rätt tillfälle..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refused726
Recension av Asus UL30: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5263

De gillade den skarpt!

Jag funderar på att antingen köpa Asus UL30 eller HP DM3, några åsikter om vilken som är bäst?

Jag tycker givetvis att UL30 är ett bättre val ( ) Skämt åsido, på pappret är UL30 bättre, vad gäller känsla och byggkvalitet så kan jag tyvärr inte uttala mig om det.