Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare! Hoppas ni har det bra i julstressen och all snö som Sverige drabbats av! Vi på Inet vill passa på och önska er alla en underbar jul och tacka för 2010!

Vill även informera om att vår kundtjänst kommer att ha öppet som vanligt under hela julen förutom jul- och nyårsafton då vi har stängt. Ordrar som läggs under mellandagarna kommer som normalt att skickas samma vardag om order är lagd innan 17:00. Om posten jobbar på gäller samma snabba leveranstider som vanligt.

När det gäller svar här i forumet kommer Doktor Inet att ta en liten semester och återkomma med full kraft under nästa år! Om ni vill ha svar på något är det bara att kontakta oss på uppgifterna nedan.

Kundtjänst telefon: 031-652700
Kundtjänst mail: info@inet.se
Servicefrågor mail: service@inet.se

God jul!

Skrivet av Konichiwa:

När det står "Väntar på reserverdel" på ett moderkort, vad är det ni väntar på egentligen? (:

För jag tror inte ni direkt lagar det ;p

Detta innebär oftast att vi väntar på ersättningsprodukt. Slå oss gärna en signal eller skicka ett mail om du vill ha info specifikt om ditt ärende.

Skrivet av Zuty:

Verkar finns inne när jag kollade, kanske helt fräscha.. 635:- kostar dom, dock beställningsvara.

-

Det nya "länka till kundvagns"systemet är ehlt underbart! Bra jobbat.

Vi hoppar ni gillar det! Dra gärna ett mail till web@inet.se om ni hittar buggar eller liknande!

Skrivet av Svenake:

Tja

Undrar när ni börjar sälja och om ni ska börja sälja Starcraft 2 Razer delarna, speciellt tangentbordet Marauder? Snart daxs att spendera lite julklapps pengar så och handlar helst allt på Inet.se <3

Tack

Ditt önsekmål är vidarebefordrat till inköpsavdelningen! Kommer upp på hemsidan om det är möjligt att ta in.

I dagsläget finns det tyvärr ingen information om när dessa kort blir tillgängliga i norden, men gissningsvis någon gång i början av februari.

Skrivet av Sjodden:

Såg att det saknas info om vilka grafikkort Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX Pro - Inet.se , Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX Pro - Inet.se , Scythe Musashi VGA Cooler - Inet.se samt en del av Zalman kylarna passar till. Går ju att ta reda på själv som kund men känns lite omständigt att behöva det när Inet titulerar med bästa shoppen (Eller kanske bara min webbläsare som spökar)

Fixas inom kort!

Skrivet av ClockArt:

Inet hade inte allt på lager när jag beställde så frågade om det gick att lösa på något smidigt sätt, och detta får man som svar några minuter senare:
"Hej,
Jag har ordnat en delleverans av din order. Alla produkter förutom musmattan kommer skickas från vårt lager imorgon.

God jul!"

Det blir tydligare för varje gång man köper saker från Inet varför dem har blivit årets nätbutik två år i rad.
Ville bara säga ett stort tack till Inet, speciellt Victor som hade hand om mitt ärende, och önska god jul!

God jul!

Skrivet av znirreoc:

hej, när kommer Razer black widow in i lager?

Datumet på Black Widow är tyvärr obekräftat.

God jul på er allesammans!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator

God jul, härliga pepparkaksdjur ni har där

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

tackar gullet

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska ändra titeln på denna produkten

Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se

Låter väldigt fel "Byggnation av dator" Borde snarare heta "Montering och test av dator med valfria komponenter"

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Snabb leverans, bra support. Rekommenderar denna sida starkt

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om ni slutar med att skicka varorna i lådor som är tre gånger så större, även om ni använder er utav mycket skyddskuddar så blir det fraktskador, helt sinnes. Skärpning.

Permalänk
Medlem

Kom igen, kör fraktfritt för summor under 500kr fram tills nyår Det finns säkert fler än jag som vill beställa småsaker och då ska man såklart beställa från Inet

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Helt sjukt hur bra ni på inet är

Undrar om ni ska ha någon mellandagsrea i år? Är sugen på att köpa en Noctua NH-D14

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vara bra om kategorin "Kablar / Adapter > Bildskärm" även fanns under "Bildskärmar > Tillbehör >"?

Permalänk
Medlem

Hej inet!

Har ett önskemål på en skärm

DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK

Vore mycket trevligt om ni kunde få in denna, så man har nåt att glo på när man snart beställer alla komponenter från er

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Jaha Inet, jag antar att ni tänker ta in Gentle Typhoon 5400 RPM när dessa börjar säljas. Har jag fel?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Ni kanske borde skriva att fläktarna "Scythe Slip Stream 140mm" endast passar i 120mm fläktplats eller lägga dom i 120mm kategorin.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni på Inet några planer på att ta in DDR3-minnen med ECC?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2,67 Ghz | Gigabyte P55A-UD4 | Corsair 4GB DDR3 1600@1600 MHz | Sapphire Radeon HD5850 1GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Finns det nån ny info om när inet kommer öppna i Stockholm eller är det fortfarande ~ februari/mars?
Och kommer det bli nått trevligt öppningsjippo? Eller är det för tidigt att fråga om sånt :p?

Permalänk
Medlem

Tjaa inet! Undrar bara lite varför ni säljer Razer Naga Epic så fruktansvärt billigt jämför med alla utgånspriset på Razers hemsida? Ni tar bara 659kr för den medans dom tar $129.99, har det blivit något fel? För det är ett väldigt lågt pris (fast det har vi inget emot ^^) God Jul på er!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Hej Inet.

Undrar varför Razer Lachesis Phantom White är mycket billigare än Blue och White modellerna av samma mus?

Tack för svar!!

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem

Tjenare Inet.se!

Skulle ni kunna köpa in NZXT Phantom Chassit?

NZXT :: Unique. Unprecendented. Inspired - Phantom Product Detail

Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

Har ni tänkt att ta in ocz ssd diskar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatcamp:

Har ni tänkt att ta in ocz ssd diskar?

Och OCZ Revodrives?

Permalänk
Inaktiv

Är det verkligen 770-chipset på det här moderkortet?
https://www.inet.se/artikel/1901934/msi-870-c45

Permalänk

Hm..Har ni sålt för bra före jul..
Jag som precis tänkt beställa ett paket och så har ni istort sett slut på AM3 moderkort

Permalänk
Medlem

Apropå OCZ, hade ni inte OCZ nätagg förut, vart tog dem vägen?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Har en liten önskning att ni skaffar in MSI grafik kort, dom har riktigt bra kyllning med deras twin frozer. Tack

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Blir det någon mellandagsrea hos er eller? väntar på den, nu om det skall komma någon hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMSR:

Blir det någon mellandagsrea hos er eller? väntar på den, nu om det skall komma någon hoppas jag.

från deras facebook sida:
Vi kör ingen generell rea, men kollar våra konkurrenter som hökar och matchar i de flesta fall deras rea-priser direkt. Våra ordinariepriser är i många fall billigare än andras mellandagsreor!

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Varför har ni bara ett års garanti på Corsair-minnen? Komplett har två år och DustinHome har livstid.

(Jo jag vet att man får livstidsgaranti genom Corsair, men den är värdelös för min del eftersom de tydligen skickar med UPS, så nu får jag kasta de trasiga minnena och köpa från någon annanstans än inet nästa gång).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Varför har ni bara ett års garanti på Corsair-minnen? Komplett har två år och DustinHome har livstid.

(Jo jag vet att man får livstidsgaranti genom Corsair, men den är värdelös för min del eftersom de tydligen skickar med UPS, så nu får jag kasta de trasiga minnena och köpa från någon annanstans än inet nästa gång).

På vilket sätt menar du att valet av transportör påverkar din garanti? Vid uppenbara garantifel brukar ju kunden ersättas för sina fraktutlägg ändå. (Har varit så för mig då jag reklamerat nåt, men har aldrig reklamerat just minne dock).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

På vilket sätt menar du att valet av transportör påverkar din garanti? Vid uppenbara garantifel brukar ju kunden ersättas för sina fraktutlägg ändå. (Har varit så för mig då jag reklamerat nåt, men har aldrig reklamerat just minne dock).

Det fungerar inte att skicka med speditörer till hemadresser, jag jobbar och det finns inte på kartan att jag tänker ta ledigt hela dagen för att vänta på någon UPS-kille som kanske kommer mellan 7-19.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det fungerar inte att skicka med speditörer till hemadresser, jag jobbar och det finns inte på kartan att jag tänker ta ledigt hela dagen för att vänta på någon UPS-kille som kanske kommer mellan 7-19.

Nja, visst kan det finnas på kartan. Jag har efter tfn-kontakt med budbärare vid förhinder lyckats få en mer exakt tid, med just argumentet att ingen kan sitta och vänta hela dagen. Oftast gör de ett eventuellt försök först och blev det lottlöst brukar de ringa upp (om du gett dem ditt nummmer förstås).

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det fungerar inte att skicka med speditörer till hemadresser, jag jobbar och det finns inte på kartan att jag tänker ta ledigt hela dagen för att vänta på någon UPS-kille som kanske kommer mellan 7-19.

Du har aldrig funderat på att ange jobbadressen som leveransadress? I värsta fall får du förvarna godsmottagningen om att du väntar ett paket och fråga lite försynt om de "vill vara så snälla och ringa/maila/skicka röksignaler när det har kommit?"

Visst, jobbar man på linan hos Volvo eller något liknande kanske det är lite snårigt men budfirmorna har inget emot det, det gör det snarare lättare för dem.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.