Permalänk
Medlem

tja inet,
angående byggnation, vad händer om datorn inte är framme innan jul fast alla delarna var i lager innan den 15:e? https://www.inet.se/artikel/9990250/byggnation-av-dator-med-v... blir det någon form av ersättning?

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet, såg att ni hade lagt upp några Fractal Design Define R2 på hemsidan men såg att de hade samma pris som R3:an. Skulle ni inte kunna justera ner priset lite på R2:an så man köpa ett sånt?

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av inet.se:

Jupps! Vi kommer inom kort att byta ut växeln mot en ny, bättre variant. Så det är på G.

Mvh / Inet

Låter bra, har dock en ytterliggare fundering.

Jag ville göra en ändring i en beställning och när jag till slut kom fram så var svaret att det redan var packat, undrar lite varför jag då fick ett sms över en timme senare där det står att det börjar plockas. Segt SMS-system eller kollade han kanske fel?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det har varit en fråga ang be quiet!-fläktar tidigare, men jag undrar om ni kan ta in några (eftersom ni ändå har nätaggregat från dem i ert sortiment) eller om ni bara kör på Noctua, Scythe, Nexus, Fractal Design och Arctic Cooling. Det behöver ju inte vara 100 st av varje, men kanske några av 120mm modellen iaf. Ni kanske kan ta in några stycken och kolla om det säljer?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Auzentech X-Meridian 7.1 G2
Detta Ljudkort släpptes den 13:e December enligt auzentech.com
Så jag ville bara höra efter om det är något som kommer säljas i eran webshop och när ni kan tänkas att få in dem samt vad de kan hamna på i pris?
Priset i USA med omnejd ligger på Ca 160 Dollar, så runt 12-1300Kr kanske ?

GOD JUL i förskott.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kontakta vår kundtjänst på 031-652700 eller info@inet.se.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

God jul på dig med!

Mvh / Inet

Efter mycket räkning kom jag fram till att det endast gällde ~50 kr. Ni på Inet får köpa julfika för dem pengarna istället.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Någon chans att Asus G53JW-SZ188V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer eller liknande kommer hitta in i eran butik? Är på jakt efter en kapabel laptop och Acer 5943G som jag var intresserad av lider tydligen av medioker display samt väldiga temperaturer (mest störande att tangentbordet blir väldigt varmt tydligen) vilket verkar vara en dealbreaker för mig..

Edit - Såg att ni har tydligen haft den i butiken men att den också utgått? Får man fråga varför?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Ni har inga datum spikade för öppnande av butiken i Stockholm? eller ni kanske kan ge ett ungefärligt datum? månad kanske då?

Jag ska iaf köpa ny dator i Mars och då vore det klockrent om jag kunde hämta ut den i butiken istället för postorder!

MVH

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Tjenare!

Ni har inga datum spikade för öppnande av butiken i Stockholm? eller ni kanske kan ge ett ungefärligt datum? månad kanske då?

Jag ska iaf köpa ny dator i Mars och då vore det klockrent om jag kunde hämta ut den i butiken istället för postorder!

__________________
Pentium II 200Mhz || 128MB Ram || 64MB TNT ULTRA || Windows 95 ||
MVH

Verkar var dags nu

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Bad er byta grafikkort på en order och ni gjorde det och fick iväg ordern samma dag.

Måste säga att det är grymt bra support från Inet. Ska ha mycke kudos för det. Inte fått paketet än men det kommer lagom till jul.

Permalänk
Inet

Hej alla SweClockare!

Vill passa på och informera om att vi idag har lanserat en helt ny kundvagn med den efterfrågade funktionen "länka till kundvagn/inköpslista"!

Det går nu att skapa en länk till en inköpslista och posta här i forumet, skicka till bekanta eller mejla till oss, den som klickar på länken får upp din inköpslista och kan välja att ladda den till sin kundvagn.

Kika till exempel på länken där det ligger ett litet trevlig erbjudande!
Kundvagn - Inet.se

Skrivet av ToJa92:

Hej!

Undrar om ni skulle kunna ta in en SATA-kabel där den ena änden är vinklad och båda ändarna har en låsmekanism? Fick med en sån till mitt moderkort, men har inte hittat några sådana kablar någonstans, i alla fall inte i sverige

Det är tyvärr svårt och få tag på SATA-kablar med clip även på den vinklade kontakten. Vi håller utkik och tar hem om det är möjligt!

Skrivet av Solow:

tja inet,
angående byggnation, vad händer om datorn inte är framme innan jul fast alla delarna var i lager innan den 15:e? https://www.inet.se/artikel/9990250/byggnation-av-dator-med-v... blir det någon form av ersättning?

Vi ligger bra till i produktionen och som det ser ut nu kommer det inte att hända. Om det mot förmodan kommer att hända är det bara att slå oss en pling för att komma fram till en lösning.

Skrivet av bujar96:

Hejsan Inet, såg att ni hade lagt upp några Fractal Design Define R2 på hemsidan men såg att de hade samma pris som R3:an. Skulle ni inte kunna justera ner priset lite på R2:an så man köpa ett sånt?

Priset justerat på alla R2 nu!

Skrivet av TheDaemon:

Låter bra, har dock en ytterliggare fundering.

Jag ville göra en ändring i en beställning och när jag till slut kom fram så var svaret att det redan var packat, undrar lite varför jag då fick ett sms över en timme senare där det står att det börjar plockas. Segt SMS-system eller kollade han kanske fel?

Testade just systemet själv och SMS går ut direkt när vi påbörjar plock. I det här fallet låter det som om det blivit något fel i mobilnätet.

Skrivet av Piece of Cake:

Jag tror att det har varit en fråga ang be quiet!-fläktar tidigare, men jag undrar om ni kan ta in några (eftersom ni ändå har nätaggregat från dem i ert sortiment) eller om ni bara kör på Noctua, Scythe, Nexus, Fractal Design och Arctic Cooling. Det behöver ju inte vara 100 st av varje, men kanske några av 120mm modellen iaf. Ni kanske kan ta in några stycken och kolla om det säljer?

Ditt önskemål är vidarebefordrat till inköpsavdelningen.

Skrivet av Homer_S1:

Auzentech X-Meridian 7.1 G2
Detta Ljudkort släpptes den 13:e December enligt auzentech.com
Så jag ville bara höra efter om det är något som kommer säljas i eran webshop och när ni kan tänkas att få in dem samt vad de kan hamna på i pris?
Priset i USA med omnejd ligger på Ca 160 Dollar, så runt 12-1300Kr kanske ?

GOD JUL i förskott.

/Homer_S

Din fråga är vidarebefordrad till inköpsavdelningen! Kortet kommer upp på hemsidan om det är möjligt att få in.

Det är tyvärr inget vi kommer att få in.

Skrivet av Shinjed:

Någon chans att Asus G53JW-SZ188V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer eller liknande kommer hitta in i eran butik? Är på jakt efter en kapabel laptop och Acer 5943G som jag var intresserad av lider tydligen av medioker display samt väldiga temperaturer (mest störande att tangentbordet blir väldigt varmt tydligen) vilket verkar vara en dealbreaker för mig..

Edit - Såg att ni har tydligen haft den i butiken men att den också utgått? Får man fråga varför?

Jupps, vi har haft i lager, men burkarna har tyvärr utgått.

Ta gärna en titt på MSI-burkarna som är riktigt trevliga!

Datorer - Bärbara datorer - Inet.se

Skrivet av Oneone:

Tjenare!

Ni har inga datum spikade för öppnande av butiken i Stockholm? eller ni kanske kan ge ett ungefärligt datum? månad kanske då?

Jag ska iaf köpa ny dator i Mars och då vore det klockrent om jag kunde hämta ut den i butiken istället för postorder!

MVH

Butiken öppnar så fort byggarbetarna är klara vilket bör ske någon gång under våren!

Skrivet av NinD:

Bad er byta grafikkort på en order och ni gjorde det och fick iväg ordern samma dag.

Måste säga att det är grymt bra support från Inet. Ska ha mycke kudos för det. Inte fått paketet än men det kommer lagom till jul.

Vi får hoppas att posten skyndar på och levererar ditt paket innan jul!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jupps, vi har haft i lager, men burkarna har tyvärr utgått.

Ta gärna en titt på MSI-burkarna som är riktigt trevliga!

Datorer - Bärbara datorer - Inet.se

Mvh / Inet[/QUOTE]

Enligt Asus har den inte utgått, den har helt enkelt kommit ut i ny revision?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Väldigt bra av er inet att fixa den nya kundvagnen så att man kan kopiera direkt!

Permalänk
Medlem

Vill bara säga Big Love till Inet!

Godjul på er

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Hej alla SweClockare!

Vill passa på och informera om att vi idag har lanserat en helt ny kundvagn med den efterfrågade funktionen "länka till kundvagn/inköpslista"!

Det går nu att skapa en länk till en inköpslista och posta här i forumet, skicka till bekanta eller mejla till oss, den som klickar på länken får upp din inköpslista och kan välja att ladda den till sin kundvagn.

Kika till exempel på länken där det ligger ett litet trevlig erbjudande!
Kundvagn - Inet.se

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs771.snc4/67155_...

Mvh / Inet

Finns möjligheten att köpa grejer med presentkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Finns möjligheten att köpa grejer med presentkort?

Ja, i butikerna.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Tja

Undrar bara när ni får in Razer Ironclad och hur mycket den kan tänkas kosta

Tack på förhand

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk

Beställde ett GTX 580 mot postförskott vilket jag ångrade, gjorde återköp på eran sida och fyllde i uppgifterna... Fick ett mail där det bl a stod att det måste skickas tillbaks som företagspaket (?) och att man måste lösa ut de innan man skickar tillbaka de?!

Snackade med killen på utlämningsstället och han sa att de inte behövdes utan att jag hade rätt att skicka tillbaka de inom ett visst antal dagar, gjorde som han sa och returnerade paketet.

Hoppas att de var rätt och så nu för jag har inte tid att hålla på & skicka paket fram och tillbaks, bor 3-4 mil ifrån där ja hämtar paketen.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Hej. Sitter på hemsidan och hade tänkt beställa lite hårddiskar, men undrar en sak, "fri-frakt" produkten fungerar inte, verkar det som iaf, men slänger iväg en beställning ändå

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Inet
Skrivet av Skippy:

Väldigt bra av er inet att fixa den nya kundvagnen så att man kan kopiera direkt!

Skrivet av flipp3n:

Vill bara säga Big Love till Inet!

Godjul på er

God jul på er!

Skrivet av nmc:

Finns möjligheten att köpa grejer med presentkort?

Skrivet av Piece of Cake:

Ja, i butikerna.

I dagsläget fungerar presentkort endast i butik.

Skrivet av Svenake:

Tja

Undrar bara när ni får in Razer Ironclad och hur mycket den kan tänkas kosta

Tack på förhand

Inköpsavdelningen kollar på det, kommer upp på hemsidan om det är möjligt att få in!

Skrivet av Supermotard:

Beställde ett GTX 580 mot postförskott vilket jag ångrade, gjorde återköp på eran sida och fyllde i uppgifterna... Fick ett mail där det bl a stod att det måste skickas tillbaks som företagspaket (?) och att man måste lösa ut de innan man skickar tillbaka de?!

Snackade med killen på utlämningsstället och han sa att de inte behövdes utan att jag hade rätt att skicka tillbaka de inom ett visst antal dagar, gjorde som han sa och returnerade paketet.

Hoppas att de var rätt och så nu för jag har inte tid att hålla på & skicka paket fram och tillbaks, bor 3-4 mil ifrån där ja hämtar paketen.

Absolut, det fungerar också! Det tråkiga med att returnera på detta sätt är att hanteringskostnaden för retur blir betydligt högre och kostnaden för dig som kund blir 250:- i stället för 100:- om du följt instruktionerna i mailet och använt den förbetalda subventionerade fraktsedeln som skickades ut mailledes.

Om ni har frågor vid retur eller liknande, eller ja, frågor om vad som helst är det bara att slå oss en signal eller skicka ett mail så svarar vi så fort som möjligt!

Skrivet av KebbZ:

Hej. Sitter på hemsidan och hade tänkt beställa lite hårddiskar, men undrar en sak, "fri-frakt" produkten fungerar inte, verkar det som iaf, men slänger iväg en beställning ändå

Hm, testade precis och slänga iväg en order med lite diskar och fraktfritt fungerade. Säker på att du har varor över 500:- i kundvagnen? Skicka gärna iväg ett mail med länk till din kundvagn om det fortfarande inte fungerar så får vi undersöka vad som är fel.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

När det står "Väntar på reserverdel" på ett moderkort, vad är det ni väntar på egentligen? (:

För jag tror inte ni direkt lagar det ;p

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenake:

Tja

Undrar bara när ni får in Razer Ironclad och hur mycket den kan tänkas kosta

Tack på förhand

Verkar finns inne när jag kollade, kanske helt fräscha.. 635:- kostar dom, dock beställningsvara.

-

Det nya "länka till kundvagns"systemet är ehlt underbart! Bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Tja

Undrar när ni börjar sälja och om ni ska börja sälja Starcraft 2 Razer delarna, speciellt tangentbordet Marauder? Snart daxs att spendera lite julklapps pengar så och handlar helst allt på Inet.se <3

Tack

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Såg att det saknas info om vilka grafikkort Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX Pro - Inet.se , Arctic Cooling Accelero Xtreme GTX Pro - Inet.se , Scythe Musashi VGA Cooler - Inet.se samt en del av Zalman kylarna passar till. Går ju att ta reda på själv som kund men känns lite omständigt att behöva det när Inet titulerar med bästa shoppen (Eller kanske bara min webbläsare som spökar)

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Inet hade inte allt på lager när jag beställde så frågade om det gick att lösa på något smidigt sätt, och detta får man som svar några minuter senare:
"Hej,
Jag har ordnat en delleverans av din order. Alla produkter förutom musmattan kommer skickas från vårt lager imorgon.

God jul!"

Det blir tydligare för varje gång man köper saker från Inet varför dem har blivit årets nätbutik två år i rad.
Ville bara säga ett stort tack till Inet, speciellt Victor som hade hand om mitt ärende, och önska god jul!

Permalänk
Medlem

Hur får Sweclockersmedlemmar tillgång till fri frakt?

MVH Timmy

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

hej, när kommer Razer black widow in i lager?

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Hur får Sweclockersmedlemmar tillgång till fri frakt?

MVH Timmy

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...