Permalänk
Avstängd

fick inge godis när jag beställde mitt moderkort Hehe, inte hänger jag depp för de, valde inte ens fri frakt - de får ta de som dricks för fin suport och snabb leverans

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Såg att DarkRock Pro C1 hade kommit in i sortimentet, toppen! Beställning lagd.

Saknar fortfarande Be Quiet SilentWings USC 140mm (konstigt att inte denna modell finns när ni har resten utav dom?). Kan ni möjligtvis ta in ett par sådana?

Pratar alltså om denna fläkt: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=30&Pro...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Såg att DarkRock Pro C1 hade kommit in i sortimentet, toppen! Beställning lagd.

Saknar fortfarande Be Quiet SilentWings USC 140mm (konstigt att inte denna modell finns när ni har resten utav dom?). Kan ni möjligtvis ta in ett par sådana?

Pratar alltså om denna fläkt: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=30&Pro...

Det måste vara för att den är ganska ny? Sist jag var inne på be quiets hemsida (nån gång i början på januari) så fanns den inte...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det måste vara för att den är ganska ny? Sist jag var inne på be quiets hemsida (nån gång i början på januari) så fanns den inte...

Nej, den har funnits ända sedan första kvartalet 2010. Beställde hem ett par under förra året ifrån Tyskland, men hade även velat ha ett par till mitt andra Chassi(...och slippa betala 300kr frakt).

Och jo, i början på Januari så fanns fläkten på deras hemsida!

Permalänk
Inet
Skrivet av Amzigal:

Håller inte alls med om att Sandy Bridge "ställt" till det för Inet vad gäller leveranstider men de får gärna förklara hur det lyckats öka leveranstiden från 10 dagar till det dubbla eller mer. Det är till stor del en osann bortförklaring.

Jag gissar att de övriga med en Sandy Brigde beställning liksom jag, ringdes upp, i mitt fall inom 48 timmar, och frågades om de ville ha kvar sin beställning trots ev problem med SATA 2 kanalerna. När man ringer er support skyller ni de ofattbart långa leveranstiderna på Sandy Bridge men som jag kan se kan de ha ökat leveranstiden med några få dagar inte 1-2 veckor så det är något annat problem Inet verkar ha medan de slår sig för bröstet om "Sveriges snabbaste leveranstid?". Nej. Nej det är det verkligen inte för närvande. Inte snabb. Inte ens nära snabb. Folk bör veta om det och Inet bör krypa till korset och säga det på sin hemsida och sluta ge sken av snabba leveranser för 3 veckor är verkligen inte snabbt.

Inet: var ärliga och säg att ni inte klarar av era utlovade leveranstider på 10 dagar f.n. utan att att man ska räkna med 3 veckor till en månad innan man kan hämta något dator på posten. VAR ÄRLIGA!

Hej Amzigal,

Jag antar att du menar en dator i delar som vi bygger åt dig? Tyvärr ställde Sandy Bridge till det en hel del för oss då vi fick dra i bromsen för i princip hela datorproduktionen med halvmonterade datorer och allt vad det innebär. Hela vår produktionsplanering fallerade och vi har under senaste tiden jobbat hårt med att styra upp detta för att åter komma i fas.

I dagsläget har vi kommit i fas och nybeställningar av montering har en leveranstid på runt tio arbetsdagar.

Om du har några orderspecifika ärenden är det bara att dra ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700.

Skrivet av gregonov:

Första och sista gången jag beställer från inet. 2 veckor har nu gått och ingenting har hänt. Förra veckan pratade jag med någon på inet och de sa att den skulle skickas i början på denna vecka. Måndag-Tisdag kan jag räkna som "början" på en vecka och datorn ligger fortfarande i delar i butiken.
Jag kommer aldrig att beställa något från er igen. Tack och adjö!

Det är beklagligt att du blivit felinformerad av vår kundtjänst. Normal arbetstid för en byggdator är runt tio arbetsdagar (vilket står på vår hemsida). Det är svårt att svara på exakt hur det går med din dator då du inte uppger några kunduppgifter, men då vi ligger i fas och du har väntat i två veckor, dvs. tio arbetsdagar bör din dator vara i slutskedet av monteringen (normal monteringstid är runt tio arbetsdagar).

Du är välkommen att dra iväg ett mail till info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 om du vill ha mer info om just din dator.

Skrivet av ericsundell2:

Tror också jag har märkt nått som killen ovan dig säger. Jag lag en order idag kl 14:30 , allt finns i lager etc nu är kl 19:05 och inget är skickat än. Inte bara de som börjar få mig att känna så. Så jag tror inet håller på att tappar lite , kanske blir de för stora för snabbt. Hoppas verkligen inte detta då jag tycker om inet och deras shyssta service etc sen att priserna kanske inte alltid är bäst är skitsamma sålänge allt funkar med service etc. Man kommer lång på att vara trevlig.

Vi har tyvärr haft problem med att vissa artiklar "blockerar" hela ordrar och gör att dessa inte går iväg. Programmerarna jobbar hårt för att lösa problemet och vi räknar med att det är löst inom kort. Lagret ska ligga i fas och ordrar innan 17:00 ska gå iväg samma dag.

Skrivet av MickeV:

Köpte ett moderkort (Asrock X58 Extreme6) som jag hämtade på posten idag. Men såg när jag tog av skyddet för sockeln att en pinne mitt i är böjd åt något håll, bör detta reklameras på en gång eller ska jag sätta i CPUn/böja pinnen?

Vänligen kontakta vår serviceavdelning för hjälp.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Skrivet av Woxics49:

Hej Inet! Jag bor i stockholm och undrar hur lång tid det tar för mig att få min dator från er (jag har inte beställt än) om jag har valt att ni ska montera. Och hur lång tid det skulle ta att få alla delar utan montering?

Montering av dator tar runt tio arbetsdagar från och med att datorn är komplett (dvs. allt finns i lager). Om du lägger en order där alla delar finns i lager skickas den normalt samma dag om den är lagd innan 17:00.

Skicka gärna ett mail på info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700 om du vill ha mer hjälp!

Skrivet av erdraug:

http://www.inet.se/artikel/2203677/hp-tft-zr24w-24-ips-panel

Nu är jag här igen har inget bättre datum på skärmen annat än "Försenad"?

Tack på förhand

Tyvärr inte, datumet har flyttats och flyttats. Senaste beskedet från HP var någon gång under mars, men vi jobbar på att få till ett bättre datum.

Skrivet av hirsch:

Såg att DarkRock Pro C1 hade kommit in i sortimentet, toppen! Beställning lagd.

Saknar fortfarande Be Quiet SilentWings USC 140mm (konstigt att inte denna modell finns när ni har resten utav dom?). Kan ni möjligtvis ta in ett par sådana?

Pratar alltså om denna fläkt: http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=30&Pro...

Inköpsavdelningen kollar på det, med lite flyt dyker den upp på hemsidan inom ett par dagar!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Läste precis Inet´s svar till oss Swecare.. Är så otroligt impad av erat sätt att ge svar på folks frågor.. Ruskigt professionellt gjort!! De som tror att Intel krisen inte ställt till det för webbshoparna har helt fel. Vet hur jävligt de har det iom. detta som hänt. Många webbshoppar har haft ett pressat schema sen innan och i samband med personal brist så är en sån här händelse förödande!

Jag driver själv ett företag inom bilbranschen och vet hur jävligt det blir om hela ens schema blir rubbat..

Bra jobbat Inet, fortsätt såhär så har ni kvar mig som kund, ni har vunnit mitt förtroende vilket gjort att jag valt bort en av era konkurrenter!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Keeper of Traditions

Hmm... Råkade snubbla över en ganska komisk beskrivning utav en laptop när jag letade runt: http://www.inet.se/artikel/1969655/hp-g72-b10

"Om du vill ha samma prestanda som i en stationär PC i en snygg, smidig mobil design, är HP G72 Notebook det du söker."

Det känns ganska missvisande när det är ganska svaga komponenter även för en laptop, som sitter i.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hej.
varför har CoolIT ECO ALC utgått?
ska ni få in någån annan? och vet ni när Corsair H60 kommer?

Permalänk
Medlem

Hejsan Inet

Jag köpte en dator med montering från er med ett SB moderkort och självklart processor. Saken är att jag beställde den ca 2 ½ vecka INNAN de olyckliga beskedet av Intel kom och då hade det gått ca 10 dagar, jag har skickat mail till inet förra veckan och de sa att den skulle skickas i början av veckan men ännu inget har hänt. Är det så att ni fortfarande har lite strul med hela montering etc eller är det fixat?

MVH Oskar

Permalänk
Inet
Skrivet av Pissespann:

Läste precis Inet´s svar till oss Swecare.. Är så otroligt impad av erat sätt att ge svar på folks frågor.. Ruskigt professionellt gjort!! De som tror att Intel krisen inte ställt till det för webbshoparna har helt fel. Vet hur jävligt de har det iom. detta som hänt. Många webbshoppar har haft ett pressat schema sen innan och i samband med personal brist så är en sån här händelse förödande!

Jag driver själv ett företag inom bilbranschen och vet hur jävligt det blir om hela ens schema blir rubbat..

Bra jobbat Inet, fortsätt såhär så har ni kvar mig som kund, ni har vunnit mitt förtroende vilket gjort att jag valt bort en av era konkurrenter!

Kul att du är nöjd med oss! Det är sådant här som förhöjer arbetsdagen och får oss att ge det lilla extra till er kunder.

Skrivet av Newklear:

Hmm... Råkade snubbla över en ganska komisk beskrivning utav en laptop när jag letade runt: http://www.inet.se/artikel/1969655/hp-g72-b10

"Om du vill ha samma prestanda som i en stationär PC i en snygg, smidig mobil design, är HP G72 Notebook det du söker."

Det känns ganska missvisande när det är ganska svaga komponenter även för en laptop, som sitter i.

Hrm, det ser ut som om någon har kört en "copy-and-paste" för snabbt från någon produkttext. Beskrivningen är uppdaterad nu, tack för hjälpen!

Skrivet av d3nnis1337:

Hej.
varför har CoolIT ECO ALC utgått?
ska ni få in någån annan? och vet ni när Corsair H60 kommer?

På grund av problem med bristande kvalité har vi valt att sluta med alla CoolITs produkter. Vi har valt att i stället fokusera på Corsair som enligt vår erfarenhet håller hög kvalité och fungerar bra.

När det gäller H60 pratade vi just med Corsair och H60 beräknas landa under april månad.

Skrivet av oskar321:

Hejsan Inet

Jag köpte en dator med montering från er med ett SB moderkort och självklart processor. Saken är att jag beställde den ca 2 ½ vecka INNAN de olyckliga beskedet av Intel kom och då hade det gått ca 10 dagar, jag har skickat mail till inet förra veckan och de sa att den skulle skickas i början av veckan men ännu inget har hänt. Är det så att ni fortfarande har lite strul med hela montering etc eller är det fixat?

MVH Oskar

Det är svårt att uttala sig om enskilda fall utan att ha all fakta framför sig, vänligen, ta kontakt med vår kundtjänst på info@inet.se eller slå oss en signal på 031-652700. Vi är ej tillåtna att använda denna tråd som ett supportforum för våra kunder (se länk nedan). Rent generellt låter det som att din dator bör vara klar, dock är det viktigt och poängtera att två veckor gäller från och med att alla delar till datorn finns på lager.

När det gäller produktionen av byggdatorer ska vi enligt senaste informationen ligga i fas vilket innebär runt tio arbetsdagar i byggnationstid från att datorn är komplett.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Fick hem chassi + uv rör på mindre än 24 timmar och jag bor på en ö i blekinge, riktigt snabbt, inte första gången heller, men trodde inte det skulle gå så snabbt med ett chassi !:) Ett uv rör va sönder, ringde och dagen efter kom där nya lysrör i vitt eftersom jag ville byta, riktigt riktigt bra service och riktigt snabb och bra frakt!:) Tack så mycket Inet! Fler köp hos er kommer det bli när det är uppgraderingar på g!

Permalänk
Medlem

Tje Inet, kommer ni att ta in Thermaltake Level 10 GT ?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Hallå Inet!

Tänkte höra med er om nätagget: Silverstone Strider SFX ST45SF 450W ( http://www.inet.se/artikel/5321763/silverstone-strider-sfx-st... )

Det är ju ett SFX nätagg och har sett på tillverkarens hemsida att det följer med en ATX plåtadapter.

Så min fundering är om det följer med en ATX adapter om jag köper nätagget av er?

Mvh: Tobias

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du har tydligen svårt att se sammanhang, men det bjuder jag på. Försök iaf att läsa vad jag svarade på. Det kanske klarnar.

Nej det hade jag inte. Men det bjuder jag på.

Permalänk
Medlem

Tänkte tacka för bra support och informera om att jag märkt att "Strömadapter 3pin ha - 2x3pin ho (8905122)" inte går att ta sig till på webbpriser utan att söka.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inet
Skrivet av Imbapontus91:

Fick hem chassi + uv rör på mindre än 24 timmar och jag bor på en ö i blekinge, riktigt snabbt, inte första gången heller, men trodde inte det skulle gå så snabbt med ett chassi !:) Ett uv rör va sönder, ringde och dagen efter kom där nya lysrör i vitt eftersom jag ville byta, riktigt riktigt bra service och riktigt snabb och bra frakt!:) Tack så mycket Inet! Fler köp hos er kommer det bli när det är uppgraderingar på g!

Kul att du är nöjd! Tack för det goda omdömet!

Skrivet av Leqher:

Tje Inet, kommer ni att ta in Thermaltake Level 10 GT ?

Det är inget vi planerat att ta in, men om det är något du vill specialbeställa kan vi ta en titt om det går att få in. Skicka isåfall ett mail till info@inet.se med förfrågan.

Skrivet av LillOgi:

Hallå Inet!

Tänkte höra med er om nätagget: Silverstone Strider SFX ST45SF 450W ( http://www.inet.se/artikel/5321763/silverstone-strider-sfx-st... )

Det är ju ett SFX nätagg och har sett på tillverkarens hemsida att det följer med en ATX plåtadapter.

Så min fundering är om det följer med en ATX adapter om jag köper nätagget av er?

Mvh: Tobias

Jupps, det medföljer, har just tagit en titt i lådan!

Trevlig helg på er alla!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjaa inet! Fick mitt paket nu och är supernöjd! Lite synd alltid med massa lakris, då jag inte är jätte fan av de. Men varför klaga när ni bjuder på det? Hade problem innan med min föra beställning med det fixade ni så jag fick pengarna tbx och nu har jag ett nytt grafikkort och högtalare! Supernöjd med er!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Inet
Skrivet av Dahle86:

Tänkte tacka för bra support och informera om att jag märkt att "Strömadapter 3pin ha - 2x3pin ho (8905122)" inte går att ta sig till på webbpriser utan att söka.

Fixat nu, tack!

Vi kommer att kolla över kategorierna för kablar under nästa vecka för att få en mer logisk uppbyggnad.

Trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Måste fråga, måste tyvärr skicka in min färdigmonterade dator för felsökning då jag är 99,99% säker på att det är mitt nätaggregat som spökar. Trodde att Cougar skulle vara bättre, men jag föll tydligen offer för den vackra orangea färgen. I vilket fall så vill jag hur som helst ha det utbytt, även om det visar sig att det är helt ok, i detta fall vill jag ha AX 850 (Corsair) insatt. Nämnde detta i mailet i felanmälan, då denna nätdel är dyrare än min förra som också har utgått så undrar jag om det bara är att betala mellanskillnaden eller hur funkar det?
Vill som sagt inte ha kvar mitt nuvarande nätaggregat.
// Sergeant 44

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Köpte ett tangentbord från Inet för ca 10 dagar sedan. Leveranstiden var ovanligt lång (~1 vecka) och när det väl kom fram så upptäckte jag att det inte hade USB-port och ljudingångar på sidan, som det enligt Inets hemsida skulle ha haft. Bilderna på hemsidan var förväxlade med ett annat, liknande tangentbord, när jag mailade Inet och frågade om jag kunde få byta mitt tangentbord mot det tangentbordet som hade de funktionerna som Inet utlovade så svarade dom att dom inte kunde fixa det.

Tangentbordet jag köpte var Razer Black Widow (890 sek), det som bilden kom från hette Razer Black Widow Ultimate (1390 sek), skillnaden mellan de båda är portarna på sidan och bakgrundsbelysningen som bara finns på ultimate versionen.

För att få det som Inet utlovade från början så måste jag alltså nu skicka tillbaka tangentbordet jag redan fått, och sedan betala 500 sek extra, känner mig lite lurad faktiskt :/

Permalänk

Ville tacka för en bra service:) Fick mitt grafikkort byte det och fick det nya under denna vecka. Riktigt bra service:)

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer ni ta in fler minnen från olika minnestillverkare framöver. Utbudet på minnen till Sandy Bridge, 1.5v 1600mhz minnen är rätt sparsamt, framförallt om man inte kan köra med decimenterhöga kylflänsar (Corsair Vengance). Kingston har vettiga 1600mhz 1.5v http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator_new/PartsInfo.as...

Och eftersom ni självklart ska ligga billigast till så kan ni jämföra med resten av era konkurrenter på prisjakt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=743476&o=inkfrakt

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Kommer ni ta in 1Gb-versionen av 6950?

Permalänk

Jag skulle vilja veta varför man som kund måste stå för frakten tillbaka vid ett återköp när produkten är sönder och har varit inne på felsökning 1 gång men inet har valt att skicka tillbaka samma produkt med svar att den inte sönder dock så kvarstår problemet (dvs den är sönder) ?

Tycker jag är jätte konstigt att vi som konsumenter ska stå för när produkten är sönder från början. Man blir på så sagt tvingan att göra ett återköp för att undvika flera veckor till utan dator.

Mvh
Eric

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Tja Inet!

Fick min dator klar från reparationen i måndags och i torsdags kom datorn upp till sthlm, men nu på fredag så står det "returneras till avsändaren".

ringde självklart till posten och frågade vad det var som hände, och dom säger att paketet vägde för mycket. paketet får tydligen max väga 20 KG medans mitt vägde 21.4.

så undrar bara om ni skickat till fel uthämtnings ställe eller på fel sätt? för jag har ju skickat ner datorn förut utan problem och förut när jag köpte den.

Mvh bekymrad kund

Permalänk
Medlem

Tjena Inet!
Ni har inget nyare datum på http://www.inet.se/artikel/5304328/a-data-4gb-ddr3-pc10600-24... ?
tänkte ev slänga iväg en beställning och skulle vilja få det så tidigt som möjligt, som en födelsedagspresent då man fyller år snart

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakfil:

Köpte ett tangentbord från Inet för ca 10 dagar sedan. Leveranstiden var ovanligt lång (~1 vecka) och när det väl kom fram så upptäckte jag att det inte hade USB-port och ljudingångar på sidan, som det enligt Inets hemsida skulle ha haft. Bilderna på hemsidan var förväxlade med ett annat, liknande tangentbord, när jag mailade Inet och frågade om jag kunde få byta mitt tangentbord mot det tangentbordet som hade de funktionerna som Inet utlovade så svarade dom att dom inte kunde fixa det.

Tangentbordet jag köpte var Razer Black Widow (890 sek), det som bilden kom från hette Razer Black Widow Ultimate (1390 sek), skillnaden mellan de båda är portarna på sidan och bakgrundsbelysningen som bara finns på ultimate versionen.

För att få det som Inet utlovade från början så måste jag alltså nu skicka tillbaka tangentbordet jag redan fått, och sedan betala 500 sek extra, känner mig lite lurad faktiskt :/

Alltså är du allvarlig?
Man kan inte alltid gå efter vad bilder visar, utan du får ju ta och läsa produktbeskrivningen där det på det tangentbord du köpt inte står några övriga detaljer som det gör på det dyrare.
Tycker inte att Inet ska bjuda på 500kr för att du gått efter vad bilderna visat och inte läst beskrivningen.
Och skulle man vara osäker om den beskrivningen är rätt så får man väl ta och läsa på Razers hemsida istället.

Visa signatur

Asus M4A78 PRO - AMD Athlon64 X2 6000+ - ATI Radeon HD3200 - Corsair Twin2 X2048-6400 - 74GB WD Raptor , WD Caviar GP 1TB, WD Caviar Black 750GB, Seagate 500GB - eHDD: 2x WD Element 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av luggen89:

Alltså är du allvarlig?
Man kan inte alltid gå efter vad bilder visar, utan du får ju ta och läsa produktbeskrivningen där det på det tangentbord du köpt inte står några övriga detaljer som det gör på det dyrare.
Tycker inte att Inet ska bjuda på 500kr för att du gått efter vad bilderna visat och inte läst beskrivningen.
Och skulle man vara osäker om den beskrivningen är rätt så får man väl ta och läsa på Razers hemsida istället.

Är DU allvarlig?
Visst håller jag med om att man ska läsa produktbeskrivningen och att herr Kakfil har "failat" när han inhandlade tangentbordet men om inte det här skulle kunna klassas som falsk marknadsföring så vet jag inte vad.
Svenska konsumenter äcklar mig. I Finland hade huvuden rullat vid ett liknande scenario

Permalänk
Medlem
Skrivet av luggen89:

Alltså är du allvarlig?
Man kan inte alltid gå efter vad bilder visar, utan du får ju ta och läsa produktbeskrivningen där det på det tangentbord du köpt inte står några övriga detaljer som det gör på det dyrare.
Tycker inte att Inet ska bjuda på 500kr för att du gått efter vad bilderna visat och inte läst beskrivningen.
Och skulle man vara osäker om den beskrivningen är rätt så får man väl ta och läsa på Razers hemsida istället.

Stod inget om dem i beskrivningen, men portarna syntes tydligt på bilden, och bilderna är ju en del av beskrivningen så jag antog att de även fanns på produkten, kände mig inte ett dugg osäker för det syns ju tydligt på bilden, därför kände jag heller inget behov av att kolla på Razers hemsida.

Jag tycker inte att skicka en produkt som följer beskrivningen är att "bjuda på 500kr", jag tycker det är en självklarhet att om man betalar för något så ska man också något som stämmer in på beskrivningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kakfil:

Stod inget om dem i beskrivningen, men portarna syntes tydligt på bilden, och bilderna är ju en del av beskrivningen så jag antog att de även fanns på produkten, kände mig inte ett dugg osäker för det syns ju tydligt på bilden, därför kände jag heller inget behov av att kolla på Razers hemsida.

Jag tycker inte att skicka en produkt som följer beskrivningen är att "bjuda på 500kr", jag tycker det är en självklarhet att om man betalar för något så ska man också något som stämmer in på beskrivningen.

Längst ner på sidan:

Citat:

Vår strävan är att alltid säkerställa informationen som publiceras i form av produktspecifikationer, bilder & lagerstatus. Dock friskriver vi oss från ersättning vid eventuella felaktigheter.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB