Permalänk
Medlem

Jag vill ha dom blåa 140 mm fläktarna men jag har vänner som vill ha dom svarta med röda lysdioder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aggeajsk:

Jag vill ha dom blåa 140 mm fläktarna men jag har vänner som vill ha dom svarta med röda lysdioder.

Jag vill ha 140mm fläktar med gröna dioder... vet dock inte om CM har dessa..

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

När man beställt en vara och den är skickad via posten, och sedan skall skicka på kolliid:t som synd under ens ordrar så blir länken fel och man får bara upp massa konstig kod. Man får själv kopiera kollid:t och gå in på postens hemsida för att söka. Något som är på gång att fixas?

Antingen är det ett fel som uppstått ganska nyligen eller så ligger felet hos dig.
Min senaste beställning var 27/5 och där funkar det att klicka direkt på länken, liksom alla tidigare.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Okej Tack för den grymma leveranstiden, beställde vid 13.00 i onsdags och hämade ut det vid 15.00 igår.

/S

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Beställde lite saker för en vecka sen och har bara positiva saker att säga om Inet. Har fungerat hur bra som helst, enda klagomålet är att jag fick med lakrits-stänger som jag inte gillar. Och det är ett bra omdöme

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Loxus:

Datorbutiken.com: 30 kr
Dustin: 39 kr
Indomo: 39 kr
JME: 39 kr

Hittade inte på webhallen och komplett verkade inte erbjuda faktura.

Enda jag hittade som har gratis faktura är Misco.

De kanske inte är en datorbutik, men CDON har också gratis faktura.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Efter ett besök hos serviceavdelningen på inet, kom äntligen min dator tillbaka. Ett stort tack till Peter & Co på inet's serviceavdelning som var mycket trevliga i detta ärende.

Tur att datorn skickades i "Box of shame!" denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goodia:

Jag vill ha 140mm fläktar med gröna dioder... vet dock inte om CM har dessa..

hittar bara: SickleFlow 120 Green LED - Cooler Master
men det är ju 120, men jävligt snygga

Permalänk
Medlem

Hej,

Är sugen på ett Apple Keyboard till min PC, men är osäker om funktionstangenterna på tangentbordet funkar till PC? Vet du om de gör det, och om resterande knappar etc. funkar som vanligt?

Jag är även sugen på en vit mus (då gärna Steelseries Ikari), men ser att ni inte har så många att välja på för just spel. Är en Steelseries Ikari White något ni skulle kunna ta hem?

Är även ute efter en vit musmatta. Jag väljer mellan Qpad CT White och SteelSeries Experience I-2 Musmatta White. Vilken av dessa är att rekommendera egentligen? Jag vet att det kan vara svårt, men då jag aldrig testat en icemat (som Steelseries-musmattan är) så är det svårt för mig att få en uppfattning hur de är. Jag har en Steelseries QCK i dagsläget, så Qpad kanske är att föredra då den kanske är mest lik den jag har idag?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Hej,

Är sugen på ett Apple Keyboard till min PC, men är osäker om funktionstangenterna på tangentbordet funkar till PC? Vet du om de gör det, och om resterande knappar etc. funkar som vanligt?

Jag är även sugen på en vit mus (då gärna Steelseries Ikari), men ser att ni inte har så många att välja på för just spel. Är en Steelseries Ikari White något ni skulle kunna ta hem?

Är även ute efter en vit musmatta. Jag väljer mellan Qpad CT White och SteelSeries Experience I-2 Musmatta White. Vilken av dessa är att rekommendera egentligen? Jag vet att det kan vara svårt, men då jag aldrig testat en icemat (som Steelseries-musmattan är) så är det svårt för mig att få en uppfattning hur de är. Jag har en Steelseries QCK i dagsläget, så Qpad kanske är att föredra då den kanske är mest lik den jag har idag?

Funktion tangenterna funkar inte på pc

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Hej,

Är sugen på ett Apple Keyboard till min PC, men är osäker om funktionstangenterna på tangentbordet funkar till PC? Vet du om de gör det, och om resterande knappar etc. funkar som vanligt?

Jag är även sugen på en vit mus (då gärna Steelseries Ikari), men ser att ni inte har så många att välja på för just spel. Är en Steelseries Ikari White något ni skulle kunna ta hem?

Är även ute efter en vit musmatta. Jag väljer mellan Qpad CT White och SteelSeries Experience I-2 Musmatta White. Vilken av dessa är att rekommendera egentligen? Jag vet att det kan vara svårt, men då jag aldrig testat en icemat (som Steelseries-musmattan är) så är det svårt för mig att få en uppfattning hur de är. Jag har en Steelseries QCK i dagsläget, så Qpad kanske är att föredra då den kanske är mest lik den jag har idag?

Du kan binda tangenterna själv i mediaspelaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad menar du med det? Om du menar typ höja/sänka volymen så funkar det för mig iaf.

Säg vilka funktioner du är intresserad av mer exakt så ska jag testa det åt dig.

När köpte du ditt tangentbord? Enligt wikipedia funkar höja och sänka volymen på tangentbord från 2007, men inte på de som släppts senare. Har du ställt in något själv, eller funkade det direkt ur lådan?

Jag är egentligen mest intresserad av att kunna höja och sänka volymen, samt att kunna använda mute. Vore ju även bra om man kunde binda om knapparna så att t.ex. printscreen etc. funkar som det ska. Har läst att Sharpkeys inte funkar med Apple Keyboard och i Windows 7.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

När köpte du ditt tangentbord? Enligt wikipedia funkar höja och sänka volymen på tangentbord från 2007, men inte på de som släppts senare. Har du ställt in något själv, eller funkade det direkt ur lådan?

Jag är egentligen mest intresserad av att kunna höja och sänka volymen, samt att kunna använda mute. Vore ju även bra om man kunde binda om knapparna så att t.ex. printscreen etc. funkar som det ska. Har läst att Sharpkeys inte funkar med Apple Keyboard och i Windows 7.

Om du använder FooBar till musik kan man fixa allt sådant i själva spelaren. Fungerar garanterat med andra spelare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Om du använder FooBar till musik kan man fixa allt sådant i själva spelaren. Fungerar garanterat med andra spelare också.

Använder enbart Spotify, och mig veterligen finns inga sådana inställningar?

Skrivet av Piece of Cake:

Sommaren 2008. Dock tänkte jag inte på att du har windows 7 och jag har bara testat tangentbordet på XP, men som sagt, jag kan testa det i windows 7 (64-bit ultimate) om du vill.

Ja, om du har tid och lust vore det kanon! Det verkar vara just Windows 7 64-bit som folk har mest problem med.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Använder enbart Spotify, och mig veterligen finns inga sådana inställningar?

Ja, om du har tid och lust vore det kanon! Det verkar vara just Windows 7 64-bit som folk har mest problem med.

Då får du använda ett externt program, t.ex. AutoHotkey - Free Mouse and Keyboard Macro Program with Hotkeys and AutoText

Permalänk
Medlem

Alldeles strax kommer msi 870a fuzion släppas (tror det är runt 29 juni) och ni inet verkar inte tycka msi är något att satsa på, trots att de gjorde ett utav de bästa moderkorten till amds förra serie. Min fråga är:
Kommer ni ta in msi 870a fuzion när den kommer ut?
För det är himla synd att beställa i princip ett helt paket datordelar från er och sedan inhandla ett moderkort från en annan återförsäljare pga. att ni inte säljer det över huvud taget

Sedan undrar jag även ifall man inhandlar en produkt på nätet och man vill lämna in det på garantiärende, kan man gå och lämna det direkt i era butiker, eller direkt i ringön, där de verkar titta till dem. Eller måste man skicka in det?

Sist undrar jag vart man kan få tag i info om vad som går på garantin eller inte. För jag undrar ifall man kan montera en tredjeparts grafikkortskylare, utan att förlora garantin på mitt xfx-grafikkort. Xfx tillåter det själva, i de länder där man skickar produkterna som kund på egen hand, ex USA. Går ni efter vad tillverkaren säger eller har ni egna regler?

Ledsen ifall jag missat en info-del på hemsidan, men jag undrar verkligen och värdesätter ett svar högt.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Hmm, undrar om det där funkar.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Grabbs, Detta är Inet.se s tråd. Snacka om Tangetbord med Music Funktioner får ni la göra någon annanstans ? Här är det Feedback och beröm till Inet.se

Vill även jag säga att jag är supernöjd men kundservicen i Affären på Torp, blev bara lite irrterad när hon ställde frågor och tittade på min farsa hela tien när han ändå itne kan något och jag fick svara all gånger:D Hon kanske tog mig för en liten unge

Vill också fråga en grej... Varför säljer ni grafikkort för 156099kr ?Vad *** kan man andvända dom till ? Någon som köpt än ?

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.

Tagen från Ulvenstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stratos:

blev bara lite irrterad när hon ställde frågor och tittade på min farsa hela tien när han ändå itne kan något och jag fick svara all gånger:D Hon kanske tog mig för en liten unge

Lite OffTopic men måste bara säga att jag HATAR när sånt händer... är nästan 14, och alla försäljare tittar på mina föräldrar -.- "den har ett superbra grafikkort med 1gb delat minne!!! ZOMG HD KVALITÉ!!" och jag bara suckar

OnT: Kan inte ni snälla människor där borta på inet ta in 5770 för under 1400? T.ex misco har ju flera st under 1500. Sitter och funderar på om jag ska sälja burken på blocket och köpa ny, atm är det billigast att beställa från flera butiker, men vill beställa allt från inet helst (<--- låter klyddigt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aggeajsk:

hittar bara: SickleFlow 120 Green LED - Cooler Master
men det är ju 120, men jävligt snygga

Dock passar inte 120mm i Lancool PC-K62

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stratos:

Grabbs, Detta är Inet.se s tråd. Snacka om Tangetbord med Music Funktioner får ni la göra någon annanstans ? Här är det Feedback och beröm till Inet.se

Vill även jag säga att jag är supernöjd men kundservicen i Affären på Torp, blev bara lite irrterad när hon ställde frågor och tittade på min farsa hela tien när han ändå itne kan något och jag fick svara all gånger:D Hon kanske tog mig för en liten unge

Vill också fråga en grej... Varför säljer ni grafikkort för 156099kr ?Vad *** kan man andvända dom till ? Någon som köpt än ?

Det är kort som används för 3D-renderingar, t.ex. CAD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goodia:

Dock passar inte 120mm i Lancool PC-K62

synd :S

Permalänk
Inet
Skrivet av aMp:

När man beställt en vara och den är skickad via posten, och sedan skall skicka på kolliid:t som synd under ens ordrar så blir länken fel och man får bara upp massa konstig kod. Man får själv kopiera kollid:t och gå in på postens hemsida för att söka. Något som är på gång att fixas?

Hm, knepigt, det fungerar när jag testar. Dra gärna iväg ett mail till info@inet.se med ordernummer om det händer igen.

Skrivet av goliat80:

har ni någon modell där kontakten är vinklad uppåt? det fungerar att den sitter längst bak men den måste vara vinklad uppåt.

Vi har kollat igenom sortimentet och tyvärr sitter kontakten längst bak på alla 5770-kort.

Skrivet av Bachman:

När får ni in era FD 650w?

Med lite flyt landar de under veckan!

Skrivet av Arginj:

Hej,

Är sugen på ett Apple Keyboard till min PC, men är osäker om funktionstangenterna på tangentbordet funkar till PC? Vet du om de gör det, och om resterande knappar etc. funkar som vanligt?

Jag är även sugen på en vit mus (då gärna Steelseries Ikari), men ser att ni inte har så många att välja på för just spel. Är en Steelseries Ikari White något ni skulle kunna ta hem?

Är även ute efter en vit musmatta. Jag väljer mellan Qpad CT White och SteelSeries Experience I-2 Musmatta White. Vilken av dessa är att rekommendera egentligen? Jag vet att det kan vara svårt, men då jag aldrig testat en icemat (som Steelseries-musmattan är) så är det svårt för mig att få en uppfattning hur de är. Jag har en Steelseries QCK i dagsläget, så Qpad kanske är att föredra då den kanske är mest lik den jag har idag?

Hej,

Angående MAC-tangentbordet kan jag tyvärr inte svara på frågan. Du får ta hjälp av medlemmarna på forumet eller dylikt.

Ang. musen är tyvärr inte Ikari White något som går att ta hem. När det gäller musmatta är Qpad mycket lik SteelSeries QCK och är absolut något jag kan rekommendera!

Skrivet av loie:

Alldeles strax kommer msi 870a fuzion släppas (tror det är runt 29 juni) och ni inet verkar inte tycka msi är något att satsa på, trots att de gjorde ett utav de bästa moderkorten till amds förra serie. Min fråga är:
Kommer ni ta in msi 870a fuzion när den kommer ut?
För det är himla synd att beställa i princip ett helt paket datordelar från er och sedan inhandla ett moderkort från en annan återförsäljare pga. att ni inte säljer det över huvud taget

Sedan undrar jag även ifall man inhandlar en produkt på nätet och man vill lämna in det på garantiärende, kan man gå och lämna det direkt i era butiker, eller direkt i ringön, där de verkar titta till dem. Eller måste man skicka in det?

Sist undrar jag vart man kan få tag i info om vad som går på garantin eller inte. För jag undrar ifall man kan montera en tredjeparts grafikkortskylare, utan att förlora garantin på mitt xfx-grafikkort. Xfx tillåter det själva, i de länder där man skickar produkterna som kund på egen hand, ex USA. Går ni efter vad tillverkaren säger eller har ni egna regler?

Ledsen ifall jag missat en info-del på hemsidan, men jag undrar verkligen och värdesätter ett svar högt.

När det gäller produkter från MSI jobbar vi på det, men allt är tyvärr inte klart.

Garantiärenden går bra att lämna in i valfri butik. Vår serviceavdelning ligger dock på Ringön och allt skickas dit så det bästa är att lämna direkt på Ringön.

Ang. kylarebyte på XFX grafikkort går det att lösa garanti. Dock skickas dessa fall till XFX i stället för att bytas ut vilket gör att ett serviceärenden kan dra ut rejält på tiden.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag undrar om ni har några planer på att ta in Dell UltraSharp U2311H.
Hade varit trevligt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet
Skrivet av Piece of Cake:

Hej!
Jag undrar om ni har några planer på att ta in Dell UltraSharp U2311H.
Hade varit trevligt.

Det är mycket möjligt. Har dock ingen konkret info om det just nu.

Vill även passa på och rekommendera en prisvärd LG med IPS-panel som är på väg in.

LG 22" TFT W2220P-BF - Inet.se

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej inet
Jag undrar om A-Data 1GB (1x1GB) Game Heatsink 1333Mhz - Inet.se
samt
A-Data 2048MB Game Heatsink DDR3 1333Mhz - Inet.se
Jag har nu 1x2gb, och ska skaffa minst 2gb till nu i sommar. Jag undrar följande:
Funkar 2x2gb och 2x1gb tillsammans (med bra prestanda)?
På 1gb stickan står det 'Beställningsvara'. Hur lång tid betyder det innan jag skulle få hem dem?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Hejsan inet!

Jag undrar när ni får in: Scythe Kaze Master Pro 5.25" ( https://www.inet.se/artikel/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-... ) så ni kan skicka det? Skulle gärna ha den inför Dreamhack.

Permalänk
Moderator
Moderator

Logitechs G27 (ratt med pedaler & växelspak), kör ni den enbart som beställningsvara? Hur lång tid kan det bli mellan leverantören till er och sedan till mitt postkontor tro?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hej inet,
Har letat efter ett passade HTPC chassi, cooler master har något vid namnet CM Media 283
Det ett av de bästa HTPC chassina för folk som vill ha lite krafigare system i dem, inte hittat någon affär i Sverige som säljer dem och jag undrar såklart
skulle ni ha en möjlighet att ta in detta underbara chassi?
CM Media 283 - Cooler Master

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Har ni några planer på att ta in Logitechs Harmony One i lager?