Permalänk

Hej Inet!

Jag undrar om ni har tankar på att ta in någon av Asus X42? Verkar vara mitt i prick för mig!

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Tänkte bara fråga varför ni inte har något vanligt Corsair Dominator minne för I5/I7(LGA1156)?

Något i denna stilen som ni hade förut:
https://www.inet.se/artikel/5305475/corsair-4gb-2x2048mb-1600...

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0m0ney:

Hej Inet!

Tänkte bara fråga varför ni inte har något vanligt Corsair Dominator minne för I5/I7(LGA1156)?

Något i denna stilen som ni hade förut:
https://www.inet.se/artikel/5305475/corsair-4gb-2x2048mb-1600...

Mvh Daniel

Produkten har utgått

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

Har ni typ...presentkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Produkten har utgått

Det var därför jag frågade om de hade någon liknande produkt?

Mvh Daniel

Permalänk
Inet
Skrivet av smacked:

Hej inet
Jag undrar om A-Data 1GB (1x1GB) Game Heatsink 1333Mhz - Inet.se
samt
A-Data 2048MB Game Heatsink DDR3 1333Mhz - Inet.se
Jag har nu 1x2gb, och ska skaffa minst 2gb till nu i sommar. Jag undrar följande:
Funkar 2x2gb och 2x1gb tillsammans (med bra prestanda)?
På 1gb stickan står det 'Beställningsvara'. Hur lång tid betyder det innan jag skulle få hem dem?

Jupps, de ska fungera tillsammans. När det gäller leveranstid för 1GB-modulen finns de på lager i butik, dvs. någon dag extra i leveranstid.

Skrivet av sim00nn:

Hejsan inet!

Jag undrar när ni får in: Scythe Kaze Master Pro 5.25" ( https://www.inet.se/artikel/5321611/scythe-kaze-master-pro-5-... ) så ni kan skicka det? Skulle gärna ha den inför Dreamhack.

Nytt datum är 18/6, dock kan det vara lurigt när de skickas från Asien. Men preliminärt 18/6 vilket tyvärr gör att du inte hinner få den innan Dreamhack.

Skrivet av Lan:

Logitechs G27 (ratt med pedaler & växelspak), kör ni den enbart som beställningsvara? Hur lång tid kan det bli mellan leverantören till er och sedan till mitt postkontor tro?

Logitech G27 beräknas komma in i lager inom någon vecka.

Skrivet av visa:

Hej inet,
Har letat efter ett passade HTPC chassi, cooler master har något vid namnet CM Media 283
Det ett av de bästa HTPC chassina för folk som vill ha lite krafigare system i dem, inte hittat någon affär i Sverige som säljer dem och jag undrar såklart
skulle ni ha en möjlighet att ta in detta underbara chassi?
CM Media 283 - Cooler Master

Det är tyvärr inget vi har möjlighet att ta in.

Skrivet av ojitsu:

Hej Inet,

Har ni några planer på att ta in Logitechs Harmony One i lager?

Harmony One har utgått hos Logitech. Vi kommer att få upp ersättare så fort det släpps!

Skrivet av thg-linus:

Hej Inet!

Jag undrar om ni har tankar på att ta in någon av Asus X42? Verkar vara mitt i prick för mig!

Vad jag kan se är det tyvärr inget som är på väg in.

Skrivet av n0m0ney:

Hej Inet!

Tänkte bara fråga varför ni inte har något vanligt Corsair Dominator minne för I5/I7(LGA1156)?

Något i denna stilen som ni hade förut:
https://www.inet.se/artikel/5305475/corsair-4gb-2x2048mb-1600...

Mvh Daniel

Det kommer att dyka upp nya modeller från Corsair under dagen!

Skrivet av anon42512:

Har ni typ...presentkort?

I dagsläget erbjuder vi endast presentkort i butik. Vi kommer att införa presentkort på hemsidan så fort programmeraren hinner!

Ha en skön dag!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Moderator
Moderator

Tack för bra svar som alltid, ni har den bästa servicen ska ni veta. Era konkurrenter är inte ens på samma skala

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Ni ville ha tips på aktiva DP->DVI adaptrar. Detta är en miniDP->DVI adapter, men många här på swec kan intyga att den funkar iaf.
Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter - Apple Store (Sverige)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-ga...

När kommer ni att få in den?

Beställde den 2010-06-14 och det är enda saken som inte finns i lager.

Permalänk
Medlem

XFX HD 5870 med referenskylare gick från 3790kr till 4522kr, vad hände där?

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

XFX HD 5870 med referenskylare gick från 3790kr till 4522kr, vad hände där?

Kanske var en kampanj?
felskrivning?
Dollarkursen?
XFX/ATi höjde priserna? (:

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Kanske var en kampanj?
felskrivning?
Dollarkursen?
XFX/ATi höjde priserna? (:

Tänkte bara att ökningen var lite väl explosiv när det finns sidor som säljer samma kort för 3600kr utan kampanj.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Tänkte bara att ökningen var lite väl explosiv när det finns sidor som säljer samma kort för 3600kr utan kampanj.

Köp den för 3600:- då? Det är ju ändå 190:- under Inet's tidigare pris, vilket täcker upp för fraktkostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Köp den för 3600:- då? Det är ju ändå 190:- under Inet's tidigare pris, vilket täcker upp för fraktkostnaden.

Jag frågade varför ökningen var så explosiv, inte vart jag ska köpa kortet.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Inet
Skrivet av Piece of Cake:

Ni ville ha tips på aktiva DP->DVI adaptrar. Detta är en miniDP->DVI adapter, men många här på swec kan intyga att den funkar iaf.
Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter - Apple Store (Sverige)

Tack! Ligger uppe som beställningsvara nu. Ett par dagar i leveranstid från beställning.

Apple Mini-DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter - Inet.se

Skrivet av Muss3:

https://www.inet.se/artikel/6606091/logitech-mx518-optical-ga...

När kommer ni att få in den?

Beställde den 2010-06-14 och det är enda saken som inte finns i lager.

Jag har tyvärr inget bekräftat datum på MX518, men vi letar febrilt efter andra inköpskällor för att få in ett gäng så fort som möjligt.

Skrivet av Wedes:

XFX HD 5870 med referenskylare gick från 3790kr till 4522kr, vad hände där?

Vi fick ett nytt högre pris från vår leverantör och därmed sköt priset tyvärr i höjden. Men vi håller just nu på att förhandla fram en ny deal på XFX 5870-kort som förhoppningsvis landar på runt 3600:-.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi fick ett nytt högre pris från vår leverantör och därmed sköt priset tyvärr i höjden. Men vi håller just nu på att förhandla fram en ny deal på XFX 5870-kort som förhoppningsvis landar på runt 3600:-.

Mvh / Inet

Okej, då förstår jag

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Inet
Skrivet av Wedes:

Okej, då förstår jag

Vi har tyvärr problem att få tag i kort från XFX med referenskylare då de håller på att helt gå över till egen tillverkning.

Om ni nöjer er med kort utan referenskylare har vi prissänkt varianten med spelet AVP.

XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har tyvärr problem att få tag i kort från XFX med referenskylare då de håller på att helt gå över till egen tillverkning.

Om ni nöjer er med kort utan referenskylare har vi prissänkt varianten med spelet AVP.

XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

Mvh / Inet

Det är ju verkligen synd då referenskylaren är den enda (vad jag vet) som blåser ut den varma luften utanför chassit i stället för att värma upp inne i datorn.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Det är ju verkligen synd då referenskylaren är den enda (vad jag vet) som blåser ut den varma luften utanför chassit i stället för att värma upp inne i datorn.

Håller med, jag vill själv ha en referens kylare, då denna verkar vara den enda XFX 5870'n som verkar vara duglig att klocka, men det är ju riktigt tråkigt om priset och tillgängligheten ska försämras

/ Daniel

Permalänk
Medlem

Nån chans att nylanserade Silverstone Sugo SG07B kommer dyka upp hos er?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hej Inet
Först vill jag börja med att tacka er för en suverän butik, både fysiskt och på webben.

Min fråga rör er policy angående beställningar på webben kontra besök i butik.
Jag bor endast några kilometer från er butik i Sisjön. När jag jämför priserna på webb och i butik så är det ganska så stor skillnad.
På en i5 750, moderkort, hd 5770 samt minnen så var skillnaden 700 kr på paketet.

Varför har ni ej funktionen att jag som beställare skulle kunna hämta ut mitt paket i butik?
Som SweC medlem har jag fri frakt. Och eftersom prisskillnaden är så stor mellan webb och butik samt att jag har gratis frakt så blir konsekvensen för er att jag handlar via webben, ni får packa prylarna samt betala frakt för att leverera till mig.
Paketet hämtar jag sedan ut 400 meter från Sisjöbutiken...

Om jag istället skulle kunnat hämta ut paketet i butiken hade ni sluppit fraktkostnaden samt att jag säkert handlat någon övrig "bra att ha pryl" över disk. Och om prisskillnaden inte varit så stor hade jag med all säkerhet åkt till butik och handlat allt över disk.
Jag är fullt medveten om att jag tillhör en minoritet av er typkund men ändå...

Hälsn
David

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Hej!

Läste i Kompletts butikstråd att dom tillfälligt slutat sälja Fractal Design Define R2 pga ett tillverkningsfel gällande USB uttagen i fronten. Ser att man fortfarande kan beställa Define R2 hos er. Är dessa chassin ok? Gäller det bara speciella leveranser?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Inet
Skrivet av Sergeant44:

Nån chans att nylanserade Silverstone Sugo SG07B kommer dyka upp hos er?

Sugo är tyvärr inget vi planerar att ta in.

Skrivet av Kern:

Hej Inet
Först vill jag börja med att tacka er för en suverän butik, både fysiskt och på webben.

Min fråga rör er policy angående beställningar på webben kontra besök i butik.
Jag bor endast några kilometer från er butik i Sisjön. När jag jämför priserna på webb och i butik så är det ganska så stor skillnad.
På en i5 750, moderkort, hd 5770 samt minnen så var skillnaden 700 kr på paketet.

Varför har ni ej funktionen att jag som beställare skulle kunna hämta ut mitt paket i butik?
Som SweC medlem har jag fri frakt. Och eftersom prisskillnaden är så stor mellan webb och butik samt att jag har gratis frakt så blir konsekvensen för er att jag handlar via webben, ni får packa prylarna samt betala frakt för att leverera till mig.
Paketet hämtar jag sedan ut 400 meter från Sisjöbutiken...

Om jag istället skulle kunnat hämta ut paketet i butiken hade ni sluppit fraktkostnaden samt att jag säkert handlat någon övrig "bra att ha pryl" över disk. Och om prisskillnaden inte varit så stor hade jag med all säkerhet åkt till butik och handlat allt över disk.
Jag är fullt medveten om att jag tillhör en minoritet av er typkund men ändå...

Hälsn
David

Hej,

Tanken är att det ska vara billigare att handla på nätet, men inte skilja några större summor. När det gäller exempelvis processorer säljer vi dem i princip utan vinst på nätet då det är sådan prispress på dem. I butik har vi dessvärre ingen möjlighet att göra detta på grund av såpass mycket högre kostnader för butik/utställning/personal/etc.

Vi har valt att differentiera priserna mellan butik och webb för att både kunna erbjuda butiker och hålla konkurrenskraftiga priser på nätet. Tyvärr slår det ibland lite väl mycket, som i detta fall, när man plockar ihop riktigt prispressade produkter på vår hemsida och jämför med butikspriserna.

Sen att SweClockersmedlemmar även har gratis frakt gör inte saken sämre för er.

Skrivet av Jaxione:

Hej!

Läste i Kompletts butikstråd att dom tillfälligt slutat sälja Fractal Design Define R2 pga ett tillverkningsfel gällande USB uttagen i fronten. Ser att man fortfarande kan beställa Define R2 hos er. Är dessa chassin ok? Gäller det bara speciella leveranser?

Mvh J

Tyvärr har det varit problem med vissa partier av denna modell från Fractal. Vi på Inet har valt att packa upp alla chassin och manuellt inspektera dem och sortera bort defekta.

Kort och gott, de Fractalchassin som vi skickar till er kunder lider inte av felet!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Katastrof!
Jag fick ingen godis!
Handlade för 2k och blev utan godis.
Skandal!
Skall det vara så?


Har ändå diabetes.
Fullt nöjd med snabb och välpackad leverans.

Permalänk
Medlem

jag fick inget godis heller trotts att jag handlade för 4.8k! men man får väll va nöjd med 22 timmars leverans

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Såg nu att det 5870 korten va under förhandling eller vad man ska kalla det Ja menar om ett 5870 har ungefär halva prestandan som ett 5970 så ska det ju va ungefär halva priset också annars är det ju bara korkat.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Inet
Skrivet av Drömmaren:

Alltså ursäkta mig, men varför har ni ökat priset på XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se från 3790kr till 4522kr på bara några dagar? Såg ni att många köpte o trodde ni skulle kunna dra in lite mer pengar eller vadå?

Kolla några inlägg upp...

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

Alltså ursäkta mig, men varför har ni ökat priset på XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se från 3790kr till 4522kr på bara några dagar? Såg ni att många köpte o trodde ni skulle kunna dra in lite mer pengar eller vadå?

Såntdär gillar vi inte inet! då kan man lika gärna köpa ett 5870 xxx, gtx 480 eller 5970

EDIT: såg nu några poster upp

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

Alltså ursäkta mig, men varför har ni ökat priset på XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se från 3790kr till 4522kr på bara några dagar? Såg ni att många köpte o trodde ni skulle kunna dra in lite mer pengar eller vadå?

Inet har svarat på den frågan bara några poster upp ^^

edit: oj vad många som svarar på inlägg på lunchen..heh

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur kommer det sig att ingen butik har Fractal design's Newton R2 650w nätagg inne??

Nu har Inet skjutit upp leveransdatumet igen...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.