Permalänk
Medlem

Finns det nån anledning till att OEM varianten av 80GB Intel X25-M G2 är 100 kr dyrare än Retail varianten av samma ?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hur kommer det sig att ingen butik har Fractal design's Newton R2 650w nätagg inne??

Nu har Inet skjutit upp leveransdatumet igen...

Måste vara Fractal Design som har produktions-problem, 650w har inte funnits i lager på en månad nu, och lär inte komma in förräns om en månad till. :/
Bara att lägga ut några hundra extra och köpa ett Corsair HX650W...

Permalänk
Medlem

Hej, Inet
Kommer ni ta in Asus M4A89TD PRO/USB3 eller sapphire Radeon HD 5970 2GB ?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Hur går det med moderkort från MSI, hörde att ni skulle möjligtvis ha dem till sommaren. Vilket är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haljuken:

Finns det nån anledning till att OEM varianten av 80GB Intel X25-M G2 är 100 kr dyrare än Retail varianten av samma ?

Den har la 3,5" till 2,5" adapter, därav lite dyrare?

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Den har la 3,5" till 2,5" adapter, därav lite dyrare?

det är retail som har adaptern och det är den som är billigare xD

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bachman:

Måste vara Fractal Design som har produktions-problem, 650w har inte funnits i lager på en månad nu, och lär inte komma in förräns om en månad till. :/
Bara att lägga ut några hundra extra och köpa ett Corsair HX650W...

Inte så säker på att jag vill lägga ut så mycket på ett nätagg... Redan 900 tyckte jag var lite för mycket egentligen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Newklear:

Inte så säker på att jag vill lägga ut så mycket på ett nätagg... Redan 900 tyckte jag var lite för mycket egentligen.

Behöver du verkligen så mycket watt då?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon42512:

Behöver du verkligen så mycket watt då?

Man får ta de tillfällen man får i akt och göra sig bättre förberedd för vad framtiden har att erbjuda, helt enkelt

Ja, alltså

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inet
Skrivet av Newklear:

Hur kommer det sig att ingen butik har Fractal design's Newton R2 650w nätagg inne?

Nätaggregat produceras för fullt! Dessvärre har efterfrågan varit större än tillgången på dessa nätagg och därmed uppstår det brist.

Vi beräknar att få in en ny leverans i början av juli. Hemsidan uppdateras löpande med aktuella datum.

Skrivet av Haljuken:

Finns det nån anledning till att OEM varianten av 80GB Intel X25-M G2 är 100 kr dyrare än Retail varianten av samma ?

Det är så enkelt att vi har kommit över retailvarianten till ett bättre pris än OEM-varianten.

Skrivet av nfskillen:

Hej, Inet
Kommer ni ta in Asus M4A89TD PRO/USB3 eller sapphire Radeon HD 5970 2GB ?

Uppe på hemsidan!

Asus M4A89TD PRO/USB3 - Inet.se

Skrivet av zowix:

Hur går det med moderkort från MSI, hörde att ni skulle möjligtvis ha dem till sommaren. Vilket är nu.

Vi jobbar på det, återkommer så fort vi vet mer!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför priserna går upp och ner så mycket? Jag la in en dator i delar som kostade 5800kr förra veckan. När jag kollar nu kostar den dryga 6000kr. Höjer ni priserna när ni vet att folk snart får lön? Är det värt att vänta några veckor igen för att tjäna några hundringar?

Märkligt alltså.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sampo:

Jag undrar varför priserna går upp och ner så mycket? Jag la in en dator i delar som kostade 5800kr förra veckan. När jag kollar nu kostar den dryga 6000kr. Höjer ni priserna när ni vet att folk snart får lön? Är det värt att vänta några veckor igen för att tjäna några hundringar?

Märkligt alltså.

Oftast har det med dollarkursen, när den går upp kostar datorgrejerna mer eftersom de räknar i dollar

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Inet
Skrivet av Sampo:

Jag undrar varför priserna går upp och ner så mycket? Jag la in en dator i delar som kostade 5800kr förra veckan. När jag kollar nu kostar den dryga 6000kr. Höjer ni priserna när ni vet att folk snart får lön? Är det värt att vänta några veckor igen för att tjäna några hundringar?

Märkligt alltså.

Det är inte så märkligt som det låter.

Våra priser baseras på flertalet faktorer varav en är aktuell dollarkurs. Vi får varje dag nya priser från leverantörer, nya deals, kampanjer som kommer och går etc.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur går det med Fractial Design R2 lådan??

Har ju en beställning inne och börjar fundera på om jag ska byta ut FD-lådan mot ett Nexus caterpillar kanske??

Permalänk
Inet
Skrivet av waconda:

Hur går det med Fractial Design R2 lådan??

Har ju en beställning inne och börjar fundera på om jag ska byta ut FD-lådan mot ett Nexus caterpillar kanske??

Maila på info@inet.se eller ring 031-652700 när det gäller orderspecifika frågor, tack!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det för er att bygga en dator om man beställer? Monterar ni Chassifläktar/Processorkylare?
Drar ni kablarna på bästa möjliga sätt? Vilken kylpasta använder ni? Kan man öppna chassit och byta ut något/sätta in fler fläktar utan att bryta garantin?

Tack på förhand // Fridlyst

Permalänk
Inet
Skrivet av Fridlyst:

Hur lång tid tar det för er att bygga en dator om man beställer? Monterar ni Chassifläktar/Processorkylare?
Drar ni kablarna på bästa möjliga sätt? Vilken kylpasta använder ni? Kan man öppna chassit och byta ut något/sätta in fler fläktar utan att bryta garantin?

Tack på förhand // Fridlyst

Hej,

Vi brukar säga maximalt tio arbetsdagar för montering. Just nu ligger arbetstiden på ca fem arbetsdagar från att alla delar finns i lager.

När det gäller kabeldragning har vi erfarna tekniker som drar kablarna på bästa sätt. Vi anpassar kabeldragningen beroende på vilken låda som används för att få det funktionellt och snyggt.

Vi monterar chassifläktar efter önskemål och även processorkylare om det ligger med i beställningen. Vi använder den kylpasta som medföljer kylaren alternativt om du som kund väljer att lägga med någon specifik pasta i beställningen.

Om du har speciella önskemål när det gäller montering är det bästa att ringa eller maila så försöker vi lösa det efter bästa förmåga!

Vi lämnar två års garanti på hela datorn. Det är okej att öppna datorn och installera nya komponenter etc. utan att garantin bryts.

Nedan är ett exempel på kabeldragning i ett Obsidian 800D vi byggt.

Trevlig helg på er alla!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Priser?

Skrivet av inet.se:

Hej,

Vi brukar säga maximalt tio arbetsdagar för montering. Just nu ligger arbetstiden på ca fem arbetsdagar från att alla delar finns i lager.

När det gäller kabeldragning har vi erfarna tekniker som drar kablarna på bästa sätt. Vi anpassar kabeldragningen beroende på vilken låda som används för att få det funktionellt och snyggt.

Vi monterar chassifläktar efter önskemål och även processorkylare om det ligger med i beställningen. Vi använder den kylpasta som medföljer kylaren alternativt om du som kund väljer att lägga med någon specifik pasta i beställningen.

Om du har speciella önskemål när det gäller montering är det bästa att ringa eller maila så försöker vi lösa det efter bästa förmåga!

Vi lämnar två års garanti på hela datorn. Det är okej att öppna datorn och installera nya komponenter etc. utan att garantin bryts.

Nedan är ett exempel på kabeldragning i ett Obsidian 800D vi byggt.

http://www.inet.se/files/img/max/1517096_9.png

Trevlig helg på er alla!

Mvh / Inet

Imponerande bygge och snygg kabeldragning.

Fråga; Hur kan XFX 5870 och Alien vs Predator kosta 3690 kr, när tex Gigabytes 5870 utan spel kostar 4344 kr? Är det skillnad på dem eller är det helt enkelt så att Gigabytes kostar mer att beställa in?
(Jag såg ingen skillnad själv)

( Gigabyte Radeon HD5870 1GB - Inet.se )
( XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se )

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nessur:

Imponerande bygge och snygg kabeldragning.

Fråga; Hur kan XFX 5870 och Alien vs Predator kosta 3690 kr, när tex Gigabytes 5870 utan spel kostar 4344 kr? Är det skillnad på dem eller är det helt enkelt så att Gigabytes kostar mer att beställa in?
(Jag såg ingen skillnad själv)

( Gigabyte Radeon HD5870 1GB - Inet.se )
( XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se )

Skrivet av inet.se:

Det är inte så märkligt som det låter.

Våra priser baseras på flertalet faktorer varav en är aktuell dollarkurs. Vi får varje dag nya priser från leverantörer, nya deals, kampanjer som kommer och går etc.

Mvh / Inet

De svarade på nästan identisk fråga för inte alltför längesen Och just det grafikkortet är en kampanjvara just nu.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

12:40 La jag min order på en hel dator (alla delar som behövs).
12:52 Packades den och
14:00 Var det skickat och jag fick mina kollin.

Helt underbart, bra jobbat!

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessur:

Imponerande bygge och snygg kabeldragning.

Fråga; Hur kan XFX 5870 och Alien vs Predator kosta 3690 kr, när tex Gigabytes 5870 utan spel kostar 4344 kr? Är det skillnad på dem eller är det helt enkelt så att Gigabytes kostar mer att beställa in?
(Jag såg ingen skillnad själv)

( Gigabyte Radeon HD5870 1GB - Inet.se )
( XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se )

bättre klyre

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Inaktiv

Vilka DDR2-minnen har ni som är enkelsidiga?

Permalänk
Medlem

Har beställt från Inet 3 gånger nu, alla gånger har det varit skitsnabb leverans, en gång var på en fredag så då kom paketet på Måndagen, en annan gång var det efter kl 16, så då tog det två dagar annars har jag bara upplevt positiva grejer om Inet, snabba leveranser(om man beställer före kl 16 måndag-torsdag)

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X4 955BE@3,5 | ASUS M4A785TD-V EVO | 8 GB DDR3 | Sapphire HD6950 1 GB (1536 shaders) | Fractal Design Tesla 650W | Corsair H50 2x Scythe GT 1150RPM | Samsung 840 Series 120GB | Western Digital Green 1TB
Logitech G15 v2 keyboard | Logitech G500 Gaming Mouse
Laptop: HP ProBook 5330m | I3 2350M 2,3 GHz | 4 GB DDR3 | 128 GB SSD | 13" 1366x768

Permalänk
Medlem

Hallå där! När tror ni att ni får in mer Steelseries Xai-möss att skicka ut? Väntar ivrigt på min beställning

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg kabeldragning i 800D'n!
Man kanske ska låta er sätta ihop datorn åt en nästa gång så man slipper blod, svett och tårar.

Inet är nog den bästa web butiken jag handlat ifrån, skitnöjd!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hej inet
Jag undrar om Scythe Musashi VGA Cooler - Inet.se fungerar på ett 5870 Eyefinity 6 Edition?
Det funkar på ett vanligt 5870, dock undrar jag om man behöver köpa till extra kylflänsar till minneskretsarna, och om dessa är i vägen på något sätt?
Tack på förhand

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Hur skyddas datorn om man väljer att låta er plocka ihop den? ( i fraktningen alltså )
kommer man få med sig alla delars kartonger, och får man med de kablar som blir över om man väljer att ta ett modulärt nätagg i beställningen?

Permalänk
Medlem

Den här CPU-kylaren Noctua NH-U9B SE2 - Inet.se har ju varit obekräftad ett tag när den inkommer till lager igen.

Så jag undrar om ni har något förslag på en jämbördig CPU-kylare runt samma prisklass? Eller är det möjligtvis så att ni har fått någon ny info om Nocuta kylaren?

Permalänk
Medlem

Hej Inet.

Har ju haft detta problem med grafikkortet sen jag köpte dator och problemet är att:
När jag startar eller startar om datorn så händer det ibland att bilden försvinner och ibland händer det inte ens.
Skärmen visar att den inte ens är kopplad till datorn kan man väl sammanfatta det som. Ibland förvinner den vid uppstart och kommer tillbaka av sig själv när man loggar på till windows och ibland kommer den inte tillbaka alls eller också så försvinner den när man loggar in till windows (lite random kan man väl säga) eller så funkar det som det ska.

Och detta löses genom att bara dra ut och in skärm sladden går inte kanske alltid på första försöket men bara att testa igen och några få gånger ibland så funkar inte ens detta för att få tillbaka bilden och då måste jag starta om datorn.

Men om jag lägger datorn i sleep och sen startar den så händer inte detta.
Och detta är det enda problemet annars när datorn väl är igång och man spelar eller kollar på film eller vad som helst så har jag inte märkt några problem eller liknande fel.
Tror jag ska ha nämnt det också i tråden att det är något problem med kortet så sa du att jag skulle höra med servicen.

Och nu så har jag ju hört med servicen i butik om detta. Kan ju ta det lite kortfattat. Eller ialla fall försöka korta ner det lite.
Första gången jag tog upp detta var ju när jag hämtade upp den nya processorn eftersom jag hade fått fel stepping på den. Och då tog jag ju samtidigt chansen och frågade om detta och undrade om det var ett drivrutins problem eller annat som det kan vara. Sen så nämnde jag ju också om det kan vara så att det är ett kompabilitets problem mellan skärm grafikkort eller annat. (Var ju bara något som slog mig med detta problem så jag frågade bara för säkerhets skull medans jag fortfarande har den här ångerrätten på 14 dagar kvar.)
Och han sa ju att det är nog är ett drivrutins problem.

Så jag testade ju detta men problemt kvarstod. (Testade ju lite andra saker också)
Sen kanske någon månad senare så åkte jag ner igen och tog upp detta och sa att problem kvartstår ändå efter att jag testat ominstallera drivruiner och lite annat. Och jag tar ju då också upp detta angående om det kan vara ett problem mellan just denna skärm och grafikkort. Då sa han ju att det kan vara skärmen som är sönder så testa en annan skärm. Men så sa jag ju det att den funkade perfekt med min tidigare dator och att den precis ska ha gått sönder när jag bytt dator låter ju inte så troligt men jag sa ju att jag ska testa det. Sen var det ju några fler saker som han också nämnde det kan vara.
Sen sa han ju också att jag kunde lämna in kortet till er så ni kunde titta på det osv men eftersom dom inte hade något kort som man skulle kunna låna under tiden så lät ju inte det direkt lockande att lämna in kortet och behöva vara utan datorn igen. Med tanke på att det tog er ca 3 dagar bara att byta ut fel processor som jag fått så valde jag ju att inte lämna in det.
( Tog väl upp detta antingen denna gång jag var hos er eller nästa gång jag var hos er och det var angående bios för jag kollade upp det och det verkade vara som att jag hade det senaste som fanns på grafikkortet men bara för att vara 100% så kollade jag upp detta hos er och då sa han det att det var det senaste bios som fanns.)
Ja utöver dessa 2 gånger så har jag minst varit 2 gånger till hos er och frågat om detta problem.

Så sen 3-4 månader tillbaka så beslutade jag mig för att åka ner till er och få kortet utbytt innan skärm kontakten börjar glappa eller värre och efter att jag testat runt 7 andra skärmar som inte får detta problem, andra kablar, ominstallerat datorn, andra drivrutiner, osv så var jag väl runt 95 % säker på att det är ett kompabilitets problem mellan just denna skärm och detta grafikkort. Det enda jag nog inte testat vid denna tidpunkt som är värt att testa är ju ett annat grafikkort som jag inte har.

Så ja man åkte ju ner ditt och tog en kölapp som vanligt och väntade på sin tur. Sen när det blev min tur så pratade jag ju med honom i runt 10 min och förklarade problemet och allt detta och efter jag var klar så sa han kanske 2 meningar och sen sa han (något i stil med) ja du får nog ta detta med någon annan för jag slutade för 2 minuter sen.......

Så då var det ju bara till att börja om från början igen och förklara det till näste man slapp ju ialla fall stå i kö igen är ju ialla fall ett litet + där. Så då förklarde ju man allt igen och sa att jag skulle vilja byta ut kortet nu till en kort från en annan tillverkare.

Så säger ju han då att detta är tydligen ett väldigt vanligt problem och jag blev ju nästan speechless när jag hörde det. Så tog han ju upp några saker och frågade om jag testat som bland annat eluttag och så sa han ju att kök brukar ha bra uttag och med tanke på att det varit ett kök i detta rum tidigare så är det ju inte så troligt att det är det som är problemet med tanke på att man också kört 7 skärmar (eller fler) som inte visar detta problem och ja flera av dom drar nog också mer störm än denna gör. Så sa han ju också något om att det kan vara ett minne som kanske är defekt men asså hur troligt låter det när flera andra skärmar funkar felfritt i så fall kan det ju lika gärna vara musmattan som skappar dessa problem bäst att testa en annan sådan också tänker ju jag. Å jag säger ju att det med all säkerhet är nog ett problem mellan skärm och grafikkort.

Då frågar han ju vad det är för skärm. Och jag var ju inte säker på vad den heter och allt men sa att den är från runt 2005. Man tog ju då upp detta om att byta korten och då säger han ju att hade jag köpt en ny skärm från er och detta problem fanns så skulle ni byta det men inte annars möjligtvis om jag lämnar in kortet till er och ni får fram problemet där hos er på någon skärm så byter ni det. Sa ju det har ju testat 7 andra skärmar inga problem alls med dom så att ni ska få fram detta problem på någon av era skärmar låter ju inte så troligt.

Och jag sa ju att jag kan ta med min skärm ditt bara för att vissa att problemet finns och att jag inte ljuger om det är för den saken men nej det går inte heller måste vara på någon av era skärmar där.

För jävligt alltså att man har blivit dragen så här för kulorna all denna tid och först nu när jag ville byta kortet så fick jag höra att detta är tydligen ett vanligt problem.

(Några dagar senare efter jag varit där och pratat så blev det ju köpt en till dator från er och då testade jag ju skärmen från den samt grafikortet lite fort och det funkade ju felfritt med skärmen och det andra grafikkortet med den gamla skärmen. Så nu är jag ju 99% säker på att det är ett problem mellan grafikkort och skärmen efter att jag också testat ett annat kort.

Måste ju också bara säga detta. För hur mer tydlig måste man igentligen vara med er?
Innan det ens blev köp av dessa komponenter självklart kollade man ju runt på tester på nätet osv. Men sen dessutom så var jag ju också i era butiker flera gånger och pratade med dom på rådgivningen och frågade massvis med frågor. Och jag vet faktiskt inte hur mycket mer tydlig man kunde vara för när han också frågade vad det är som ska köpas så sa jag ju då.

Cpu, moderkort, osv. För resten har jag såsom mus, skärm osv. Och då kom man ju in lite på det angående skärm och grafikkort. Eftersom jag inte skulle köpa någon skärm då och använda mig av min 19tum tills jag hittar en ny så tänkte jag ju att eftersom det är nya dx11 kort på väg och det känns då kanske onödigt att handla ett av de dyrare kort att jag köper mig ett billigare istället och sen när jag köper mig ny skärm så handlar jag ett nytt dx11 om det behövs.

Så då frågade man ju vad för kort skulle vara bra för en 19tum skärm och kosta max 2000kr och ändå funka ok sen med ny skärm tills man handlar nytt kort om det skulle behövas osv. Efter det så pratade man ju en stund han sa vilka det fanns att välja bland osv. Och sen tidigare så har jag ju haft ögonen på ett gtx 260 och jag frågade ju också spelar det roll vad för märke man tar? Gör det något om man exempel har ett asus moderkort och tar ett leadtek grafikkort? Har ju frågat detta tidigare men gjorde det igen bara för att vara på den säkra sidan. Han sa ju nej det spelar igen roll. Och det blev ju ett gtx 260.

Så jag tyckte ju att jag var rätt tydlig med att jag ska använda kortet till min nuvarande skärm och jag ställde ju en del frågor angående allt jag skulle ju köpa osv. Men ändå dök det ju upp ett problem som tydligen också är ett väldigt vanligt problem. Men ändå fick jag inte byta ut kortet. Hur tänker ni igentligen?

Så ja vad ska man säga om detta (finns ju en del). Själv tycker jag ju att man kunde blivit informerad om att detta är ett väldigt vanligt problem (som han själv sa där på servicen) när jag pratade med en på rådgivning om att jag ska köpa ny dator. Eller också varför inte när jag hämtade upp den nya processorn? För då kunde jag ju fortfarande skicka tillbacka kortet och ta ett annat.

Jag har väl sett lite att när folk har haft problem eller annat så har dom skrivit här och sagt också hur mycket pengar dom har lagt hos er och varför man blivit behandlad osv såhär.
Tror faktiskt inte det är någon ide att speckulera i hur mycket pengar man har lagt hos er men det jag kan säga är ju att jag har flera syskon och det mesta som har blivit köpt i dator väg har ju blivit köpt från er. Senaste året bara så har det ju blivit köpt två datorer från er för ca 22.000kr om inte mer och då är det inte ens inräknat alla skivor och annat man köpt från er. Så då är det ju bara att tänka sig hur mycket man lagt ner hos er under alla dessa år.
Å under all denna tid nu och allt man handlat från er så har jag ju faktiskt inte behövt ta kontakt med eran service möjligtviss någon form av något litet problem eller liknade men inte direkt något som har gått sönder eller som har behövts att bytas ut.
Tills nu då. Och självklart är det som i många andra butiker allt funkar hur bra som helst tills det blir problem med produkten man köpt och måste ta kontakt med deras service.
Vet verkligen inte om det är bara jag som haft någon otrolig oflax med er. För förutom han jag pratade med sist (för han verkade ju ändå kunna lite) så verkar ju eran personal där vara dessutom okunniga.

Är väl bra att också kanske nämna att som jag misstänkte så blev ju problemet värre för någon månad sen sladden började glappa och skärmen gick inte ens igång efter att den varit i sleep som aldrig tidigare har hänt och efter det så blev det ju bara värre och värre. Är ju inte riktigt säker på om den än helt sönder nu eller inte eftersom sist jag fick igång den så fick jag dra ut och in sladden på skärmen och hålla på med nvidias kontrollpanel osv i säkert en timme och sist jag försökte få igång den så satt jag ännu mer men inget hände så troligen är den helt åt helvete nu men inte säker.

Och nu så sitter man med en 17tum nu och om jag inte hittar någon ny skärm fram till efter sommaren så kommer det behövas bli ett inpulse köp just det man ville också undvika. Och om det skulle dyka upp något problem med den skärmen pga grafikkortet så kan ni räkna med att det kommer komma en shit storm mot er angående att grafikkortet ska bli utbytt snabbt som fan. Kommer verkligen inte acceptera något mindre än att få det utbytt i så fall.

Ja nu undrar ni säkert varför man skriver detta nu. Har ju faktiskt inte haft någon lust att lägga ner mer tid på detta än jag redan gjort och självklart har man ju inte haft tid eller ork heller nu på sommaren. Men efter att man skrivit lite här och där ibland så har det nu blivit klart inte kanske det bäst skrivna eller så men det skiter jag i orkar inte som sagt lägga mer tid på detta.

Och självklart undrar jag ju vad ni säger om detta nu?

Hoppas att detta räcker och att jag fick med det mesta ialla fall för jag kan ju kanske också prata på mer fast det är ju redan långt som det är så det får nog räcka.

Till er som tänkt handla från inet och bryr er om service.
Säger detta till alla ni som bryr er mer om service än att det blir kanske någon 100 lapp billigare pga fri frakt (märker ju att många stirrar sig blind här på det) så köp verkligen inte från inet för det är nog den sämsta service jag någonsin varit med om. Har ju själv handlat där länge utan problem fast efter man har behövt ta kontakt med deras service så kommer det verkligen inte bli något mer köp därifrån inte.
Så om det är för pengarnas skulle lägg till de 100-200kr extra kanske och köp från en butik istället som erbjuder bra service för annars kommer ni ångra det sen om nåt skiter sig.

// Dani

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

INSANE WALL OF TEXT

Säker på att det inte gick att sammanfatta det här lite kortare? Lol. Tror även att du kanske ska rikta dig till support@inet.se?