Goodbye XP, Win 7 here I come!

Permalänk

Goodbye XP, Win 7 here I come!

Tja alla swecare!
Har tänkt att gå över till Windows 7 efter att ha använt XP sedan det kom ut! Jag använder bla. photoshop m.fl. program på mitt XP 32 bitars OS.

Photoshop är ett av de 20 program jag använder i dagsläget(har även massor av musikprogram och antivirus osv osv.)

Det jag HELST vill göra är att installera Win 7, och bara installera mina XP program som vanligt och sedan få de att funka utan några som helst komplikationer. Men hur fungerar det i praktiken? Det här med Win XP mode känns lite konstigt.. Vill ju bara köra mina program som vilka andra program i Win 7.

Permalänk
Medlem

99% av alla program jag testat funkar lika bra på windows 7 som xp

Visa signatur

|| GA-MA770-UD3 REV:1 || AMD Phenom II 720BE 2,8 @ 3,55 Ghz || Sapphire 4830 512 Mb, 800 Shaders 700/1150 ||
|| Corsair DDR2 XMS2 4GB 1066 || WD Caviar GP 500 Gb 7200rpm || 14485 3D Mark06 ||

Permalänk

allt utom Daemon-tools har fungerat utmärkt för mig

Permalänk

Så med andra ord så installerar ni exakt SAMMA program/fil på en win XP dator som en win 7 dator UTAN några som helst komplikationer? Sweeet =)!!!

Permalänk
Medlem

daemon-tools fungerar utmärkt för mig i win7

har aldrig riktigt sett anledningen till att använda xp när vista finns oavsett.. har man en vettig dator märker man inte direkt någon skillnad.. mer än att vista har fler features.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

daemon-tools fungerade inte i betan men i RC funkar det

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | MSI 4090 Suprim X | Asus x570 prime pro | 32 GB G-Skill 3600mhz | EVGA G2 1000W | LG CX48 | Custom loop vattenkylning, 3 x 420 radiatorer, 2 x D5

Permalänk

ja provade iofs bara med build 7000 för 3 mån sen
men nice att de fungerar nu iaf

Permalänk
Hedersmedlem

I stort sett alla program funkar perfekt i Windows 7. Jag hade också XP innan, jag är störtnöjd med W7.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robins
daemon-tools fungerade inte i betan men i RC funkar det

Har inget med beta eller rc att göra utan en uppdatering av daemon-tools

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM

Permalänk
Medlem

funkar punkbuster i Win7 nu? Vill ju testa nya bf2 patchen ^^

Visa signatur

Windows XP 64bit || C2D e6600 @ 3.0 GHz || 4gb DDR2 800mhz || Leadtek Geforce 275 || Seasonic S12 600W || Asus p5b-v || 500 gb HDD ||

Permalänk

Vad för skillnad upplever ni som gått över från XP, asså direkt från XP till WIN 7? Vad var jobbigt med XP som är störtskönt i win 7

Permalänk
Medlem

karlsuffix: Kör på, finns inget att förlora!

Hoppas ni tolkar det som att XP är sämre än Windows 7 på alla sätt

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Jag hatar officiellt XP numera - jag blir deprimerad bara jag sätter mig vid en dator med xp:(

Windows 7 är ett väldigt mycket bättre OS, och de program jag har testat har funkat fullständigt felfritt, om inte bättre i win 7 rc.

Det ända är då Daemon tools... Men de är ju krångliga av sig från börja, så^^

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Win7 är bättre på alla sätt imo, bara att förut funka inte bf2 iaf, vet ej hur det är nu.

Btw. Deamon Tools funkar super för mig iaf...?

Visa signatur

Windows XP 64bit || C2D e6600 @ 3.0 GHz || 4gb DDR2 800mhz || Leadtek Geforce 275 || Seasonic S12 600W || Asus p5b-v || 500 gb HDD ||

Permalänk

Det som finns att förlora är ju pengar(visst, inga miljonbeloop )
Men om jag ändå skall uppgradera så skall det ändå vara värt hehe

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
karlsuffix: Kör på, finns inget att förlora!

Hoppas ni tolkar det som att XP är sämre än Windows 7 på alla sätt

Permalänk
Medlem

Hellre en Linux dist än och byta till win 7 ifrån mitt XP.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zabron
Hellre en Linux dist än och byta till win 7 ifrån mitt XP.

Varför inte bara byta till linux direkt då?

Det finns ju inget XP har som Win7 inte har.... lite udda tankesätt där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rarra
Win7 är bättre på alla sätt imo, bara att förut funka inte bf2 iaf, vet ej hur det är nu.

Btw. Deamon Tools funkar super för mig iaf...?

Det finns fulsätt att få igång BF2, jag spelar det och andra punkbusterspel utan problem.

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju alltid köra dual boot xp och 7an och ha det bästa av båda?

Vilken verra av daemon kör ni? får inte mitt att funka trots jag kör den ska köra som xp?

Permalänk
Medlem

Själv använder jag Virtual CloneDrive tycker det är bättre än daemon. Det verkar dock inte funka i Windows 7 än enligt hemsidan
http://www.slysoft.com/sv/virtual-clonedrive.html

Permalänk
Medlem

Det funkar utmärkt i Windows 7, använder det själv.

Visa signatur

| I7 2600K @ 3.4Ghz| Noctua DH14| 8GB DDR3 | GTX670 |

Permalänk
Medlem

Jag använder MagicISO Virtual CD/DVD Manager.
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm
Finns download länk till Windows 7 dessutom. Dock så kan man köra Vista versionen på Windows 7, jag gjorde det innan de släppt Windows 7 versionen.

Programmet är ganska slimmat och osynligt, en liten ikon nere i aktivitetsfältet samt att programmet är med i varje högerklick-på-fil.

Många små men bra funktioner finns med programmet, som ni ser.
Om man vill ha mer funktioner, så brukar programmet fråga om man vill ladda ner de andra etc.

Är gratis och tar i skrivande stund 1412kB av arbetsminnet.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Nicenice! Gör det något om jag väljer Windows 7 64bit? Kommer fortfarande XP 32bits programmen att fungera? Skulle vara nice med 8gb ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsuffix
Nicenice! Gör det något om jag väljer Windows 7 64bit? Kommer fortfarande XP 32bits programmen att fungera? Skulle vara nice med 8gb ram.

Japp, programmen ska fungera bra Om du är osäker på något program, så kan du googla på namnet + 64-bit.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Daemon Tools FUNGERAR UTAN PROBLEM! Det har blivit en liten myt om att det inte fungerar alls, bara för att de inte hade uppdaterat det tidigare.

Men den senaste version funkar hur bra som helst nu.

Permalänk

Starcraft med Nvidia-drivrutiner fungerar inte sist jag testade.. Så jag kör med XP så länge.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Notred
Själv använder jag Virtual CloneDrive tycker det är bättre än daemon. Det verkar dock inte funka i Windows 7 än enligt hemsidan
http://www.slysoft.com/sv/virtual-clonedrive.html

använt VCD i samtliga builds av Windows 7 och det funkar klockrent, nu senast i RTM
fruktansvärt bra program, öppna en iso/img/bin fil med det (dubbelklicka på den om det är standardprogrammet) och den är mountad, ALDRIG krånglat det minsta.
skulle aldrig gå tillbaka till Daemon Tools eller annat skit ;P

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
allt utom Daemon-tools har fungerat utmärkt för mig

Det fungerar åtminstone utmärkt i Win7 x64 Ultimate RTM (MSDN) vet jag, det är bara att ignorera kompabilitetsvarningarna och köra på, har inte haft några som helst problem.

Det enda som har strulat för mig är Kasperskys anti-virus för Workstations, även betan som försöker fungera i Win7. De komponenter som gräver ned sig djupt i nätverkslagret spelar inte rent, och hela nätverkslagret kan låsa sig fullständigt så man måste starta om. Men Kaspersky själva säger ju att fullgott stöd inte kommer förrän Win7 släppts för stora massan, så det är inget direkt konstigt med det. Att scanna filer on-demand fungerar bra dock.

Allt annat har fungerat tipp-topp 100%, alla program jag använt i XP fungerar utmärkt i Win7.

Visa signatur

5950X, 3090