Tips om sv forumdel för Hackintosh?

Permalänk
Medlem

Tips om sv forumdel för Hackintosh?

Hej,
Jag läser och söker på många trådar här förgives,

Det är uppenbart att vi inte får prata om detta i forumet. Har ni någon tips om svensk forum som inte har något emot det.

Trist eftersom svenska arenan vimlar av duktiga systemfreakar med spetskompetens. Ser dessa skriva oftast i amerikanska forum istället (Insanely mac t.ex.)

Efter 15 av PC-ägande tänkte jag skrota det och övergå till Apple. Skiten Vista och egentligen genomgående alla åren bara låsningar och krash som man skyller på hårdvara i 95% av fallen.

Inbiten användare av mobile win i 7 år och nu får det vara nog. Skit samma om det är hårdvara eller systemfel.

Ordet heter Iphone och resten följer,

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk

Har du tittat på flashbacks forum?

Visa signatur

» Asus Maximus III Formula «•» I7 860 «•» 4gb pc15000 «•» Gtx295 «•» Intel X25 80Gb «•» 2.5Tb «•» Asus Xonar d2 «•» Fractal r2«•» Windows 7 ultimate «

www.vasbyit.se

Permalänk

urk orka pröjsa 5k för en sten... när man får en fullt fungerande telefon för under 500:-

som går att ringa med!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Du kan lägga till en grön bock till: MMS och Video recording.. helt plötsligt börjar stenen se mindre lockande ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
fan ska man med det till?

Sluta vara så jävla dryg, han rättade ju bara bilden du postade, du bad ju praktiskt taget om det.
Om någon vill köpa en iPhone är det dennes val, ring du runt och ha så kul på din telefon för 500:-, jag är säker på att ingen kommer vara sur på dig för det.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller blev hans inlägg borttaget?

Doomer, Elegant formulerat

Takc för tipset, jag ska kolla den forumsdel,
Det måste vara någon form av störning då man anställer sig själv som advokat mot sandhög.

Ju,

Inga av dessa kryssar är något som jag egentligen har använt eller saknat. Smart phone för mig är MP3, datalagring, databearbetning, surfa och sist men inte minst ringa.

edit: typo

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Vad jag kan tycka är att det redan finns enorma mängder information på existerande sidor (t.ex. insanelymac). Ser ingen anledning till att man skulle flytta till ett svensk-pratande forum av den simpla anledningen. Bättre att hålla saker och ting samlat.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Vad jag kan tycka är att det redan finns enorma mängder information på existerande sidor (t.ex. insanelymac). Ser ingen anledning till att man skulle flytta till ett svensk-pratande forum av den simpla anledningen. Bättre att hålla saker och ting samlat.

Fast man diskuterar utifrån tillgänglighet och vår marknad. Vissa märken i USA finns inte ens för handel här. Att läsa på svenska är ju lite roligare eftersom street språket är mer förståelig.

Om jag skulle använda ditt argument då hittar väl inget i detta forum som inte är diskuterad på utomordentligt sätt i USA, eller England?? Mångfalden tillkommer därtill. Till torts måste man tänkta att våran population är 9milj i förhållande till de andra gigantiska "engelsktalande", ett språk som vi kan använda utöver hemspråket.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoplasm
Fast man diskuterar utifrån tillgänglighet och vår marknad. Vissa märken i USA finns inte ens för handel här. Att läsa på svenska är ju lite roligare eftersom street språket är mer förståelig.

Om jag skulle använda ditt argument då hittar väl inget i detta forum som inte är diskuterad på utomordentligt sätt i USA, eller England?? Mångfalden tillkommer därtill. Till torts måste man tänkta att våran population är 9milj i förhållande till de andra gigantiska "engelsktalande", ett språk som vi kan använda utöver hemspråket.

Jo jo, visst stämmer det du säger.

Men i detta fallet så tänker jag mer på att hackingtosh främst handlar väldigt mycket om kompatibilitet och guider hur du gör diverse installation. För att täcka så brett som möjligt så behöver man väldigt många användare av alla typer. Då anser jag att sidan är väldigt bra och aktiv vilket gör att ett svenskt forum för samma sak i princip bara hade agerat som en slags proxy.

Men men, det är ingen dålig idé - jag hade säkert hängt där ocskå.

Offtopic:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
<bild>
urk orka pröjsa 5k för en sten... när man får en fullt fungerande telefon för under 500:-

som går att ringa med!

Vad har detta med saken att göra? Läs topic och svara vettigt istället för att trolla.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neoplasm
Har jag missat något eller blev hans inlägg borttaget?

Doomer, Elegant formulerat

Takc för tipset, jag ska kolla den forumsdel,
Det måste vara någon form av störning då man anställer sig själv som advokat mot sandhög.

Ju,

Inga av dessa kryssar är något som jag egentligen har använt eller saknat. Smart phone för mig är MP3, datalagring, databearbetning, surfa och sist men inte minst ringa.

edit: typo

Jo, han/hon själv eller någon moderator tog bort det.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera www.flashback.info , Finns dock inte jättemycket där.