Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

För ett par dar sen var jag på väg till willy's i tumba å skulle tjacka hem julmust då morsan klämde ur sig att dem hade det så tänkte whynot:)

På vägen dit, bara ett par meter efter busstation står det en rätt förtvivlad tjej och en (rätt bra) busschaffis å pratar, han ser själv lite vilsen ut

Hon sa att hon gått av vid fel station så jag frågade vart hon skulle, hon svarade att hon skulle till tumba gymnasium (som ligger på andra sidan järnvägsstation så hon gick bara lite åt fel håll), först pekade jag iaf i rätt riktning men det slutade med att jag följde med henne en bit

Så det får väl anses vara min godaste gärning på ett tag:)

Edit.. Och inte fan hade willys julmust, snacka om va sne ja blev:(..

Permalänk

Motionerat kolvarna på bilen.. låg an lite på vänster fram men annars var det fint på övriga.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Dammsugit mitt rum och dragit om lite kablar vid datorn och stativet.
Dammsugit köket och trappen. bärt in ved till öppna spisen och dammsugigt upp det man skitade ner.

även rengjort centraldammsugaren vilket var mer än väl på tiden urks kan inte fatta att det fortfarande var så bra sug i den som det är fast den var mer än över knökad av damm och skit ska bara rengöra det och återanvända filtret en gång till sen får man nog köpa ett nytt sådant.

Jag har även skickat bud på ltie polermedel till bilen. fast måste fixa lite ytrost och färgsläpp först (ett par möten med snövallar ute på isen)

Ska även hämta hem svarven nu ikväll tror jag så att man kan ställa sig och svarva lite trä

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hittade lite rost på bilen som jag visste om iofs.. gick igenom SBP för 5 dar sedan UA

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

en random brud kom fram till mig o frågade om jag kunde ngt om cyklar, o snäll som jag är tittade jag vad det kunde vara för fel på hennes cykel. Det visade sig att kedjan hade hoppat av halva kugghjulet vid bakdäcket. Bara att snurra bakhjulet tre cm bakåt så va det klart:) fan dagens goda gärning.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nigeria brev ?

He he nej ett lån till en vän bara.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

hmm, ja senaste gärningen var nog att baka en Gâteau Basque-kaka och ge till brorsan och föräldrarna.
http://cuisine.elle.fr/var/plain_site/storage/images/elle-a-t...

Är ungefär som en äppelkaka fast lite olika sortes fyllningar i.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Avstängd

Fixade ett nätverk gratis ^^ och formaterade om 2 datorer samt monterade i hopa en dator till några polare helt gratis

Hjälpe en rullstolsburen dam att komma upp på trottoaren med

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Igår pajade polarns graffekort så jag var snäll och tog ut mitt ena 5850 och lånar ut sålänge

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

köpte ett par skor och någon special sula då jag skadade hälen på idrotten

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Hjälpte en gammal tant av bussen..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Duschade precis efter att ha kommit hem från rättegång (jag var bara åhörare). Där kompisen blivit hotad och misshandlad i tjänst (ordningsvakt). Första rättegången jag var på.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Dammsög förut, gick åt helvete. Välte ner en ljusstake i glas från hyllan ovanför tven, klart det kom splitter på förstärkaren, så där i finns det säkert massa nu.

Bättre att låta det vara skit över allt, ser fortfarande lika illa ut.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vatten rann ner extremt långsamt i handfatet men lite kaustiksoda löste problemet, så att säga!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Badade i 3-gradigt vatten idag.
w0h0

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://pici.se/pictures/large/nbFnuYNMA.jpg

Hahaha backar du mätaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Hahaha backar du mätaren?

Med legogrejjer?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Med legogrejjer?

Den gråa grejen ser ut att snurra så det är nog backning av mätare som pågår

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

ja..
Har backat den från 36 700 nått och ska ner till ca 12 000. är på 25 000 i skrivande stund.

Gör ca 1 000mil på 20 minuter. Har större drev att sätta på men känns som att man kanske har sönder något om det snurrar för fort.
Nej jag ska inte lura papperna bilen besiktigades för ett par veckor sen har bara kört ca 10mil med den där efter. Ska bara ha en mätare som siffrorna syns bättre på.

har bara skruvat bort 'puls motorn' och två drev så jag fri la hastighetsmätaren från siffrorna och trippmätaren. Hade säkert gått ställa den för hand genom att skruva sönder den mer och dra ut axeln och ställa siffrorna på det man ska ha men är för riskabelt.

ja och lego is the shit.

En mörk film

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://pici.se/pictures/large/nbFnuYNMA.jpg

Haha, fantasifullt
Men det där är ju den "tröga" legomotorn Det finns en annan modell med högre varvtal :3

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Fick mig ett infall och polerade motorhuven på ena bilen.. Suck jobbig jävla färgkod.. Gillar 601 mer

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bäddade tjejens säng och diskade medans hon var på jobbet samt bytte en bromsskiva och bromsbelägg på ena framdäcket. Ska byta på andra framdäcket nästa vecka. Saknade en skiva idag :/ Var lite snurrig när jag var på biltema..

Permalänk
Medlem

Har gjort en allmän tune-up på datorn idag, började med att jag bytte kylare till grafikkortet då den gamla helt slutade fungera (fläkten gick i pension), då passade jag även på att dra ut cpuflänsen och rensa den på damm, satte dit ny kylpasta på cpun, optimerade min kabeldragning (som f.ö var jävligt hafsig innan) så nu ser det inte ut som värsta kråkboet längre.

Tog även och slängde in windows 7 på nytt, ville balansera om min partitionering (windows-partitionen hade ca 30gb som bara låg oanvänt), så då tog jag tillfället i akt och stökade om bland alla filer så jag fick lite ordning för en gångs skull.

Så nu känner jag mig jävligt tillfredsställd, datorn är inte längre stökig, vare sig mjukvaru eller hårdvarumässigt

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Skaffat ett jobb i norge, narvik. börjar på måndag

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Gått upp 6 timmar tidigare än vanligt senaste 2 veckorna(mån-fre). Suttit vid dator från 06:00-16:00 och lärt mig databasprogrammet som jag kommer använda i jobbet. As glad att jag hittat ett jobb. Det är mycket tröttsamt nu fösta veckorna, men jag ska klara det!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Gått upp 6 timmar tidigare än vanligt senaste 2 veckorna(mån-fre). Suttit vid dator från 06:00-16:00 och lärt mig databasprogrammet som jag kommer använda i jobbet. As glad att jag hittat ett jobb. Det är mycket tröttsamt nu fösta veckorna, men jag ska klara det!

Härligt!
Själv sitter jag fast med en 12h offset från dina datortider, jag går upp och sätter mig vid datorn 16:00 och stänger av 06:00. Inte så himla nöjd med den prestationen, men som arbetslös spelar det inte någon större roll.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Testat ifall jag kan bli blodgivare idag, vilket jag nog blir Har även lekt lite med X-fire setupen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jobbat 8 timmar. kom hem. backade ut bilen från garaget och skulle dagsuga bagaget och slänga lite skräp som inte ska vara där

Tvättade även av bilen igen pga gårdagens lila skyfall som innehöll aska från en lite Ö i Väster.

Hittar ett rosthål tråkigt nog. så blev till att börja rostlaga. Dock i en balja så inga problem eller nått som kommer bli problem i framtiden. på ta och finjustera lite imorgon där med så.

Polerat taket 2 gånger för att få upp lite glans men verkar vara en svår färg med att få upp glans på tycker inte det blir så mycket bättre. tacka vet jag rosa bilar som blir julgransröda efter ett par timmars slit.

Planterat ett litet träd jag fick av grannen vad det är för sort visste han knappt själv typ äpplen fick jag ur han iaf

skulle slänga några golvlister vi bytt ut men tog och spikade upp de så långt de räckte i garaget istället. skyddar ju lite iaf.

Patchat om i patchpanelen i 19" stativet.
Även konfigurerat en dator så den kommer åt nätet och lyssnat på massa skön musik

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

fick mig ett infall och drog upp klocken 7% på 4 kärnor få testa en vecka o se temp o stabilitet o sen öka mer

Visa signatur

I am Extrazz.