Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Thermaltake bygger taggig kylare för Lynnfield

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake bygger taggig kylare för Lynnfield

En ny processorkylare med ett udda utseende är på väg ut från Thermaltakes fabriker.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt konstig :S

Kanske presterar bra iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen skrivet av Nyhet
Den medföljande fläkten mäter 80 mm, har röda lysdioder och snurrar i mellan 1 000 och 1 6000 RPM till en maximal ljudnivå av 28 dBA.

Bara jag som tycker att det e lite snabbt?

Permalänk
Medlem

Ser väldigt speciell ut ..men ja thermaltake har kanske kommit på något bra :). Men kanske farligt för oss privatpersoner som ska installera en sån här i datorn.. Medföljer det plåster måntro? hehe Eller ska vi få det första dödsfallet pga "installation av cpu-kylare"

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EEric
Bara jag som tycker att det e lite snabbt?

1600 RPM är väl inte så snabbt, min spinner i ca 1000 RPM och morsans (värt å nämnas att det är F-S) spinner den i ca 2000 RPM.

Ser ju som sagt speciell ut men det år ju dags för det iofs, kylare har väl inte varit så revolutionerade i form osv, hoppas den kylar bra bara:P

Permalänk

Fan att den ska va röd!.. jävla skit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Medföljer det plåster måntro? hehe Eller ska vi få det första dödsfallet pga "installation av cpu-kylare"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte1986
Fan att den ska va röd!.. jävla skit!

Hm... har det först dödsfallet redan inträffat?

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

sjukt smart att bygga en kylare som lär kyla skit men ser mysko ut

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
1600 RPM är väl inte så snabbt, min spinner i ca 1000 RPM och morsans (värt å nämnas att det är F-S) spinner den i ca 2000 RPM.

Ser ju som sagt speciell ut men det år ju dags för det iofs, kylare har väl inte varit så revolutionerade i form osv, hoppas den kylar bra bara:P

tror inte du läste vad han skrev. 16000 [SEXTONTUSEN] rpm, typo i hög grad.
de har nog ändrat nyheten nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
tror inte du läste vad han skrev. 16000 [SEXTONTUSEN] rpm, typo i hög grad.
de har nog ändrat nyheten nu

Fan, missade det

Permalänk
Medlem

fan så snygg den är!!!

de blir ett köp oavset prestanda!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

LGA 1156 är det inte 1153, nån som slant på tangenten antagligen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Keeper of Traditions

scheisse va snygg den var... byggd i sann transformers-anda!

Hade jag inte suttit på en studentbudget hade den direkt inhandlats

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Den är snyggast nånsin och sen tror jag att det är en bra teknik att satsa på, kan nog blir riktigt bra. BALL

Permalänk
Medlem

Ser rätt fint ut. Tyst, snygg men har den prestandan också?

Permalänk
Medlem

Tyckte jag såg denna i ett i5 test på någon av de stora sidorna för någon dag sedan

Permalänk
Medlem

Skulle vara skoj att veta hur hög den är. Presterar den bra kanske det blir ett inköp. Modda färgen eller så kanske dom kommer släppa fler färger.
Rainbowmodding FTW.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem

Thermaltake - 90% design och 10% funktion.

Sitter det en radialfläkt i mitten? Blir då svår att byta om man är missnöjd eller fläkten lägger av.
Vanligtvis finns det fläkt i bakkant som drar ut luft, medans mer eller mindre halva denna fläkten kommer kämpa mot luftströmmen i chassit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Turbin? Ser trevlig ut.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det hade varit effektivare om flänsarna hade varit bredare och fläktdiametern kortare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muppens
Jag tror att det hade varit effektivare om flänsarna hade varit bredare och fläktdiametern kortare.

Du tror inte att de är snille som redan har räknat ut de optimala värdena för flänsar vs fläkt storlek osv???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

rolig grej det där... ser ut som en liten köttkvarn som lockar dig att stoppa inn ett finger

Permalänk
Avstängd

Deras förra modell fungerade ok (SpinQ), men behövde en extra vända vid ritbordet. Kanske fyller denna modell ut de hål SpinQ hade i sin design?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Nice design, undra bara om den kyler bra.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Du tror inte att de är snille som redan har räknat ut de optimala värdena för flänsar vs fläkt storlek osv???

Du, det är Thermaltake vi snackar om - vi får vara glada om de ens provkört den innan de började skicka ut den till butik...

Visa signatur
Permalänk

kötta handen bara man tar i den

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

Kul att de provar en lite annorlunda design.

Undrar om det är någon ny design som har bättre effektivtet eller bara någon gimmick.

Permalänk
Medlem

Kanske är i samma klass som TT:s Dragon Orb III med 7200rpm fläkt, som är den mest högljudda processorkylaren i historien. Som någon skrev tidigare så är Thermaltake 50% design, 10% funktion och resten skit.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Denna typ av kylare tror jag verkligen på, i alla fall de från termalright eller vad det märket heter som har gjort TRUE. Deras modeller är värda att kika på.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk

Bara jag som tycker den ser ondskefull ut?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!