Intel överklagar rekorddom

Permalänk
Skäggig legend

men gud... Tänk er att någon skulle döda en människa, och i försvar säga: ingen kommer märka att han är död?

Bara att betala. PRINCIPEN RÄKNAS!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Jag tycker EU har hittat ett utmärkt sätt att finansiera centraleuropas bönder. Det vore synd om det inte fungerade.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris? AMD hade haft en chans o bjuda emot men eftersom dom inte kunde är det AMD's fel. Inte Intels

PS. Till ni som säger "ner med Intel". Säger ni även "Ned med Komplett/Inet" etc också för att dom konkurrerar ut små datorbutiker? Idiotiskt

Det handlar inte om att Intel konkurrerar ut andra processortillverkare (eller ja, AMD) fair and square, utan att deras metoder är vidriga.

Komplett och Inet är exempel på bra datorbutiker som har bra kundbemötande, priser och är påligliga. Det vore skillnad om dessa gick runt till alla grossister och gav lite pengar emellan för att leveranser till mindre datorbutiker skulle försenas, och dessutom vara dyrare.

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Hoppas ni som har sån skadeglädje får svårt att handla deras produkter när det blir dyrare, och blir tvungna att handla skitaternativ till det ni egentligen vill ha, dom är ju i alla fall marknadsledande för dom har bäst produkter och jag tänker inte sluta handla deras produkter.

Med mindre konkurrens blir det dyrare. De kan inte höja priserna hur de vill nu p.g.a att de inte är ensamma på marknaden. Dessa böter motverkar precis det du befarar.

btw De var väl marknadsledande när de hade p4an också.

Permalänk

Tycker att det är fel och säga att det gjort fel eller inte... Jag vet inte hela storyn. Men om jag hade fått mängdrabatt (säg 10st) i en affär när jag köper en dator och jag vet att jag kan sälja av de andra (9st) utanproblem så köper jag juh inte en som är dyrare utan rabatt eller hur.

Sen vet jag inte om de har stoppat pengar i egen ficka med då är det juh inte bara Intel som gjort fel utan alla som var inblandade i affären.

Sen tycker jag att det är bra med konkurans för som några skriver så håller det nera priserna och utveklingen går framåt men ibland går det för långt!

Visa signatur

Rampage II Gene. i7 920 @ 3.6GHz, Noctua, Dominator @ 1606, Asus GTX580

Permalänk
Inaktiv

Få se om EU har en rejäl uppsättning konkreta bevis som håller också...vilket jag tvivlar JÄVLIGT starkt på. Ett vittne håller inte länge...vem vet vilket företag som stoppat pengar i vittnets fickor?

Permalänk
Hedersmedlem

Intel har gett datorföretagen rabatt för att inte använda Amd.
Många datortillverkare hade säkert tagit amd i många datorer eftersom det är billigare.
Sen att Intel har vassast processorer beror ju delvis på att de ha håvat in massor av pengar på att företagen inte använt amd och har kunnat lägga de på utveckling och förbättring istället.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Mer efterblivet att du inte verkar se skillnad på seriösitet och dåliga skämt

Dåliga skämt gör man bäst i att hålla i verkliga livet då, eftersom kroppspråk, tonfall osv går bort på the internets. Se, har du lärt dig något idag!

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simpledream
men tjena... varför ska alla helt plötsligt vara EMOT Intel?

För att de har gjort fel. Då är det bara du som hejar på skurkarna här.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när jag satt med på ett hörn och valde hemPC till företaget jag jobbade på då. Detta var 2004 eller 2005. Som PC-intresserad så hade man koll på pris/prestanda.. Vi frågade Dell om dom kunde leverera med AMD CPU och svaret var; Nej, vi säljer inte AMDs produkter.. dom finns inte i vårt sortiment. Kort därefter var det ett ännu större företag som skulle köpa många datorer och krävde AMD.. då gjorde Dell avsteg för dom riskerade väl att inte få ordern. Det var riktigt skumt.. Alla reviews som gjordes visade hur AMD piskade Intel och deras P4 i prestanda och pris men ändå så sålde dom 3-4 största OEMerna bara Intel..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Intel gjorde fel, de bröt mot lagen.
Nu får de betala.
De borde inte överklaga.

Hoppas på mer rent spel framöver.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Dåliga skämt gör man bäst i att hålla i verkliga livet då, eftersom kroppspråk, tonfall osv går bort på the internets. Se, har du lärt dig något idag!

+1

Smekt!

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

Klart dom har rätt att överklaga men det behöver inte betyda att dom slipper böter.
Vilket företag som helst skulle överklaga i denna situation.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Vad är det för fel att göra en offert på X antal processorer till X pris? AMD hade haft en chans o bjuda emot men eftersom dom inte kunde är det AMD's fel. Inte Intels

PS. Till ni som säger "ner med Intel". Säger ni även "Ned med Komplett/Inet" etc också för att dom konkurrerar ut små datorbutiker? Idiotiskt

Men nu var det ju inte riktigt det som hade hänt, läs nyheten

Dom hade gett rabatter för att tillverkarna skulle excludera en konkurrents produkter, det är inte samma sak på långa vägar.

Visa signatur

min skärm är större än din

Permalänk
Avstängd

Intel: Sämre och dyrare processor
AMD: Bättre och billigare processor

Hur kan det inte skada konkurrensen? Vad skickar det ut för signaler till konsumenten? Ni får inte bäst grejer, ni får de grejer som hör till företaget som mutar hårdast.

Sätt högre bot och låt Intel fatta att det de gjorde inte var ok.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Intel: Sämre och dyrare processor
AMD: Bättre och billigare processor

Huh, Vad röker du egentligen?
AMDs prollar är säkert bra när man spelar eller inte har alltför höga krav vid arbete, annars faller de tyvärr kort ännu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
För att de har gjort fel. Då är det bara du som hejar på skurkarna här.

Tror du ärligt talat att något större företag där ute verkligen har rent mjöl i påsen? Frågan är om de åker dit på det, fult gjort är det dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Jag önskar dom slipper böter.... Jag får ju vara med och betala dom annars.... Jag handlar deras produkter för så mycket pengar så det gör ont. Om dom blir dyrare för att dom ska hämta hem förlorad profit är det mina tarmar som får sveda.

Du skall vara glad att dom får betala. Det här svider för dom och det är bästa sättet att få dom att ge fan i det och det stärker konkurrensen. Utan den hade du fortfarande bara haft en P4a på 3GHz att köpa och det för 20k bara för cpun.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

The never ending story:))
http://www.youtube.com/watch?v=--ZTrKPFwJc
MvH albanen

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Intel ska betala. Det de har gjort är fel mot sin konkurrent.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Sådär ja.
Vågar de inte tro på att de kommer vinna genom att bara hålla fram en bättre produkt så förtjänar de banne mig inte mer än att förlora heller.

Jag reagerade däremot på att de ville omförhandla boten. De motsätter sig den alltså inte utan vill bara ha den lägre. De går alltså med på att de har använt dessa fula metoder. Och har de gjort det så får de banne mig leken tåla. Fuskar man och blir påkommen så ska man ha ryggrad nog att stå sitt kast.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Huh, Vad röker du egentligen?
AMDs prollar är säkert bra när man spelar eller inte har alltför höga krav vid arbete, annars faller de tyvärr kort ännu.

Du fattar verkligen inte ens vad nyheten handlar om, right?

Det här handlar inte om Core2 vs Athlon/Phenom, det här var för ett tag sedan. Läs på, tänk om, skriv rätt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_swede
Men nu var det ju inte riktigt det som hade hänt, läs nyheten

Dom hade gett rabatter för att tillverkarna skulle excludera en konkurrents produkter, det är inte samma sak på långa vägar.

Visst, enligt EU och AMD var det så men det kan faktiskt lika gärna vara bulkrabatter. Förstår hur ni menar men tycker samtidigt att det inte är Intels fel att AMD inte kommer med bättre bud. Tänk om AMD erbjöd samma deal fast inte kunde matcha priset?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

intel maffian

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Microsoft EU-domen angående IE i deras egna OS ser jag som oskälig.
Intel EU-domen med metoderna som beskrivs ser jag som skälig.

Ja, samma här! Med argumentet om att Internet Explorer inte skulle få följa med, så borde ej heller paint, kalkylatorn, anteckningar, eller ens startmenyn (finns ju alternativ där också!) få följa med. Så, den domen är larvig.

Däremot att Intel köper bort AMD från marknaden, det är väldigt fult!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Visst, enligt EU och AMD var det så men det kan faktiskt lika gärna vara bulkrabatter. Förstår hur ni menar men tycker samtidigt att det inte är Intels fel att AMD inte kommer med bättre bud. Tänk om AMD erbjöd samma deal fast inte kunde matcha priset?

Det har ingenting med vanliga bud, mängdrabatter eller konkurrens att göra. Intel gav återförsäljare bättre erbjudanden för att inte sälja eller senarelägga lanseringen av produkter från AMD. I vissa fall ska det ha hotats med indragna leveranser till återförsäljare som inte ville teckna avtalen. De missbrukade sin ställning som marknadsledare för att få icke-konkurrensmässiga fördelar. Det hela är solklart, jag fattar inte varför folk håller på och försöker bortförklara det. Intel lurade kunder att köpa skräp istället för att köpa bättre och billigare produkter från AMD, jag har mycket svårt att se det hedervärda i det.

Att Intel däremot överklagar är ju inte så förvånande. Allt annat vore väl tjänstefel av styrelsen. Hur mycket det kommer ge återstår väl att se.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Du fattar verkligen inte ens vad nyheten handlar om, right?

Det här handlar inte om Core2 vs Athlon/Phenom, det här var för ett tag sedan. Läs på, tänk om, skriv rätt.

Kan du verkligen inte ens läsa mitt inlägg, right?

Denna nyhet handlar om P4-tiden om du inte visste det redan, du vet tiden då SSE-stödet var än mer tappat. Var god läs på själv istället innan du bräker ur dig galla.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Bötesbeloppet är löjligt högt och borde förhandlas om.

Bara för att det är Intel så ska inte dom ha högre straff än någon annan.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
Bötesbeloppet är löjligt högt och borde förhandlas om.

Bara för att det är Intel så ska inte dom ha högre straff än någon annan.

Bötesbeloppet är på tok för lågt med tanke på vilken skada Intel åsamkat konkurrerande företag och marknaden som helhet (läs: dig och mig)
Alltså, fattar ni inte att alla vi som köper datordelar idag får betala för det Intel gjorde? Med bättre konkurrens hade priserna idag sannolikt varit lägre och utvecklingen gått snabbare. Hur fan kan ni stå och försvara detta, eller tänker ni helt enkelt inte längre än näshåren räcker?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Edit ångrade mig och tog bort onödigt inlägg som bara var provocerande. men jag tycker endå inte att intel har gjort fel även om det var fult.

inget rättsligt påstående. min åsikt

Permalänk
Avstängd

Så länge bötesbeloppet går till fler än just EU så bryr jag mig inte. EUs bevishållning verkar inte heller riktigt vattentät, det här handlar om betydligt mer än SuperPI och värmeutveckling.