Tvinga upplösning i windows?

Permalänk

Tvinga upplösning i windows?

Tja!
Jag vill fixa min upplösning till 1920x1200. Men jag kan bara välja som högst 1440x900 i alla inställningar och shit.
Så jag vill veta om det skulle gå att tvinga upplösningen till 1920x1200 på något sätt.

Hejdå!

Permalänk
Medlem

Uppdatera drivrutinen till skärmen till en som klarar önskad upplösning, sedan brukar det gå utmärkt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Det fungerade ändå inte.
Vad ska jag göra?
Kör på ett geforce 8600gt och en philips 19" widescreen skärm om det hjälper.

Permalänk
Medlem

man kan fysiskt disabla EDID, men googla lite på det innan, vet inte om det fungerar om man kör digitalt eller ngt sånt.

Då ska man dock kunna köra vilken upplösning man vill. Jag har dock inte testat (än, har en 22" crt-skärm jag ska forca 2048*1536px på ngngång)

Permalänk

Okej. Men jag vet inte ens vad EDID är.. :/ Så om någon skulle kunna förklara för mig, så skulle det vara great! (y)

Permalänk

1920x1200 på en 19"...
Lycka till säger jag bara

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Varför inte..? -.-'

Permalänk
Medlem

Därför att skärmen inte kan visa så många pixlar, kanske?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Varför det inte skull gå? jo för att du antagligen inte har en DYR CRT som klarar upplösning, har du det, grattis.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Min kusin lyckades?..
Fråg mig inte hur, men han gjorde det på sin förra dator.

Permalänk
Medlem

hahah vilket skämt^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliaspojken
Min kusin lyckades?..

Okej, fråga honom då!:P:P HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Permalänk

Skitsamma då. Får väll ringa till honom om han nu svarar. Han jobbar utomlands för tillfället.. Så jag hade ingen speciell lust att ringa dit.
Men tack till dom som hjälpte lite.

Permalänk

Btw, varför funkade det i ubuntu för mig då? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliaspojken
Btw, varför funkade det i ubuntu för mig då? :S

hahahahaha!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Vilken typ av skärm har du? Din skärm klarar bara upp till det max som är på just den, vilket står i infon om denna, och eftersom den är Wide 19" så är det antagligen just 1440x900.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

jag har ingen aning. men på något vänster så var det 1920x1200 i ubuntu. :S
philips 19" widescreen lcd skärm.

Permalänk
Medlem

Som att försöka få en volvo att vara en ferrari.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Okej kan du ange modell på skärmen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

190WV tror jag den heter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliaspojken
190WV tror jag den heter.

Den skärmen har bara 1440 x 900 i upplösning.
Visserligen kan man ibland ställa in högre upplösningar men då får man scrolla bilden på skärmen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliaspojken
190WV tror jag den heter.

Varför vill du ha upplösningen 1920x1200 på en skärm som endast klarar 1440x900? Om du nu skulle lyckas, så vad skulle meningen med det hela vara? Allting kommer ju bli skitlitet!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Det beror också lite på hur skämen är kopplad också VGA eller DVI
hur den kommer bete sig när man försöker sig på detta, med DVI kommer det inte gå iallafall utom just att det kan bli så man får scrolla bilden.

Med VGA kopplat ja kanske, men kommer som sagt bli både väldigt litet och ganska suddigt om det är äns möjligt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jag gillar då det är litet. Och skärmen tillåter ju ändast vga.
Men jag får ge upp det tills jag får mitt nya radeon hd 5850 och min 32" hdmi tv. ^^,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliaspojken
Jag gillar då det är litet. Och skärmen tillåter ju ändast vga.
Men jag får ge upp det tills jag får mitt nya radeon hd 5850 och min 32" hdmi tv. ^^,

Hoppas du då køpte en tv som klarar 1080i minst annars kan du inte få større uppløsning æn 1366x768.