Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem

VAFAN håller de på med? Allmänt dumma i huvudet om de tror att de bara kan ta bort dedikerade servrar utan att få arga spelare?

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Ser inte ut o bli nån dedikerad server iaf.

http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/20/modern-warf...

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

IW är verkligen tardade i huvudet. Har dom bytt ägare eller vad är det som hände?

Verkar som Mutande från Sony och Microsoft vem vet.

Annars stor fail på detta spel. Väntat i 2 år utan någon större lycka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solifer68
Ser inte ut o bli nån dedikerad server iaf.

http://gameinformer.com/b/news/archive/2009/10/20/modern-warf...

Har jag fattat rätt säger han att det inte har något med pengar att göra? bland annat..

Hursomhelst är han ju helt rubbad! Den ene verkar ju någorlunda.. mindre rubbad

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
IW är verkligen tardade i huvudet. Har dom bytt ägare eller vad är det som hände?

Verkar som Mutande från Sony och Microsoft vem vet.

Annars stor fail på detta spel. Väntat i 2 år utan någon större lycka.

Tror inte dom är mutade, eller tjaa i så fall av Sony endast. Då spelet även släpps till Windows.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Tror inte dom är mutade, eller tjaa i så fall av Sony endast. Då spelet även släpps till Windows.

Tror Microsoft är trötta på klagomålen från personer som har skit dator. Och säger att dom inte kan spela sitt spel på högsta grafiken.
Tex Varför kan jag inte spela crysis!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Tror Microsoft är trötta på klagomålen från personer som har skit dator. Och säger att dom inte kan spela sitt spel på högsta grafiken.
Tex Varför kan jag inte spela crysis!

Ja för sånna klagomål lär de ju få många av.. vart fan vill du komma med det här?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk

Efterblivet, har alltid hatat spel utan dedikerade servrar, usch!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Så jävla sjukt... De skyller på pirater? Det är väll bara att de lägger in så att man authas via cdkey som de har på deras servers? kan väll inte vara så svårt..

Jag har iaf avbokat mitt, blev Dragon Age istället bara

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hoppas fler och många fler kommer ta bort förhandsbokningarna och avvakta så dom märker skillnad i kassa valvet.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
En rolig grej.
Mw2 droppade från top5 på amazons förbokningslista (för alla plattformar) till 74 under de senaste två dagarna
här är ett svar från 402 ang petition osv:
http://a2kclan.com/blog.htm?a=&nid=407927B7-640B-49AE-AD32-B1...

Grattis. Namninsamlingar på internet är till 103% totalt meningslösa. Det enda sättet att påverka Activison och företag i allmänhet är att inte ge dem pengar. Att skriva på en petition men ändå köpa spelet är att acceptera allt de gjort med det, det är att klicka lite nytt glidmedel i stjärten och stöna "oh no, don't you do that again ;)".

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Hoppas verkligen att iw fattar efter första veckan då dom inte får många spelare som dom hade fått med dedicated.

Jag som längtat efter det här spelet så länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Grattis. Namninsamlingar på internet är till 103% totalt meningslösa. Det enda sättet att påverka Activison och företag i allmänhet är att inte ge dem pengar. Att skriva på en petition men ändå köpa spelet är att acceptera allt de gjort med det, det är att klicka lite nytt glidmedel i stjärten och stöna "oh no, don't you do that again ;)".

No means no?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
No means no?

no means yes.
baaaaaa means no.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Det är sjukt hur alla forum och alla irc chatter spammas av detta...

På tal om ingenting tycker jag att vi döper om "FourZeroTwo" till "ThreeSixZero"..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Detta måste vara ett av de absolut största uppretande av PC spelare (eller av "gamers" övh) någonsin. I natt satt jag och läste en hel del av de otaliga trådarna som finns på olika forum. IW har lyckats reta upp varenda PC spelare som finns, i vanliga fall brukar det alltid finnas en del som tycker det är bra (t.ex i fallen med diablo 3 grafiken eller Starcraft2 inget lan) men nu är alla emot det.

De måste ha förlorat otaliga förbokningar, har hört siffror från spelbutiker i USA om hundratals på enskilda butiker och tiotals från Svenska butiker. Sen har jag även sett siffror på totalt 60 000 avbokningar, om det var en enskild kedja eller något övergripande uppskattning vet jag inte men klart är ju att det inte är några obetydliga mängder.

Nu hade jag väl inga större planer på att köpa det men nu är det ju ett definitivt nej, åtminstone så länge de inte fixar detta.

Vad tycker du om det första då?

Har inte spelet, men jag tror jag testade demot för länge sedan

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Inaktiv

Lösningen är enkel:

KÖP INTE SPELET.

Få alla du känner att inte köpa spelet heller.
detta är totalt BS.

/citat/
säger han att det inte har något med pengar att göra?

Lol.... ALLT har med pengar och kontroll att göra, var inte naiv.

Jag har väntat på detta spel länge med det blir inget köp.
Köp inte spelet.

skriver ni här och gnäller men sen köper det är detta värdelöst och framtiden för PC spel kommer se ännu mörkare ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Ja för sånna klagomål lär de ju få många av.. vart fan vill du komma med det här?

Ingen vart ska jag komma?

Du tolkar någ fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Ingen vart ska jag komma?

Du tolkar någ fel.

Förklara dig gärna då för tror inte någon fatta meningen med ditt inlägg:)

@PsychedelicZ
Vaddå var inte naiv?:O

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Kommer köpa Arma 2 i stället för Operation Flashpoint: Dragon Rising
Väntar bara på delar till nya datorn...

Håller med vissa andra, det är en tabbe, väldigt mycket sämre och tristare än jag trodde. Om du nu ska köpa det så gör mig en tjänst, köp mitt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Håller med vissa andra, det är en tabbe, väldigt mycket sämre och tristare än jag trodde. Om du nu ska köpa det så gör mig en tjänst, köp mitt.

Du trodde väll inte det var som BF2 bara hoppa in på en stor server och spränga saker?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Du trodde väll inte det var som BF2 bara hoppa in på en stor server och spränga saker?

Nej, jag är selektiv med spel och läser på. Arma2 är en sjukt ambitiös produkt som passar en mycket liten kundkrets. Lite småkul att bygga egna heli-uppdrag men thats it imo. Men som sagt, lite offT blir det nu, finns ju en omfattande tråd om detta buggiga spel redan.

OnT: Johapp, nu är det alltså bekräftat att IW tänker skaka av sig detta med ett leende och en axelryckning. Jag är så arg så jag vill gråta.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Förklara dig gärna då för tror inte någon fatta meningen med ditt inlägg:)

@PsychedelicZ
Vaddå var inte naiv?:O

Jag menar generellt.
dom ljuger rakt ut och visa tror dom säger sanningen.

fuck em.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Nej, jag är selektiv med spel och läser på. Arma2 är en sjukt ambitiös produkt som passar en mycket liten kundkrets. Lite småkul att bygga egna heli-uppdrag men thats it imo. Men som sagt, lite offT blir det nu, finns ju en omfattande tråd om detta buggiga spel redan.

OnT: Johapp, nu är det alltså bekräftat att IW tänker skaka av sig detta med ett leende och en axelryckning. Jag är så arg så jag vill gråta.

Förhoppnings vis håller många PC-spelare sitt ord och köper inte spelet och då kommer dom tappa ganska mycket pengar..

Vet att det är offtopic men spelade några coop uppdrag med Anrop för ett tag sen efter att jag hade en lång paus från ARMA 2 och det flöt på bra. Alla inställningar på max förutom AA. ^^

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Uh, vilken musik då? Jag har ingen musik när jag spelar CoD4.

I SP givetvis :), men det kanske inte du spelar???

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
I SP givetvis :), men det kanske inte du spelar???

Klarade det på en natt på svåraste, är ju inte svårt eller långt. Spelet är ju till för MP-delen.

Edit: Snacka om att F5:a precis där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Efter detta fiasko så blir förväntningarna på Bad Company 2 skyhöga, men man kan ju lita på DICE - hoppas jag!

Uppriktigt sagt såg Bad company 2 betydligt bättre och roligare ut men jag hade säkert köpt bägge. jag och mina kompisar skulle köpa MW2 men vi har allihopa skippat det.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Klarade det på en natt på svåraste, är ju inte svårt eller långt. Spelet är ju till för MP-delen.

Edit: Snacka om att F5:a precis där.

Utan att dö? det tror jag inte på

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Utan att dö? det tror jag inte på

Vem har sagt det? Dog inte speciellt ofta men när man springer igenom allt är det lätt att dö. Det är inte svårt ifall man har spelat FPS ett bra tag.