Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Från joystiq:
To all Infinity Ward and Activision employees (which I'm sure is none) who read this site, I have the following kind words for your consideration. Go ***** yourselves, your games, and I hope to see all of your future endeavors flop horrifically. We made you (Infinity Ward) what you are today and you ***** can't even make a clean stab to our backs as a token of appreciation; no, you've got to twist the blade slightly so we actually feel the pain. Your FPS is one of many available to a platform that spawned and still dominates the genre; no matter how anticipated, no matter how advertised, you're just one fish in a sea of many. I hope Activision runs you and your franchise into the ground just like they have to every one of their pet developers; at this point in time, you don't deserve anything else."

Oh herregud... lagom fjortisvarning på den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Oh herregud... lagom fjortisvarning på den.

Kan inte minnas att jag sett något så välformulerat av någon fjortis - oavsett verklig ålder eller motsvarande mognadsgrad.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Oh herregud... lagom fjortisvarning på den.

tycker det var ett grymt bra formulerat mail
keep it up
kanske inte var det mognaste, men det stog mycket intressanta saker i det.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

En rolig grej.
Mw2 droppade från top5 på amazons förbokningslista (för alla plattformar) till 74 under de senaste två dagarna
här är ett svar från 402 ang petition osv:
http://a2kclan.com/blog.htm?a=&nid=407927B7-640B-49AE-AD32-B1...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
En rolig grej.
Mw2 droppade från top5 på amazons förbokningslista (för alla plattformar) till 74 under de senaste två dagarna
här är ett svar från 402 ang petition osv:
http://a2kclan.com/blog.htm?a=&nid=407927B7-640B-49AE-AD32-B1...

Borde få IW att inse att detta är ett bad move

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Håller med dig. Alla är finniga fjortisar för att dom inte har lust att lägga ut pengar på skit.

Samma är det när jag ska köpa burgare. Då går jag hellre till donken och får en skitburgare som smakar arsel istället för köpa en god burgare från Max.

Så yes! Nu drar och köper oss ett skitspel där utvecklarna verkligen har tagit oss i röven för att visa fjortisarna vem som är kung på Internet.

Faan, nu blev jag hungrig.

Iaf, jag hoppas att det bombar rejält, dock ser jag alldelles för många som skriver att dom ska köpa det til konsol istället, wtf, köp inte skiten alls för faan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
En rolig grej.
Mw2 droppade från top5 på amazons förbokningslista (för alla plattformar) till 74 under de senaste två dagarna
här är ett svar från 402 ang petition osv:
http://a2kclan.com/blog.htm?a=&nid=407927B7-640B-49AE-AD32-B1...

värmde i hjärtat det där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Uppdaterad motor m.m.
Flera zombie typer onscreen, dismemberment (om du vet vad det är) m.m.

Vad har förändrats i Cod? Grafiskt har det inte ändrats så mkt.

Frostbite motorn, revolutionerande, i vaddå? Förstöra byggnader med preset points och alla 'hål' ser likadana ut? GeoMod 2.0 bryter ner den motorn rätt simpelt.
Samma gameplay är det ju typ alltid, nästan aldrig något nytt som förändrar spelen riktigt rejält.

Och kan du visa var exakt som dom lovade att släppa massor av nya vapen, dlc och skit?

"dismemberment (om du vet vad det är)"

Du är skrattretande.

http://www.youtube.com/watch?v=SQWylFmqnwM

http://www.videogamer.com/news/valve_details_post_left_4_dead...

Det är samma version utav sourcemotorn, alltså kan uppdaterade vädereffekter och liknande integreras i det första spelet också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxarn
"dismemberment (om du vet vad det är)"

Du är skrattretande.

http://www.youtube.com/watch?v=SQWylFmqnwM

http://www.videogamer.com/news/valve_details_post_left_4_dead...

Det är samma version utav sourcemotorn, alltså kan uppdaterade vädereffekter och liknande integreras i det första spelet också.

(Mata inte... du vet.)

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
(Mata inte... du vet.)

Don´t feed the zombies dude! Det är en annan tråd...

Permalänk
Medlem

Ganska offtopic. men rätt kul om pc snart får skit spel som dessa hela tiden.
Hur kommer det då gå för nvidia och AMD. Vem fan kommer köpa nya grafikkort om det inte kommer exklusiva spel eller ens dedicatedservers?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Njae, då missförstod du mig. Jag är 30+, har hela serien i original och tänker definitivt INTE köpa detta. Jag har lagt 400+ timmar på CoD4 MP vilket jag anser är mycket om man har barn och jobbar mer än heltid. Det har jag gjort för att spelet hållit i längden. En MYCKET stor anledning till det är att man kan välja serverregler, spelstil, medspelare, moddar etc efter det man föredrar. Fråntas man dessa möjligheter blir spelet bara ett i mängden för mig, och såna har jag inte tid med. Sen är deras beslut dåligt ur en mängd andra perspektiv också, som utvecklats.

Jag känner många som spelar Cod4, och inte en enda av dom har piratat det. Det lär inte bli samma story med MW2 tror jag.... Så jag tror det är tvärtom, pengar till folköl kommer det bli över, mer med detta spel än med föregångaren.

Va liksom inte allvarlig i min kommentar LOL..

Ville bara reta upp nån =P

Håller med dom flesta varför ta bort en sån sak som dedicated servers..
Har haft dedicated servers på alla cod spel men nu är det stopp så jag skippar nog att förboka detta spel tills man vet med 100% om ryktet stämmer

Folköl är gott ^^

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ganska offtopic. men rätt kul om pc snart får skit spel som dessa hela tiden.
Hur kommer det då gå för nvidia och AMD. Vem fan kommer köpa nya grafikkort om det inte kommer exklusiva spel eller ens dedicatedservers?

Tror ditt scenario fortfarande är någorlunda avlägset, men den dagen så får väl Nvidia och AMD lägga om sin strategi och fokusera mer på OEM-tillverkarna.
AMD sitter som jag bedömer det i en bättre sitts än Nvidia då man redan producerar CPU och GPU. Men det är ju bara spekulationer från min sida.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

de närmar sig 100k pers som signat petitionen nu
97472 i talande stund. och jag tror att infinity ward har fattat grejen nu. ^^
hoppas på att de blir dedikerade servrar.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Avstängd

COD2 och COD5 är de enda spel från serien som är värt åt. Har COD4 men hatar skitspelet totalt, där hjälper inte snygg grafik tyvärr och så vill jag att dom gör som i COD5 där man kan stänga av irriterande musiken (avskyr musik i spel), men icke, man måste stå ut med jävla fiolgnisslet hela spelet. Jag har en modifierad fil som jag har raderat musiken i, men då kan jag inte heller spela på nätet då den är just ändrad

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Va liksom inte allvarlig i min kommentar LOL..

Ville bara reta upp nån =P

Håller med dom flesta varför ta bort en sån sak som dedicated servers..
Har haft dedicated servers på alla cod spel men nu är det stopp så jag skippar nog att förboka detta spel tills man vet med 100% om ryktet stämmer

Folköl är gott ^^

Ha, den gick jag på stenhårt Hade visst inte ironidetektorn på. Och folköl ÄR gott, javisst!

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
COD2 och COD5 är de enda spel från serien som är värt åt. Har COD4 men hatar skitspelet totalt, där hjälper inte snygg grafik tyvärr och så vill jag att dom gör som i COD5 där man kan stänga av irriterande musiken (avskyr musik i spel), men icke, man måste stå ut med jävla fiolgnisslet hela spelet. Jag har en modifierad fil som jag har raderat musiken i, men då kan jag inte heller spela på nätet då den är just ändrad

Uh, vilken musik då? Jag har ingen musik när jag spelar CoD4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
COD2 och COD5 är de enda spel från serien som är värt åt. Har COD4 men hatar skitspelet totalt, där hjälper inte snygg grafik tyvärr och så vill jag att dom gör som i COD5 där man kan stänga av irriterande musiken (avskyr musik i spel), men icke, man måste stå ut med jävla fiolgnisslet hela spelet. Jag har en modifierad fil som jag har raderat musiken i, men då kan jag inte heller spela på nätet då den är just ändrad

du är skum :S tycker treyarch gjorde ett ganska dåligt jobb. de tog cod4. och moddade om de och la på lite ny grafik på't
försök connecta till en codwaw server från cod4 så får du se vad som händer

näe, cod4 tycker jag var bra. men codwaw är så jäkla dåligt optimerat.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
du är skum :S tycker treyarch gjorde ett ganska dåligt jobb. de tog cod4. och moddade om de och la på lite ny grafik på't
försök connecta till en codwaw server från cod4 så får du se vad som händer

näe, cod4 tycker jag var bra. men codwaw är så jäkla dåligt optimerat.

Alla gillar inte alla spel, ok, smaken är som baken. Men vad är det som är så kass? Dom har givit oss ett spel med stor SP och hysad mp-del. Sen ett bonusspel (Zombies), sen släppt ett flertal GRATIS uppdateringar med hur många är det nu?- 9 nya kartor? Och ytterligare 3 zombiespel. Och ett utmärkt modverktyg. Dom värnar ju åtminstone PC-spelarna. Sen kan alla inte gilla spelet, visst, men gör det utvecklarna till ett kasst företag? Jag tycker inte det faktiskt. So what om dom var lata, dom ger iaf mervärdet till oss. Ganska fet skillnad mot vad IW gör mot PC-spelarna nu. Men ok, det börjar bli lite offtopic i den här delen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

100k nu
tog prtscrn på 100001 ^^ *Stolt*

det ökar med ungefär 30-100st per minut.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
du är skum :S tycker treyarch gjorde ett ganska dåligt jobb. de tog cod4. och moddade om de och la på lite ny grafik på't
försök connecta till en codwaw server från cod4 så får du se vad som händer

näe, cod4 tycker jag var bra. men codwaw är så jäkla dåligt optimerat.

Vad är sämre optimerat i WaW än MW? Du vet att dom har förbättrat grafiken så om du kör båda spelen på max borde MW flyta på bättre eftersom det är äldre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Alla gillar inte alla spel, ok, smaken är som baken. Men vad är det som är så kass? Dom har givit oss ett spel med stor SP och hysad mp-del. Sen ett bonusspel (Zombies), sen släppt ett flertal GRATIS uppdateringar med hur många är det nu?- 9 nya kartor? Och ytterligare 3 zombiespel. Och ett utmärkt modverktyg. Dom värnar ju åtminstone PC-spelarna. Sen kan alla inte gilla spelet, visst, men gör det utvecklarna till ett kasst företag? Jag tycker inte det faktiskt. So what om dom var lata, dom ger iaf mervärdet till oss. Ganska fet skillnad mot vad IW gör mot PC-spelarna nu. Men ok, det börjar bli lite offtopic i den här delen.

Precis, håller med dig bra sagt. "Kul" att höra alla gnälliga "cod4only spelare" som sa att WaW sög pung. Era utvecklare verkar ju inte bry sig ett smack om PC spelare längre.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Komihåg att cancelera era Preorders. Även om ni tänker köpa spelet på releasedagen (kommer inte behövas preorder för det imho) är det det absolut bästa sättet att ställa sig upp och säga "Nej det här är inte ok".
If you want to hurt a company, always go for the wallet.

Permalänk
Medlem

Detta måste vara ett av de absolut största uppretande av PC spelare (eller av "gamers" övh) någonsin. I natt satt jag och läste en hel del av de otaliga trådarna som finns på olika forum. IW har lyckats reta upp varenda PC spelare som finns, i vanliga fall brukar det alltid finnas en del som tycker det är bra (t.ex i fallen med diablo 3 grafiken eller Starcraft2 inget lan) men nu är alla emot det.

De måste ha förlorat otaliga förbokningar, har hört siffror från spelbutiker i USA om hundratals på enskilda butiker och tiotals från Svenska butiker. Sen har jag även sett siffror på totalt 60 000 avbokningar, om det var en enskild kedja eller något övergripande uppskattning vet jag inte men klart är ju att det inte är några obetydliga mängder.

Nu hade jag väl inga större planer på att köpa det men nu är det ju ett definitivt nej, åtminstone så länge de inte fixar detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
COD2 och COD5 är de enda spel från serien som är värt åt.

Vad tycker du om det första då?

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Suck. Då kommer Multiplayer floppa precis som på Dragon Rising. Det roliga där är 4man co-op, resterande multiplayer är skit.

Och med det så försvinner min pre-order.

Permalänk
Medlem

Hoppas fler drar bort sin pre-order så dom fattar. Räcker med att vänta en vecka och kolla reviews etc.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Babianen
Suck. Då kommer Multiplayer floppa precis som på Dragon Rising. Det roliga där är 4man co-op, resterande multiplayer är skit.

Och med det så försvinner min pre-order.

Kommer köpa Arma 2 i stället för Operation Flashpoint: Dragon Rising
Väntar bara på delar till nya datorn...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Kommer köpa Arma 2 i stället för Operation Flashpoint: Dragon Rising
Väntar bara på delar till nya datorn...

kan säga att du gör fel då. ArmA2 är inte alls så bra som det verkar. det är bland de kassaste spel jag spelat. de har kasst upplägg på kontrollerna. det är inte speciellt snyggt. de kräver sjukt mycket av datorn. och de har en riktigt kass spelkänsla.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
kan säga att du gör fel då. ArmA2 är inte alls så bra som det verkar. det är bland de kassaste spel jag spelat. de har kasst upplägg på kontrollerna. det är inte speciellt snyggt. de kräver sjukt mycket av datorn. och de har en riktigt kass spelkänsla.

Ehm, ArmA 2 är sjukt mycket snyggare än vad Dragon är när man väl spelar det och inte utgår ifrån bilder på Dragon för många är photoshopade som fan!.

Spelet är i toppgrafik för övrigt när man krämar på massor, vart väldigt imponerade när jag körde coop med en polare häromdagen och sprängde en apc i natten där elden lyste upp ett stort område! I Dragon så funkar ju inte ens kontrollerna ordentligt!

Fan jag hade inte en aning om det var så jävla myckte skitsnack från valve om l4d2 när han står och säger att de defenitivt ska uppdatera spelet som de andra valve spelen!

Sen det där med känslan kan ju ha med och göra att det faktist är en simulator till skillnad från Dragon som är mer utav en "wannabe" simulator med hollywood action stil!

Ja och sen har ju Dragon stöd för typ 32 spelare i mp medans Arma2 har stöd för en bit över 100, har läst att motorn har stöd för flera 100 i!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Snart uppe i 100K

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw
91536 Total Signatures

Nu: 103891

IW kommer inse att de gjorde bort sig rejält!!!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]