Permalänk
Medlem

XBMC Ion

jag blev riktigt sugen på denna guide

build-a-silent-standalone-xbmc-media-center

Efter att ha köpt världens sämsta pryl (Popcorn hour A100) så måste jag nu styra upp i HD-träsket och fixa en ny burk som klarar av att spela upp HD utan att låsa sig (i bästa fall) när man spelar upp filmer, eller kanske inte fungera alls helt random..

nåja,

Vad tror ni? jag älskar XBMC och den där lilla prylen ser PERFEKT ut..

nackdel är hdd-space.. men det går ju lösa via en ESATA (eller 500gb-modellen kostar 5000:-) och dessutom är det ju lan/wlan så det går ju streama te.x från min NAS

/schwoop

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

inte för att vara taskig eller så, men detta har diskuterats flitigt ett ganska bra tag tillbaka, kika under htpc delen av forumet, du kan också kika under htpc delen av www.minhembio.com finns massa info där

/Daniel

Permalänk
Medlem

Ska du köra på ION och XBMC så måste du köra linux versionen utav XBMC så du kan använda GPU får avkodning utav filmer (men det viste du nog om efter du länkade till det).

För mig gick ION maskiner bort pga att så fort det kommer en film som ej håller standarden så orkar inte atom CPU'n med att avkoda, så jag gick på Zotac 9300 kort för socket 775 som också är ITX, samma storlek men bra mycket mera kraft.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Asrock Nettop ION330 Atom C3302GB,320GB,BluRay Player, NO Operatingsystem

beställde denna igår, mitt mål är att köra XBMC på denna och det är perfekt att den har BD/HD-DVD combo eftersom jag köpte på mig x-antal hd-dvdfilmer tidigare

Visa signatur

Where is my 3080?!