Varning för blocket.se

Permalänk
Avstängd

Jag tycker (precis som man säger här: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7... att man bör ta kontakt med företaget och de dem minst en vecka på sig att svara/reda ut situationen.

Detta mot bakgrund att Förvaltningslagen säger att man bör ha erhållit svar efter en vecka/ibland snabbare i vissa fall enl. JO,s uttalande.

Varför tar jag upp förvaltningslagen? Jo det är en lag som anger minimikriterier för hur det offentliga ska bemöta en medborgare när denne har kontakt med myndigheten de berör.

Nu är affärsverksamhet i strikt bemärkelse inget som har med FL att göra men tar upp detta för att visa att en vecka är "skäligt rådrum" för företaget att kontakta konsumenten via lämpligt kommunikationsmedel.:)

Vidare tycker jag att om företaget inte lyckas uppfylla "veckoregeln" då behöver man inte skriva "varning för..." utan använda mildare formuleringar som man - om företaget fortsätter att inte besvara frågor etc. - kan öka i intensitet och använda starkare ord likt en trappa: förhoppningsvis kommer man inte upp på översta trappsteget där det har gått så pass lång tid att "Varning för..." behöver användas.

Jag hoppas att alla är nöjda med sina julklappar och har och får en riktigt God Fortsättning.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Ditto myntet, mina kom idag så det finns ett liv efter jul

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Ditto myntet, mina kom idag så det finns ett liv efter jul

Jag ber att få gratulera.:D:D:D

"Myntet":D;) Dagens i samband med mitt nick.:D:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag håller faktiskt med danielinterius.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Inkompetens och lögner är inte synonymt men bra försök att verka intelligent.
Några bevis på att kompetensen uppenbarligen saknades lär jag väl inte behöva uppbringa?

Vad babblar du om? Var har jag sagt att inkompetens och lögner är synonymt? Återigen hittar du på saker utan någon faktasubstans. Är du måhända ett troll?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Får du gärna göra men betyder det också att du tycker att spydighet mot andra ska vara ledmotivet? Eller kan man vara något så när vänlig även om man tycker TS gjort fel?

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhitNe
så för att din annons inte blir godkänd så ska vi inte köpa eller lägga upp varor på blocket.

Makes sense

Blocket har en attityd som gör det jobbigt för deras kunder att utnyttja tjänsten - varför ska man vara så trogen till en domän när det finns hundratals alternativ?

Det är ju lite som om du blir lurad eller får ett dåligt intryck av t.ex. en butik som Siba. Med ett så stort utbud butiker - varför ska man bry sig om att ge skiten en andra chans?

Citat:

danielinterius:
Jag vill klargöra en sak:

Att anklaga en av Sveriges största och mest seriösa handelsplatser för att försöka "blåsa" dig på tjugo (20) kronor, ledde omedelbart både mig och säkert många andra till att ifrågasätta hela din person.

Så får du kanske lite mer förståelse för min och andras respons.

Om du ändå inte förstår så bevisar det att problemet ligger och låg hos dig pga inkompetens.

Så, då har jag presenterat bevis för min teori för Derox.

Varsågod.

Vare sig det är gubben i kebabkiosken eller Microsoft som blåser dig på en krona eller en miljon kronor så är det spelar det ingen roll vad verksamheten har för någon status eller förtroende då det ändå resulterar i en dålig relation. Dåliga relationer skapar knappast köpglada kunder.

Att du är svag nog att hålla fast vid att en etablerad verksamhet är perfekt och humanitär bara för att den omsätter respektabelt mycket pengar visar väl snarare din inkompetens än användarens, som har problem att använda deras tjänster?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Möjligt men han gör då inget för att höja nivån utan verkar få sina kickar av att håna och förnedra. Bara att kolla hans inlägg i olika trådar och se procenten hjälpsamhet kontra elakheter. Patetiskt och om tydligen ingen annan har stake nog att säga ifrån så gör väl jag det

Om du upplever det så, så ska jag verkligen ta det till mig och försöka ändra det.

Permalänk
Medlem

Man bugar för jag ser ju på dina inlägg att du verkligen kan mkt om mkt

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Nå!!

Köp min GPS nu då!

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Ska skaffa en nalle med GPS tror jag... i original

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Ska skaffa en nalle med GPS tror jag... i original

Fy för dig

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Hedersmedlem

Så mycket trams i en enda tråd
*låst*