Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

RDP fjärrstyrningsprogram som heter wise pocketcloud
finns både som gratis och med licens

Wyse PocketCloud RDP/VNC/View ~ Android Application v1.0 By Wyse Technology Inc | Productivity

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Skrivet av matx:

Skulle vara konstigt att det fungerar hur bra som helst ifall jag tvingar att stänga alla andra programmen?
Kan inte hitta vart man ändrar målmappen :/

Mja, troligtvis så buffrar den till ram-minnet och har du då inte nog med ram ledigt så blir det lagg. Är då inte SD-kortet snabbt nog så tar ram-buffern slut ganska fort och det börjar lagga. Vet inte alls om det är så men det låter rimligt iaf.

Vet inte hur desires kamera UI ser ut, men på SGS öppnar jag kameran bara och sen väljer jag inställningar. Och där kan man välja vart det ska sparas.

Permalänk
Medlem

jättebra app om man ska skriva sms ifrån skrivbordet.

MyPhoneExplorer Client - Android app on AppBrain

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Skrivet av Keefa:

jättebra app om man ska skriva sms ifrån skrivbordet.

MyPhoneExplorer Client - Android app on AppBrain

Den är riktigt smidig faktiskt, går att överföra filer precis som om man hade luren inkopplad via USB. Fast det går över wifi så man slipper kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Den är riktigt smidig faktiskt, går att överföra filer precis som om man hade luren inkopplad via USB. Fast det går över wifi så man slipper kablar.

går även o synka sina kontakter,kalender och sms korgar för er som inte har någon exchange server o synka mot

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Nu orkar jag inte läsa hela tråden, men musikspelare?
Musikspelaren i X10:an är inget överdrivet bra..
Saknar bättre översikt och framförallt EQ, finns det?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondskan:

Oh.
Synd att X10 bara har Android 1.6 än så länge.. (2.1 behövs)
Men ska testa om det fungerar.

EDIT:
Verkar vara fel någonstans, kan inte ladda ner.
Någon annan bra?

EDIT2:
Hittade Astro Player.
Den har EQ med mera, ingen extrem EQ men betydligt bättre ljud än originalspelaren.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Angående angry birds

Jag har laddat ner spelet angry birds genom getjar.com på nätet. Spelet verkar gå igån på telefon efter installation man har ljud o annat men jag får inte fram någon bild. Är det för att min X10 fortfarande har android 1.6 eller?

Permalänk
Skrivet av aceofice:

Jag har laddat ner spelet angry birds genom getjar.com på nätet. Spelet verkar gå igån på telefon efter installation man har ljud o annat men jag får inte fram någon bild. Är det för att min X10 fortfarande har android 1.6 eller?

Och/eller så har du för liten skärm upplösning, Rovio jobbar väl på en lösning? Har för mig jag läste det någonstans.

Permalänk
Medlem

OK för jag antar väl att man inte kan ställa in upplösningen på en x10? Så dom med x10 får helt enkelt vänta ett tag till för att angry birds ska fungera?

Permalänk
Skrivet av aceofice:

OK för jag antar väl att man inte kan ställa in upplösningen på en x10? Så dom med x10 får helt enkelt vänta ett tag till för att angry birds ska fungera?

Du får vänta tills dom fixar det

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Och/eller så har du för liten skärm upplösning, Rovio jobbar väl på en lösning? Har för mig jag läste det någonstans.

Problemet med x10, alltså inte mini/pro utan 4" x10 är väl snarare att den har för hög upplösning 480x854 istället för normala 480x800. Vilket tyvärr gör att vissa saker krånglar. 1.6 ska inte va nåt problem då det tycks funka på x10 mini för många.

Permalänk
Medlem

Jaha de var ju tråkigt o höra. De finns inga inställningar då, så att man kan ändra på skiten? För jag vill ju få igång spelet...

Permalänk
Skrivet av aceofice:

Jaha de var ju tråkigt o höra. De finns inga inställningar då, så att man kan ändra på skiten? För jag vill ju få igång spelet...

Köpa en annan telefon eller vänta på fix från Rovio, bara att välja

Permalänk
Medlem

:)

Skrivet av Aphex:

Har man en x10 mini klarar man sig absolut inte utan ADW launcher, blir en helt annan telefon.

vpEbYiTiFdw

Adw.launcher (donut) for Android in Productivity

Jag har just köpt en x10 mini pro.. Hur får jag den att se sådär cool ut? Är helt okunnig när det gäller sånt här..

Permalänk
Medlem

Det där ser ut att vara Beautiful Widgets som finns på market. kostar väl kring 10-20:- om jag minns rätt.
Och så adw launcher som finns gratis.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ondskan:

Det där ser ut att vara Beautiful Widgets som finns på market. kostar väl kring 10-20:- om jag minns rätt.
Och så adw launcher som finns gratis.

Tack Jag är dock helt inkompetent
Pluppade hem adw just.. Men hur gör jag sen? Hur ändrar jag lixom å fixar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Uppdateringen????

Alltså man börjar ju bli riktigt trött nu. Var är uppdatering till 2.1?? Kommer den nån gång detta år eller? Dom sa slutet av september sen flytta upp det till slutet av oktober men nu är vi här igen, vad händer????????

Permalänk
Skrivet av aceofice:

Alltså man börjar ju bli riktigt trött nu. Var är uppdatering till 2.1?? Kommer den nån gång detta år eller? Dom sa slutet av september sen flytta upp det till slutet av oktober men nu är vi här igen, vad händer????????

Den är nära nu sägs det,

Genomgång av Android 2.1/Eclair-uppdateringen för Xperia X10 | Swedroid

Permalänk

Ett ganska så nytt racing spel, Reckless Racing från svenska Polarbit. Grafiken är bland det bästa jag sett hittils, riktigt bra kör-känsla också. Man kan lira online mot andra osv. Ett måste!

Reckless Racing - Android app on AppBrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Ett ganska så nytt racing spel, Reckless Racing från svenska Polarbit. Grafiken är bland det bästa jag sett hittils, riktigt bra kör-känsla också. Man kan lira online mot andra osv. Ett måste!

Reckless Racing - Android app on AppBrain

+1! Riktigt bra spel. Grymt snyggt för att vara ett Android-spel, utan tvekan det snyggaste hittills! Det har också bra kontroll och är roligt att spela. Det blir dock lite framedrops när det är flera bilar i bild på min Desire, men annars flyter det på bra!

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Skrivet av Raptor:

+1! Riktigt bra spel. Grymt snyggt för att vara ett Android-spel, utan tvekan det snyggaste hittills! Det har också bra kontroll och är roligt att spela. Det blir dock lite framedrops när det är flera bilar i bild på min Desire, men annars flyter det på bra!

Ja det kan vara bra att veta, man bör nog minst ha snapdragon(desire/n1) för att det ska funka bra.

På sgs funkar det prima iaf.

Permalänk
Medlem

Di.fm helt klart.
Överlever inte utan musik :S

Mobile Apps

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Någon som känner till en app där man kan övervaka temperaturer osv på sin PC via mobilen?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Någon som känner till en app där man kan övervaka temperaturer osv på sin PC via mobilen?

Detta låter riktigt bra!

Permalänk
Medlem

720p inspelning kommer väl bara till X10 "Stor"?
Skulle vilja ha det i mini:n.

EDIT:
Körde in 2.1 på min x10 mini nu.
Ingen 720p, men snabbare, stabilare!

EDIT2:

Tjo, iom Android 2.1 så testade jag Winamp.
Helt ok, men ingen EQ!!!?

Nå, så körde in PowerAmp och oj..
Bättre ljud än från min gamla W995
Blir till att köpa.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Turf, ett helt annorlunda spel

Ja tänkte bara tipsa om vårt spel som heter Turf, det är ett helsvenskt "multiplayer zone-takeover gps spel" och vi hade under oktober hela 6400 övertagna zoner och appen startades totalt ca 15000ggr.

Detta säger en hel del om spelet kommer ni att upptäcka när ni provat att ta en zon:)

Men vi är superkassa på marknadsföring så det är därför ja skriver här.

Ajuste, givetvis kan man vinna fina priser om man är en av dom som placerar sig någonstans i toppen under en månadsomgång.

Menmen, ja kan inte berätta om alla detaljer här, ni får helt enkelt prova själva!:)

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

720p inspelning kommer väl bara till X10 "Stor"?
Skulle vilja ha det i mini:n.

EDIT:
Körde in 2.1 på min x10 mini nu.
Ingen 720p, men snabbare, stabilare!

EDIT2:

Tjo, iom Android 2.1 så testade jag Winamp.
Helt ok, men ingen EQ!!!?

Nå, så körde in PowerAmp och oj..
Bättre ljud än från min gamla W995
Blir till att köpa.

Ville bara instämma gällande poweramp, klart bästa musikspelaren jag har provat hittills(har prövat dom flesta). Massor med funktioner, EQ och ser väldigt bra ut, snygg widget också.

PowerAMP Music Player (Trial) - Android app on AppBrain