Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk

Hur överför man en app som man har laddat ner på datorn till sin htc telefon?
har kopierat och klistrat in men jag hittar inte appen i telefonen.

Visa signatur

weee

Permalänk
Medlem

Är det någon som använder Swedebanks app?
Jag försökte ladda ner den på deras hemsida. Men det gick inte.

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Inaktiv

Handelsbanken
NetCounter - Data transfer info
Jewels - Bejewled clone
IMDB
Cardiotrainer - fint tränings tracker
3G watchdog - Styra 3G internet uppkoplingen
Task manager
WYSE - Remote desktop
Uninstaller
STHLM traveling - Super bra SL info

Permalänk
Medlem
Skrivet av uber:

Är det någon som använder Swedebanks app?
Jag försökte ladda ner den på deras hemsida. Men det gick inte.

Jo jag använder den! Laddade ner via market o den funkar utmärkt.. känns fint o ha så man kan fixa ifall pengarna på kortet skullle vara slut plötsligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpppa:

Letar efter en app som automatiskt stänger av tex 3G när jag kommer hem och automatiskt sätter på WIFI hemma.....finns det nått sånt?

Det gör min Galaxy S själv, utan apps.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jeppe1990:

Det gör min Galaxy S själv, utan apps.

Det gör min legend med

Permalänk
Medlem

Ett roligt och en gnutta beroendeframkallande spel är "Gem Miner". Rekommenderas!

Skrivet av Moridin2002:

Hur överför man en app som man har laddat ner på datorn till sin htc telefon?
har kopierat och klistrat in men jag hittar inte appen i telefonen.

Lättast är om du söker i Market efter appen, eller så söker du också efter "Barcode Scanner" så att du kan scanna av QR-koden och ladda hem appen.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Appbrain
TV.nu
Switchers
Andftp
ASTRO
Gmail
Astrid
Handcent SMS
OSMonitor
Gesture Search
Scandinavian Keyboard

Alla mina installerade apps finns i listan här:
Lullebulle's Apps on the GT-I5700

hur är batteritiden på din spica?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Skrivet av Moridin2002:

Hur överför man en app som man har laddat ner på datorn till sin htc telefon?
har kopierat och klistrat in men jag hittar inte appen i telefonen.

Du menar i form av en apk fil? Det är bara att koppla in luren i datorn via usb och lägga över. Eller stoppa minneskortet i kortläsaren och kopiera över.

Jag brukar dela ut det över det trådlösa och hämta till luren men usb är väl enklare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moridin2002:

Hur överför man en app som man har laddat ner på datorn till sin htc telefon?
har kopierat och klistrat in men jag hittar inte appen i telefonen.

Du måste ha en filemanager också (typ Astro filemanager) finns på market. Gå in i det sen letar du reda på filen och öppnar den, sen trycker du installera bara. Simple as that

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moridin2002:

Hur överför man en app som man har laddat ner på datorn till sin htc telefon?
har kopierat och klistrat in men jag hittar inte appen i telefonen.

Du kan installera den genom HtC sync, bara att högerklicka på HTC synk ikonen när du koplat in telefonen och tryck på "application installer"

Mvh

Permalänk
Medlem

Choose 4 Me - snabbt och effektivt slumpval. Läggs som en widget-ikon på skärmen, och levererar ett svar typ 1 sekund efter att man tryckt på den. Inget knussel helt enkelt.

mySettings - För att snabbt stänga av wifi, gps, eller typ alla andra inställningar man vill komma åt fort.

Visa signatur

Ryzen 7 2700X@3,7GHz || Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB || MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X || Samsung 970 EVO 500GB NVME M.2 + 2xSamsung 860 EVO 1TB SSD || EK Quantum power kit + Vector XC3 || FD R6 Black || Asus ROG Strix X470-F Gaming || Gigabyte G34WQC 34" + ASUS VG248QE 24"

Permalänk
Medlem

Vilken tycker ni är den bästa vädertjänsten?

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av uber:

Vilken tycker ni är den bästa vädertjänsten?

Weatherbug fungerar bra för mig. Visar utförliga prognoser.

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

@ Uber
Jag kör med snowstorm och tycker den är stilren och funkar utmärkt.
Att den sen tar data ifrån yr.no gör inte saken sämre

Permalänk
Medlem

weatherbug kunde jag inte installera. Provade med QR-koden.

Ska testa snowstorm ett par dagar nu och se hur det är. Det ser lovande ut än så länge

Visa signatur

Asus N73S | Core I5 2410m | 6GB | 120 GB Corsair force 3 + 1TB | Geforce GT 540m - 1GB | Windows 7
HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 320 GB HD | Radeon x1600 256mb | Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Den är riktigt fin, flyter som vatten..

Som kamera app kör jag camera 360, funkar fin fint

Har du en x10 mini pro ?
Sitter som en galning och försöker få in Camera 360 men det går inte, den säger hela tiden att den inte hittar programmet i marketlistan..

Ledsen..

Permalänk

Nä, Huawei 8220 här, du har pm..

Permalänk
Medlem

Bästa appen enligt mig är

ShapeWriter

går ju inte att skriva sms utan den!

Permalänk

Google Goggles finns nu på market för orootade androider

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Du måste ha en filemanager också (typ Astro filemanager) finns på market. Gå in i det sen letar du reda på filen och öppnar den, sen trycker du installera bara. Simple as that

Kan rekommendera ES File explorer, bättre än Astro i mitt tycke. SAMBA funkar klockrent och busenkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Kan rekommendera ES File explorer, bättre än Astro i mitt tycke. SAMBA funkar klockrent och busenkelt.

Säkert klockrent, inget jag behöver. Enda jag använder filemanager till är att installera apps så Astro funkar utmärkt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Skrivet av Aeqvist:

Säkert klockrent, inget jag behöver. Enda jag använder filemanager till är att installera apps så Astro funkar utmärkt!

Det är dock himla smidigt att bara dela ut det man vill köra in i luren på wifi och hämta hem det utan sladdar och annat tjaffs. Samma sak om man vill överföra saker från telefonen Finns även taskmanager och appmanger inbyggt om man vill ha det.

Permalänk
Medlem

nytt otroligt bra tangenbord / SwiftKey keyboard

jag testade ett nytt tangentbord nyss på min desire
och tänkte det kan väll inte vara någon större skillnad
men jag blev så överraskad så jag har rekommenderat den till alla jag känner och så nu även till er
SwiftKey keyboard är så bra att man nästan tror att telefonen blivit en tankeläsare !
den får upp ord som man tänkt skriva nästan hela tiden och bara efter några få stavelser så gissar den på rätt ord och när man väljer ett ord som den tar fram så gör den mellanslag själv efter ordet så det slipper man också då .
testa ni med sedan kan ni väll skriva vad ni tyckte om den
här är en länk som visar lite skillnader Skriv fortare med hjälp av SwiftKey keyboard [Tips] | Swedroid

tjoo flöjt
lycka till

felstavning
Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra app jag kan styra via blåtand med på min laptop. Så man kan ha sin android som en fjärrkontroll liksom.
Kan ju vara smidigt när man ska streama film med till tv så slipper man resa sig ur soffan om man ska pausa eller nåt

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Gjorde ett tafatt försök med SwiftKey men gav upp väldigt snart. Fick för mig man ej kunde nå åäö. Men då den rekommenderas här så bör man väl kunna aktivera det på nått sätt.....

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Jag vet inte om jag postar i fel tråd här, men jag skulle väldigt gärna vilja få tag på en punchline app, typ en knapp som framkallar ett *ba dum tss*.
Användningsområdet för en sån app vore oändligt
Någon som känner till nåt i den stilen?

Tja jag som spelar trummor tkr "Thub Thumber" e lite kul, kan dock inte spela på mer än en trumma åt gången, men till det du vill ha den till funkar den asbra

Permalänk

Vet inte om det går att få åäö på skärmen(tycker personligen att det är onödigt), men det är bara att skriva a eller o så känner den av och föreslår lämpligt ord med åäö. Om du kört in svensk ordbok och har ställt in på svenska. Swiftkey är helt underbart om du frågar mig, det känns nästan som det är synskt ibland

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Google Goggles finns nu på market för orootade androider

Otroligt irriterande, jag hittar det inte. Trots både root och marketenabler, skumt..

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Otroligt irriterande, jag hittar det inte. Trots både root och marketenabler, skumt..

testa med QR koden från AndroLib?

Btw är det någon som vet en bra meddelande räknare? för det finns ingen inbyggd i HTC Hero va? :S