Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem

går det att få in apps i ens htc lur utan att använda market i telefonen?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Det är bara att ladda ner den app du vill (.apk-format) och lägga på minneskortet.
Det finns många program för att installera appen. T.ex. filhanterare som Astro eller ES File Explrorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jive:

Det är bara att ladda ner den app du vill (.apk-format) och lägga på minneskortet.
Det finns många program för att installera appen. T.ex. filhanterare som Astro eller ES File Explrorer.

funkar det likaså till en Tatto?:)

var nån stans laddar man ner filerna sen då? hittat appar på android lib sidan men hittar inte download knappen:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

funkar det likaså till en Tatto?:)

var nån stans laddar man ner filerna sen då? hittat appar på android lib sidan men hittar inte download knappen:p

Eftersom det inte är direkt lagligt att ladda hem "köp-appar" så går det inte diskutera här. Gratis apparna hittar du på market.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Eftersom det inte är direkt lagligt att ladda hem "köp-appar" så går det inte diskutera här. Gratis apparna hittar du på market.

jasså, man måste köpa apparna på android lib?

nytt för mej, bara letat efter download knappen:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

jasså, man måste köpa apparna på android lib?

nytt för mej, bara letat efter download knappen:p

Androlib länkar bara till market-apps.

De apps du måste lägga över som APKs är betaversioner och sånt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Skrivet av flancen:

jasså, man måste köpa apparna på android lib?

nytt för mej, bara letat efter download knappen:p

Du behöver barcode scanner att läsa av QR koden med, den länkar förvisso till market men då slipper då att sitta på market och söka i luren.

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Froyo och LauncherPro är samma "sak" eller?
Man har antingen det ena eller det andra?

Det är min bror, som mest använder telefonen till ringa/smsa/ta kort/filma/möjligen kolla på någon film-trailer.
Kanske surfa lite oxå.

/r3mpuh

Efter att ha läst lite på olika ställen så verkar det som galaxy S lider av vissa problem med mjukvaran. Du är inte ensam om att ha problem med lagg osv. Kolla på swedroid, finns ett forum för galaxy S där.

Lösningen verkar vara att flasha med annan rom, i väntan på den officiella rom'en från samsung. Bara dom reder ut mjukvaruproblemen så kommer den bli grym, hårdvarumässigt är det ju den absolut mest potenta luren på marknaden.

Permalänk
Medlem

Hej jag undrar om det finns nån app som spotify fast gratis till telefonen?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Hej jag undrar om det finns nån app som spotify fast gratis till telefonen?????

Fanns nått liknande som hette iMusik förut. Vet dock inte om det finns kvar för det verkade fan inte lagligt. Dock var det långt ifrån lika smidigt och snabbt som spotify

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Finns något motsvarande Sleep Cycle som finns till iPhone?
Sleep Cycle alarm clock
Det är extremt bra program, vore kul om det fanns till Android också.

Permalänk
Medlem

Någon som sett någon app som stänger av 3g när man inte använder någon app som behöver tillgång till internet?

Permalänk
Medlem

RemoteStick
Bara för att det är så coolt, nu kan jag slå på, stänga av och dimmra mina lampor i hemmet med telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

RemoteStick
Bara för att det är så coolt, nu kan jag slå på, stänga av och dimmra mina lampor i hemmet med telefonen

Är det svårt att göra? Man behöver väl typ någon mottagare i varje strömbrytare på något sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Är det svårt att göra? Man behöver väl typ någon mottagare i varje strömbrytare på något sätt?

En Tellstick usb adapter: Telldus Technologies
En mottagare i väggen, typ en sån här: Plug-in-mottagare
Serverprogrammet RemoteStick server: pakerfeldt's remotestick at master - GitHub
Och androidappen

Permalänk

Någon som kan tipsa om program som för statistik över antal skickade SMS, samtalstider osv?

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Har utan restultat sökt efter en app till android liknande Voices för Iphone. En röstförvrängare med effekter skulle varit cool. Tips på en sådan app?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkebuzer:

Någon som kan tipsa om program som för statistik över antal skickade SMS, samtalstider osv?

phonalyzr

Permalänk
Skrivet av CSM101:

phonalyzr

wunderbar! tackar, laddar ner och testar direkt

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Skrivet av tattis:

En Tellstick usb adapter: Telldus Technologies
En mottagare i väggen, typ en sån här: Plug-in-mottagare
Serverprogrammet RemoteStick server: pakerfeldt's remotestick at master - GitHub
Och androidappen

Sweet! Måste jag fixa

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Only in Japan haha dom är fasen bäst

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

när jag använder barcode scanner så kommer det upp tre altnartiv att jag kan dela det på sms och e-post och sen nåt med webläsaren, vart ska man trycka så man kan använda appen?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

när jag använder barcode scanner så kommer det upp tre altnartiv att jag kan dela det på sms och e-post och sen nåt med webläsaren, vart ska man trycka så man kan använda appen?

Webbläsaren så öppnas Market upp automatiskt.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Webbläsaren så öppnas Market upp automatiskt.

okej men jag kan inte öppna dne för den hittar inte filen elelr vad dte nu var:(

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

okej men den finns inte i market i telefonen

okej men den finns inte i market i telefonen

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

okej men jag kan inte öppna dne för den hittar inte filen elelr vad dte nu var:(

Då är det antingen en betalapp eller en app som inte finns i Sverige än, eller en app som utvecklaren tagit bort.

Permalänk
Avstängd

En fråga om Iphone4.
Går det att köra hög kvalite på youtube via 3G?

Permalänk
Skrivet av definition:

En fråga om Iphone4.
Går det att köra hög kvalite på youtube via 3G?

Det här är inte en tråd om ibög4...
Går att köra high quality på android via 3G iaf.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

Då är det antingen en betalapp eller en app som inte finns i Sverige än, eller en app som utvecklaren tagit bort.

okej tack för svar:D

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4