Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk

kan någon förklara lite med utförligare vad som menas med Astro filemanager? alltså varför använder man det och hur använder man det? och en till sak om jag laddar ner en app med apk filformat så vart lägger jag in den?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av L4gG3r:

Mina favoriter so far:

Google skymap - underbart program, seriöst det coolaste jag har just nu.

Prisjakt - coolt att skanna sträckkoder och se billigaste pris osv.

3G watchdog - bra om man som jag har x antal MB man får tanka per månad på sitt surf abbonemang.

handycalc - väldigt bra grafritande räknare med många bra funktioner.

shazam - typ som trackID på SE. lyssnar till musiken och säger artist och låt osv

Spotify - spotify

Where's my droid- ganska cool app, om man skickar ett sms med ett förinställt meddelande får man mobilens position via GPS, ett annat förinställt sms-meddelande gör att mobilen låter högt - bra om man tappat bort den och den är på ljudlös.

hur funkar Where's my droid jag får det inte att fungera..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

kan någon förklara lite med utförligare vad som menas med Astro filemanager? alltså varför använder man det och hur använder man det? och en till sak om jag laddar ner en app med apk filformat så vart lägger jag in den?

apk lägger du på sd kortet bara och sen går du in i filhanteraren och kör filen så installeras appen. Astro filemanager är en mer avancerad filhanterare, jag föredrar dock ES file explorer. Väldigt smidigt stöd för att ladda ner saker man delar ut på wifi osv.

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

kan någon förklara lite med utförligare vad som menas med Astro filemanager? alltså varför använder man det och hur använder man det? och en till sak om jag laddar ner en app med apk filformat så vart lägger jag in den?

Alla filemanagers har en huvudfunktion, att agera precis som "Utforskaren" i Windows.
Dvs att du enkelt ska kunna hantera dina filer på ditt SD kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Finns något motsvarande Sleep Cycle som finns till iPhone?
Sleep Cycle alarm clock
Det är extremt bra program, vore kul om det fanns till Android också.

också sugen på denna!

Permalänk
Skrivet av aegon:

också sugen på denna!

Prova söka före ni frågar?
sleep cycle

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lullebulle:

Prova söka före ni frågar?
sleep cycle

tyvärr får jag inte den att funka varken på min SE x10i eller min HTC hero

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

apk lägger du på sd kortet bara och sen går du in i filhanteraren och kör filen så installeras appen. Astro filemanager är en mer avancerad filhanterare, jag föredrar dock ES file explorer. Väldigt smidigt stöd för att ladda ner saker man delar ut på wifi osv.

okej tack så mycket!

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

hej:)
jag la till en kontakt men den sparades i telefonen och inte i simkortet hur ska jag kunna lägga över den på simkortet? har en legend.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Något jag använder var dag är STHLM traveling, för att kolla upp busstider etc.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Hej alla!
Har en HTC Hero med Android 2.1. Jag installerade programmet iMusic för inte så länge sedan och det funkade perfekt, dock så verkar dess internetåtkomst vara blockerad just nu för den säger att ett nätverksproblem uppstått när man använder det och den behöver internet. Jag har testat både över Wi-Fi och 3G/Edge men inget fungerar. Någon som vet hur man löser detta?

Permalänk
Skrivet av BigBengtsson:

Hej alla!
Har en HTC Hero med Android 2.1. Jag installerade programmet iMusic för inte så länge sedan och det funkade perfekt, dock så verkar dess internetåtkomst vara blockerad just nu för den säger att ett nätverksproblem uppstått när man använder det och den behöver internet. Jag har testat både över Wi-Fi och 3G/Edge men inget fungerar. Någon som vet hur man löser detta?

iMusic's tjänst kanske är nere, kolla upp det först.

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

iMusic's tjänst kanske är nere, kolla upp det först.

Ändrar mitt inlägg och såg nu att utvecklarens sida var nerlaggd, tack i alla fall!

Permalänk
Medlem

Vilken tycker ni är den bästa media appen? Kör Meridian för musik just nu och RockPlayer för videos men det skulle vara bekvämt att ha båda i samma (om det går...?).

Har Wildfire.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Skrivet av PaE:

Vilken tycker ni är den bästa media appen? Kör Meridian för musik just nu och RockPlayer för videos men det skulle vara bekvämt att ha båda i samma (om det går...?).

Har Wildfire.

doubleTwist funkar bra för musik

Permalänk
Medlem

Finns det någon app till att "svartlista" en person?
Så när den personen ringer/sms'ar så hör man inget ljud/vibration ungefär.

Har testat att lägga till personen i en grupp, men gruppen kan inte ha en egen signal.
I kundkontakt kan man bara välja egen melodi, så sms ljudet kommer endå.

Tips tack

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av Lullebulle:

doubleTwist funkar bra för musik

jag hade doubletwist och när jag skulle lägga in låtar så hitta inte den låten..:( så byte till meridian

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

när man ska använda bluetoothen på htc legend måste kryssa i att den ska vara synlig för att andra ska kunna söka efter en ? och när jag söker efter en som har bluetooth igång så hittar inte mobilen den... vad ska jag göra ?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Detta:
[ROM]FROYO_2.2_elelinux_v1.5 [ROM] | Swedroid

och mer instruktioner:
[HOWTO] Root your HTC Hero (New) | Root My Droid

Handscent sms är de enda jag har som måste utöver Froyo grejset

Har en HTC HERO

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Finns det någon app till att "svartlista" en person?
Så när den personen ringer/sms'ar så hör man inget ljud/vibration ungefär.

Har testat att lägga till personen i en grupp, men gruppen kan inte ha en egen signal.
I kundkontakt kan man bara välja egen melodi, så sms ljudet kommer endå.

Tips tack

Hittade ett program igår som heter CallBlock där man kan skapa White och Black List. Har dock ej kollat hur det funkar med sms

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem

Vemringde, Transdroid, WySE, XBMC Remote och Launcherpro är väl det "viktigaste" och det jag använder mest på luren.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Nyttan av forum

Skrivet av hunden:

Den stänger av program när minnet inte räcker till längre, den börjar då med att stänga av de minst prioriterade programmen, de det var längst tid sedan du använde. Använder du bara två program hela tiden (webläsaren och mailen) och minnet räcker till båda programmen kommer de inte stängas av även om det var flera timmar sen du använde nått av dem. Programmen ligger dock i sov-läge och drar ingen processorkraft att snacka om.

Rädslan av att använda minnet känns igen från folk som bara använder Windows, Linux ser även till att använda outnyttjat minne hela tiden, till cache och sånt och är helt ofarligt

Det här ser jag som den största nytta med forum. Någon som talar om hur saker o ting fungerar, baserat på kunskap. Hade nog en liten, liten misstanke om att advanced taskkiller var onödig. Men har sett så många rekommendera den, dock utan att tala om mer än att den stänger av onödiga program. Därför kändes din mer utförliga beskrivning som oerhört informativ. Tackar dig så mycket.

Permalänk
Skrivet av gamingfreak:

när man ska använda bluetoothen på htc legend måste kryssa i att den ska vara synlig för att andra ska kunna söka efter en ? och när jag söker efter en som har bluetooth igång så hittar inte mobilen den... vad ska jag göra ?

Slå igång synligt läge på mobilen du vill hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Finns det någon app till att "svartlista" en person?
Så när den personen ringer/sms'ar så hör man inget ljud/vibration ungefär.

Har testat att lägga till personen i en grupp, men gruppen kan inte ha en egen signal.
I kundkontakt kan man bara välja egen melodi, så sms ljudet kommer endå.

Tips tack

Callfilter

Permalänk
Medlem
Skrivet av matx:

Finns det någon app till att "svartlista" en person?
Så när den personen ringer/sms'ar så hör man inget ljud/vibration ungefär.

Har testat att lägga till personen i en grupp, men gruppen kan inte ha en egen signal.
I kundkontakt kan man bara välja egen melodi, så sms ljudet kommer endå.

Tips tack

Afirewall kör jag med. Funkar suveränt. Blockerar både samtal och SMS. Kan även ställa in tex på helgerna mellan 1 och 7 så går telefonen in i flygplans läge eller blockerar alla samtal. Så man får sova ifred.

Permalänk
Medlem

Har ej hittat en app till X10 som jag använde dagligen till min Symbian mobil. Hette HandyProfile och där kunde jag skapa profiler som bl.a gjorde att vissa personer kunde nå mig på Silent profile och att den återgick till Normal profil efter angiven tid. Har letat och testat men ej funnit på Market, har oxå tillgång till betalapps så känner någon till rätt app så vore jag Tacksam.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Skrivet av janptr:

Har ej hittat en app till X10 som jag använde dagligen till min Symbian mobil. Hette HandyProfile och där kunde jag skapa profiler som bl.a gjorde att vissa personer kunde nå mig på Silent profile och att den återgick till Normal profil efter angiven tid. Har letat och testat men ej funnit på Market, har oxå tillgång till betalapps så känner någon till rätt app så vore jag Tacksam.

Locale
Sök på det så hittar du massor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Afirewall kör jag med. Funkar suveränt. Blockerar både samtal och SMS. Kan även ställa in tex på helgerna mellan 1 och 7 så går telefonen in i flygplans läge eller blockerar alla samtal. Så man får sova ifred.

Tackar!
En godispåse till dig min vän

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Har ej hittat en app till X10 som jag använde dagligen till min Symbian mobil. Hette HandyProfile och där kunde jag skapa profiler som bl.a gjorde att vissa personer kunde nå mig på Silent profile och att den återgick till Normal profil efter angiven tid. Har letat och testat men ej funnit på Market, har oxå tillgång till betalapps så känner någon till rätt app så vore jag Tacksam.

Kolla på Afirewall kan nog fixa dina problem.

Går att ställa in att alla dina personer som är i din kontaktlista kan bara kontakta dig. Även ställa in nummer på white list elr black list vid vissa tidpunkter.

Även locel som tipsas om ovanför. Ska kunna fixa det mest. Har aldrig testa det själv. Är en betal app.

Permalänk
Medlem

Ja kort och gott. Var är Sweclockers-appen??? Skulle ju va najs att kunna bläddra efter nyheter och tester när man är på resande fot