Permalänk

Spara som .ASP?

Ok, lite frågor..

Har en sida jag arbetar med. Kommer att bli åt ett företag..
I dagsläget har jag inga .asp kodade sidor men i framtiden (så fort min slöa hjärna arbetar) kanske jag gör nått i .asp.

Men visst går det att spara vanliga html sidor som .asp utan att det spelar någon roll va? Kan det knurra till sig eller?

/BILSKIRNE...

Permalänk
Medlem

det går bra

Visa signatur

berta, gamla berta, du är en underbar maskin...

Permalänk
Medlem

Kan ju vara bra att spara dom som .asp redan nu så slipper man sitta och ändra en massa länkar senare.

Visa signatur
Permalänk

Xtermin8

-Det var min tanke! Tack!

Permalänk
Medlem

Det gör inge större skillnad mer än att asptolken måste gå igenom sidorna och inte hitta aspkod, så ytterst liten prestadaförlust får du jämfört med att döpa till html, knappt märkbar men tänkte endå nämna det

Visa signatur

[size="1"]Allt går att fixa med lite våld, vaselin och silvertejp...[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digge
Det gör inge större skillnad mer än att asptolken måste gå igenom sidorna och inte hitta aspkod, så ytterst liten prestadaförlust får du jämfört med att döpa till html, knappt märkbar men tänkte endå nämna det

Är inte det där något man förbättrat i IIS 5?
Som jag fattar det så skulle det inte vara en skillnad i prestanda nu mellan ett .html lr ett .asp som innehåller samma källa, då IIS "vet" om det finns någon ASP kod i filen lr ej.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F***TriX
Är inte det där något man förbättrat i IIS 5?
Som jag fattar det så skulle det inte vara en skillnad i prestanda nu mellan ett .html lr ett .asp som innehåller samma källa, då IIS "vet" om det finns någon ASP kod i filen lr ej.

Japp, det stämmer mycket bra.

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com