Permalänk

MW2 fryser vid start.

Ja burken har börjat låsa sig vid uppstarten utav MW2.

Om jag drar igång MW2 direkt efter en reboot utan att dra igång annat först så går spelet igång.

Väntar jag en stund eller drar igång annan programvara först så fryser datorn vid start av MW2.

En reboot löser problemet, MW2 går igång igen förutsatt att det startas direkt.

Spelet hänger sig redan vid första "bilden" precis innan Steam gemenskaps rutan poppar upp i hörnet.

Vad göra?

Nyaste drivrutinerna till grafiken finns där.

Spelet ominstallerat 2 gånger.

Det har inte alltid varit på detta viset utan började för drygt en vecka sedan, klart besynnerligt.

Och det är burken i sign det gäller.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

kolla minnena kör memtest

Permalänk
Medlem

Tror också på minne men min favorit är prime95 Blend, den brukar oftare vissa minnesproblem för mig

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

wtf is the fel with the minne?

Kört prime95 blend i 2 timmar. 0 fel.
Kört memtest drygt ett varv. 0 fel.

Så vad kan vi har för problem?

edit: bråkat vidare med minnena, inget fel på dom inte. ja, det fryser fortfarande.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk

Så nu är spelet ominstallerat igen.
Grafikdrivrutinerna ominstallerade.
Memtest kört 10 timmar utan problem.
prime95 kört 4 timmar utan problem.

Ngn som sitter på en lösning? Börjar bli irri på att köra reboot så fort jag blir sugen på lite kills...

edit1:
Strange, istället för att bli skitgrinig och direkt gå på ctrl+alt+del så valde jag att vänta och stirra ut burken. Helt plötsligt kliver spelet igång.

Men som jag ser på saken så återstår fortfarande problemet, frysningen borde inte finnas där.
Är det IW eller ATI relaterat tro?

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk

Well, felet har upphört att existera. Det som innan var minst 60 sekunders frysning är nere på noll nu.

Detta i samband med att jag kopplade in min nya router (DIR-635) mellan fibern och datorn.
Ja precis, tänkte aldrig på att dra den paralellen innan. Problemen uppstod i samma veva som jag skickade iväg min DIR-635 på RMA. Och upphörde i samma veva som den kopplades in igen.

Hur kan det komma sig? Är det Steam som krånglat?

I vilket fall, skumt...

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"