Permalänk
Medlem

Thermalright Ultra-120 i dagens läge

Hej en liten udda fråga. kommer "Thermalright Ultra-120 extreme" övh fungera till dom nyare i5 i7 prollarna som är ute idag. förstår ju så klart om dom inte gör det men dom kylarna som är ute idag sår ju ut som kloner av dessa så man undrar ju som.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Orginalet TRUE kommer att stå sig länge.
Vad jag förstår så blir väl processorerna svalare med nya tekniker.
Bara sockeln passar så kommer det att fungera.
Fläktarna blir ju tystare och effektivare oxå.
Mina TRUE kyler bättre än H50 iallafall.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

står inget om att den ska passa i sockeln. men då är det ju en rätt gammal kylare så kan ju vara därför?

ska testa om det går så går det om inte det går så får man köra med den medföljande skitkylaren

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Permalänk

Den funkar utmärkt, kör den på en 750@4,2ghz med noctua push-pull.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Om du inte redan har en är det dock en TR venomous X eller en cogage arrow du vill köpa

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem

förutom chassi'n så är nog processor kylare den investering som håller sig längst, dock litar jag inte på en 3<X år gammal h50 då corsair alltid är generösa med garantier men ger endast 2års garanti på sin h50. Har någon nåt förslag på hur man kan "säkra" sin h50? Tejpa runt slangarna?

Ska man köpa nytt så är det lika bra att köpa en ordentlig kylare, en luftkylare är antagligen lika bra om 5 år som idag. Dessutom så blir processorerna (inte extrem varianterna) svalare för varje generation?

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Hmm ok så jag behöver ny hållare för skiten. ska nog införskaffa. för jag kommer ihåg att oklockad så var min förre prolle i rums temp +1/2 grader och klockad +10-15 lite beroende på.

och med nocta fläktar så låter den ju nada

Såg nu en sak. Kommer inte ihåg att 120:en hette MUX.. är det nån form av citat eller vad man ska kalla det för att veta att det är en äldre serie eller nått?. tänkte så man inte köper fel.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.

Permalänk
Medlem

Hmm... om man ska tro vad themralight själva säger så ska inte den fungera alls. så kanske får köpa en ny kylare.. eller köra på standarkylaren ett tag

*edit sorry för bump trodde jag redigerade.

Visa signatur

Jag hatar Ånge.