Tävla om valfri Komplett-PC!
Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

För er som fortfarande är sugna på collectors editions, chansen att vinna ett finns på Gw2Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockerpapi:

Jag såg på ett annat forum att de hade haft problem i USA med internet uppkopplingen till sina data center inatt, så det hade gått ganska dåligt i nordamerika, och de kanske inte fick ut de data de ville ha från stresstestet och jag hoppas att det här betyder att de måste göra om stresstestet så om vi har tur kanske det blir ett till stresstest kanske inatt?

Lol jag är så hooked..

Hoppas på det jag med. Vill dinga 15 så jag kan snegla in på nästa zon. Jag hann bara till lvl 12 inatt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv

En sak jag gillar skarpt är att eftersom gear-fokuset är borta så är den armor och de vapen man craftar faktiskt bra!

Permalänk
Medlem

Nytt stresstest : )

Nytt stresstest

bara en timme långt, men vad gör man inte för sin fix?^.^

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Växla:

Nytt stresstest

bara en timme långt, men vad gör man inte för sin fix?^.^

Borde vara 20:00-21:00 här, om jag inte misstar mig helt.

Permalänk
Medlem

Fånigt att dom kör så många "stresstest" nu. Uppenbarligen så hittar dom hela tiden nya problem som behöver fixas och testas en masse - helt väntat förstås. Dom borde haft längre och oftare beta perioder under normala tider istället för BWE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

En sak jag gillar skarpt är att eftersom gear-fokuset är borta så är den armor och de vapen man craftar faktiskt bra!

Jag oxå!
Då har man äntligen en anledning att crafta egna vapen!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Bara idioter går ensamma i WvWvW. Som ensam har man inte en chans mot npc vakter och sannolikheten att du stöter på en grupp med 10-50 motståndare är väldigt stor. I WvWvW springer man i grupp och rör på sig väldigt mycket.

Men så festligt!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag har funderat på att förbeställa Guild Wars 2 eftersom jag nu börjat tröttna på Diablo 3. (mainstream)

Men så har jag ju några frågor innan jag gör det.
Hur kommer endgame vara i GW2?
Kommer det roliga ta slut efter att man klarat av alla quests? Kommer dom uppdatera endgame såsom WoW hållt på i flera år, dvs nya kontinenter, quests etc.

Kommer det att finnas raids i GW2? Och tror ni någonsin att GW2 PvP kommer bli något "stort"?

Vilken server kommer de flesta Svenskar spela på vid release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Vi vet inte än eftersom vi inte fått prova på det.

Skrivet av Zlagge:

Kommer det roliga ta slut efter att man klarat av alla quests?

Troligen inte, det gjorde inte det i GW1 iaf.

Skrivet av Zlagge:

Kommer dom uppdatera endgame såsom WoW hållt på i flera år, dvs nya kontinenter, quests etc.

Det vet vi inte men dom lär göra det, för dom gjorde det med GW1.

Skrivet av Zlagge:

Kommer det att finnas raids i GW2?

Nu vet jag inte vad du menar med en raid för jag inte är någon WoW-spelare men det finns dungeons.

Skrivet av Zlagge:

Och tror ni någonsin att GW2 PvP kommer bli något "stort"?

Kan bli, det tror jag definitivt. WvWvW är jäkligt ballt iaf.

Skrivet av Zlagge:

Far Shiverpeaks.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Kommer det roliga ta slut efter att man klarat av alla quests? Kommer dom uppdatera endgame såsom WoW hållt på i flera år, dvs nya kontinenter, quests etc.

Det finns inget traditionellt "endgame" i GW2. Tänk så här: Spelet kostar inget i månaden, därför behöver du inte nöta dygnet runt och vecka ut och in för guld, faktioner, statsbaserad pve gear och pvp gear m.m. I structured pvp får du toppgear helt gratis från början, alla spelar på lika villkor. Men man får också glory och rang genom att spela vilket ger en visuelllt coolare gear och tillbehör. Exempel på visuell gear man får från spvp:
https://www.youtube.com/watch?v=eipmtgcGILE

Det kommer att finnas saker att göra ändå förstås både pve och pvp-mässigt, men det är inte tänkt att man ska behöva "grinda" för att vara bra och dra in pengar.

Det finns en Gem-store där man kan köpa saker som mest ger en visuella och metagrejer, men också vissa latgrejer (tillfälliga bonusar, extra slots etc). Gems kostar riktiga pengar, men går också att köpa i spelet via Trading post så man behöver inte betala för dem om man inte vill (men får grinda för guld så man kan köpa gems). Exempel på gem-store grej: Cow Finisher, kostar cirka 5kr eller 75gems och är en tidsbegränsad pvp finisher.
https://www.youtube.com/watch?v=twpGMhPlmtk

När man går till ett område som är mycket lägre level en än själv så skalas man automatiskt ner till maxlevel för varje del i området. Det gör att man aldrig är för hög level för ett område (även om man förstås är betydligt kraftfullare än en som precis blivit just den leveln. Det gör att man kan uppleva all content, som låglevel dungeons även om man är maxlevel.

Det kommer också finnas många små spel-i-spelet man kan köra bara för att ha skoj och som inte ger några egentliga belöningar, t.ex. Keg Brawl.
https://www.youtube.com/watch?v=Zt1Q2W1Jvw8

Pvp kommer ha turneringar och jakt på cool gear och att slåss i world pvp. Hur pve är vet vi inte riktigt, men de kommer ha stora dynamiska events och dungeons och crafting att hålla en sysselsatt. Vi får helt enkelt vänta och se, men jag tror man ska förvänta sig annat än prenumerations-MMO och F2P-MMO. GW2 är inte något av dem utan snarare ett prenumerationslöst MMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

Hejsan!

Jag har funderat på att förbeställa Guild Wars 2 eftersom jag nu börjat tröttna på Diablo 3. (mainstream)

Kommer det att finnas raids i GW2? Och tror ni någonsin att GW2 PvP kommer bli något "stort"?

1: End game vet ingen hur den ser ut..
2: Nej, eftersom questen aldrig kommer ta slut då det finns dynamiska event i alla zoner + att du alltid kan gå till låg-level zoner där du blir den leveln som zonen är avsedd för.. och när du är 80 så får du fortfarande XP för allt du gör och för varje level får du skillpoints som du kan använda för att crafta legendary items i Mystical Forge..
3: Raids vet jag ingenting om..
4: PvP kommer nog att bli riktigt lyckat eftersom arenanet vill att Structured PvP skall bli E-sport... Och World vs World vs World resettas efter 2 veckor och du alltid får möta servrar som har ungefär samma ranking som du har..
5: Far Shiverpeaks kommer nog ha flest svenskar och en stor nordisk alliance..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Nej, det finns inga "raids" i gw2.

Permalänk
Medlem

Såg precis den här, varje gång man får ett mejl så flyger en brevduva förbi och levererar det.
http://www.youtube.com/watch?v=z9AqH4XFfbM
Små detaljer som olika ljud när hylsor studsar på marken
http://www.youtube.com/watch?v=dc2o5VknWE8

Permalänk
Medlem

Stress test idag kl 20.00 -21.00 (ja bara 1 timme dock)

Happy weekend, everyone!

We will be conducting a stress test TOMORROW Sunday, August 12 from 11:00 AM PACIFIC Time to 12:00 Noon PACIFIC Time.

REMEMBER: We will be actively working on the game during the event, so you might experience connectivity problems or discover features that are not working as designed.

Any issues you experience are a result of the rigorous conditions of the stress test, and are in no way representative of the state of the game at launch.

By participating in this stress test, you’re helping us make Guild Wars 2 a better game. Thanks for your cooperation—we’ll see you in-game!

--
Please note:
* The stress test is open to anyone who has pre-purchased Guild Wars 2.
* Characters will not be wiped from the previous Stress Test.

~RB

http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=1h+G...

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns inget traditionellt "endgame" i GW2. Tänk så här: Spelet kostar inget i månaden, därför behöver du inte nöta dygnet runt och vecka ut och in för guld, faktioner, statsbaserad pve gear och pvp gear m.m. I structured pvp får du toppgear helt gratis från början, alla spelar på lika villkor. Men man får också glory och rang genom att spela vilket ger en visuelllt coolare gear och tillbehör. Exempel på visuell gear man får från spvp:
https://www.youtube.com/watch?v=eipmtgcGILE

Men ifall alla har toppgear från början och alla spelar på lika villkor, vad är det då man eftersträvar? Kan ju inte vara så att alla springer runt och eftersträvar gear som bara ser häftigt ut? Om man spelar mycket så vill man väll ändå få bättre gear och få känslan att man är OP? (Eller är det att man blir en duktigare spelare osv)

Skrivet av Buio:

Det finns en Gem-store där man kan köpa saker som mest ger en visuella och metagrejer, men också vissa latgrejer (tillfälliga bonusar, extra slots etc). Gems kostar riktiga pengar, men går också att köpa i spelet via Trading post så man behöver inte betala för dem om man inte vill (men får grinda för guld så man kan köpa gems). Exempel på gem-store grej: Cow Finisher, kostar cirka 5kr eller 75gems och är en tidsbegränsad pvp finisher.
https://www.youtube.com/watch?v=twpGMhPlmtk

Vad är de för bonusar man kommer kunna köpa? Kommer man även kunna köpa gear där också?

Skrivet av Buio:

När man går till ett område som är mycket lägre level en än själv så skalas man automatiskt ner till maxlevel för varje del i området. Det gör att man aldrig är för hög level för ett område (även om man förstås är betydligt kraftfullare än en som precis blivit just den leveln. Det gör att man kan uppleva all content, som låglevel dungeons även om man är maxlevel.

Detta förstår jag inte riktigt, så ifall jag är lvl 40 och går till ett lvl 15-20 ställe. Blir jag automatiskt lvl 20 då? Bara under den tiden jag vistas i det området? Man får fortfarande lika mycket exp osv, det ändå som händer är att du kan lvla på vilket ställe som helst? Det går inte att göra tvärtom då, att jag är lvl 1 o går till ett lvl 5 ställe så blir jag lika "stark" som en lvl 5a?

Vad är vitsen med att man blir lvl 80 direkt när man joinar tex WvWvW? Då spelar det ju ingen roll ifall en som är lvl 1 eller en som är lvl80 joinar, för båda är ju lika bra/kraftfulla? Ger det ens någon fördel att vara 80, förutom kanske häftigare event i PVE? Någon som har en hum på hur lång tid det kommer ta ungefär att lvl från 1-80? Blev många frågor det här, hoppas någon har tid o besvara 1 åtminstone

Permalänk
Medlem

Vart sparas Guild wars 2 filerna? Jag kan bara hitta en GW2 icon på 21mb

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Detta förstår jag inte riktigt, så ifall jag är lvl 40 och går till ett lvl 15-20 ställe. Blir jag automatiskt lvl 20 då? Bara under den tiden jag vistas i det området? Man får fortfarande lika mycket exp osv, det ändå som händer är att du kan lvla på vilket ställe som helst? Det går inte att göra tvärtom då, att jag är lvl 1 o går till ett lvl 5 ställe så blir jag lika "stark" som en lvl 5a?

Du skalas endast neråt, aldrig uppåt. Så ja, om du är 40 och går till ett 15-20 ställer, blir du automatiskt 20. Men du behåller ju alla skillslots och traits, vilket gör dig mycket bättre än en "normal" 20. Du får motsvarande XP, men du får nog mer om du gör level 40 saker.

Angående wvw, så är det MASSIV skillnad på en 1 uppskalad till 80 och en "riktig" 80. Dom har ungefär lika mycket HP, men det som gör din klass är traits och skills. En "riktig" 80 kommer leka med en level 1 uppskalad spelare som en liten trasa. Jag skulle inte rekommendera att joina wvw före level 20-30, eller till o med 40 när du får din elite. Men i slutändan så handlar det också mycket om siffror i wvw. 5st småbarn kommer slå en vuxen blodig, visst.

Permalänk
Medlem

Det man eftersträvar i GW är inte att nöta i all oändlighet för att få gear. Spela då diablo eller WoW ifall det är sånt du gillar. Spela GW om du tycker om att spela för att det är kul och du inte vill känna några krav på att du måste nöta tiotals timmar i veckan för att ha en chans mot andra spelare.

Visst, nöter du riktigt mycket i GW så kommer du få ett litet försprång men det kommer inte vara så stort så att det avgör helt. Är du dålig på att spela men har nött hur mycket som helst för att få absolut bästa gearen så kan och kommer du få stryk av en bättre spelare med sämre gear.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Nån annan som sitter på Telia V-/ADSL och har enorma problem med linan just nu? Prestandan är i botten och jag får bara "Error 48" när jag försöker logga in i GW2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Nån annan som sitter på Telia V-/ADSL och har enorma problem med linan just nu? Prestandan är i botten och jag får bara "Error 48" när jag försöker logga in i GW2.

Skriv in ditt lösenord igen så funkar det

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Skriv in ditt lösenord igen så funkar det

Tack! Då hör iaf inte de problemen ihop, bra.

Har dock 600ms till Telias servrar och upstream/downstream minskar för varje minut. Problemet ligger icke hos mig och deras "driftinformation" är som vanligt fullkomligt meningslös.

Permalänk
Medlem

Skulle det inte vara en stresstest ungefär nu? Såg förut att det skulle börja vid 8 men hur jag än försöker så kan jag inte komma in

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Skulle det inte vara en stresstest ungefär nu? Såg förut att det skulle börja vid 8 men hur jag än försöker så kan jag inte komma in

Det var mellan 20:00 - 21:00 :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Tack! Då hör iaf inte de problemen ihop, bra.

Har dock 600ms till Telias servrar och upstream/downstream minskar för varje minut. Problemet ligger icke hos mig och deras "driftinformation" är som vanligt fullkomligt meningslös.

Låter som samma problem vi hade här. Kolla om dina grannar med Telia har samma problem!

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Låter som samma problem vi hade här. Kolla om dina grannar med Telia har samma problem!

Tack för feedback! När ungefär hade ni problem?

Det börjar så smått avta nu verkar det som, pingtid till telia.se har gått ner till runt 60ms i medel. Kan säga att det inte var så lätt att PvPa under stresstestet med 700-800ms. ^^

Permalänk
Medlem

Jag som blev så besviken på många delar av spelet, älskar de nu!
Men Asuras är ba så grymt roliga o spela! Helt sjukt!:D

Gillar mail systemet starkt också. Att när du får mail, så flyger det en duva förbi och ger dig mailet

Permalänk
Medlem

Skall verkligen ta det lungt med detta spelet. Skall levla upp yrken i lugn och ro, inte stressa igenom zonerna utan njuta. På något sätt känns det som om levlingen inte är det viktigaste eftersom i PvPn är alla samma level + att det inte skall raidas hela tiden. BTW, finns det ett "looking for group" system för dungeons i detta spelet??

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard