Permalänk
Medlem

Fastnar inte alltför sällan i loadscreen...

Visa signatur

-- ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING -- Gainward GeForce RTX 2080 8GB Phoenix GS -- Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB -- Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance -- Samsung 860 EVO 1TB -- AOC 24" AGON AG241QX QHD 144Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregonov:

Fastnar inte alltför sällan i loadscreen...

Precis gjort det till Eternal Battelgrounds. Blir att stänga klienten och försöka igen...

Förresten, glöm inte att gå in på mumble!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Behövde någon mer ladda ner typ 12000 nya files?

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få joina SweC guildet på far shiverpeaks? Heter Elemist ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregonov:

Fastnar inte alltför sällan i loadscreen...

Samma här, har fått starta om klienten 2-3 ggr nu för att det har fastnat.

Permalänk
Medlem

Blir utloggad hela tiden...

Permalänk
Medlem

Ja det här testet så fastnar man som fan i loading screens, har fått force closea ett halvdussin ggr och startat om. Äh orkar inte köra mer nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

man får in princip ingen exp från att bara döda mobs i gw2

Det är långsammaste alternativet för att levla, men xp och loot får man.

Permalänk
Medlem

Eftersom det nästan aldrig fungerar så har jag inte hunnit testa mycket. Kan någon förklara hur WvWvW fungerar? Möter man bara folk i samma lvl? Det står typ effective lvl 80 men det måste väl endå finnas spelare med övertag? Jag har inte låst upp alla spells och passiva men kan jag möta folk som gjort det? Isåfall är det väl så att man ska vänta så länge som möjligt med WvWvW?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Eftersom det nästan aldrig fungerar så har jag inte hunnit testa mycket. Kan någon förklara hur WvWvW fungerar? Möter man bara folk i samma lvl? Det står typ effective lvl 80 men det måste väl endå finnas spelare med övertag? Jag har inte låst upp alla spells och passiva men kan jag möta folk som gjort det? Isåfall är det väl så att man ska vänta så länge som möjligt med WvWvW?

ja om du möter någon som spelat längre så har de nog låst upp mer skills och traits. Men jag förstår inte varför det betyder att man måste vänta så länge som möjligt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Eftersom det nästan aldrig fungerar så har jag inte hunnit testa mycket. Kan någon förklara hur WvWvW fungerar? Möter man bara folk i samma lvl? Det står typ effective lvl 80 men det måste väl endå finnas spelare med övertag? Jag har inte låst upp alla spells och passiva men kan jag möta folk som gjort det? Isåfall är det väl så att man ska vänta så länge som möjligt med WvWvW?

Alla andra som kör kommer ju ligga på ungefär samma level
Om vi inte pratar några månader efter release, då kommer man nog inte klara sig så bra på lvl 1

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Jag har om något sämre prestanda nu än senast

Samma här.. Gräset är fel etc.. Kom ihåg att det är stresstest!

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

12.7 cap 2 ska ha improved CF performance för GW2, visst tusan har 12.7 cap 3 också det då? Nyare drivers har ju alltid de förras uppdateringar + nya?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

12.7 cap 2 ska ha improved CF performance för GW2, visst tusan har 12.7 cap 3 också det då? Nyare drivers har ju alltid de förras uppdateringar + nya?

12.8 som kom här i veckan bör också ha dem isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

12.8 som kom här i veckan bör också ha dem isåfall.

yes jag har precis installerat 12.8 och 12.7 cap 3. ge mig stress test så jag kan se ifall det blivit skillnad. speciellt med 12.7 cap 2 som gav mer CF boost för GW2

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

kan man köpa spelet någon annanstans istället för på deras officiella hemsida för 550kr och ändå få spela den 25:e istället för 28:e?

ursäkta, trodde euron var 11kr. den är visst lägre nu så det blir 460 kr från deras sida, inte 550

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

kan man köpa spelet någon annanstans istället för på deras officiella hemsida för 550kr och ändå få spela den 25:e istället för 28:e?

CDON bland annat

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

kan man köpa spelet någon annanstans istället för på deras officiella hemsida för 550kr och ändå få spela den 25:e istället för 28:e?

Typ överallt?
Sålänge du köper en pre-PURCHASE utgåva.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

CDON bland annat

får man det via posten då eller kommer det ett fint litet mail med cd-key?

Permalänk
Skrivet av Zlagge:

får man det via posten då eller kommer det ett fint litet mail med cd-key?

Du får CD-key direkt efter köpet på din sida på CDON.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

kan man köpa spelet någon annanstans istället för på deras officiella hemsida för 550kr och ändå få spela den 25:e istället för 28:e?

ursäkta, trodde euron var 11kr. den är visst lägre nu så det blir 460 kr från deras sida, inte 550

Greenmangaming och CDON

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Länk? Jag lyckas inte hitta något om hur man kan se vad de tjänat sedan launch, men sen är jag osäker på var man ska leta osv..

http://investor.activision.com/stockquote.cfm
http://investor.activision.com/calculator.cfm (bestäm själv vilket startdatum det ska vara, WoW släpptes 23e November 2004)

Räknar man lite på det fram och tillbaka så är det lätt att se var alla sub miljarder gick, nämligen till mig och alla andra som ägde/äger blizzard aktier.

Permalänk
Medlem

Det är väl skillnad på vissa som säljer med 1dag preplay och downloads med 3dagar preplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Det är väl skillnad på vissa som säljer med 1dag preplay och downloads med 3dagar preplay?

Ja. Det finns pre-purchase (förköpsbetalning, betala i förväg, 3 dagars headstart) och pre-order (förbeställning, betala vid release, 1 dag headstart). Bara vissa ställen säljer pre-purchase, och det har minskat sen det började.

Under "Buying Guild Wars 2"
https://www.guildwars2.com/en/services/faq/

Permalänk
Medlem

snart gäller det!!! 6 dagar, 20 timmar och 12 min kvar!! (eller bara 17 timmar om vi har tur )
fan, jag har inte väntat lika länge som många andra på spelet, men jag såg spelet på youtube första gången för 1 år sen och typ 3 månader sedan. detta var när jag slutade med wow och behövde ett nytt. sjävlklart så glömmer man spelet när man spelar annat, typ bf3 vid release osv osv, men sen februari, när dom började med att man kan registrera sig för closed beta i mars osv så har jag väntat och väntat på release datum... så nästan 6-7 månader har man väntat mer än någonsin och nu är det här!!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

CDON pre-purchase är slut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

CDON pre-purchase är slut nu.

Greenmangaming också. Det enda sättet att vara med i headstarten nu verkar vara att köpa på guildwars2.com.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Sweet! Game kommer att börja skicka ut pre-purchase varorna med start i imogon

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850