Asp.net. Problem med uppladdning av filen

Permalänk
Medlem

Asp.net. Problem med uppladdning av filen

Jag utvecklar ett system där man som administratör på sidan ska kunna ladda upp bilder, detta kan man göra på två olika sätt, antingen genom ett automatiserat script som behandlar alla bilder som man laddat upp till en specifik mapp, eller genom att ladda upp bilderna en och en via en FileUpload kontroll.

Det första sättet fungerar utan problem, men när FileUpload metoden används så slänger systemet ifrån sig följande fel:
There is not enough space on the disk

Kör jag systemet lokalt så är det inga problem, men så fort det körs på servern så uppstår detta felet.
Servern som sidan ligger på är våran egna, och det finns gott om utrymme på diskarna, så det är något annat som spökar.

Servern kör Windows Server 2008 med IIS7.

Det spelar ingen roll om jag laddar upp 1mb stora filer eller om det är 200mb stora filer, det blir samma fel.

Någon som har en lösning på detta?

Visa signatur

...

Permalänk

Det är inte bara en behörighet som ska ställas in på mappen?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Jag tycker också det låter som ett problem med behörighet i den mapp filen laddas upp till. Börja iaf att kolla på det..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Får ingen ordning på det, skrivrättigheterna finns på mappen.
Kan det vara att en användare / applikation har nån default inställning på hur stort utrymme en sida får ta upp på disken?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition