Permalänk

Måste modemet gå in i routern?

Jag har satt upp ett litet trådlöst nätverk här hemma med en enkel Zyxel P-320W. Min 24/2.5 uppkoppling går ner rejält och jag misstänker routern.

Så frågan är: Kan jag köra modemet som vanligt till min stationära dator och från ett annat nätverksuttag dela på internetuppkopplingen vidare till routern(så som jag annars gör med min Ps3 och xbox)?

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem

Här verkar det vara en som har gjort samma sak som du vill göra - Cable Modem to Computer, Computer to Router... how, please - TechSpot OpenBoards
Verkar vara en del meckande iofs.

Permalänk

He he... ja det verkar så! Lite lättare att springa ner och köpa en trådlös Pci-korts adapter!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

| E6850 | Scythe Ninja | AsusP5q-Pro| XFX 8800GT XT[/url] | 2GB Corsair XMS2 | Antec P180 | Nesteq 520W | Samsung 245B |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krissttoffer:

He he... ja det verkar så! Lite lättare att springa ner och köpa en trådlös Pci-korts adapte!

Tack för hjälpen!

De flesta trådlösa Pci-korts adaptrar fungerar inte som accesspunkt. Du måste ha en accesspunkt om du vill samtidigt ha flera enheter anlutna trådlöst. Routern får du att fungera som accesspunkt om du stänger av DHCP och ansluter datorn, som delar ut Internet, till en LAN-port.

Visa signatur

Fagerja