Nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem

Hade ett ace clubs 4 chassi med tillhörande 480w(?) nätagg och använde det i över ett år utan problem och det var väldigt tyst. Nu är de ivägsålda för en billig peng. Visste att det var skit men knappast att det var så här illa. Lite ironiskt att ace annonserar sina nätdelar på swec
Fsp och fractaldesign tex har äkta watt och kostar runt 50-100kr mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Även en del äldre Antec-agg har dock haft ordentliga kvalitetsproblem pga att de snålat med kondensatorerna...

...

Alltså, jag tycker det är jättebra att folk till sist reagerar över fuskandet med nätaggen - det ska inte behöva vara såhär!
... men jag tycker nästan lite synd om Ace som får ta allt skit för något som är relativt vanligt förekommande: Är rätt nyfiken på hur många budgetmärken som Apower, Ultron, Sweex, Rasubo, Deltaco, Heden, MS-Tech, Logisys, NorthQ, Trust, AXP, Tronje, Xilence etc etc etc som faktiskt klarar köras på specad laddning?

Jo du alla mina Antec har självdött av svullna och läckande kondigar. Och det var inga billiga nätdelar heller. Dyraste var på 550W av EPS12V model för 1500kr. Vist höll 2 år nästan men ändå ska fan inte dö. Har kört powerman aka deltaco har jag hört i 6.5 år 24/7 innan strömavbrott klippte dom. Andra nätdelen köptes ett par år senare. Tänkte att det kan väl inte hända igen. Efter en månad gick fläkten söner i lagret. Tänkte det att orkar fan inte skicka in skiten så jag byte fläkt till en motsvarande. Gick fint, 4 månader senate börjar det tjuta satan, några veckor senare gå kondigarn sönder på det med. Var samma fabrikat och på +12V railet på båda aggen.
Kan tillägas att antec kopplat RPM kablen fel till tempstyrnigen så kopplade man den till mobot för att läsa av vartalet gick flläkten på 100% för dom satt temprigerligen via gjord. Skitkorkat. Skulle dom fixa i en senare revision läste jag i en review. Efter det tänker jag aldirg betala överpriser för antec usla kvalitetskontroll. Får säga vad dom vill i dag men kan lika väl köpa corsair som är billigare eller köpa silverstone som är lite dyrare men garanterat bra.

Ne var så mö fel på dom aggen. Det sissta jag hade sålde dom inte länge innan dom bytte tillverkare pga att dom erkände problemen.

Dom gör säkert bra agg i dag men varför ta en rövare igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Även en del äldre Antec-agg har dock haft ordentliga kvalitetsproblem pga att de snålat med kondensatorerna...

...

Alltså, jag tycker det är jättebra att folk till sist reagerar över fuskandet med nätaggen - det ska inte behöva vara såhär!
... men jag tycker nästan lite synd om Ace som får ta allt skit för något som är relativt vanligt förekommande: Är rätt nyfiken på hur många budgetmärken som Apower, Ultron, Sweex, Rasubo, Deltaco, Heden, MS-Tech, Logisys, NorthQ, Trust, AXP, Tronje, Xilence etc etc etc som faktiskt klarar köras på specad laddning?

Förstår din tanke men det behöver du inte göra. De har ju uppenbart ljugit med specifikationerna. Då blir det svettigt när någon väl kollar hur det låg till.

Klart det inte är kul att vara i deras kläder nu men det kunde dom ju ha förutspått tidigare.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Det som är intressant och lite skrämmande är faktumet att modellen helt saknar faskompensering, vilket i princip är ett krav för att den ens ska säljas inom EU.

Hur allvarligt är detta, moderkort och CPU kan gå sönder eller medför det endast högre effektförbrukning?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Hur allvarligt är detta, moderkort och CPU kan gå sönder eller medför det endast högre effektförbrukning?

http://www.sweclockers.com/recension/6233-nataggregat-i-mella...

Lite nyttig info om det mesta.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Skamligt att de kallas ace of sweden!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Limo:

Skamligt att de kallas ace of sweden!

Nästan lite Jens of Sweden varning

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Nästan lite Jens of Sweden varning

paralleler har redan dragits många gånger om mellan en massa "of Sweden" :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Skulle nog nästan våga sattsa pengar på att mindre än hälften klarar ett test utan att brinna.

Håller med

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Snälla, gör en Engelsk version av testet och häng ut dem rejält.
I alla fall översätta artikeln och undertexta videon

JA! Jonas SNÄLLA gör allt på engelska, min livskvalité skulle gå upp 900%!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Förstår din tanke men det behöver du inte göra. De har ju uppenbart ljugit med specifikationerna. Då blir det svettigt när någon väl kollar hur det låg till.

Absolut, Ace ska ha skit för att de ljugit, men det jag menar är att det finns massor av andra budgetmärken som troligen ljuger på ungefär samma nivå, som fortfarande säljs lite här och var, och som inte fått samma fokus på sig.
(Dustin har ju tex kvar Deltaco och Xilence, som jag misstänker är gränsfall)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

inte speciellt förvånad

Jag är inte speciellt förvånad över att 30% av kommentarerna i ett nyhetsforum består av människor som säger hur fullständigt oförvånade dom är, så är det alltid.

Däremot så ÄR jag förvånad över testresultatet, jag trodde inte att Ace nätagg var så fullständigt värdelösa som dom uppenbarligen är. Man ska väl få vad man betalar för, men här får man ju inte ens det. Rent bedrägeri är vad det är, och det hade jag inte förväntat mig. Förvånad!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Skamligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

kollade upp vilka som fortfarande säljer ACE-nätaggregat eller chassin med tillhörande ACE-nätaggregat.
Har plockat bort/säljer inte: inet, komplett, misco, datorbutiken, indomo
Fåtal nätagg: inwarehouse, webhallen
Säljer: dustin, alina

Komplett ska få in fler Ace Clubs 2 Micro Tower 29.maj.2010 (Preliminärt).

Alltså är faskompensering = PFC som har funnits i flera år och är ett krav från EU för nätaggregat >75 Watt.
Det ger ingen högre verkningsgrad, den ser bara till att volt (spänning) och ampere (ström) är i fas.
Men jag kan inte utläsa om det kan skada komponenterna om man inte har det?
Jag är nöjd med mitt Ace Clubs 2 Micro Tower men brist på PFC gjorde mig lite orolig, annars får man dra slutsatsen: PFC fanns inte förr -> datorerna överlevde -> inte farligt.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Jag tycker de verkar ganska prisvärda sålänge man inte belastar dem nämnvärt.. Tvivlar på att mina 350-nätagg av be-quiet för 1:-/watt är mycket bättre, men som tur är så ligger medelbelastningen på 25% och max på 50% så jag hoppas de håller.

Att sweclockers testar dem med marknadsförd effekt är visserligen korrekt.. Men då är själva nyheten att de felmärker sina produkter snarare än att de går sönder. Fast det senare har ett ballare nyhetsvärde kanske.
Det är väl mer intressant hur de hanterar den effekt som det står på själva agget. - och där är de inte uppenbarligen inte heller så bra, men de går antagligen inte sönder iaf.

Jag blev väldigt förvånad att det satt glidlagrade fläktar i aggen. Med tanke på att nätagg oftast monteras med fläkten liggande horisontellt så är det helt galet.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Hjälpsam

Jag har inte skrattat så mycket, sedan Carola spräckte stämbanden!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jag tycker de verkar ganska prisvärda sålänge man inte belastar dem nämnvärt.. Tvivlar på att mina 350-nätagg av be-quiet för 1:-/watt är mycket bättre, men som tur är så ligger medelbelastningen på 25% och max på 50% så jag hoppas de håller.

Att sweclockers testar dem med marknadsförd effekt är visserligen korrekt.. Men då är själva nyheten att de felmärker sina produkter snarare än att de går sönder. Fast det senare har ett ballare nyhetsvärde kanske.
Det är väl mer intressant hur de hanterar den effekt som det står på själva agget. - och där är de inte uppenbarligen inte heller så bra, men de går antagligen inte sönder iaf.

Tror du ska läsa på lite hur agg bör fungera. Dom ska inte gå sönder pga överlast för det första. Finns ju inte ens OCP skydd vad man kan utläsa på kartongen. Sedan klarar dom inte lovad effekt utan peak och knappt så det är peak dom utlovar. Massa flummande. Sedan var felmärkningen för LÅG på aggen enlgit ACE själva och rätt värden stog på kartogen så sweclockers testade rätt och det höll dom inte för, inte ens nära.

Det är skit. Snälla. Hur kan folk acceptera skit? Har vi blivit så hjärntvättade av storföretagen att vi kunder ska skämmas?

Vi svenskar är så jävla dumma för dom flesta av oss köper billigaste skiten för vi tror vi är smarta för 511 gången igen, lär oss aldrig. Sedan går skiten sönder och vi klagar i butiken så får vi nog veta att vi var dumma som gick på deras blåsning och nog fan känner vi oss dumma och men samtidigt känner vi nån sympati med företaget som står och beklagar sig för hur hård konkurrensen är och dom måste överleva med om det så betyder att dom säljer skit och vi borde vetat bättre. Du fick ju det billigt i alla fall.

Först blåser dom dig sedan vill dom framstå som offret. Typiskt svenska företag och svenskarna går fan på det.

Typisk svensson mentalitet.

Köp ett ricktigt 100W agg då om du ska ha 25% av 400W. Jag har 147W agg liggande som aldrig vägrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Tror du ska läsa på lite hur agg bör fungera. Dom ska inte gå sönder pga överlast för det första. Finns ju inte ens OCP skydd vad man kan utläsa på kartongen. Sedan klarar dom inte lovad effekt utan peak och knappt så det är peak dom utlovar. Massa flummande. Sedan var felmärkningen för LÅG på aggen enlgit ACE själva och rätt värden stog på kartogen så sweclockers testade rätt och det höll dom inte för, inte ens nära.

Well jag tror spec på nätaggen är det rätta och ACE felmärkning är själva nyheten.
Dessutom tror jag inte att budgetaggen från ACE är sämre än andra märken.

Skrivet av pa1983:

Typisk svensson mentalitet.

OK

Skrivet av pa1983:

Köp ett ricktigt 100W agg då om du ska ha 25% av 400W. Jag har 147W agg liggande som aldrig vägrat.

Hittade inget. Och tror du ärligt talat att det kommer spela någon roll?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Well jag tror spec på nätaggen är det rätta och ACE felmärkning är själva nyheten.
Dessutom tror jag inte att budgetaggen från ACE är sämre än andra märken.
OK
Hittade inget. Och tror du ärligt talat att det kommer spela någon roll?

Tror gör dom i kyrkan. Sweclockers har själva pratat med ACE och felet är inte på kartongen utan nätagen var felmärkta. Specen på kartogen är dom rätta enligt ACE. Sedan spelar det mindre roll om den klarar dom det är vad ACE säger att specen är. Sluta var dum ffs!
Nätagen testades efter dom "RÄTTA" specen och 4 av 5 dog vid 75% last typ.

Bevisar ju bara min poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Tror gör dom i kyrkan. Sweclockers har själva pratat med ACE och felet är inte på kartongen utan nätagen var felmärkta. Specen på kartogen är dom rätta enligt ACE. Sedan spelar det mindre roll om den klarar dom det är vad ACE säger att specen är. Sluta var dum ffs!
Nätagen testades efter dom "RÄTTA" specen och 4 av 5 dog vid 75% last typ.

Bevisar ju bara min poäng.

När var hur?
hittar inte där dom säger att dom ace har gett något uttalande.
Ser bara där det står att dom inväntar svar i båda nyheterna.

Vänligen länka.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Bara för att Ace inte presterar betyder inte det att alla budgetmodeller är dåliga. Vi kommer ta en titt på fler billiga nätagg framöver och ska försöka täcka in alla populära varianter.

Det är sant! Även om jag misstänker att de flesta extrem-budgetvarianter är snarlika på insidan går det säkert att hitta något som faktiskt presterar trots ett lågt pris. Får hoppas att ni gör det

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Tror du ska läsa på lite hur agg bör fungera. Dom ska inte gå sönder pga överlast för det första. Finns ju inte ens OCP skydd vad man kan utläsa på kartongen. Sedan klarar dom inte lovad effekt utan peak och knappt så det är peak dom utlovar. Massa flummande. Sedan var felmärkningen för LÅG på aggen enlgit ACE själva och rätt värden stog på kartogen så sweclockers testade rätt och det höll dom inte för, inte ens nära.

Det är skit. Snälla. Hur kan folk acceptera skit? Har vi blivit så hjärntvättade av storföretagen att vi kunder ska skämmas?

Vi svenskar är så jävla dumma för dom flesta av oss köper billigaste skiten för vi tror vi är smarta för 511 gången igen, lär oss aldrig. Sedan går skiten sönder och vi klagar i butiken så får vi nog veta att vi var dumma som gick på deras blåsning och nog fan känner vi oss dumma och men samtidigt känner vi nån sympati med företaget som står och beklagar sig för hur hård konkurrensen är och dom måste överleva med om det så betyder att dom säljer skit och vi borde vetat bättre. Du fick ju det billigt i alla fall.

Först blåser dom dig sedan vill dom framstå som offret. Typiskt svenska företag och svenskarna går fan på det.

Typisk svensson mentalitet.

Köp ett ricktigt 100W agg då om du ska ha 25% av 400W. Jag har 147W agg liggande som aldrig vägrat.

En tanke som slår mig är denna, är aggen "CE" märkta (måste de vara för att säljas i EU/Sverige)? I så fall har ACE stora problem, CE märkning är inget att leka med. Om Sweclocker ber att få underlaget för CE märkningen från ACE så måste de skicka dessa papper till den som frågar. Dessutom så är det bevisligen så att aggen inte håller vad som är stipulerat för CE märkningen vilket innebär att det kan bli mycket dyrt för ACE att rätta till. Jag luktar konkurs!

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av RainesX:

När var hur?
hittar inte där dom säger att dom ace har gett något uttalande.
Ser bara där det står att dom inväntar svar i båda nyheterna.

Vänligen länka.

Andreas nämnde det i denna tråden.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

När var hur?
hittar inte där dom säger att dom ace har gett något uttalande.
Ser bara där det står att dom inväntar svar i båda nyheterna.

Vänligen länka.

Skrivet av Andreas D:

Enligt uppgifterna vi fick från Ace var nätaggen felmärkta av okänd anledning och det är specsen på kartongen/webben som gäller.

Lär dig söka för gud skull innan du trollar.
Om du inte vet så sluta tro att din tro är fakta.

Permalänk

Tycker det verkar vara fler än Ace som har problem, Sweclockers svarar inte till och från nu under eftermiddagen.
Är det ddos-attack från Ace kanske?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10121184']Tycker det verkar vara fler än Ace som har problem, Sweclockers svarar inte till och från nu under eftermiddagen.
Är det ddos-attack från Ace kanske?

Vi vart tvungna att byta nätagg i servern lite fort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Vi vart tvungna att byta nätagg i servern lite fort

hahahaha! skulle va klockrent om ni faktiskt hade den skiten ace säljer

Permalänk
Medlem

Tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv sett ett företag bli sågat så hårt som nu!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Vi vart tvungna att byta nätagg i servern lite fort

Haha! Jag dog!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Hur går det med Ace kommentar? Lär ju vara ganska simpelt att kommentera med ett stycke eller två.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro