Nätaggregat från Ace of Sweden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Andreas nämnde det i denna tråden.

Tack för svar

Skrivet av pa1983:

Lär dig söka för gud skull innan du trollar.
Om du inte vet så sluta tro att din tro är fakta.

Men ursäktar så mycket o du store!
missade väl just det lilla inlägget. Råkade faktiskt vänta mig att dom skulle skriva det i testet när dom nu väntade ett uttalande och inte bara skriva det inne i en tråd som nu har blivit ganska några inlägg långt.

och troll kan du vara själv >.>

Man bad ju faktiskt att få se en länk då jag ärligt inte kunde hitta. måste man betala folk för att vara drägliga här inne eller? jag trodde inte det jag sa var fakta utan bad om att få fakta.
Fy 17 för vissa människor!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ja men du envisades ju med att du tror något när det finns fakta som säger motsatsen och du får det påpekat så envisas du ändå med att du tror inte på det. Då får du skylla dig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Ja men du envisades ju med att du tror något när det finns fakta som säger motsatsen och du får det påpekat så envisas du ändå med att du tror inte på det. Då får du skylla dig själv.

Hur om jag får fråga envisades jag med att jag trode att dom inte fått ett svar?
bara försökte påpeka att jag hade "letat" där jag förväntade mig att deras uttalande skulle hamna och missade ETT inlägg i en tråd på över 300 inlägg.

får nog anse att jag frågade på ett bra sätt och det efter att ha letat men missat ett litet inlägg. Du hade faktiskt inte behövt svara om du nu tog så illa vid dig! personen innan dig hade svarat på ett bra sätt även utan länk. dock viste jag i alla fall var jag skulle leta och hade kunnat göra detta lite nogare när jag kom hem från jobbet.

Jag satt utan fakta och bad om det efter att jag inte lyckats hitta det och inget annat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv sett ett företag bli sågat så hårt som nu!

Skulle väl varit när Sandvik lanserade sin XT-tandning.;)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det stör mig att se hur användare fortfarande tycks ha någon sympati för Ace i detta avseendet. Är det för att man absolut inte kan se sitt misstag i att snåla onödigt mycket eller lever folk i idéen av att allting som står på Internet är skojeri?

Ace har alltid sågats i SweClockers forum. Åtminstone den perioden jag varit en del av den. Men nu har ju den kritiken fått manifest i konkreta tester. Om man vill vinkla det och säga att SweClockers gjorde något så hemskt som att testa produkterna efter angivna specifikationer som konsumenten har möjlighet att ta del av innan köp, tja, då vet jag inte vad för något folk röker.

Detta borde ju vara en sak som sporrar att kanske lägga två hundralappar extra och få en nätdel som inte riskerar att döda tekniken den ska driva i fullt lika stor utsträckning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det stör mig att se hur användare fortfarande tycks ha någon sympati för Ace i detta avseendet. Är det för att man absolut inte kan se sitt misstag i att snåla onödigt mycket eller lever folk i idéen av att allting som står på Internet är skojeri?

Ace har alltid sågats i SweClockers forum. Åtminstone den perioden jag varit en del av den. Men nu har ju den kritiken fått manifest i konkreta tester. Om man vill vinkla det och säga att SweClockers gjorde något så hemskt som att testa produkterna efter angivna specifikationer som konsumenten har möjlighet att ta del av innan köp, tja, då vet jag inte vad för något folk röker.

Detta borde ju vara en sak som sporrar att kanske lägga två hundralappar extra och få en nätdel som inte riskerar att döda tekniken den ska driva i fullt lika stor utsträckning.

Jag ser vad du menar men jag tror inte så många här tycker synd om deras nätaggregat utan mer om resten som det mest populära, deras möss. som faktiskt har fått en utmärkelse här på SweC. Dock är deras agg skit och det kan man inte komma undan även om man nu skulle få för sig att vara en ace-fanboy... om nu det finns XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Alltså om företaget ljuger "Har så mkt fel om en produkt" så blir det att dom hängs ut för allt, sånt är livet!

OnT: Nu vet vi alla att man ska köpa ACE om man vill sitta säkert med 4x GTX480

Kanske till ett kort. Knappt det ens. Får ha ett agg var för korten och ett för moderkort, cpu, och ett för Inte G2an

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Robbaz, hoppas du ser detta. SNÄLLA kan inte du göra en film och hänga upp på youtube, som den du gjorde om Fermi? Hade varit så jäkla roligt att se en sådan med ACE!!

Permalänk
Medlem

inb4 Ace konkurs :]

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Tror aldrig att jag någonsin i hela mitt liv sett ett företag bli sågat så hårt som nu!

- Då har du inte sätt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus_mRI:

- Då har du inte sätt mycket

Kanske, kanske inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Undrar om Ace hade krismöte idag? hahaha

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Om man vill vinkla det och säga att SweClockers gjorde något så hemskt som att testa produkterna efter angivna specifikationer som konsumenten har möjlighet att ta del av innan köp, tja, då vet jag inte vad för något folk röker.

Du anser antagligen att jag vinklar, men du har redan valt den andra vinklingen.
Jag tycker inte det skadar med lite balansering. Det betyder inte att jag älskar ACE nätagg eller bryr mig om ifall de konkar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Du anser antagligen att jag vinklar, men du har redan valt den andra vinklingen.
Jag tycker inte det skadar med lite balansering. Det betyder inte att jag älskar ACE nätagg eller bryr mig om ifall de konkar.

Problemet är ju att specifikationerna ljuger och att dom utger sig för att så för kvalitet, det är INTE okej i något avseende.

Sen såg jag att du var tveksam till Be-Quiet i tidigare inlägg, hur kommer det sig? Deras nätagg är 80+ certifierade och det görs av ett oberoende företag sen har deras nätagg massvis med säkerhetsfunktioner som bla Ace inte har när en säkring går.
Nu har jag saxat info från hemsidan men deras kraftigare nätagg är allt annat än dåliga i tester så varför smutsa ner sitt goda rykte dessutom är Be-Quiet Tyskt och dom brukar inte tumma på saker.

Permalänk

Äntligen testar dem skiten, fan vad glad jag är.

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | E4600 2.4 | 4GB Ram Kingston @ 1200 MHZ | nVidia Geforce 8600 256mb| Sharkoon Rebel9 |

Permalänk
Medlem

Jag sitter här å myser när jag vet att jag har ett ordentligt Corsair agg i datorn som aldrig kommer svika mig... Var tvungen att klappa han lite.. såjaaa, duktigt corsair.. duktig... Här ta en kaka

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk

När saker görs bra = inget pos / lite små creds

När saker görs dåligt = smutskastning / konkurs.

Tycker Swec har gjort rätt. liksom annars kan man ju ge upp vart enda test som görs på allt från bilar till mobilen.. totalt värdelöst om folk inte få ha sin talan och testa vad prylarna går för. Står det att det ska hålla vissa krav så förutsätter jag att det håller det och gärna lite utöver för att de ska ha garderat sig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Jag sitter här å myser när jag vet att jag har ett ordentligt Corsair agg i datorn som aldrig kommer svika mig... Var tvungen att klappa han lite.. såjaaa, duktigt corsair.. duktig... Här ta en kaka

Eftersom det är elektronik det handlar om så kan ditt nätagg så sönder snabbare än ett Ace tex men komponentvalen i ett Corsair är lite saftigare och tror inte det finns ett enda test där någon klankat ner på Corsair i större utsträckning, har varit lite skit iaf som ljud från komponenternna när nätagget belastats väldigt hårt och i ett test så hade hittade man en lös skruv när dom undersökte PCBm ordentligt.

Permalänk
Medlem

Finns det någon billigare variant man kan göra hemma, som inte kräver dyr konstlast men som drar en viss effekt vid en viss ström men som inte går sönder av den höga effekten? Seriekopplade resistorer lär ju brinna om man inte hittar ganska ovanliga resistorer. Paralellkopplade fläktar? lampor på 12 V?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Hedersmedlem

12V halogenlampor.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av krippe91:

Robbaz, hoppas du ser detta. SNÄLLA kan inte du göra en film och hänga upp på youtube, som den du gjorde om Fermi? Hade varit så jäkla roligt att se en sådan med ACE!!

Skillnaden är ju att på Fermi hade folk förväntningar. Alla har alltid vetat att Ace suger

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte mitt Corsair TX650.

</skryt>

Men jag skulle inte säga nej till någon parodi på Ace heller, de förtjänar det!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Detta testet ger ju verkligen perspektiv om varför schyssta nätdelar kostar som dom gör.

Lite spänning i vardagen, om inte annat.

Eller så är det läge att fynda ACE-nätagg. nu...

Mera tråkiga ACEnätaggsreklamskämt.:
ACE - we do it with a bang!
Eller...
ACE - a smokin hot deal...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JagHeterFelix:

Skillnaden är ju att på Fermi hade folk förväntningar. Alla har alltid vetat att Ace suger

Jag ångrar inte en sekund att jag köpte mitt Corsair TX650.

</skryt>

Men jag skulle inte säga nej till någon parodi på Ace heller, de förtjänar det!

Ace - PANGkvalitet vid hög belastning?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

Haha komik speciellt slutet på filmen! + jag slipper känna skam och käka en slips efter dessa år av butchande av Ace hade dock detta på känn.
Vi såg iaf något positivt och det var rippeln men det är minst problemet när effektiviteten går under 70% och nätaggen dör vid hög belastning...

Hehe, blev också positivt förvånad över rippeln men... Iaf nu kanske fler lyssnar när man säger till dem att inte köpa skitagg (och att vi slipper trådar där några påstår att de inte är så dåliga).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Problemet är ju att specifikationerna ljuger och att dom utger sig för att så för kvalitet, det är INTE okej i något avseende.

Sen såg jag att du var tveksam till Be-Quiet i tidigare inlägg, hur kommer det sig? Deras nätagg är 80+ certifierade och det görs av ett oberoende företag sen har deras nätagg massvis med säkerhetsfunktioner som bla Ace inte har när en säkring går.
Nu har jag saxat info från hemsidan men deras kraftigare nätagg är allt annat än dåliga i tester så varför smutsa ner sitt goda rykte dessutom är Be-Quiet Tyskt och dom brukar inte tumma på saker.

Ja problemet är att marknadsföringen är fel och att de inte följer spelreglerna.

Och be-quiet som märke skrev jag inget om. Att de har bra agg betyder inte att deras billigare agg är lika bra. Jag har ett dyrare agg från dem också som jag nog tror lika hårt på som ett random corsair T.
Sen tror jag inte att det står made in germany på något av mina nätagg.
I förmodligen will never know heller om det är någon skillnad, eftersom jag inte kommer belasta dem så hårt.. På samma sätt som butikerna hade slutat sälja ACE's nätagg om alla brann upp och alla kunder kom tillbaka. - Nä jag tror de flesta inte kommer uppleva något problem.

Jag tycker snarare att man kunde testat flera billiga agg från olika "märken" istället för att fokusera på enbart ACE just i detta forum där just ACE redan är så dissat. Känns som billiga poäng enligt mig. Men roligt såklart.
Jag ser fram emot fler tester av tex Xilence, Hiper och Cooltek mot FSP, Be-quiet m fl.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ja då vet man iaf vilket märke på nätagg man inte skall köpa i nuläget om behovet uppstår.

Tack för en bra recension SweC.

Något annat riktigt roligt (tycker jag iaf) är att om man söker på ace of sweden på google så kommer sökresultatet upp i denna ordning:

1#
Butiker plockar bort Ace of Sweden‎ - för 8 timmar sedan
Tre tunga återförsäljare plockar bort nätaggregat från Ace of Sweden ur sortimenten efter att det framkommit att modellerna inte håller måttet. ...
SweClockers

2#
Ace of Sweden Start
Sweden · Denmark · Norway · Finland · News · Reviews · Case Reviews · Keyboard Reviews · Mouse Reviews · Sound Reviews · About us · Ace ...
Ace of Sweden Start - Cachad

Permalänk

Lite nygammal info som hittades på forumet.. konstigt att detta inte kommit upp tidigare..

"Gammal" 2007-09-20, 00:05 Skickades förfrågan om att testa ACE nätagg = inget svar

I vilket fall som helst så använder dom Fulltec kondingar, vilka är skräp enligt badcaps.com.

#7669937

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Eftersom det är elektronik det handlar om så kan ditt nätagg så sönder snabbare än ett Ace tex men komponentvalen i ett Corsair är lite saftigare och tror inte det finns ett enda test där någon klankat ner på Corsair i större utsträckning, har varit lite skit iaf som ljud från komponenternna när nätagget belastats väldigt hårt och i ett test så hade hittade man en lös skruv när dom undersökte PCBm ordentligt.

Jo det är väl sant, elektronik är ju egentligen ganska nyckfullt. Men OM det skulle hända nåt så känns risken att den skulle dra med en massa andra komponenter i fallet enormt mycket mindre

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu sitter det ett FD i sonens dator i stället.
Någon som vill köpa ett nästan nytt ACE 620W ?

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Avstängd

Ace har ju kommit ut med en 750w version nu Ace of Sweden Raw Deal Plus Rev2 750W - Powersupply - Ace

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...