moderkort doa, ingen ersättning..

Permalänk
Medlem

Tyvärr låter det som om att det är ditt fel.(Låter som betyder inte att det ÄR ditt fel). Dock har ju Foxconn 1366socklar haft lite problem med det du beskriver, är det en sådan?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

moderkortet gått sönder i form av att plätteringarna i är brända, det är 3 skadade "armar" i moderkortet som är bruna och smälta, samt processorns ena plättering är helt söndersmält! Jag vill reklamera dessa produkter!"

Jag hänger inte riktigt med på vad du menar, kan du inte ta ett par bilder?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Gnäll inte på inet de gör bara sitt jobb. Tänk på att de reklamerar ÅT dig, de skickar ju grejerna vidare till tillverkaren. Jag tycker du ska vända dig direkt till tillverkaren i så fall.

INET reklamerar inte ÅT någon annan än sig själva. Vi kunder har ingen kommersiell relation med någon annan än den återförsäljare som vi har handlat av. Det är ett vanligt knep bland återförsäljare att försöka få det till att de inte har något ansvar utan att man ska vända sig till tillverkaren. Skitprat och oproffsigt - pallar aldrig en granskning. Du ska reklamera skriftligt mot din återförsäljare (tyvärr INET som jag bara hört gott om) och sedan vända dig till konsumentombudsmannen i din kommun för att få hjälp att gå vidare.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

Om det inte löser sig, hör med inet om ni kan göra ngn kompromiss, t.ex. att du får köpa likadana delar som de defekta till inets inköpspris.

Som sagt tidigare nämnt, svårt för dig att bevisa att det inte var du :/

Mvh
Woundead

Permalänk
Medlem

Jag ska försöka ta några högupplösta bilder senare, jag har en aktiv tråd i support forumdelen:

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Det är inte jag som är felet, och ja det är en 1366, vet inte om det är foxcon, jag har inte vart i närheten med nått trubbigt där, hade lite otyg när jag skulle va av locket till sockeln och den ploppade av ganska oskönt. sen gjorde jag som alltid, på med prollen, inget svar,

plockar bort ser att det är svart och smält på en plättering på processorn, och plätteringarna på moderkortet är som små armar när dom iallafal är i det skicket jag har dom i.

Det värsta är att INET avfärdrar det direkt utan nån som helst undersökning av produkten, på 10 minuter vet dom att det är jag som är felet och hänvisar till vad Asrock säger till dom. att det är omöjligt att det är fabriksfel.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

snacka med inet här på sweclockers som ja skrev i den 2:a tråden?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/826465-doa-...

ett liknande problem, fast nu vid en minnesplats, verkar som att det är fler än jag som är oförsiktiga och petar med gafflar i sina moderkort.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

snacka med inet här på sweclockers som ja skrev i den 2:a tråden?

Nu hittade jag. tack.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Kontakta inet här på sweclockers är ju ett tips, tror det ska gå att lösa hyfsat smärtfritt.

Jag mailade och tipsade deras försäljning om denna tråden redan 17:36.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Kan det vara något liknande det som hände Arne-mohammed @ http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Skrivet av Daniel Raftö:

INET reklamerar inte ÅT någon annan än sig själva. Vi kunder har ingen kommersiell relation med någon annan än den återförsäljare som vi har handlat av. Det är ett vanligt knep bland återförsäljare att försöka få det till att de inte har något ansvar utan att man ska vända sig till tillverkaren. Skitprat och oproffsigt - pallar aldrig en granskning. Du ska reklamera skriftligt mot din återförsäljare (tyvärr INET som jag bara hört gott om) och sedan vända dig till konsumentombudsmannen i din kommun för att få hjälp att gå vidare.

I grund och botten har du inte heller bevisbördan. Inet ska bevisa att du gjorde fel, inte tvärtom. Mitt moderkort brände sydbryggan förra året när jag plockade ihop datorn efter GFX-byte. Dustin skickade fraktsedel hem dagen efter och två dagar efter det hade jag ett nytt moderkort på posten.

Ligg på så ska det lösa sig. Det ska till en del för att smälta koppar, det är inte direkt orimligt att anta att en av delarna är defekta. Tillverkarna räknar ju med att en viss andel av 1000 enheter pajar och får lov att skriva av det på skatten.

Permalänk

Hade tänkt börja köpa från INET men det här låter så oproffsigt att jag nog struntar i det och håller mig till återförsäljare jag har erfarenhet av istället.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Medlem

Stå på dig! Du har inte gjort något fel, och de måste bevisa att du gjort det. Dessutom är en kostnad på 2200 kr, som moderkortet kostade, mindre än värdet på en kund. Så även om du nu, mot all förmodan, inte skulle få igenom det, så antar jag att du iaf kommer få någonslags fördelaktig deal, köpa till inköpspris eller dy. dvs. om inet är smidiga.

Permalänk

Om du inte får igenom det tycker jag att du ska låta oss veta, så vi vet vart man inte ska handla i fortsättningen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600, Aorus x570 elite, Asrock rx 5700 challenger, Corsair 32GB 3200MHz (2x16), asus strix, Be qiet dark base pro, 1000GB MX500, Be quiet dark Power pro 11 550W, UGST ultrastar 1000GB, Samsung s27a850t, Windows 10 pro 64bit.

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Stå på dig! Du har inte gjort något fel, och de måste bevisa att du gjort det. Dessutom är en kostnad på 2200 kr, som moderkortet kostade, mindre än värdet på en kund. Så även om du nu, mot all förmodan, inte skulle få igenom det, så antar jag att du iaf kommer få någonslags fördelaktig deal, köpa till inköpspris eller dy. dvs. om inet är smidiga.

Acceptera ALDRIG annat än alla pengar tillbaka eller nya varor. Du ska inte göra någon deal med Inet, du har vår kära konsumentköplag på din sida och du kan aldrig få sämre villkor än de angivna i lagen. Att deala vore att få sämre villkor.

Permalänk
Medlem

Waxinator ligger ett steg före.

Grymt tråkigt att höra detta. Jag som var påväg att beställa något från inet.
Inte nu.

EDIT: Beställde mitt chassi därifrån.
Det gick fint, var visst konstruktions fel på usb kabeln, så jag fick med en ny och en fläkt som kompensatiton. Så jag bytte bara ut kabeln, och monterade in min dator i chassit sen.

Visa signatur

Facebookdatorn:: Define R6 TG, Aourus Master Z390, 8700K 5.0GHz, 32GB RAM 2666MHz, 2x RTX2080, Samsung C32HG70, 250GB 970 SSD, 500GB 860 SSD + 2TB WD Green, 2TB WD Red
Bild: Nikon D300s m. grepp, Nikon D700 m. grepp, Nikon D3000 IR-konverterad, SX60HS, FZ200, FZ300, EOS M, SB910, 24-70 f/2.8, 50mm f/1.8 mm. Hero 3 Black, Hero 4 Black, Hero 4 Silver Övrigt: Laptop U500VZ-CM083H m. 12GB RAM. HTPC: Äldre i5 1080TI, 32GB Ram

Permalänk
Medlem

När min sockel och processor brann upp kontaktade jag ju både moderkortstillverkaren och processortillverkaren.
Gigabyte som gjort moderkortet svarade precis som Inet att de testar deras socklar och att de är 100% fungerande när de lämnar fabriken.
Intel svarade inte ens.

Men nu är det såhär att det är Intel som godkänner och certifierar socklarna. Så det bör egentligen vara Intel som ska ersätta allt.
Att butiken vidarebefordrar tillverkarens rutiner för hantering är ointressant i sammanhanget då du bara ska behöva ha kontakt med butiken.
Butiken kan inte kräva dig på ersättning för returfrakt med mera så länge som de inte bevisar att produkterna var felfria och att du inte följt instruktionerna..

Jag skulle gärna se ett sådant här fall tas upp på högre nivå så vi får en korrekt bedömning av detta.. Jag kände mig själv väldigt liten mot elektronikjättarna gigabyte och intel och tyckte att: OM JAG har gjort något fel vid detta datorbygge så är det skräpprodukter som inte borde få säljas då jag är extremt noggrann och försiktig osv osv osv och ändå pajar produkten..
Butikerna har ju själva valt att sälja datorkomponenter och det går inte att frångå regler bara för att grejerna är känsliga och i så fall värdelösa. - Då får man sluta sälja dem alternativt ställa krav mot leverantörer/tillverkare att göra rejälare prylar.

Men eftersom det fungerar bra i de flesta fall. Jag blir förvånad hur många gånger folk misshandlar sina datorer och placerar kablar och komponenter fel och ändå får skiten att fungera till slut..
Så jag skulle säga att det är 100% chans att det var fel på prylarna och det borde gå under DOA dvs snabb hantering och nya grejer inom en vecka - tack.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ja jag kan ju säga garanterat att om INET hjälper mig att fixxa det här så kommer jag ju meddela alla här i trådarna jag skapat.
Det här är riktigt tråkigt jag har väntat nästan ett år på att få köpa ny dator, min gamla har strulat under hela tiden, kan inte rendera en enda bild utan att jag får nått felmeddelande eller att den hänger sig.

Det brinner lite i min mage för jag känner mig så jäkla maktlös, jag är så dålig på lagar och hela den här biten att jag knappt vet vad som gäller. Men om inte INET vill hjälpa mig så får jag väl bita i det sura äpplet, förhoppningsvis kanske dom kan ta tillbaka alla dom andra grejerna så jag slipper gå jätte mycket i förlust

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av noggerr:

killen jag pratade med "Peter" säger bara att är det inget som är trasigt från fabrik, dvs INTE stiften på ett moderkort, dom kan visst inte va felande...

Alla moderkort testas med maskinell montering av en cpu, bootas och får köra ett testprogram innan de packas och lämnar fabriken. Det är antagligen det peter har i åtanke när han säger att inget är trasigt från fabrik.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

Ja jag kan ju säga garanterat att om INET hjälper mig att fixxa det här så kommer jag ju meddela alla här i trådarna jag skapat.
Det här är riktigt tråkigt jag har väntat nästan ett år på att få köpa ny dator, min gamla har strulat under hela tiden, kan inte rendera en enda bild utan att jag får nått felmeddelande eller att den hänger sig.

Det brinner lite i min mage för jag känner mig så jäkla maktlös, jag är så dålig på lagar och hela den här biten att jag knappt vet vad som gäller. Men om inte INET vill hjälpa mig så får jag väl bita i det sura äpplet, förhoppningsvis kanske dom kan ta tillbaka alla dom andra grejerna så jag slipper gå jätte mycket i förlust

Du ska inte behöva stå för kostnaden sålänge du gjort rätt. Punkt slut.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Alla moderkort testas med maskinell montering av en cpu, bootas och får köra ett testprogram innan de packas och lämnar fabriken. Det är antagligen det peter har i åtanke när han säger att inget är trasigt från fabrik.

Ja det testas ganska ordentligt innan produkter skeppas men likt förbannat så har faktiskt ett flertal komponenter för mig pajjat i min gammla dator.

jag köpte crucial 800mhz minnen åt mig och en polare, för oss båda så pajjade ett minne, även när vi köpte nya gick ett till.

Mitt xfx9800gtx+ gav mig artifakter efter 2 veckor, fick ett nytt då det va nån lödning som va dålig.

har hänt ett flertal gånger med äldre datorer också.

jag tycker att sånna här grejer är slarvigt gjorda, varför är inte allting inboxat så inga ytliga komponenter är framme, inboxning med fläkt osv så man slipper råka skicka i en stöt eller nått, sen är alla komponenter som kassetter ungefär som hårddiskarna funkar nu för tiden med en klick släde.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Alla moderkort testas med maskinell montering av en cpu, bootas och får köra ett testprogram innan de packas och lämnar fabriken. Det är antagligen det peter har i åtanke när han säger att inget är trasigt från fabrik.

Det är ju en himla tur att de testar! Det förväntar jag mig av dem.
Det betyder dock ingenting mer än att det fungerade då.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

http://download.intel.com/design/quality/LGA_Socket_and_Packa...
Intels PDF för tränga av LGA montag, rör främst 775 och 771 men så stor skillnad är det inte. Visar bilder på massa trasiga socklar och hur man inte får göra. Men rätt kul på sida 31 står det supplyer confidential eller nåt sånt Vill dom inte avslöja vem som skickade dom en usel sockel?

I alla fall är det rent löjligt hur kass LGA designen är. Vem fan sitter med 10x optisk mikroskop och 20/20 syn och kan inspektera 1366 pins efter fel från olika vinklar och har mild tryckluft att tillgå osv?. Menar tar ju en hel dag. hela LGA sockeln är ett skämt.

Får vara tacksam AMD i alla fall behållet traditionella sockeln för konsumentdatorer.

Får vara ganska stor marginal med tycker jag i alla fall på gamla 775 var det tillåter med ±0.1mm eller så enligt PDF dokumentet. låter kanske inte så mycket men processorerna i dag mäter ca 32x32mm totalt med allt från 775 till 1366 pinnar så det blir mycket.

Extremt skeptisk till hur tillverkarna av både sockel och moderkort verifierar detta innan leverans till slutkund. Sedan hur vet man att dom inte tummar på det än mer?

Företag kan inte göra upp sina egna regler som kringgår konsumenträtten i repsektive land. Bara för dom VILL så kan dom inte. Bara ljuga som en häst travar.

intel skriver att vanligaste orsaken för fel på LGA socklar är användaren som antigen kantrar processorn framförallt vid montering. Dom skriver inte att LGA sockeln är ofelbar och absolut inte lider av fabrikationsfel. Så inte ens intel säger att systemet är ofelbart. Vilket vore absurt.

Sedan vet jag att en del följer manualen till moderkortet lite väl bra. Min manual har ett fel för 1366 i alla fall. Anser det då vara ett fel för jag VET att folk fuckat upp sockeln pga det då processorn väldigt lätt kan hoppa ur och sabba böja benen. Till mitt P6T tex visar dom att man ska applicera och SMETA ut pastan jämt INNAN man stänger sockeln. Det vore totalt idiotiskt. Läser man dessutom intels PDF åvan så är det NONO att öppna sockeln före tex rengöring utan den måste vara stängd innan man kan applicera sådana stressar på den i sidled osv.

Bevisar bara att moderkortstillverkarna är allt annat än ofelbara. I ett sånt läge bör dom dessutom ersätta kunden eftersom kunde gjort allt per instruktion. klart en mer medveten kund inser ju felet och gör inte misstaget men oavset.

Trådskaparens moderkort och CPU ska tas in på RMA som allt annat. Undersökas efter orsaken inte resultatet av orsaken. Kan orsaken INTE fastställas eller INTE var orsakad av kunden så ska kunde inte hållas ansvarig och ska bums ha ny CPU och Mobo av Inet.

Permalänk
Medlem

Låt oss veta hur det här utspelar sig, om de inte ger dig rätt så förlorar de även mig som kund, så här ska det inte gå till!!

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem

Jag tänkte jag skulle teoriera lite vad jag skulle kunna gjort för fel så att det blev så här:

Nuvarande status på moderkortet.

3 plätteringar har släppt och petar upp. dom har bränt processorn och ska va orsakad av yttre beröran.

1. Jag skadade den när jag tog bort plastluckan som skyddar.
Jag ska då ha skrapat? den mot piggarna så jag fick med mig 3 st upp, det krävs ganska hårt handgemäng för det antar jag?

2. jag lyckades skrapa upp dom med processorn.
Det måste ha lämnat tydliga spår då processorn är förbaskat hård och vass. det måste ha lämnat skrapmärken eller avtryck på dom och även flera runt om?

3. jag har petat med nått trubbigt eller vasst, även det måste ha lämnat tydliga märken som skrapmärken eller stickskador.

4. jag har medvetet gjort det, och då använt mig av nått som inte repar eller är hårdare än plätteringarna, dvs. nått i plast som en tandpetare eller liknande, och då petat upp dom medvetet för att jag är så jävla glad att jag har en ny dator så jag måste testa grejerna ordentligt?

Finns det nån metod jag missat så kan nån fylla i åt mig.

Det finns inga märken alls inte ett enda skrap eller stickmärke.

Så det jag ska göra nu är att dokumentera noga med en högupplöst kamera så det tydligt syns vilket skick det är i när jag skickar in det, om jag så ska filma det med en HD filmkamera när jag packar ner och lägger på lådan.

och när jag tittar igen det är så jävla smått att jag har svårt att se, men dom har ju smält, den ena är tjock och dom andra 2 är typ av på mitten.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

DIY Guides: How To Install/Remove Intel Socket 1366 CPU and Heatsink - PCSTATS.com
där är en bra guide. Dock visar dom processorn på vinklad på en bild men det står också att dom visar den så av demonstrationssyfte. Men som sagt i den guiden gör dom precis så man ska göra punkt och pricka. Men som sagt så länge man framförallt öppnar sockeln försiktigt, tar bort skyddet rakt upp och inte släpper processorn eller trycker i den snett osv så ska det inte vara nåt problem. Visst är det lite pirrigt men man får vara rätt ovarsam om man ska ställa till det.

Men har du gjort som guiden alternativt intels manual som kommer med processorn eller moderkorts manualen så ska du ha ditt på det gröna.

Vad intel, mobo och ÅF ställer för krav är absurda. Dom MÅSTE bevisa att du gjort fel. Dom kan inte hitta på egna regler som strider mot nuvarnade lagar. Eftersom du verkar ha följt allt och inte själv kan komma på nåt du gjort fel så är det ju upp till dom att bevisa att du gjort fel annars får dom ersätta dig helt enkelt så är konsumentlagen i det fallet.

Plastskyddet sitter en bit ovanför pinsen så lyfter man rakt upp så kan den inte ta i pinsen.
Lägger man i processorn i nivå med sockeln så kan man inte skada prinsen heller. Finns ju guides som ser till att processorn är på rätt plats och inte kan röra sig sedan.

Om jag har nåt som är DOA så går jag alltid igenom manualerna en gång till och kollar så att jag gjorde rätt första gången innan jag gör en RMA på grejerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av golanisheli:

Acceptera ALDRIG annat än alla pengar tillbaka eller nya varor. Du ska inte göra någon deal med Inet, du har vår kära konsumentköplag på din sida och du kan aldrig få sämre villkor än de angivna i lagen. Att deala vore att få sämre villkor.

Anser att han bör stå på sig och ta till hjälp av konsumentköplagen, syftade mest att även om inte ens det skulle fungera. (Varför nu det skulle bli så) Så skulle inet trots det möjligtvis kunna vara schysta ändå, men visst, du har helt rätt.

Permalänk
Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Värdelösa med 1156 sockeln är att processorn bara trycks mot pinsen på 2 av 4 sidor. Inte som 775 och 1366 där den trycks mot sockeln med alla fyra sidorna. Troligen därför 1156 orsakar mer problem än 775 och 1366. Gör ju dock inte 1366 immun mot problem bara för sakens skull men det har ju vart tydliga problem med 1156 inget som man kan vifta bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Alla moderkort testas med maskinell montering av en cpu, bootas och får köra ett testprogram innan de packas och lämnar fabriken. Det är antagligen det peter har i åtanke när han säger att inget är trasigt från fabrik.

Om det nu är fallet kan du förklara hur alla usla 1156 foxcon socklar slank igenom då?
Där folk testade att montera en helt NY CPU per instruktion sedan avmontera den och kolla om alla kontaktpungter lämnat ett avtryck i guld pleterigen vilket var LÅGT i från fallet med foxcon 1156 socklarna.
Finns det någon garanti ett denna testning inte kan orsaka slitage som sedan dyker upp nästa montage? Vi vet ju att LGA socklar slits ut för varje montering.
Testar den alla anslutningar till 100% eller bara totala funktionaliteten?

Detta absurda antagande att moderkortstillverkarna och intel är ofelaktiga är nonsens. Intel certifierar alla socklar som används. Inklusive dom usla foxcon 1156 då.

Så stämmer nu det du säger så är ju testet i så fall inte tillräckligt bra.
Dessutom tror jag aldrig på företag som hävdar att dom har 100% perfekta produkter. Statistisk omöjlighet. Problem slinker alltid förbi.

Foxcon socklarna slank förbi. Antar att testerna inte var bra nog eller hur ska det förklaras?
Flera tillverkare undvek dom ju av den anledningen.

Sedan som någon sa som jobbade på en RMA avdelning på nån IT firma. Kolla att igen brutit förpackningen till moderkortet eller antistatspåsen vid leverans. Så det inte är brukat eller liknade hos återförsäljaren. Knappast så att alla har rent mjöl i påsen och säljer saker som demoex för dom öppna och tagit en titt så att säga. Finns många sätt man som kund kan bli blåst.

Sedan för alla som gnäller på att han gjort fel. Kan vara så. Nu kan han inte se att han gjort fel. Och enligt konsumentköpslagan så ligger bevisbördan på Återförsäljaren igen annan. Ansvaret kan inte heller skjutas över till Grossister eller andra parter. ÅF ansvar att bevisa att han är skyldig om det ej kan göras har kunden förtur och ska ersättas.

med andra ord, oskyldig till motsatsen bevisad.

Värre är alla svin som skapar trådar i forumet och vill byta in brända i5 och i7 och moderkort som går på 1.6V eller mer och alla hurrar och tycker det är rätt. Det är vidrigt.
Men antar att det är så överklockare gör?
Men tydligen inte tillåtet för ärliga människor att begära ut ersättning när det är skäligt.