moderkort doa, ingen ersättning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

glöm nu inte att sätta på plastkåpan innan du skickar in det så inga fler skador uppstår!
Annars tycker jag det helt klart ser ut som stiften som är kvar men tat guldpleterigen med sig helt klart har varit där det ska i sidled men troligen inte varit rätt i höjdled. Menar inget som en dödlig kan se om den är av 0.1mm för mycket.

men montera tebaks plastskyddet innan du skickar in det annars lär dom vägra för socklen msåte ju vara i det skick den var efter skadan uppstog.

Ser så ut NU men det är lätt att kolla. Titta på processorn på motsvarande ytor. Där ska vara tydliga avtryck från stiften om dom haft kontackt med procesorn.

Mycket möjligt om dom går varma att dom kan krulla sig om det är mer en en metall inblandad i materialet typ ett lager guld eller nåt på en sida. Inte säkert att stiftet vill behålla sin form vid höga temperaturer.

Skrivet av pa1983:

På bidledrna ser det ut som stifften legat mot processorn för det är avtryck i guldpleterigen på inersta raden med. Vad jag förståt så är det ej det från fabrik så därför BÖR dom vara från din sockel igen annans. Pinnsen kan mycket väl ha böjts sig när du tog ut den efter att dom ettsat sig fast lite och dessutom blivit mjuka av värmen. Koppar har den tendensen. Men som sagt du har processorn så enklare för dig att se om ytorna har haft kontakt. Ska vara ett märke i centrum på alla kontaktytor på processorn. Var så dom kom på dom dåliga foxconsocklarna för där blev det inte avtryck överallt.

Ja det är definitivt avtryck på allihopa, och när jag kollar nogare så ser det ut att vara dubbelavtryck på andra pläteringar, kanske är normalt jag vet inte, och det är knapapst avtrycki i mitten på alla, kanske hälften..

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Ser så ut NU men det är lätt att kolla. Titta på processorn på motsvarande ytor. Där ska vara tydliga avtryck från stiften om dom haft kontackt med procesorn.

Mycket möjligt om dom går varma att dom kan krulla sig om det är mer en en metall inblandad i materialet typ ett lager guld eller nåt på en sida. Inte säkert att stiftet vill behålla sin form vid höga temperaturer.

Absolut jag ser märkena, verkligen märkligt!
En intressant tanke som mycket väl kan stämma!

Skrivet av noggerr:

Jo en snabb överblock som alltid och hade dom vart böjda bakåt hade jag garanterat sett det.
och dom har ju uppenbarligen smält fast i pläteringarna på raden bakom, hur det kan bli så vet jag inte, jag är helt säker på att om dom hade legat böjda bakåt innan så hade jag lagt märke till det..

Du kanske skall minnas kommentaren ovanför om att det faktiskt syns på processorn att stiften lämnat märken på motsvarande ytor på processorn. Det kanske du kan skriva på en liten lapp som går med prylarna tillbaka. Jag tycker det bevisar din ståndpunkt om att det är rätt monterat.
Lycka till, med reklamationen!
Hoppas verkligen det löser sig!

Permalänk
Medlem

Ja okej jag ska lägga det på minnet. tack

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Skapa inte mer än en tråd om samma sak.

Permalänk
Medlem

INET vs. Noggerr forts.

Måste väl öppna en ny tråd då den andra vart låst.

Men det ligger till så att Inet byter ut mina grejer, inte för att dom får några nya men dom tycker att jag ska ha en dator i sommar. (ärligt så vet jag inte om dom byter ut, men det står så på service info så jag antar att det är så det är!)

Så tack Inet det är förbaskat juste av er.

Men nu så vill jag kritisera lite också.

Den första kritiken går till P***r som jag pratade med i supporten första gången.
Istället för att förklara lite fakta för mig om det här "problemet" så va han sugnare på att förklara att det inte går att få det här felet jag hade. Men sen påvisade han att det knappt händer på dom 10 000 tals moderkorten dom säljer, så då anser inte heller jag att det är nått slags problem överhuvudtaget.

Men sen snackade jag med en annan kille som ringde, han va riktigt trevlig och satt på lite mer fakta, vilket va riktigt tillfredsställande. Vi startade diskussionen med att jag faktiskt kände mig dum att jag svartmålade dom så fort och överallt, han förstod varför jag gjorde som jag gjorde.
Men jag vart faktiskt illa bemött först, och jag vart riktigt förbannad av det, samtidigt så förstår jag att dom inte kan/vill reklamera allt hela tiden, spec inte när det är ett fel som förmodligen inte är med från fabrik.
Så Inet har min fulla tilltro vid det här laget.
Den här killen va ganska ense med mig om att det är för knepigt att handkas med socklar på det här sättet. Men det verkar vara svårt att påverka det här skitsystemet som jättarna har satt som gjutet redan.

Mer kritik vill jag ge till Intel och MB.tillverkare..

VAD ÄR DET FÖR J*VLA SKIT NI SÄLJER!
Tilläggs försäkring, finns det? När det är så här dåligt som det är, socklar som man knappt kan handskas med, jag gjorde lite undersökningar om dom senaste generationens socklar, och det är ganska fantastiskt hur dåligt det är. Varför plomberar man inte från fabriken ? en genomskinlig lucka, eller processorn på plats från butik? tillägsförsäkringar om man ska mixtra själv.

Jag VET att det är socklar som är dåliga från fabriken, dom gör till och med avdrag för dåliga komponenter.
Ingen maskin är perfekt, dom trycker ett dåligt ibland, och det behöver inte bli upptäckt av ETT test.

Sen INTEL, som verifierar dom här förbaskade socklarna, dom borde ställa mer krav det är ju dom som har sista ordet. Och det är dom som borde ställas ansvariga.

För när det väl kommer till kritan så är det den 0.0001% som åker på en dålig bräda och inte får det minsta hjälp, tillverkarna erbjuder sig inte ens att reparera det, då en sockel inte kostar många kronor att byta ut så är det förbaskat jäkla snålt.

Sen sitter återförsäljarna fast i soppan, vad kan dom ställa för krav? förmodligen inga då blir dom bara av med ett märke att sälja. sen sitter tjockhudingar och gör precis dom felen man inte får göra, MAN FÅR INTE PAJJA SOCKELN det måste ju vara det största tabuet nånsin i elektronikens era.

Men eloge till er INET ni räddade min sommar, om jag är värd det vet jag inte men jag hoppas ni ställer upp på andra kunder som ni gjort på mig!

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noggerr:

Måste väl öppna en ny tråd då den andra vart låst.

Nej det måste du inte, det finns anledningar till att trådar blir låsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Nej det måste du inte, det finns anledningar till att trådar blir låsta.

Förbaskat meningsfullt inlägg, Jag har försökt få tag i den som låste min förra tråd utan resultat, och det fanns ingen anledning att låsa den.

Men det vet väl förmodligen du, så då kan du väl starta en tråd och berätta det för oss.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av noggerr:

och det fanns ingen anledning att låsa den.

Står ju att du skapat flera trådar om samma ämne, vilket man inte får.

Och ärligt talat är din text väldigt svårtolkad, du har ditt problem löst men ändå ska du klaga? Okej, visst men du kanske borde klaga på rätt ställe istället. Dvs tillverkaren? Eller vem det nu som i dina ögon gjort fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Står ju att du skapat flera trådar om samma ämne, vilket man inte får.

Och ärligt talat är din text väldigt svårtolkad, du har ditt problem löst men ändå ska du klaga? Okej, visst men du kanske borde klaga på rätt ställe istället. Dvs tillverkaren? Eller vem det nu som i dina ögon gjort fel.

Jag skulle vilja skilja på klaga och kritisera, och jag kritiserar helt allmänt, vilket betyder att det är alla om inte tillverkaren som ska läsa det jag vill säga.

Sen om man håller med eller inte det är upp till var och en, jag har mina åsikter och jag delar dom gärna, i det här fallet hade jag väligt mycket respons och känner mig skyldig att berätta hur det gick.

Sen om du bryr dig eller inte ..... ja

resten kan du räkna ut.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Oavsett om felet är usprungligt eller ej, var det väldigt fel av inet att inte ta in prylarna direkt och titta på dem, utan bara avfärda per telefon.
Tråkigt att man skall behöva gå ut publikt för att få respons.
Men ibland är det bara det som hjälper, tyvärr.

Permalänk

Min sockel var då försedd med en plastbit för att den ej skulle bli skadad.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Står ju att du skapat flera trådar om samma ämne, vilket man inte får.

Och ärligt talat är din text väldigt svårtolkad, du har ditt problem löst men ändå ska du klaga? Okej, visst men du kanske borde klaga på rätt ställe istället. Dvs tillverkaren? Eller vem det nu som i dina ögon gjort fel.

Har du läs problem eller nåt? Fann hans text högst intressant och inte närheten av svårtolkad. Läs igenom nästa gång innan du börjar kritiserar så som du gör..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag är glad att ditt problem vart löst. Förstår hur sjukt jobbigt det måste kännas om man slantar i väg några tusen kronor och skiten man får hem inte fungerar.

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Avstängd

NOgger Ta kontakt med GApa eller va han nu heter enligt va som står så har du skapat fler trådar om samma ämne som han tydligen slog i hop , han kan av misstag råkat låsa tråden. det är mitt tips till dig och svara inte mer i den här tråden innan du fått ett vettigt svar från honom.

Edit; va jag vill ut av detta är att du som varit i detta forum sen oktober förra året ,borde veta att det är otilåtet att skapa mer en en tråd om samma ämne ,finns risk att denna tråd kommer att låsas också om du inte ordnar upp den första innan

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

NOgger Ta kontakt med GApa eller va han nu heter enligt va som står så har du skapat fler trådar om samma ämne som han tydligen slog i hop , han kan av misstag råkat låsa tråden. det är mitt tips till dig och svara inte mer i den här tråden innan du fått ett vettigt svar från honom.

Edit; va jag vill ut av detta är att du som varit i detta forum sen oktober förra året ,borde veta att det är otilåtet att skapa mer en en tråd om samma ämne ,finns risk att denna tråd kommer att låsas också om du inte ordnar upp den första innan

Jag har PMát gapa men inte fått svar, sen angående dom andra 2 trådarna, tanken var att prata tekniskt i den första om problemet, och Konsument-tråden va tänkt för den lagliga biten.

Men det vart lite fel jag ursäktar mig där (:

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

VAD ÄR DET FÖR J*VLA SKIT NI SÄLJER!
Tilläggs försäkring, finns det? När det är så här dåligt som det är, socklar som man knappt kan handskas med, jag gjorde lite undersökningar om dom senaste generationens socklar, och det är ganska fantastiskt hur dåligt det är. Varför plomberar man inte från fabriken ? en genomskinlig lucka, eller processorn på plats från butik? tillägsförsäkringar om man ska mixtra själv.

Jag VET att det är socklar som är dåliga från fabriken, dom gör till och med avdrag för dåliga komponenter.
Ingen maskin är perfekt, dom trycker ett dåligt ibland, och det behöver inte bli upptäckt av ETT test.

Sen INTEL, som verifierar dom här förbaskade socklarna, dom borde ställa mer krav det är ju dom som har sista ordet. Och det är dom som borde ställas ansvariga.

För när det väl kommer till kritan så är det den 0.0001% som åker på en dålig bräda och inte får det minsta hjälp, tillverkarna erbjuder sig inte ens att reparera det, då en sockel inte kostar många kronor att byta ut så är det förbaskat jäkla snålt.

Sen sitter återförsäljarna fast i soppan, vad kan dom ställa för krav? förmodligen inga då blir dom bara av med ett märke att sälja. sen sitter tjockhudingar och gör precis dom felen man inte får göra, MAN FÅR INTE PAJJA SOCKELN det måste ju vara det största tabuet nånsin i elektronikens era.

Men eloge till er INET ni räddade min sommar, om jag är värd det vet jag inte men jag hoppas ni ställer upp på andra kunder som ni gjort på mig!

om du böjer pinnar i cpu socketen så är det ditt problem, dom är ju sjukt tunna och blåser man på dom så viker dom sig nästan.
sluta gråta för fan

Permalänk
Medlem

förstår hur du tänkte, skönt att det löste sig iaf

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Oavsett rätt eller fel angående forumreglerna så var det roligt att få en uppföljning på hur det har gått i det här ärendet. Och framförallt att det bara verkade som den första snubben du kontaktade på Inet hade en dålig dag eller nått. Man har ju annars fått en väldigt god bild av Inet vad gäller kundservice/support via många andra inlägg här på sweclockers, därför känns det extra bra att det ordnade upp sig!

Snart dags o lägga en order...blir nog Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

om du böjer pinnar i cpu socketen så är det ditt problem, dom är ju sjukt tunna och blåser man på dom så viker dom sig nästan.
sluta gråta för fan

Det här handlar inte bara om mig, det här kan hända vem som helst, och i mitt fall så böjde jag inte pinsen självt, jag har foton som visar att det var korrekt monterat.
Och det här handlar mestadels om dumma påståenden som tillverkarna har att deras socklar är "100% fungerande från fabrik" vilket gör att återförsäljaren också får sig en näsbränna när det inte funkar.
Jag tror nog inte du hade vart så störig om du lyckats bränna 5papp på 5 sec utan att ens kunna få grejerna reparerade.

Skrivet av kerbo:

Oavsett rätt eller fel angående forumreglerna så var det roligt att få en uppföljning på hur det har gått i det här ärendet. Och framförallt att det bara verkade som den första snubben du kontaktade på Inet hade en dålig dag eller nått. Man har ju annars fått en väldigt god bild av Inet vad gäller kundservice/support via många andra inlägg här på sweclockers, därför känns det extra bra att det ordnade upp sig!

Snart dags o lägga en order...blir nog Inet!

Ja jag anser också att det var en trött snubbe jag pratade med på fredagseftermiddagen som bara ville komma hem och att starta en felanmälan va väl förmodligen droppen ^^, .
Förövrigt så har alla mina andra möten med Inet vart strålande, snabb leverans, bra packat.. faktiskt bättre vad jag har fått på flera andra ställen, sen att dom tar sig tid att ringa och inte bara mailar om allt är toppen.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem
Skrivet av noggerr:

Det här handlar inte bara om mig, det här kan hända vem som helst, och i mitt fall så böjde jag inte pinsen självt, jag har foton som visar att det var korrekt monterat.
Och det här handlar mestadels om dumma påståenden som tillverkarna har att deras socklar är "100% fungerande från fabrik" vilket gör att återförsäljaren också får sig en näsbränna när det inte funkar.
Jag tror nog inte du hade vart så störig om du lyckats bränna 5papp på 5 sec utan att ens kunna få grejerna reparerade.

Ladda upp bilderna så får jag se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

Ladda upp bilderna så får jag se.

Bilderna finns redan uppladdade och det är inget snack om att det måste varit rätt monterat som jag ser det!
#10133584

Desutom tycker jag det hedrar noggerr att han vill ge Inet upprättelse ifall någon av deras kunder här på sweclockers blivit tveksamma till deras kundsupport! Kan tänka mig att det var därför han skapade ytterliga en tråd då den andra var stängd.

Permalänk
Skrivet av darrefreak:

om du böjer pinnar i cpu socketen så är det ditt problem, dom är ju sjukt tunna och blåser man på dom så viker dom sig nästan.
sluta gråta för fan

Och du kan sluta vara så jävla dryg.

Permalänk
Medlem

Kan dock förstå Darrefreak till viss del. Såna här fel beror i regel av att man när man ska montera processorn kommer åt några pins t,ex med kanten av processorn, inte tänker vidare på det utan lägger på processorn som den skall vara. Så 'hur processorn är monterad' är inte direkt relevant, utan snarare missar i själva monteringen. Jag arbetar på en sån position att jag är relativt uppdaterad i hur lätt, och hur ofta detta händer..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade*

Jag ber om ursäkt för att jag av misstag låste din tråd när jag sammanfogade trådar förra gången. Av tekniska skäl missade jag tyvärr det meddelande som du skickade till mig om det. För att vara säker på att få svar, rekommenderar jag att man kontaktar mig via e-post eller pm. Det går också bra att anmäla valfritt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Kan dock förstå Darrefreak till viss del. Såna här fel beror i regel av att man när man ska montera processorn kommer åt några pins t,ex med kanten av processorn, inte tänker vidare på det utan lägger på processorn som den skall vara. Så 'hur processorn är monterad' är inte direkt relevant, utan snarare missar i själva monteringen. Jag arbetar på en sån position att jag är relativt uppdaterad i hur lätt, och hur ofta detta händer..

Jag håller fullständigt med, och därför jag också håller med Inet i deras ovilja att ta tillbaka moderkort med bränd sockel. Jag anser att det största problemen är varken ovillig support-snubbe eller den som råkar böja en pinne. Största problemet är att det är för lätt att göra det, som han skrev själv: Det räcker med att blåsa på dom så böjs dem.

Och därav så får dom med trasig planka från fabrik samma onda öga på sig.

Skrivet av GAPa:

*trådar sammanfogade*

Jag ber om ursäkt för att jag av misstag låste din tråd när jag sammanfogade trådar förra gången. Av tekniska skäl missade jag tyvärr det meddelande som du skickade till mig om det. För att vara säker på att få svar, rekommenderar jag att man kontaktar mig via e-post eller pm. Det går också bra att anmäla valfritt inlägg.

Det är lugnt, jag förstod att det va så, men nu är ju allt okej och jag har fått gnälla av mig så det räcker för ett tag.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8

Permalänk
Medlem

Kanon bra / kul för dig att de löste sig noggerr, tyvärr så även efter bild å annat så står jag då kvar vid min tanke / känsla att detta är slut kund som åstadkommit, om eller inte skiter jag i, min tanke om de hela iallafall.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Kanon bra / kul för dig att de löste sig noggerr, tyvärr så även efter bild å annat så står jag då kvar vid min tanke / känsla att detta är slut kund som åstadkommit, om eller inte skiter jag i, min tanke om de hela iallafall.

Eftersom avtrycken indikerar att pinsen varit i kontakt i centrum med padsen NÅGONG gång i processen av monterigen och för det ska uppstå måste processorn hamna under tryck alltså en stängd sockel.
Självklart fugerad ju den bedömningen EN gång med en ny CPU. Men vi får ju anta att TS gjort EN montering och är ärlig om just det. Då borde ju dom böjda pinsen snarare bero på värme och etsningen som uppstår vid dålig kontakt vilket gör att dom böjer sig och följer med upp när processorn togs ur för inspektion.
I slutändan är det ju en fråga om att tro på kunden eller ej och sedan ligger ju då bevisbördan på Inet också inte kunden. Kunden anser ju jag har lagt fram sin version, bilder och redogörelse. Denna kan ju vara osann självklart men som sagt vill inet neka ersättning måste dom godkänna RMA:n först sedan titta på grejerna och bevisa att kunden felat om inte så måste dom ersätta.

Men jag har svårt och begripa HUR avtrycken kan hamna där dom ska vara om pinsen var böjda före eller under själva monteringen. Pinsen som är böjda har ju lämnat avtryck men pinsen som tagit med sig en av kontaktytorna från processorn är troligen boven i dramat. Kan tom vara så att processorns pads kanske var orsaken inte sockeln eller så var just dom stiften defekten i sockeln och hade dålig kontakt. Så jag tror personligen andra raden där en pad lossnade att antigen processorns kontaktytor var defekta eller sockelns pins just där och där började problemet. Resten är en effekt av skadan som uppstog under startförsöket och sedan vid nedmonteringen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Då borde ju dom böjda pinsen snarare bero på värme och etsningen som uppstår vid dålig kontakt vilket gör att dom böjer sig och följer med upp när processorn togs ur för inspektion...

Kan tänka mig precis som du nämnde i den tidigare tråden att guldpläteringen följer med kopparn och då skapas en tunn så kallad "bimetall" eftersom koppar och guld utvidgar/krymper enormt mycket olika vid temperaturväxling så får man kanske en bimetalleffekt som böjer stiftet, kan ju även vara en effekt då man tar av processorn och metallerna svetsats samman. Man skall ju betänka att temperaturen måste varit enormt hög när metallerna smälter. Jag tror stenhårt på pa1983:s teori!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Lång text om relevans teori

TS dokumenterade aldrig innan montering så hurvida de var så eller ej är fritt å tolka.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Hur som helst, Inet kände att dom ville byta ut mina grejer, kanske för att jag fick det mottagandet av supporten jag fick, eller för att dom känner sig tvugna... eller nån annan anledning finns många, hur som helst så är mina nya grejer på väg, FÄRDIGMONTERADE. jag lolade lite, dom har inte sånt jävla starkt förtroende för mig direkt ^^,

Men det är grymt nu ska jag gejma hela sommaren, och skylla på inet för min vampyrbränna.

Grymt juste av inet och jag kommer alltid komma ihåg det här, hoppas att ni som följde tråden får en bra sommar!

Noggerr has left the server.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III - Core i7 930@45º~idle stock med Corshair H50 - Fractal Design 650W Tesla - XFX HD5850 BE CF - Corsair 4GB 1600CL8