Permalänk

D-link DIR-615, tappar uppkopplingen

Hej, har en DIR-615 som jag kör trådlöst till min acer 5739G. Ibland så tappar jag internetuppkopplingen i 30-60 sek sedan fungerar det igen. Läst att andra haft likande problem men löste sig med att uppdatera till nyaste firmware men jag har uppdaterat till nyste men ingen skillnad. Har bra kontakt till routern, även updaterat trådlösanätverkskortet drivrutinger, andra i hushållet har även problem så måste vara routern.

Permalänk

Varför inte kontrollera vad routerns SysLog säger ?!
Du kan ställa in den för att spara loggen på någons dator.

Kör alla med trådlöst eller har andra trådbundna datorer samma avbrott ?
Kan ni verkligen utesluta Internet (Tele- ISP) förbindelsen ?

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Skrivet av Waxinator:

Varför inte kontrollera vad routerns SysLog säger ?!
Du kan ställa in den för att spara loggen på någons dator.

Kör alla med trådlöst eller har andra trådbundna datorer samma avbrott ?
Kan ni verkligen utesluta Internet (Tele- ISP) förbindelsen ?

Jo bra tips ska kolla syslog, jo alla kör med trådlöst, kör ibland med lina och inte märkt några problem men som sagt gör bara det ibland så kan ju inte helt utesluta internet men har kopplat in sladd strax efter jag haft problem med det trådlös och då har det fungerat.

edit: kolla syslog men inte så hajj på nätverk och sånt så det hjälpte mig inte mycket, du verkar ha lite bättre koll så du får gräna ta en kick på filen och se om det säger dig något?
tsyslog.rg