Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Tänkte mer om någon beställt från utländska seriös butik (europa) som vanligtvis är billigare.

Vanliga utgåvan för 395 kr inkl frakt från engelska amazon
https://www.amazon.co.uk/Forza-Motorsport-4-Xbox-360/dp/B0053...

Elgiganten här hemma tar iofs 448 kr så inte så mycket mer och då har du spelet direkt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

någon med som såg TopGear USA (senaste), där kör dom Forza 4.
samma bil i verkligheten, samma bana vs Forza

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

någon med som såg TopGear USA (senaste), där kör dom Forza 4.
samma bil i verkligheten, samma bana vs Forza

Jag såg det också. Riktigt inressant att se. Fast Ruthlegde och Adam var ju inte direkt duktiga på att köra Forza

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Tråkigt om det stämmer som ni säger med att det inte kommer till PC.

Angående grafiken så är jag inte alls imponerad av hur det ser ut när man väl kör.
I menyer och så är det snyggt men jag tar hellre fet grafik när man väl sitter bakom ratten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Tråkigt om det stämmer som ni säger med att det inte kommer till PC.

Angående grafiken så är jag inte alls imponerad av hur det ser ut när man väl kör.
I menyer och så är det snyggt men jag tar hellre fet grafik när man väl sitter bakom ratten.

var hade du hört att 4an skulle släppas till dator?

Forza motorsport är en spelserie utvecklat av en microsoft studio , alltså kommer det enbart släppas till microsofts konsoller , då det ökar anledningen för folk att köpa en sådan.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Tråkigt om det stämmer som ni säger med att det inte kommer till PC.

Angående grafiken så är jag inte alls imponerad av hur det ser ut när man väl kör.
I menyer och så är det snyggt men jag tar hellre fet grafik när man väl sitter bakom ratten.

Man spelar inte spel för grafikens skull utan för känslan. Forza 3 är iofs ett spel med grym grafik i 60fps och skön känsla och Forza 4 kommer att glänsa också

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Dags och tagga lite!

Jag ser fram emot att ratta Lexus LFA runt Nordschlife i Forza4.
Något vi aldrig fick i 3an av nån mystiskt anledning (bortsätt om man köpte spelet igen där på slutet nån special edition idioti)

Hoppas bara dom får till ljudet!

http://www.youtube.com/watch?v=IvXO1hUQtbk&feature=feedu

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Tråkigt om det stämmer som ni säger med att det inte kommer till PC.

Angående grafiken så är jag inte alls imponerad av hur det ser ut när man väl kör.
I menyer och så är det snyggt men jag tar hellre fet grafik när man väl sitter bakom ratten.

lol, forza-serien har aldrig funnits till PC, och kommer aldrig göra.
X360 exclusive you know

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Dags och tagga lite!

Jag ser fram emot att ratta Lexus LFA runt Nordschlife i Forza4.
Något vi aldrig fick i 3an av nån mystiskt anledning (bortsätt om man köpte spelet igen där på slutet nån special edition idioti)

Hoppas bara dom får till ljudet!

http://www.youtube.com/watch?v=IvXO1hUQtbk&feature=feedu

Jag köpte annars en DLC kod på ebay för $3 så jag har kört LFA länge.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Tråkigt om det stämmer som ni säger med att det inte kommer till PC.

Angående grafiken så är jag inte alls imponerad av hur det ser ut när man väl kör.
I menyer och så är det snyggt men jag tar hellre fet grafik när man väl sitter bakom ratten.

hmm vart har du vart dom senaste åren, dvs forza 1,2 o 3,endast xbox, precis som gran turismo serien endast finns till ps.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Snusfri

Lite nya bilder

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ljudet i bilarna avgör nästan allt för mig om jag älskar ett spel eller inte. Och det är Forza bra på, hoppas på stora förbättringar dock.

Liksom att köra ett spel där bilarna låter som att någon sitter och spelar in säg själv som försöker härma bilarna med munnen...
Ja, det finns sådana spel faktiskt, då kvittar det hur jäkla bra grafik och körkänsla det är för mig.

Permalänk
Medlem

skönt med okomprimerade bilder!

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Fan va surt att man inte kan föra över bilder till PC, hur svårt kan det vara som GT5 har, att bara kopiera till dashboard å sen föra över........tragiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

URQUATTRO! - förbeställt dirr.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fan va surt att man inte kan föra över bilder till PC, hur svårt kan det vara som GT5 har, att bara kopiera till dashboard å sen föra över........tragiskt

på forza 3 kan du föra över bilder, dock inte rakt av utan du var tvungen att skicka dom till ett ställe som man inte minns nu..sen logga in på sitt konto på en dator o därifrån tanka ner bilderna. så det blir väl nått liknande på 4an säkert

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Asken:

URQUATTRO! - förbeställt dirr.

Skulle vilja ha Audi S2:an dock, har en Audi 90 quattro coupé och skulle gärna vilja köra en liknande bil i forza 4.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Skrivet av Asken:

URQUATTRO! - förbeställt dirr.

Sport Quattro är det ännu bättre..

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

på forza 3 kan du föra över bilder, dock inte rakt av utan du var tvungen att skicka dom till ett ställe som man inte minns nu..sen logga in på sitt konto på en dator o därifrån tanka ner bilderna. så det blir väl nått liknande på 4an säkert

Vilket ger att man måste ha Live guld för att kunna överföra bilder vilket är lite surt, visst jag har guld ett bra tag till men ändå tycker jag att det kan inte vara så svårt att införa en så "enkel" lösning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vilket ger att man måste ha Live guld för att kunna överföra bilder vilket är lite surt, visst jag har guld ett bra tag till men ändå tycker jag att det kan inte vara så svårt att införa en så "enkel" lösning.

Klart det inte är svårt, men tänk efter varför dom gör så.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Klart det inte är svårt, men tänk efter varför dom gör så.

För att Turn 10 gör som microsoft alltid har gjort slänger ner dig på mage drar ner brallorna å "kör hårt"? Bara för att dom kan å kanske för att dom vill vem vet..............

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asken:

URQUATTRO! - förbeställt dirr.

Sport quattro, och den var med i 3:an oxå?

Skrivet av Dr.Pepper:

Skulle vilja ha Audi S2:an dock, har en Audi 90 quattro coupé och skulle gärna vilja köra en liknande bil i forza 4.

Jag frågade faktiskt T10 varför inte S2an var med när det fanns många liknande bilar bland andra märken, och audi har ett stort hopp ifrån sportquattron till S4an med tanke på årsmodell.
Fick inget svar :/

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Ja S2/RS2 hade ju vart awesome! Och en vanlig UrQuattro som lite variation mot SPQ´n. Men jag undrar vart alla fräna kombibilar är? Jag menar när T10 tar med en fet hummer så varför inte några kombibilar? Skulle ju vart underbart med bilar som tex Volvo 855 T5 R, Audi RS2, RS4 Avant och BMW 330 Touring

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Så länge dom har med min bil IRL ( 2009 Mitsubishi Eclipse ) är jag nöjd

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Största frågetecknet är ju dock varför varken forza eller gt har med bmw e30, Finns det någon vanligare bil inom bankörning?
Kul med M5 e39, hoppades med på E34 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Största frågetecknet är ju dock varför varken forza eller gt har med bmw e30, Finns det någon vanligare bil inom bankörning?
Kul med M5 e39, hoppades med på E34 dock.

M3 E30 finns ju med i FM3 så den kommer ju med stor sannolikhet med i fyran också.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

M3 E30 finns ju med i FM3 så den kommer ju med stor sannolikhet med i fyran också.

Menar en icke-M3 variant. Och jag hoppas verkligen att man kan göra motorbyten i bmwbilar i forza 4.

Permalänk
Medlem

åå så man längtar LCS bokad och klar! jobbigt att man fick skafft en ny GT på xboxet och allt försvann:( men ska väl inte klaga anledning till att lira!

http://forzamotorsport.net/en-us/underthehood2/ där kan ni läsa om vad som överförs från garaget i 3an till 4an.

men nästa fredag är det F1 2011 som ska hålla en upptagen några veckor.