Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

åå så man längtar LCS bokad och klar! jobbigt att man fick skafft en ny GT på xboxet och allt försvann:( men ska väl inte klaga anledning till att lira!

http://forzamotorsport.net/en-us/underthehood2/ där kan ni läsa om vad som överförs från garaget i 3an till 4an.

men nästa fredag är det F1 2011 som ska hålla en upptagen några veckor.

Blivit bannad eller hackad? Tråkigt i allafall men med collectors edition så får du ju en del bilar i allafall

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Blivit bannad eller hackad? Tråkigt i allafall men med collectors edition så får du ju en del bilar i allafall

ne va så att min bror hade xboxet och då körde jag på hans konto och sen dog den boxen och ja flytta i samma veva så vi köpte varsitt och han hade mest på sin GT så snäll som ja va fick han den:P så samtidigt köpte jag ultimate edtition av trean för jag hade köpt alla dlc med bilar på hans GT. men beställde den på amazon UK och den kosta typ 150-200 med frakt bara vilket jag tycker är sjukt billigt om man jämför med spelet som kostat ca 400 plus massa dlc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harden:

ne va så att min bror hade xboxet och då körde jag på hans konto och sen dog den boxen och ja flytta i samma veva så vi köpte varsitt och han hade mest på sin GT så snäll som ja va fick han den:P så samtidigt köpte jag ultimate edtition av trean för jag hade köpt alla dlc med bilar på hans GT. men beställde den på amazon UK och den kosta typ 150-200 med frakt bara vilket jag tycker är sjukt billigt om man jämför med spelet som kostat ca 400 plus massa dlc.

Haha jamen då får du skylla dig själv nä skämt å sido bara köra lite Forza 3 tills Forza 4 kommer du hinner ju till lvl50

Köpte själv spelet å min Xbox 360 i början på Juni å snart e år 6 avklarat lvl50 blev jag för drygt en månad sen tror jag

EDIT: En liten fråga angående vad som "flyttas över" från garaget. Får man bara bilen för lvl50 eller får man även bilarna för lägre lvl? Inte fan vill jag ha en R1 bil tar hellre en utav lvl15 å lägre, d.v.s. R8, Camaro SS, "Ficus" RS eller "Fiat flera hundra" eller ja alla dom

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite nya bekräftade bilar från T10

Citat:

Forza Garage Round 2: Despite being different design philosophies, the 1995 Audi RS2 Avant, 1997 BMW M3, and 2004 Cadillac CTS-V have all proven themselves on Germany’s tortuous Nürburgring, a true test of sportscar prowess.

Hell yeah! Audi RS2!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Lite nya bekräftade bilar från T10

Hell yeah! Audi RS2!

Mitt Audi-hjärta sprack av glädje när jag läste det :'D

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Lite nya bekräftade bilar från T10

Hell yeah! Audi RS2!

Gött som en del skulle säga
Det hade varit klimax om 1992 Audi S4 hade funnits med

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Lite nya bekräftade bilar från T10

Hell yeah! Audi RS2!

Fatta 700hp RS2 vrålandes runt ringen! :D:D Längtar som galet.

Permalänk
Medlem

Jaha.. Då måste man köpa en 360 konsol igen då så fort man får pengar

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Forza 4 med den nya ratten är ett smaskigt frestande spel, men nu är frågan när man ska köpa det för köp blir det men när är frågan
hoppas det är ballare än 3´an

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Forza 4 med den nya ratten är ett smaskigt frestande spel, men nu är frågan när man ska köpa det för köp blir det men när är frågan
hoppas det är ballare än 3´an

Bra att du tog upp det, dom har ju inte släppt den nya ratten ännu, medans spelet kommer ut om bara nån vecka.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeafBox:

Bra att du tog upp det, dom har ju inte släppt den nya ratten ännu, medans spelet kommer ut om bara nån vecka.

Nån vecka? har dom flyttat datumet?
sist jag läste är det en månad kvar

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Nån vecka? har dom flyttat datumet?
sist jag läste är det en månad kvar

-.-'

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

då har man lagt en beställning på detta spelet på elgiganten:) bara vanliga versionen.men det duger mer än väl iaf..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna postats tidigare jag hitta den då inte
Forza 4 vs GT5
http://www.youtube.com/watch?v=tqrKMtRuS5M

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vet inte om denna postats tidigare jag hitta den då inte
Forza 4 vs GT5
http://www.youtube.com/watch?v=tqrKMtRuS5M

Det här är varför jag hatar internet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

jag hoppas verkligen dom har haft ork o fixat så att man kan ha VITA fälgar den här gången. det är nått som stör mig extremt mycket i trean

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jag hoppas verkligen dom har haft ork o fixat så att man kan ha VITA fälgar den här gången. det är nått som stör mig extremt mycket i trean

Samma här! Vita fälgar är ju så snyggt!

Man kan ju inte heller ha vit metalliclack på bilen, det blir liksom silver.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Vet inte om denna postats tidigare jag hitta den då inte
Forza 4 vs GT5
http://www.youtube.com/watch?v=tqrKMtRuS5M

jag tror att de som gjort dessa så kallade jämförelser har gjort GT5 "Lite" sämre för att FOrza4 ska framstå som det bättre alternativet.
Nej jag är ingen fan boy har båda maskinerna kommer troligen ha båda spelen så småningom.
då får man ju sig en bättre uppfattning

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

http://n4g.com/news/844344/forza-4-demo-set-for-tomorrow

Vad tror ni, får vi något demo imorgon?
Verkar ju inte allt för hoppfullt eftersom man inte hört något alls om det.

Visa signatur

lite :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

jag tror att de som gjort dessa så kallade jämförelser har gjort GT5 "Lite" sämre för att FOrza4 ska framstå som det bättre alternativet.
Nej jag är ingen fan boy har båda maskinerna kommer troligen ha båda spelen så småningom.
då får man ju sig en bättre uppfattning

Faktum är dock lite att GT5 floppade lite grafikmässigt. Även om GT5 har riktigt bra färgsättning. Så verkar FM4 ha grymt detaljerade texturer på bilarna. Skulle vara grymt om färgsättningen blev lika bra som GT5. Oavsett vad så är det ett grymt spel att se framemot.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Faktum är dock lite att GT5 floppade lite grafikmässigt. Även om GT5 har riktigt bra färgsättning. Så verkar FM4 ha grymt detaljerade texturer på bilarna. Skulle vara grymt om färgsättningen blev lika bra som GT5. Oavsett vad så är det ett grymt spel att se framemot.

GT5 utklassar Forza 3 interiören-mässigt men allt runt om kring, träd, skog, naturoch liknande är bedrövligt och betydligt bättre i Forza 3.
Bilarna motorljud är absolut inte godkänt i GT5 från min sida, där är Forza 3 som är kung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

GT5 utklassar Forza 3 interiören-mässigt men allt runt om kring, träd, skog, naturoch liknande är bedrövligt och betydligt bättre i Forza 3.
Bilarna motorljud är absolut inte godkänt i GT5 från min sida, där är Forza 3 som är kung.

Interiören floppar rätt rejält i en hel del bilar i GT5, kantiga mätare och rattar, suddiga mätare mm så att GT5 äger forza interiörmässigt knappast. Forza har ingen killer grafik heller men ett spel som varit under utveckling i så många år på en konsoll med så pass kraftfull cellprocessor borde ha betydligt bättre grafik men inte. Att crossplatformspel i många fall är bättre på xbox förstår jag men ett PS3 exklusivt spel ska kunna utnyttja cellprocessorn mycket bättre så i mina ögon GT5 är fail tyvärr. Jag gillar spelet annars å har spelat en hel del men sen jag köpte Forza inte spelat mycket alls.

Så jag ser verkligen fram mot Forza 4

Visa signatur
Permalänk
Medlem

forza går inte efter "killer grafik"..dom har sitt unika utseende på spelet..lite smått tecknat typ o det är deras nisch att se ut så. dom skulle kunna gå o se ut som gt5 om dom nu skulle vilja det, men dom har valt att gå sin egen väg med bra spel istället för att bara satsa på grafik.. kolla in live for speed tex dom har inte heller världens bästa grafik..men spelet är grymt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

forza går inte efter "killer grafik"..dom har sitt unika utseende på spelet..lite smått tecknat typ o det är deras nisch att se ut så. dom skulle kunna gå o se ut som gt5 om dom nu skulle vilja det, men dom har valt att gå sin egen väg med bra spel istället för att bara satsa på grafik.. kolla in live for speed tex dom har inte heller världens bästa grafik..men spelet är grymt

Precis, för oss bilintresserade så är det helt klart forza som gäller, det är inte grafik som styr i dessa spel, tycker jag GT5 har inte en chans i körkänsla.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

E28 M5 - Fyfan vad coolt.

Permalänk

wow drömbil!

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

hoppas volvos 242 kommer med igen elr om man kan flytta över den från trean då man tagit hem den som dlc

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

hoppas volvos 242 kommer med igen elr om man kan flytta över den från trean då man tagit hem den som dlc

Hoppas dom bytt ljud på volvofemman också, lät bara skumt i 3'an tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Hoppas dom bytt ljud på volvofemman också, lät bara skumt i 3'an tycker jag.

Låter lite som en trimmad epatrackoter

Permalänk
Medlem
Skrivet av eHolmberg:

Precis, för oss bilintresserade så är det helt klart forza som gäller, det är inte grafik som styr i dessa spel, tycker jag GT5 har inte en chans i körkänsla.

Körkänslan i GT5 är faktiskt bra, med ratt. Jag har hört flera som sakt att "så här beter sig bilen i verkligheten" och jag instämma i vissa fall. De har bilar som är rikigt Goa att kör samt svåra. Bilarna i Forza 3 beter sig alldeles för lika och förutsägbart och det är lite tråkigt i längden.

Men 4;an är ett nytt spel, det kommer säkert äga GT5 som det skriker om det i allt.