Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Melding Plague

Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Apple höll under fredagen en presskonferens om Iphone 4. Som väntat kretsade det mesta om telefonens problem med antennerna, men även ett svenskt lanseringsdatum avslöjades.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nice apple sköter sig

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Bra "initiativ", men även här försökte han slingra sig med andra siffror and whatnot.

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat, vad jag sagt hela tiden - ge alla gratis bumpers.

Permalänk

men va fan det var ju ett kosmetiskt fel!!
ni menar väl inte att äppel kritikerna kan haft rätt?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Hedersmedlem

Men snälla kolla på hela KEYNOTEN så hajjar ni att det är inte bara APPLE som har problemet utan hela branschen.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Men snälla kolla på hela KEYNOTEN så hajjar ni att det är inte bara APPLE som har problemet utan hela branschen.

Men snälla jämför försämrad mottagning med totalt kraschad och tappade samtal...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Men snälla kolla på hela KEYNOTEN så hajjar ni att det är inte bara APPLE som har problemet utan hela branschen.

Kan faktiskt bekräfta detta på en HTC Desire. Den tappar inte full styrka som iPhone 4 verkar göra på de flesta videos men nog tappar en full styrka till 3 eller 2 bars. Om nu "bars" är ett korrekt sätt att mäta. Att iPhonen tappar så kraftigt är dock under all kritik.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Nämnvärt var även retursiffrorna vid förbokningar: 6% för iPhone 3GS och 1.7% för iPhone 4.
Alla verkar inte vara missnöjda.
Skillnaden i extra drops var "mindre än ett extra samtal per 100". (De kunde inte berätta exakta siffror eftersom det är AT&Ts data som de inte gärna ger till konkurrenterna).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fire_Ice:

Men snälla jämför försämrad mottagning med totalt kraschad och tappade samtal...

Nu vet man ju inte riktigt hur situationen var från början; tappade samtal är väl snarare regel än undantag på många platser i USA (oavsett telefon)?

Permalänk
Musikälskare

Starkt jobbat att erkänna att man har gjort fel, creds

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Var kan man se hela keynoten?

Permalänk
Skrivet av dahl:

Men snälla kolla på hela KEYNOTEN så hajjar ni att det är inte bara APPLE som har problemet utan hela branschen.

Ja, kolla på APPLES keynote presenterat av STEVE JOBS.

Tänker dock inte säga att det skulle vara äckligt vinklat, även om inget företag vill framstå som sämre än andra. Dessutom är det inte okej bara för att Apple inte är ensama om problemet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hockey Stick:

Tänker dock inte säga att det skulle vara äckligt vinklat, även om inget företag vill framstå som sämre än andra. Dessutom är det inte okej bara för att Apple inte är ensama om problemet.

Det är inte okej bara därför, nej... Men så länge som det inte finns en fysiskt möjlig lösning till detta så finns det väl få andra lösningar än att låta alla mobiltelefoner ha liknande problem, till olika grad?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Så, kommer de ändra på något eller köra på bara?

Permalänk
Medlem

Hela branschen har inte samma problem eftersom knappt några mobiler har antennen på utsidan. Det finns inte en annan modern smartphone vad jag vet som har det och därmed kan kortslutas om ett föremål som leder ström (t.ex. ett finger) nuddar på ett specifikt ställe. Problemet alla telefoner har är att om man tar handen för den inre antennen (ofta en bit ner på baksidan) så kan handen fysiskt blockera att radiovågorna når till antennen. Detta är inte lika enkelt att framkalla och ger inte lika drastisk effekt.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Ganska patetiskt att erkänna problemet efter ha insisterat att det inte finns något fel.
Sedan jämföra det med att man tappar lite täckningen på alla telefoner med att täcka telefonen med handen, mot deras "design fel" där man tappar hela täckningen med att bara sätta fingret mot "g-punkten".

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Men efter 30:e september så är ju problemet tillbaka igen då användarna inte får med ett skal gratis. Då blir man ju nästan påtvingad att lägga ut mer pengar på ett skal när man redan köpt en dyr Iphone... Det verkar som en dålig slutgiltig lösning imo.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av exroz:

Men efter 30:e september så är ju problemet tillbaka igen då användarna inte får med ett skal gratis. Då blir man ju nästan påtvingad att lägga ut mer pengar på ett skal när man redan köpt en dyr Iphone... Det verkar som en dålig slutgiltig lösning imo.

Sade han inte något om att de åter skulle utvärdera situationen då. Kanske fortsätter de sedan att dela ut skal, kanske finns det en mjukvarulösning eller också har det hela blåst över.

Permalänk
Medlem

det var ju generöst att skicka med ett skal... snåla J*vlar att inte skicka med ett skal till att börja med isf tycker jag =S

Permalänk
Musikälskare

Tror de kommer att släppa typ "rev2" där de gör om designen på just den biten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Rå data från AT&T. Visar PRECIS vad jag misstänkte, att HELA den här skiten är en jävla snöbollshype för att trasha Apple och få mer läsare på sin nyhetssida. Det finns ingen issue.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Naton:

det var ju generöst att skicka med ett skal... snåla J*vlar att inte skicka med ett skal till att börja med isf tycker jag =S

Brukar mobiltillverkare skicka med skal nu för tiden? Jag sitter med en gammal SE K750i och jag fick då inget skal eller skydd med. Skickar t ex HTC och Samsung med gratis-skal?

Skrivet av dosman:

Tog dom bara 22 dagar att komma på att det är en smart ide att ge bort ett plastband värt 10 kronor för att fixa ett designfel på deras 7000 kronorsprodukt.

De ger bort skal/cases, inte "bumpers". Inga plastband alltså.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag längtar verkligen tills Iphone 4 kommer till Sverige, det kommer bli så jäkla skönt att slippa min HTC HD2 Där har ni en jättebra lur som tyvärr lider av extrema mjukvaru-problem...

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Om apple skriver på det sättet är det nog väldigt nära 1 samtal på hundra som tappas, det här är inte tillfället när man avrundar mer uppåt än vad som behövs.
I min värld är inte det extra tappade samtalet problemet utan snarare den drastiskt försämrade överföringshastigheten när man surfar 3G och håller telefonen i vänsterhanden. Skulle våga påstå att merparten av de högerhänta håller telefonen i vänsterhanden när de surfar.
Jag hade helst velat slippa ett skal då jag tycker att det förstör utseendet även om jag till nöds kan acceptera det. Jag måste säga att det känns mest som att de har missat i sina betatester av produkten eller helt sonika struntat i de rapporter som kommit in.

Permalänk
Medlem

Ena stunden hotar dem kunder som klagar och andra stunden mörkar dom och presenterar falska siffror för att slippa erkänna en GIGANTISK design FAIL.

Folk köper deras produkter för designens skull och sen mer eller mindre tvingas använda ett "skal" som totalt sabbar utseendet på produkten.

Fan krävs de inte att man är seriösare än så så kan ju vilken tomte som helst tillverka och sälja en "ÜBER" produkt till överpris.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/07/iphone-...

Rå data från AT&T. Visar PRECIS vad jag misstänkte, att HELA den här skiten är en jävla snöbollshype för att trasha Apple och få mer läsare på sin nyhetssida. Det finns ingen issue.

Nej håller med dig. Sätt ett gäng filmer på Utuben som hur de håller sina nallar och prestandan går i graven totalt. Har själv en liten tendens till detta i min X10a men den är som sagt endast liten. Min HTC touch pro II märkte jag ingen skillnad alls på. Så Därför tror vi alla nu att dessa filmklipp är manipulerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Nice apple sköter sig

himla nice är det inte! Visst, nu har dom gjort en helomvändning och det är ju bra. Men jag tycker fortfarande dom borde gå ut med en ursäkt för att dom ljög när dom sa att det inte var hårdvarurelaterat tidigare. Det visar med all önskvärd tydlighet hur dom spelar med sina kunder. <- DET är genuin apple-stil så det skriker om det.

Deras nuvarande lösning på problemet är fair. Men man ska inte glömma bort att om det inte hade blivit en sådan shit-storm om detta så hade dom fortfarande hållit fast vid att det inte alls är fel på telefonens design. Från: vi-är-bättre-än-alla-andra-telefoner, men när dom sedan inser att dom har gjort ett stort misstag så heter det alla-gör-vi-fel. Apple är pr-experter. Varför ska man jämföra sig med andra företag när man har gjort fel? Är vi i dagis? "Han gjorde oxå så!" Säg bara förlåt. Istället passar dom på att skita på alla andra företag i en slags försvarsstrategi, men pr-experter som dom är så får dom det att låta så himla ödmjukt. (När dom i vanliga fall inte vet någon gräns för hur mycket dom ska slå sig själva för bröstet.)

Jag har själv apple-produkter, deras produkter har jag oftast inte något emot. Men _företaget_ Apple äcklar mig. (Och det är min åsikt. Så kom inte och säg att apple är ett bra företag som svar på detta, inte utan de magiska orden "jag tycker".)

Tack för mig.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Ena stunden hotar dem kunder som klagar och andra stunden mörkar dom och presenterar falska siffror för att slippa erkänna en GIGANTISK design FAIL.

Folk köper deras produkter för designens skull och sen mer eller mindre tvingas använda ett "skal" som totalt sabbar utseendet på produkten.

Fan krävs de inte att man är seriösare än så så kan ju vilken tomte som helst tillverka och sälja en "ÜBER" produkt till överpris.

Ja, de har ju smygit in en liten . mellan 055 % ;D

Permalänk
Medlem

I samma keynote så säger de först att det inte är ett problem och sedan så delar de ut gratis skal för att lösa problemet som inte finns. :?