Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

vilka andra företag har gjort det och det har blivit ett sådant ramaskri som det blivit om detta?
jag kan då inte komma på många fall, där det jagats så här mycket efter företaget.

Apple får väl skylla sig själva. Bygger man upp enorm hype så blir det också enorm respons på minsta bakslag. Vill de slippa granskas så överdjävligt kritiskt? Sluta att packetera in produkten i 45 miljoner lager HYPE.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

En sak som jag irriterar mig är att apple folk alltid försöker trycka in ord i oss. Det är ett retorisk strategi. Tro mig det fungerar.

Tror ni inte mig kolla:
YouTube - Amazing, incredible: Apple Keynote in 110 seconds.
Great easy easy great.
Om man tror att något är bra och enkelt så blir det bra och enkelt.

Varenda gång man ser steve job eller steve ballmer så tänker jag på "religiösa fanatiker". Tänker på dom där som skriker och "healar" personer.
YouTube - Steve Ballmer going crazy
Jag blir rädd!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

S_Z konstig komentar från dig, om du läser nyhetarna här och missat att apple har gåt ut med ett tidigare presmedelande. Tycke själv att det vore konstigt om steve själv skulle svara på mail, men som du kanske vet så svarar andra kolegor för de de representerar.

Men om Letter from Apple Regarding iPhone 4 duger för dig eller inte vet jag inte men det står då inte Steve i slutet.

Jodå, jag har läst brevet. Ingenstans i det där brevet säger de att det är enda orsaken till att du stör mottagningen när du håller i telefonen är pga ett mjukvarufel. Det som skrivs där är helt korrekt och gäller just det att du kunde tappa så många staplar vilket är pga algoritmen de använde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Apple får väl skylla sig själva. Bygger man upp enorm hype så blir det också enorm respons på minsta bakslag. Vill de slippa granskas så överdjävligt kritiskt? Sluta att packetera in produkten i 45 miljoner lager HYPE.

Fniss. Det är väl ändå användarna och övrig media som står för hypen? Apple behöver ju knappt ens göra reklam för sina proukter.

För övrigt har de flesta mobiler jag testat samma "problem", dvs håller man på ett visst sätt droppar mottagningen. Står t om om det i min Nokias bruksanvisning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Apple får väl skylla sig själva. Bygger man upp enorm hype så blir det också enorm respons på minsta bakslag. Vill de slippa granskas så överdjävligt kritiskt? Sluta att packetera in produkten i 45 miljoner lager HYPE.

jo, fast nu var det väll inte det jag undrade. bara för att apple hypar sina saker (vilket rätt många företag gör lika mycket som apple), så behöver man ju inte komma med osanningar. jag undrade bara vilka andra företag som gjort liknande tabbe, med lika mycket skriverier o ramaskri om det. många som skriver i apple trådarna, är ju där för att skriva skit om apple i allmänhet. att man inte gillar apple som företag, inte nått som egentligen har nått me produkten isig.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

En sak som jag irriterar mig är att apple folk alltid försöker trycka in ord i oss. Det är ett retorisk strategi. Tro mig det fungerar.

Tror ni inte mig kolla:
YouTube - Amazing, incredible: Apple Keynote in 110 seconds.
Great easy easy great.
Om man tror att något är bra och enkelt så blir det bra och enkelt.

Varenda gång man ser steve job eller steve ballmer så tänker jag på "religiösa fanatiker". Tänker på dom där som skriker och "healar" personer.
YouTube - Steve Ballmer going crazy
Jag blir rädd!

när jag ser den där filmen från keynoten får jag lite vibbar från klippen i slutet av programmet parlamentet på tv4 där man tar saker ur sitt sammanhang men det ä rätt kul

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

Men.. det var ju ett mjukvaruproblem ju..? Jisses.. När andra företag gjort liknande tabbar har ramaskriet blivit totalt, folk har bojkottat deras produkter till höger och vänster osv osv. Men när Apple gör det är det plötsligt ok..? I don't get point..

Ja det är till största del ett mjukvaruproblem då mobilen visar att signalstyrkan går ner betydligt mer än vad den i själva verket gör. Sen att signalstyrkan i själva verket minskar något är naturligtvis synd men inget man märker av så vida täckningen inte är riktigt dålig. Man får dessutom sämre signalstyrka om man håller handen för antennen på vilken annan mobil som helst med inbyggd antenn även om det rent tekniskt sett inte beror på samma sak.

Skrivet av hirsch:

Så jävla B.

Köper jag en telefon för 7000kr (?) ska den fungera utan något fult (?) extra skal.

Det gör den också som tur är

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Förvånad!

Skrivet av Herr Kantarell:

Telefoner som inte funnits om det inte var för Steve Jobs och hans Apple och mer specifikt iPhone som satte ribban.

Tycker det är löjligt whine om detta.
1. Håll inte fingret där!
2. Nu erbjuds det ändå en gratis lösning med skal, de hade kunnat gått ut och sagt: 1.

MEN jag håller med om att det är dåligt att de försökt dölja sin dåliga? testning?
Och det här med problemet i mjukvara är en dålig lögn.

Vadå håll inte fingret där? Är du helt bakom flötet eller tror du seriöst att alla är högerhänta?

Skrivet av Delerium:

Ja det är till största del ett mjukvaruproblem då mobilen visar att signalstyrkan går ner betydligt mer än vad den i själva verket gör. Sen att signalstyrkan i själva verket minskar något är naturligtvis synd men inget man märker av så vida täckningen inte är riktigt dålig. Man får dessutom sämre signalstyrka om man håller handen för antennen på vilken annan mobil som helst med inbyggd antenn även om det rent tekniskt sett inte beror på samma sak.

Det gör den också som tur är

Eh, problemet var det motsatta - den visade för högt om du inte hade handen där.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

En sak som jag irriterar mig är att apple folk alltid försöker trycka in ord i oss. Det är ett retorisk strategi. Tro mig det fungerar.

Tror ni inte mig kolla:
YouTube - Amazing, incredible: Apple Keynote in 110 seconds.
Great easy easy great.
Om man tror att något är bra och enkelt så blir det bra och enkelt.

Varenda gång man ser steve job eller steve ballmer så tänker jag på "religiösa fanatiker". Tänker på dom där som skriker och "healar" personer.
YouTube - Steve Ballmer going crazy
Jag blir rädd!

Haha, håller jag verkligen med om. Du har säkert rätt i att det fungerar men samtidigt är det lite märkligt. Jag menar det blir ju inflation på "amazing", "simple", "great" och allt vad det nu är de säger. Blir ju nästan bara komiskt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Förvånad!

Vadå håll inte fingret där? Är du helt bakom flötet eller tror du seriöst att alla är högerhänta?

Eh, problemet var det motsatta - den visade för högt om du inte hade handen där.

Problemet med algoritmen var att den var oproportionelig. Den är fortfarande inte linjär men efterliknar nu mer de flesta andra mobiltillverkares i dBm skillnad.
Problemet var/är att den tappar signal styrka (vilket inte är konstigt) men att folk trodde att de tappade mer fick det att bli lite väl uppblåst (folk som tror att den blir obrukbar).

Jag tror att Apple inte ser det som något egentligt problem(jag tror inte det är det i praktiken för oss i Sverige heller) men ger ut fodralen mest för att lugna folket och få det hela att se ut som att de bryr sig om det hela och vill lösa det. Jag kommer ändå att köpa en IPhone 4, min jailbreakade 3g börjar bli trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Haha, håller jag verkligen med om. Du har säkert rätt i att det fungerar men samtidigt är det lite märkligt. Jag menar det blir ju inflation på "amazing", "simple", "great" och allt vad det nu är de säger. Blir ju nästan bara komiskt tycker jag.

Om man tänker på det så blir det komiskt, men tänker man inte på det så...
Varenda grej dom säger på presentationerna är inövade till minsta detalj. Ingen slump.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ja, vilka svin!
De skulle så klart fortsatt att säga att det inte finns något fel (vilket de egentligen aldrig sagt - de har däremot sagt att det är ett fenomenet som både iPhone och andra mobiler lider av – givetvis i olika omfattning beroende på designen).

Här tas fenomenet för övrigt upp med olika telefoner:
Apple - Smartphone Antenna Performance

Nej just ja, jag ber om ursäkt. De har egentligen inte sagt att det problemet som finns egentligen är något helt annat. Utan de förvirrar okunniga att säga att alla telefoner lider av exakt samma problem.
Du måste se skillnaden på att blockera signal jämfört med att kortsluta antennen så att den inte kan utföra sin grundfunktion överhuvudtaget.

Det finns en orsak att ALLA (utom Apple) telefontillverkare har omslutit antenner i plast/gummi eller haft dem skyddade på annat sätt.
Short circuit - Wikipedia, the free encyclopedia

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd

Apple taktik för att rädda sig ur denna katastrof.

Sprid lögnen: Andra telefon har samma problem.

Sen kommer deras fanboys göra resten och upprepa och upprepa detta tills folk tror det är sant, trots att det är lögner.

En iphone4 tappar 30db av mottagning om du håller den fel.
1. Är du i fel område där mottagning hänger på 30db kommer samtal brytas.
2. Var du än är så kommer mottagning gå ner med 30db och påverka datatrafiken avsevärd.

En kokurerande mobil som appel påstår har samma fel, tappar 3db.
1. Är du i fel område och mottagning hänger på 3db kommer samtal brytas. Kommer aldrig hända.
2. 3db sämre mottagning kommer aldrig påverka datatrafiken, så att du kommer aldrig märka det.

Är det stor skildrad på 3db och 30db? Ja som mellan en radio på normal nivå och en rock konsert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Apple taktik för att rädda sig ur denna katastrof.

Sprid lögnen: Andra telefon har samma problem.

Sen kommer deras fanboys göra resten och upprepa och upprepa detta tills folk tror det är sant, trots att det är lögner.

En iphone4 tappar 30db av mottagning om du håller den fel.
1. Är du i fel område där mottagning hänger på 30db kommer samtal brytas.
2. Var du än är så kommer mottagning gå ner med 30db och påverka datatrafiken avsevärd.

En kokurerande mobil som appel påstår har samma fel, tappar 3db.
1. Är du i fel område och mottagning hänger på 3db kommer samtal brytas. Kommer aldrig hända.
2. 3db sämre mottagning kommer aldrig påverka datatrafiken, så att du kommer aldrig märka det.

Är det stor skildrad på 3db och 30db? Ja som mellan en radio på normal nivå och en rock konsert.

fast kollar man filmerna, så tappar ju många konkurrerande telefoner all täckning, inte bara nå 3 db när man håller dem på "fel" sätt med. inte pga. samma fel, men resultatet är ju detsamma. men du kanske inte kollade filmerna?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

En iphone4 tappar 30db av mottagning om du håller den fel.
1. Är du i fel område där mottagning hänger på 30db kommer samtal brytas.
2. Var du än är så kommer mottagning gå ner med 30db och påverka datatrafiken avsevärd.

En kokurerande mobil som appel påstår har samma fel, tappar 3db.
1. Är du i fel område och mottagning hänger på 3db kommer samtal brytas. Kommer aldrig hända.
2. 3db sämre mottagning kommer aldrig påverka datatrafiken, så att du kommer aldrig märka det.

Är det stor skildrad på 3db och 30db? Ja som mellan en radio på normal nivå och en rock konsert.

Var fick du dessa siffror ifrån? Läs Anadtech test. iPhone 4 tappar 19.8 db när man håller den normalt jämfört med 10.7 db för en nexus one tex. Visst skillnaden är fortfarande (för) stor men inte alls som de siffror du nämner.

Det finns flera youtube-klipp där nexus one förlorar stor del eller all datatrafik när man håller i den.

Dessutom finns det andra faktorer som spelar in. Återigen om du läser Anandtech så kommer han fram till att iPhone 4 klarar svaga signaler bättre än 3GS:en.

Permalänk
Medlem

Tänk vad tyskarna kommer bli glada åt dessa gratis 'bumpers' - eller vänta, tyskarna lider inte, ö.h.t av detta problem så deras 3G-nät är ljusår bättre än Ugandas och USAs. T.o.m Irak eller Afghanistan(!!) har bättre 3G-nät än USA.

Nåväl, det verkar ju finnas ett enormt behov av att klaga på en produkt man varken äger eller som inte finns i Sverige, än.

Skrivet av jens:

fast kollar man filmerna, så tappar ju många konkurrerande telefoner all täckning, inte bara nå 3 db när man håller dem på "fel" sätt med. inte pga. samma fel, men resultatet är ju detsamma. men du kanske inte kollade filmerna?

Klart han inte gjorde.

Alla nyheter som behandlar Appleprodukter förvandlas kommentarspåret snabbt till en ryggdunkarklubb för Applehatare. Det är helt fantastiskt hur många kommentarer nyheter om Apple genererar kontra några andra nyheter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jens:

fast kollar man filmerna, så tappar ju många konkurrerande telefoner all täckning, inte bara nå 3 db när man håller dem på "fel" sätt med. inte pga. samma fel, men resultatet är ju detsamma. men du kanske inte kollade filmerna?

Nu händer precis det som jag sa. Fanboys upprepar och upprepar att även alla mobiler har samma fel.

Jag har provat med min HTC Desire och fyra gamla nokia mobile jag har. INGEN av dessa tappar mottagning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Var fick du dessa siffror ifrån.

AT&T test. Men eftersom det är affärshemligheter så kan jag tyvärr inte ge dessa till dig. Men jag lovar de är sanna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

AT&T test. Men eftersom det är affärshemligheter så kan jag tyvärr inte ge dessa till dig. Men jag lovar de är sanna.

Skönt, jag som trodde du bara hittade på och ville basha Apple... Nu vet jag nivån på dina inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Nu händer precis det som jag sa. Fanboys upprepar och upprepar att även alla mobiler har samma fel.

Jag har provat med min HTC Desire och fyra gamla nokia mobile jag har. INGEN av dessa tappar mottagning.

Hur än fanboys och steve håller på alla andra smartphones har inte samma fel: The iPhone 4 antenna problem isn’t just caused by the ‘death grip’, it only takes one finger FoneFrenzy – Mobile Technology Blog

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

fast kollar man filmerna, så tappar ju många konkurrerande telefoner all täckning, inte bara nå 3 db när man håller dem på "fel" sätt med. inte pga. samma fel, men resultatet är ju detsamma. men du kanske inte kollade filmerna?

Resultat är inte detsamma. Iphone tappar samtal, vilket är rätt ovanligt bland andra mobiler, själv har jag nog aldrig gjort det utan orsak (tunnel).

Skrivet av S_Z:

Var fick du dessa siffror ifrån? Läs Anadtech test. iPhone 4 tappar 19.8 db när man håller den normalt jämfört med 10.7 db för en nexus one tex. Visst skillnaden är fortfarande (för) stor men inte alls som de siffror du nämner.

Det finns flera youtube-klipp där nexus one förlorar stor del eller all datatrafik när man håller i den.

Dessutom finns det andra faktorer som spelar in. Återigen om du läser Anandtech så kommer han fram till att iPhone 4 klarar svaga signaler bättre än 3GS:en.

En skillnad på 10db är dock 10 gånger större signalfall...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Avstängd

Nu är det största problemet att Apple har placerat antennen så satans korkat, det är där problemet ligger.
Andra tillverkare är smartare och placerar inte dom där man håller handen normalt.

Finns inget att försvara, dom har gjort fel. Dom har äntligen erkänt det efter mycket mygel och skit.
Även om dom försöker bortförklara det en del som apple alltid gör.

Varför försöker folk fortfarande försvara apple, helt otroligt vilka fanatiska fanboys det finns.

Jag kommer avakta och se hur iphone fungerar med våra svenska carriers osv innan jag köper en iaf.
Jag vill inte ha en bumper på min smartphone, dom är stora nog.
Har inte telefonen i miljöer där jag behöver ha en bumper.

Så aldrig jag skulle sätta på sådant skit på min mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Nu händer precis det som jag sa. Fanboys upprepar och upprepar att även alla mobiler har samma fel.

Jag har provat med min HTC Desire och fyra gamla nokia mobile jag har. INGEN av dessa tappar mottagning.

när ska folk sluta använda ord som fanboy? vad gör det dig då? skriver massa om en produkt du uppenbarligen inte har nått som helst intresse av. börjar bli rätt trött på att när man inte har så mycket att komma med, så börjar man använda kälsord, så som fanboy osv. extra kul blir det när de "kriterier" man har att klassa nån som "fanboy", stämmer riktigt bra in på en själv.

klart inte alla mobiler tappar täckning, hur man än håller dem. det är inte alla som tappar full täckning med iphone 4 heller. det beror som sagt på massa faktorer, så som hur bra mottagning man har, hur bra ens hud leder ström osv. Sen så har ju inte alla mobiler detta problem, men de som visades på filmerna har det, men som sagt inte alla, vilket ingen heller påstått.

felet är att vissa personer, inkl. dig, tror att bara för att man säger att andra mobiler oxå har problem med liknande resultat, så förnekar man att iphone 4 även lider av det. jag tycker lika lite som dig att det skulle vara okay att iphone 4 har det. skillnaden är att jag inte ser det som svart och vitt som du verkar göra. men det är rätt typisk åsikt från folk som har en förutfattad mening, som går in i en tråd som handlar om apple med tanken att allt apple gör är skit, skitsamma vad tråden handlar om, bara jag får kasta skit på apple. och ja, jag är rätt trött på den attetyden.

har själv en nexus one, i stort sett samma mobil som desire, o kolla YouTube - Nexus One 3G Problem Part 2 - After the OTA Update! liknande problem, om än kanske inte lika allvarligt.

som sagt, bara för att andra har problemet, är det absolut inte okay att iphonen har felet. MEN man kan ju inte heller sitta i ett hörn o blunda för att andra även har liknande fel, vilket många verkar göra. det är ingen ursäkt, men man ska heller inte påstå att apple är ensamma om det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Resultat är inte detsamma. Iphone tappar samtal, vilket är rätt ovanligt bland andra mobiler, själv har jag nog aldrig gjort det utan orsak (tunnel).
..

jo, men om man kollar de mobiler de visade på apple, så är ju frågan om man inte tappar samtal när alla staplar försvinner. finns ju svenskar med iphone 4 som inte upplevt problemet ännu. det betyder ju inte att problemet inte finns där. jag har tappat några samtal med min nexus one, men då beror det ju mest pga. att det redan är dålig mottagning.

jag vill inte försvara apple, det ä dåligt gjort av dem. men jag är så trött på folk som blundar för att andra mobiler har liknande problem och heller inte förstår att vårat 3g när ä väldigt mycket bättre. de som redan har sin iphone 4 i Sverige, verkar inte uppleva lika stora problem. MEN som sagt, det är absolut inte bra gjort av apple i vilket fall.

bara så urbota trött på att skriver man inte skit om apple, ja då är du per automatik fanboy enligt vissa. samma personer som beter sig precis likadant.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Nu händer precis det som jag sa. Fanboys upprepar och upprepar att även alla mobiler har samma fel.

Jag har provat med min HTC Desire och fyra gamla nokia mobile jag har. INGEN av dessa tappar mottagning.

Det gör tydligen inte iPhone 4 heller (i Sverige och under de omständigheter som det rådde i det fallet).
Video: iPhone 4 och det spökande antennproblemet

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

En skillnad på 10db är dock 10 gånger större signalfall...

Det är jag väl medveten om och därför jag skrev "skillnaden är fortfarande (för) stor" men dock inte i närheten av de nästan 30db som Flogger nämner.

Skrivet av definition:

Varför försöker folk fortfarande försvara apple, helt otroligt vilka fanatiska fanboys det finns.

Har inte sett någon här som inte medger att apple gjorde en designmiss med antennen på iPhone 4. Den störs mer än någon annan telefon när man håller i den och det är givetvis inte bra. Det är nog alla utom de mest inbitna anhängarna medvetna om.

Vad vi dock säger är att det har blivit en storm i ett vattenglas. Folk som inte ens är insatta i problemet skriver helt meningslösa kommentarer om hur skit Apples produkter är. Det stör jag och flera med mig på.

Permalänk
Skrivet av gameresource:

Du måste se skillnaden på att blockera signal jämfört med att kortsluta antennen så att den inte kan utföra sin grundfunktion överhuvudtaget

Blir det så på iPhone 4?
Kan den inte ”utföra sin grundfunktion överhuvudtaget”?
Nej, så illa verkar det inte vara, i alla fall inte i alla lägen.

Länkar till denna filmen (för tusende gången):
http://skrufve.se/2010/07/04/video-iphone-4-och-det-spokande-...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

Några skrattretande exmpel på hur Steve Jobs hela tiden hypar "revolutionerande" features som redan funnits länge på marknaden är "Face Time" WTF?! I Sverige har vi haft på nästan varje skräptelefon sedan 2003 och dessutom över telenätet. Videochatt över wifi endast mellan två identiska telefoner är revolutionärt och förändrar totalt alla våras liv? -LOL
http://pici.se/pictures/ZouIHearX.jpg

Såg du ens Keynoten när iPhone 4 lanserades? Nej, jag trodde väl det. Du kanske skulle ta och göra det och få en "aha" upplevelse till varför de bara kör via WiFi-nätet... Pssttt svaret är AT&T...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Skönt, jag som trodde du bara hittade på och ville basha Apple... Nu vet jag nivån på dina inlägg.

Nej jag hittar inte på något. Jag har lika bergfasta bevis som din gud steve jobs. Vi har båda fått bevis från AT&T som vi båda har båda lovar dom att inte offentlig göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Blir det så på iPhone 4?
Kan den inte ”utföra sin grundfunktion överhuvudtaget”?
Nej, så illa verkar det inte vara, i alla fall inte i alla lägen.

Länkar till denna filmen (för tusende gången):
Video: iPhone 4 och det spökande antennproblemet

Så du menar det är acceptabelt för att iphone4 inte bryter "alla" gånger.

Jag vet inte vilka krav du har men jag har vill inte fundera "bryter samtalet idag eller blir datahastighet låg". Men är man med i sekten apple så får man kanske acceptera lite sånt.