Apple löser Iphone 4-problem med gratis skal

Permalänk
Medlem

kanske inte har nått me artikeln o göra, men ett reportage från deras labb Inside Apple's 'black lab' wireless testing facilities -- Engadget

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Om något så lär siffrorna bli bättre om man räknar med andra länder då det är allmänt känt att AT&T inte har de bästa mobilnäten direkt.

Visst är det så, det har jag med hört, men det skulle bli mera rättvisande siffror, och de är dem jag vill se, inte för USA endast och den operatören.

Skrivet av S_Z:

Vad gäller artikeln så vad säger att det som skrivs där är sant? Allt är baserat på rykten och det har varit massvis med sådana dagarna de senaste dagarna. Alla nyhet-/bloggsidor vill skriva så mycket som möjligt om detta för att det drar trafik.

Jag tror inte att de sitter och skriver en artikel bara för nöjes skull, för en nyhetssajt har ett rykte.
Men visst ska man ta det med en nypa salt, men numera tror jag allt om Apple, de har hävdat både det ena och det andra men man får höra om deras patentkrig med Nokia, HTC m.m inblandade, man får höra att de har fått tagit namnet Iphone för Linksys i ena stunden men i andra så får man höra ifrån Linksys själva att de har vidtagit rättsliga åtgärder.
Och att de gjort som de gjort för att få ut Iphone 4 och Ipad i tidningar och nyheter genom att de "hittats" är bara ett desperat försök för att uppmärksamma produkten.
Men detta är endast mina tankar och vad jag tycker kring företaget.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

De ljuger en rakt upp i ansiktet. Och det värsta är att en stor skara Applefanboys inte ens bryr sig. Att ignorera antennproblemet, okej då. Men att ignorera beteendet? Det är precis den beteendet av kunderna som får Apple att tro att de kan göra precis hur de vill. Grattis, fanboys, hade det inte varit för er och ni satt i alla fall lite krav på er favorittillverkare, så allt det här troligen aldrig hänt.

Jag håller fullständigt med om att Apple inte skött det här problemet snyggt. De borde ha gått ut mycket tidigare och allafall sagt att de undersöker problemet istället för att jobba i det tysta.

Men...förklara gärna för mig vad det är de ljugit om rakt upp i ansiktet? De uttalanden de gjort är att det var ett mjukvarufel i hur algoritmen för att presentera staplarna fungerade, vilket är helt korrekt. Ingenstans säger de att det är andledningen till att du tappar mottagningen när du håller i telefonen.

Jag gissar på att det handlar om folk som inte varit insatta i problemet antog att var ett och samma problem och att Apple sa att de skulle fixa det med en mjukvarufix.

Att Apple visste om hur telefonen reagera när man höll i den är ju rätt uppenbart när man läser om deras testutrusning och testmetodik. De kan inte ha missat det. De måste ju helt enkelt ansett att droppet i signalen var acceptabelt...vilket var ett stort misstag.

Men som sagt kan någon förklara för mig exakt vad det är som Apple faktiskt ljugit om? Och länka inte till några ryktes artiklar från idg mm.

Skrivet av RazerBlader:

Jag tror inte att de sitter och skriver en artikel bara för nöjes skull, för en nyhetssajt har ett rykte.

Tro mig det gör de. Bara kika på t ex engadget.com, macworld, gizmodo m fl och kolla vilka artiklar som är de mest lästa och kommenterade. Många artiklar har bevisats vara helt felaktiga. Det drar en massa trafik, vilket är vad dessa sidor vill ha.

Skrivet av RazerBlader:

Och att de gjort som de gjort för att få ut Iphone 4 och Ipad i tidningar och nyheter genom att de "hittats" är bara ett desperat försök för att uppmärksamma produkten.

Och du tycker att det är nåt Apple behöver? Apple behöver bara säga att de skall lansera en produkt så blir folk och som galan. Tror du ärligt talat att den omtalade Gizmodo-prototypen gjorde att de sålde fler telefoner? (Som de förövrigt polisanmälde)

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Men som sagt kan någon förklara för mig exakt vad det är som Apple faktiskt ljugit om? Och länka inte till några ryktes artiklar från idg mm.

Här är vad RIM tycker om Apples FUD om antenna problem.
RIM co-CEOs pull no punches responding to Apple's antenna statements -- Engadget

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Jaha och? Jävligt enkelt att sparka på nån som redan ligger ned, vars är deras konkurrent till iPhone som är bättre?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Tro mig det gör de. Bara kika på t ex engadget.com, macworld, gizmodo m fl och kolla vilka artiklar som är de mest lästa och kommenterade. Många artiklar har bevisats vara helt felaktiga. Det drar en massa trafik, vilket är vad dessa sidor vill ha.

Så du tror allting som skrivs överallt endast är för att få trafik? och att hela SweC som du besöker tillräckligt ofta på för att kunna svara mig är skapat för att dra trafik? en trafikmaskin hela nyhetsbranschen då? är det det du säger?
Använd det lilla du har till vett som finns kvar och inse att alla sidor vill inte bara ha trafik och göra pengar som du förmodligen vill få det till, utan det är fortfarande människor bakom nyhetssdiorna kvar som vill kunna leverera kvalité och källgranskat material.
Och Jag är kompetent nog att veta att man inte ska vara för naiv och tro på allt men jag förstår även att företag inte vill gå ut med dålig PR,Och för övrigt vet jag så mycket att jag inte tror blint på något som du verkar göra gällande trafiken, men de är bra, fortsätt förklara för alla du träffar på att nyheter bara vill ha trafik, säg det till SVT;s nyhetschef och TV4;s nyhetschef så ska nog dom kunna ge dig ett tillräckligt bra svar ifall du inte tycker mitt låter rimligt nog.

Skrivet av S_Z:

Och du tycker att det är nåt Apple behöver? Apple behöver bara säga att de skall lansera en produkt så blir folk och som galan. Tror du ärligt talat att den omtalade Gizmodo-prototypen gjorde att de sålde fler telefoner? (Som de förövrigt polisanmälde)

Jag nämnde aldrig att de skulle sälja mera eller att Apple behöver det, nu är det du jälv som dragit din egna slutsats återigen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Skulle känna mig rätt blåst om jag köpte en IPhone 4.Stort FAIL av Apple,konstruktionsfel ska inte drabba kunden!Nästa blir en HTC då den är bättre på allt

Läste du inte vad jag skrev? Bevisligen inte.

Du har inte läst igenom artikeln ordentligt heller förmodar jag.
Där har mätningar gjorts som visar att, JA Iphone 4 tappar fler samtal än Iphone 3GS, men det är MINDRE ÄN ETT samtal per 100!

Mitt tips: Gå in och läs alla artiklar innan ni bildar er en uppfattning och skriver i forumet, skulle vara skönt med folk som ger lite etablerad kritik än bara impulsiv 10-sekunders-läsning-kritik.

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neco:

Jaha och? Jävligt enkelt att sparka på nån som redan ligger ned,

Nu var det Apple som försökte slänga skit på RIM med deras FUD om problem på alla smartphones. När det inte är ens samma problem.

Skrivet av Neco:

vars är deras konkurrent till iPhone som är bättre?

Gällande antenn? Kanske alla deras modeller? Tror inte nån av deras telefoner har sådan design fel på antenn.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Avstängd

Angående att macibaner i sverige påstår att problemet bara finns i usa med AT&T kassa nät.

Så har vi skrufve film där han skulle bevisa att samtal inte bryter på Iphone4. Den faller från fem staplar en. Detta var i sverige. Sen när skrufve tänkte efter och kom på att han bevisat att antenn problemen var sanna, så gissar jag han tog bort filmen från nätet. (skrufve = maciban)

1. Samtal brytes inte vid en stapel men vilken ljudkvalitet är det med en stapel ? (detta får vi inte reda på)
2. Vilken datahastighet har du med en stapel ? (detta får vi inte reda på)
3. Skrufve var väldigt snabb och ta bort handen när den kom ner till en stapel, den kanske hade droppat om han höll den några sekunder till. (han skulle ju bara bevisa hur bra iphone4 var och inte tappade samtal)

Sen säger AT&T att den droppar en samtal mer än 3G modellen. Men dom vågar inte offentlig göra statistiken och testen. Detta är inte trovärdigt. Samtidigt som macibaner klagar på att youtube video där samtal bryts inte är tillräckligt t oberoende tester.

Sen har vi hur apple spelar ut operatörna mot varandra.
Ska vi gissa att operatörernas ordinarie pris på en iphone4 är 5000kr i sverige. Detta är samma för alla operatörer i sverige.

Sen kan operatörerna jaga procent hos apple genom att ge dom gratis reklam.
* skicka ut press releaser så fort de sålt över något jämnt tal.
* skicka ut press releaser när de tagit imot x antal för bokningar.
* skicka ut press releaser när du stängt förbokningar.(fakade överbokning, på grund av att apple spelar ut operatör mot varandra)

Placera apple's produkter på första sida, högst på sidan, mest utrymme i reklam utskick osv.

Något negativ från någon operatör och deras rabatt försvinner direkt. Så det går inte att lite på vad operörerar säger om apple eller iphone de är så intrasslade i deras rabatt system så de vågar inte säga ett negativt ord om apple.

Sen är jag övertyga att IDG har rejäla rabatter hos apple på både datorer och telefoner. De har till och med en tidning som heter mac world. Hur oberoende och trovärdiga är de.

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Så du menar det är acceptabelt för att iphone4 inte bryter "alla" gånger.

Jag vet inte vilka krav du har men jag har vill inte fundera "bryter samtalet idag eller blir datahastighet låg". Men är man med i sekten apple så får man kanske acceptera lite sånt.

Om du höjer nivån (tar upp ribban från marken, dvs. slutar påstå att Apple är en sekt – i så fall är ju anti-Apple-ryggdunkargänget det med) så kanske jag kan ta dina inlägg på allvar.

Jag vet vilka krav jag har, men vet ännu inte hur iPhone 4 lever upp till dessa – vet du, eller är det något du fått för dig genom att dra slutsatser baserat på saker du har läst på internet?

Jag säger inte att det inte är något problem med antennen på iPhone 4, frågan är hur stor det är och hur illa det är i praktiken. Det tycker jag inte man har fått svar på ännu.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

" has been successfully designing industry-leading wireless data products with efficient and effective radio performance for over 20 years. " , har RIM funnits i 20 år?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Angående att macibaner i sverige påstår att problemet bara finns i usa med AT&T kassa nät.

Så har vi skrufve film där han skulle bevisa att samtal inte bryter på Iphone4. Den faller från fem staplar en. Detta var i sverige. Sen när skrufve tänkte efter och kom på att han bevisat att antenn problemen var sanna, så gissar jag han tog bort filmen från nätet. (skrufve = maciban)

du tänker på denna Video: iPhone 4 och det spökande antennproblemet ?

sluta bete dig så som du kritiserar andra att vara genom att kalla dem för maciban osv. blir bara löjligt, när du bete dig precis likadant, me skillnaden att du hatar apple som företag. skrufve nämner även i den där filmen att han fick det att droppa i tidigare film. här är samma typ av test, o verkar inte droppa under själva samtal: iPhone 4 och antennproblemet – uppdaterad | jardenberg unedited

dessutom är skrufv film inte alls borttagen Video: Se antennproblemet med iPhone 4 så du kanske ska googla o kolla efter innan du klämmer ur dig att nått är borttaget

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Om du höjer nivån (tar upp ribban från marken, dvs. slutar påstå att Apple är en sekt – i så fall är ju anti-Apple-ryggdunkargänget det med) så kanske jag kan ta dina inlägg på allvar.

Jag vet vilka krav jag har, men vet ännu inte hur iPhone 4 lever upp till dessa – vet du, eller är det något du fått för dig genom att dra slutsatser baserat på saker du har läst på internet?

Jag säger inte att det inte är något problem med antennen på iPhone 4, frågan är hur stor det är och hur illa det är i praktiken. Det tycker jag inte man har fått svar på ännu.

Problemet är att de agerar som en sekt. Du söka upp definitionen på sekt på wikipedia eller något annat ställe och du kommer se att det stämmer väldigt bra på de som försvara apple på detta forum och andra ställen.

Jag använder windows och andriod (htc desire) och kan kan erkänna att dessa har brister. Detta kan inte apple användare göra om sina produkter det är en stor skillnad.

Vi kan för skoj skulle räkna upp de största brister jag ser.

Windows xp skulle varit sista 32bit os. Vista eller 7 skulle inte ens haft 32bits varianter.
Windows register. Det slöar ner datorn och gör datorn svår att göra personlig.
Brist på riktigt shell och stöd i program för shell.

Kan inte ta skärmdumpar i telefon utan och root'a den.
Kan inte ändra klockfrekvens på telefon utan root'a den. (spara batteri)
Program blir inte nerstängda utan ligger kvar i bakgrunden.
Telefon klarar bara 2 dagar på batteriet, men man laddar för säkerhetsskull varje natt.
Knapplås knappen skulle varit nedsänkt lite grann.
Dåliga högtalare för att lyssna på mp3 (får använda hörlurar)
SMS funktionen är dålig. Jag skicka exempel ett mail av misstag när jag skulle skicka ett sms. (kontakten har både mob och mail inlagd.)
Kan inte installera program på SD-kort utan root eller 2.2 kommer.

Detta skulle aldrig en maciban erkänna om en apple produkt.
Först var det INTE något antenn problemet alls, sen säger de att problemet bara är i usa... (undra va macibanerna i usa säger *lol* )

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

" has been successfully designing industry-leading wireless data products with efficient and effective radio performance for over 20 years. " , har RIM funnits i 20 år?

Varför skulle dom ljuga. "Founded in 1984" RIM Company - Learn about Research In Motion Du skulle också kunna googla

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazerBlader:

Så du tror allting som skrivs överallt endast är för att få trafik? och att hela SweC som du besöker tillräckligt ofta på för att kunna svara mig är skapat för att dra trafik? en trafikmaskin hela nyhetsbranschen då? är det det du säger?
Använd det lilla du har till vett som finns kvar och inse att alla sidor vill inte bara ha trafik och göra pengar som du förmodligen vill få det till, utan det är fortfarande människor bakom nyhetssdiorna kvar som vill kunna leverera kvalité och källgranskat material.Och Jag är kompetent nog att veta att man inte ska vara för naiv och tro på allt men jag förstår även att företag inte vill gå ut med dålig PR,Och för övrigt vet jag så mycket att jag inte tror blint på något som du verkar göra gällande trafiken, men de är bra, fortsätt förklara för alla du träffar på att nyheter bara vill ha trafik, säg det till SVT;s nyhetschef och TV4;s nyhetschef så ska nog dom kunna ge dig ett tillräckligt bra svar ifall du inte tycker mitt låter rimligt nog..

Jag jobbar som utvecklare på en i sverige stor sida så jag vet hur viktigt det är att dra trafik. Sidor som engadget, gizmodo, theinq, fudzilla, macrumors och andra blogg/nyhetssidor lever på att folk besöker dem för att sälja banners tex. Och som jag sa, flera artiklar har visat sig helt felaktiga och uppenbarligen inte källgranskat men det hindrar ändå inte dessa från att publicera dem.

Och det gör inget... Folk, så även jag, förväntar sig att kunna läsa om alla ryken i branchen. Men man får som sagt ta det för vad det är, ofta endast rykten.

Sen finns det givetvis olika typer av nyhetssidor, du ser t ex inte DN skriva om varenda lilla rykte som dyker upp om iPhone även om även de har skrivit om den. Folk har mycket större krav på dessa mer "seriösa" nyhetssidor vad gäller vad som skrivs där. Man vill inte läsa om rykten där, det gör man på Aftonbladet

Skrivet av RazerBlader:

Jag nämnde aldrig att de skulle sälja mera eller att Apple behöver det, nu är det du jälv som dragit din egna slutsats återigen.

Ursäkta men av vilken annan anledning skulle de vara intresserade av uppmärksamma produkten som du skriver om det inte vore för att sälja mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag använder windows och andriod (htc desire) och kan kan erkänna att dessa har brister. Detta kan inte apple användare göra om sina produkter det är en stor skillnad.

Skämtar du? Som jag sa i ett tidigare inlägg i denna tråd. Har inte sett någon här som inte anser att Apple gjort ett misstag i designen på iphone 4. Jag tycker definitivt det. De borde ha insett vilka konsekvenser det skulle få när det är så lätt att störa ut antennen och dessutom så mycket jämfört med andra telefoner.

Redan där faller ditt resonemang för jag gissar på att du tycker jag är en "mactaliban" då jag anser att detta problem inte är så stort som det har framställts i media? Eller?

Jag har gått över från PC till Mac och även om jag generellt sätt är mycket nöjd med Mac som sådan så är den långtifrån perfekt. Har inga som helst problem att erkänna det. Orkar inte sitta och rabbla upp mina irritationsmoment men tro mig de finns...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Problemet är att de agerar som en sekt. Du söka upp definitionen på sekt på wikipedia eller något annat ställe och du kommer se att det stämmer väldigt bra på de som försvara apple på detta forum och andra ställen.

Jag använder windows och andriod (htc desire) och kan kan erkänna att dessa har brister. Detta kan inte apple användare göra om sina produkter det är en stor skillnad.

Vi kan för skoj skulle räkna upp de största brister jag ser.

Windows xp skulle varit sista 32bit os. Vista eller 7 skulle inte ens haft 32bits varianter.
Windows register. Det slöar ner datorn och gör datorn svår att göra personlig.
Brist på riktigt shell och stöd i program för shell.

Kan inte ta skärmdumpar i telefon utan och root'a den.
Kan inte ändra klockfrekvens på telefon utan root'a den. (spara batteri)
Program blir inte nerstängda utan ligger kvar i bakgrunden.
Telefon klarar bara 2 dagar på batteriet, men man laddar för säkerhetsskull varje natt.
Knapplås knappen skulle varit nedsänkt lite grann.
Dåliga högtalare för att lyssna på mp3 (får använda hörlurar)
SMS funktionen är dålig. Jag skicka exempel ett mail av misstag när jag skulle skicka ett sms. (kontakten har både mob och mail inlagd.)
Kan inte installera program på SD-kort utan root eller 2.2 kommer.

Detta skulle aldrig en maciban erkänna om en apple produkt.
Först var det INTE något antenn problemet alls, sen säger de att problemet bara är i usa... (undra va macibanerna i usa säger *lol* )

fast de som hela tiden skriver skit i apple trådar, fast det de skriver mer är ett hat mot apple, än den produkt som tråden handlar om, beter sig ju minst lika mycket som en "sekt".
jag gillar apple produkter o tycker de ä bättre än många andra, jag tycker iphone OS ä bättre än android, betyder det att jag är "maciban"? jag kör mac, har bytt från windows. OSX är långt ifrån perfekt, men jag tycker personligen att det är ännu mer fel på windows. linux tycker jag ä för krångligt o inte tillräckligt kommersiellt, det vill säga, de stora programmen osv finns inte alltid för det.

tycker det är är så löjligt. maciban, mactaliban, fanboy och fanatiker är ord som brukar komma när man inte har nått att säga längre. det finns många som stämmer in på dessa beskrivningar, men med skillnaden att istället för att försvara apple produkter till varje pris, så försöker dessa smutskasta apple så mycket de kan, till varje pris. vad kallar man sånna då? det är ju samma sak egentligen. nää, tänk om vi nån gång skulle få uppleva en tråd utan massa skällsord. har som tidigare nämnts av andra i tråden inte sett många, om ens någon, som nekar till att det är ett fel. men jag ställer mig till skaran som kanske tror att det i praktiken inte kommer vålla så stora problem i sverige, men det betyder inte att jag inte tycker att det är fel. det är detta som många "apple hatare" verkar missa när de läser inlägg från folk som de tycker försvarar apple. dessa personer tror att bara för att man inte tror det blir ett sådant stort problem, så är det samma sak som att säga att problemet inte finns över huvudtaget.

men tycker det var extra kul när du kallar nån "maciban" för att du tror att han tagit bort en film om iphone 4, fast han inte har gjort det

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Varför skulle dom ljuga. "Founded in 1984" RIM Company - Learn about Research In Motion Du skulle också kunna googla

haha, miss av mig måste ta o läsa på vad de gjorde innan de gjorde mobiler

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Skrivet av jens:

haha, miss av mig måste ta o läsa på vad de gjorde innan de gjorde mobiler

Kan du inte också ta och lägga in en stor bokstav i början på varje ny mening i dina i övrigt välskrivna inlägg? Då blir de lättar för mig (och säkert andra också) att läsa.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Kan du inte också ta och lägga in en stor bokstav i början på varje ny mening i dina i övrigt välskrivna inlägg? Då blir de lättar för mig (och säkert andra också) att läsa.

Jaha, det är den nivån vi ska hålla. Ordmärkande

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahl:

Men snälla kolla på hela KEYNOTEN så hajjar ni att det är inte bara APPLE som har problemet utan hela branschen.

Du har fel.

De flesta mobiltelefoner lider inte av bristen apples telefon har.

Själv är jag mycket nöjd med min htc desire och kan inte förstå hur någon kan välja iphone över den.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av jens:

Jaha, det är den nivån vi ska hålla. Ordmärkande

Nu var det ju faktiskt bara bokstäver jag anmärkte på.
Men jag ser att det tar sig!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Jag testade att lägga min XPERIA x10 mini i en låda som är målad med bly färg. och med öppet lock så tappade jag från fem staplar till tre staplar. men när jag stängde locket så bröts samtalet.

Så visst andra telefoner har liknade problem som iPhone 4 MEN för XPERIA x10 mini så krävs de inte bara en hand för att tappa staplar utan en låda målad med blyfärg.

Viss skillnad eller? Ska göra samma test när brorsan får hem sin iPhone 4 så får vi se vad som händer.

Hoppas för hans skull att den ger honom lika bra mottagning som jag får. han har problem som fan med sin 3gs och ändå så har vi båda Telenor.

Skillnaden på 3gs och x10 mini är gigantisk, där jag har full pott ( fem staplar ) så har han hälften ungefär. och när vi gör speed test på 3g hastigheten så får han skit dålig hastighet medans jag får hyffsat bra hastighet.

Sen så får i iPhone ägare/geek's gärna förklara för mej VAD som gör iPhone så mycke BÄTTRE.

jag lånade brorsans 3gs i en månad i vintras och jag kände inte att den va värd de höga priset. visst de va gött att ha 32Gb med sig i fickan vart man än gick. men då tycker jag dom hade kunnat ha en BRA kamera så man kunde få nytta av de stora minnet. För ni kan inte påstå att kameran på iPhone 3gs är bra eller att den ens va bra när den kom.

Just nu så är min uppfattning av iPhone att de är en SJUKT ÖVER PRISAD design pryl med medioker prestanda.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Du har fel.

De flesta mobiltelefoner lider inte av bristen apples telefon har.

Själv är jag mycket nöjd med min htc desire och kan inte förstå hur någon kan välja iphone över den.

Har du testat en iPhone 4?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du har fel.

De flesta mobiltelefoner lider inte av bristen apples telefon har.

Själv är jag mycket nöjd med min htc desire och kan inte förstå hur någon kan välja iphone över den.

har nexus one (i stort sett samma mobil som din desire),har haft i snart 7 månader och jag måste säga att jag tröttnat :D. En hel del saker i android som stör mig. Jag kan inte förstå hur man kan välja det för iOS. Det är ju helt enkelt en personlig fråga. Det betyder ju inte att man behöver racka ner på andra som tycker olika, vilket många här gör.

o du har rätt, det ä inte många mobiler som lider av just den bristen som iphone 4 gör, men finns en del som lider av brister som ger liknande resultat. inte samma brist, men resultat, så slutsumman är ju densamma.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Skämtar du? Som jag sa i ett tidigare inlägg i denna tråd. Har inte sett någon här som inte anser att Apple gjort ett misstag i designen på iphone 4. Jag tycker definitivt det. De borde ha insett vilka konsekvenser det skulle få när det är så lätt att störa ut antennen och dessutom så mycket jämfört med andra telefoner.

Redan där faller ditt resonemang för jag gissar på att du tycker jag är en "mactaliban" då jag anser att detta problem inte är så stort som det har framställts i media? Eller?

Jag har gått över från PC till Mac och även om jag generellt sätt är mycket nöjd med Mac som sådan så är den långtifrån perfekt. Har inga som helst problem att erkänna det. Orkar inte sitta och rabbla upp mina irritationsmoment men tro mig de finns...

Jag vet inte vilken sten du sovit under de senaste veckorna. Macibanern har ALDRIG erkänt att det är fel på Iphone4 eller någon apple produkt över huvudtaget.

Macibaner börja med ihärdigt att föra vidare Steve jobs ord. Nej det är inget fel på Iphone4 antennen och dess mottagning. Några macibaner börja då föra fram olika konspirations teorier om detta, en rolig som jag hörde då var att aktie handlare hittade på detta med antenn problemet så att apples kurs skulle gå ner och de skulle kunna köpa aktier billigt.

Sen kom vi in i andra andning, då var det Steve jobs som sa att alla smartphone har detta problem. Då började macibaner "trolla" på varenda forum och kommentar och skriva : Jag har en nokia / Ericsson / HTC telefon och även denna förlorar mottagning, det är inte bara apple som har problem . Detta var ju bara påhittat av iphone användare. Inga andra telefon hade samma problem som Iphone4.

Som kom vi in i 3'e andning. Nu är det "lite" fel på telefoner men det kommer bara märkas i usa på AT&T dåliga nät. Vilket självklart bara är ren skitsnack.

Jag är övertygad att Iphone4 användarna kommer ha problem med mottagning när den släpps i sverige, Men kommer de erkänna det? Nej de kommer blå ljuga och såga att det är hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Kan någon snälla förklara för mig varför man skall ha en Iphone?
Skulle inte någonsin slänga så mycket pengar på en mobiltelefon som kan göra en massa annat med när en HTC eller Samsung kan göra samma saker för flertalet tusenlappar mindre. Nu iofs skulle jag aldrig skaffa en sådan heller. Jag vill bara ha en mobiltelefon, inte en leksak som innehåller en massa saker som jag aldrig skulle ha användning för i vilket fall. Så länge som den inte kan göra så jag kan jobba med mitt jobb ifrån vilken plats jag vill så kan det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flogger:

Jag vet inte vilken sten du sovit under de senaste veckorna. Macibanern har ALDRIG erkänt att det är fel på Iphone4 eller någon apple produkt över huvudtaget.

Macibaner börja med ihärdigt att föra vidare Steve jobs ord. Nej det är inget fel på Iphone4 antennen och dess mottagning. Några macibaner börja då föra fram olika konspirations teorier om detta, en rolig som jag hörde då var att aktie handlare hittade på detta med antenn problemet så att apples kurs skulle gå ner och de skulle kunna köpa aktier billigt.

Sen kom vi in i andra andning, då var det Steve jobs som sa att alla smartphone har detta problem. Då började macibaner "trolla" på varenda forum och kommentar och skriva : Jag har en nokia / Ericsson / HTC telefon och även denna förlorar mottagning, det är inte bara apple som har problem . Detta var ju bara påhittat av iphone användare. Inga andra telefon hade samma problem som Iphone4.

Som kom vi in i 3'e andning. Nu är det "lite" fel på telefoner men det kommer bara märkas i usa på AT&T dåliga nät. Vilket självklart bara är ren skitsnack.

Jag är övertygad att Iphone4 användarna kommer ha problem med mottagning när den släpps i sverige, Men kommer de erkänna det? Nej de kommer blå ljuga och såga att det är hur bra som helst.

men vilka är maciban då? jag? vad är en maciban? och vad skiljer mot att du till varje pris vill smutskasta apple? det är ju samma sak, bara att ni står på var sin sida.

sen undrar jag under vilken sten du bott. ja, inga andra telefoner har samma fel, men många andra har lik förbaskat samma symtom vilket du verkar missa eller totalt vill förneka bara för att du själv inte har upplevt nå problem. Sen att problemen i de andra telefonerna beror på en annan sak än i iphones 4:as fall är en annan femma.

du är väldigt stöddig när du känner att du har rätt, men när du har fel, så svarar du inte ens på inlägget. som ditt snack om att skrufv var maciban för han hade minsann tagit bort sin film när iphone 4 tappade signal. o när det visade sig att du hade fel, knäpptyst

jag tycker inte att det är nå fel att uttrycka sin åsikt, så länge det är konstruktivt och att man har ryggen fri.

för mig så beter du dig lika illa, om inte värre än de som in i det sista säger att det inte är ett fel på iphone 4. jag undrar vad apple har gjort mot dig personligen?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Kan någon snälla förklara för mig varför man skall ha en Iphone?
Skulle inte någonsin slänga så mycket pengar på en mobiltelefon som kan göra en massa annat med när en HTC eller Samsung kan göra samma saker för flertalet tusenlappar mindre. Nu iofs skulle jag aldrig skaffa en sådan heller. Jag vill bara ha en mobiltelefon, inte en leksak som innehåller en massa saker som jag aldrig skulle ha användning för i vilket fall. Så länge som den inte kan göra så jag kan jobba med mitt jobb ifrån vilken plats jag vill så kan det vara.

Det är väll det som är grejen med iphone, det är kanske inte den mest teknikfylld, med mest funktioner i hårdvaran. halva grejen med iphone har ju varit mjukvaran och tillgången på ny mjukvara och program. sen om det inte passar en, ja, då köper man ju helt enkelt en annan telefon. Det är ju individuellt, antingen gillar man det inte, eller så gör man det inte. Det är ingen som tvingar en, hoppas jag Det tråkiga är bara att när man gillar iphone, så man ofta gliringar från en del på swec.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jens:

tycker det är är så löjligt. maciban, mactaliban, fanboy och fanatiker är ord som brukar komma när man inte har nått att säga längre. det finns många som stämmer in på dessa beskrivningar, men med skillnaden att istället för att försvara apple produkter till varje pris, så försöker dessa smutskasta apple så mycket de kan, till varje pris. vad kallar man sånna då? det är ju samma sak egentligen. nää, tänk om vi nån gång skulle få uppleva en tråd utan massa skällsord. har som tidigare nämnts av andra i tråden inte sett många, om ens någon, som nekar till att det är ett fel. men jag ställer mig till skaran som kanske tror att det i praktiken inte kommer vålla så stora problem i sverige, men det betyder inte att jag inte tycker att det är fel. det är detta som många "apple hatare" verkar missa när de läser inlägg från folk som de tycker försvarar apple. dessa personer tror att bara för att man inte tror det blir ett sådant stort problem, så är det samma sak som att säga att problemet inte finns över huvudtaget.

men tycker det var extra kul när du kallar nån "maciban" för att du tror att han tagit bort en film om iphone 4, fast han inte har gjort det

Jag tycker oxå det är löjligt med allt det här med macibaner och fanboys osv. Problemet är att uppträdande från guden själv, steve jobs som inte erkänner att det är ett problem utan försöker sopa det under mattan. Sen kommer svansen av apple fans efter honom och för hans talan på forum och inlägg.

Om Steve jobs haft "ballar" och erkänna att det var fel från början så hade vi inte haft denna pajkastning.

Om man ska betygsätta brister i en telefon på en tio gradig skala där återkallelse av produkten är en 5a så är detta en 4'a. Men apple agerande av problemet är en 10a.

Sen är frågan om man ska släppa en produkt som har en 4'a om man vet om det.
'

Angående att skrufve inte tog bort filmen, jag misstänker det skulle se riktigt illa om han gjort det så han vågade nog inte. Men han såg nog till att få den fick en undanskymd tillvara gömd längst ner på sin blogg eller liknade.