Iphone 4 jailbreak via Mobile Safari

Permalänk
Melding Plague

Iphone 4 jailbreak via Mobile Safari

Apples senaste mobiltelefon gick inte orörd särskilt länge. Nu finns ett jailbreak som lyfter spärrarna från en enkel webbplats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha häftigt att kunna jailbreaka genom safari. Det är nog många som väntat på detta. Hoppas jailbreaks fortsätter vara lika enkla, och blir ännu lättare att göra i framtiden.
Själv har jag en 3Gs dock på 4.0 som jag jailbreakade bara nån vecka efter iOs4 kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Haha häftigt att kunna jailbreaka genom safari. Det är nog många som väntat på detta. Hoppas jailbreaks fortsätter vara lika enkla, och blir ännu lättare att göra i framtiden.
Själv har jag en 3Gs dock på 4.0 som jag jailbreakade bara nån vecka efter iOs4 kom.

Nja tror tyvärr inte det. Detta kommer lätt att bli fixat till nästa patch. Möjligvis en ny bara just för dehär.
Alltså 4.02

Permalänk
Medlem

HTC Desire fick Android 2.2 igår, men det blir inte en nyhet? Istället blir det en till nyhet om iPhone 4?

Mkay.

OnT: Kul för iPhone-köpare, antar jag.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Bra skit. De finns dock redan ett sätt att jailbreaka som ja såg på nätet. Tror de tom. går att använda Blackra1n. Ja lägger de lite åt sidan tills de blir lite mera moget.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

HTC Desire fick Android 2.2 igår, men det blir inte en nyhet? Istället blir det en till nyhet om iPhone 4?

Mkay.

OnT: Kul för iPhone-köpare, antar jag.

Lol kul att jag får reda på det genom denna nyhet. aja kul att dev team jobbar på det... vad dom nu jobbar på. täta till hålet eller att få sakerna att fungera efter jailbreaken

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Nice.
Gillar fortfarande inte iOSX4 och Iphone 4G riktigt...
Håller mig till min 3GS.
Men hoppas att Apple inte fixar till buggen för er som leker med iOS4

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

HTC Desire fick Android 2.2 igår, men det blir inte en nyhet? Istället blir det en till nyhet om iPhone 4?

Mkay.

OnT: Kul för iPhone-köpare, antar jag.

Sluta grina. Det är inte en nyhet om iPhone 4 eller dess operativsystem, det är en nyhet om att jailbreakandet gått framåt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Strider det mot någon regel att prata om sånt här... här?
Verkar som att fungerar till alla iOS 4 enheter

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaomi:

Strider det mot någon regel att prata om sånt här... här?
Verkar som att fungerar till alla iOS 4 enheter

Prata om vad? Jailbreaking?

Det är ju numera lagligt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Undra hur länge det tar innan de hittar vilken bug comex använder installation av program genom safari är ett ganska stort säkerhetshål

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valiumballong:

HTC Desire fick Android 2.2 igår, men det blir inte en nyhet? Istället blir det en till nyhet om iPhone 4?

Mkay.

OnT: Kul för iPhone-köpare, antar jag.

Jag tror att ifall HTC Desire får lika många användare som Iphone har, så kommer nog redaktionen att skriva en nyhet om det med. Annars kan du kontakta redaktionen med nyhetstips, jätte enkelt!

Skrivet av erdraug:

Prata om vad? Jailbreaking?

Det är ju numera lagligt

Såvitt jag vet så blev det lagligt i USA att jailbreaka, hur ser det ut i Sverige?

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

JailbreakMe this is a link to the website that works! It their backup server!
Facetime och mms ska vara fixat finns en patch för dom som jailbreakat tidigare idag annars så ingår det i senaste versionen om ni ska göra det nu.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valiumballong:

HTC Desire fick Android 2.2 igår, men det blir inte en nyhet? Istället blir det en till nyhet om iPhone 4?

Mkay.

OnT: Kul för iPhone-köpare, antar jag.

Mm börjar bli trött på allt iphone 4 tjat. Fram med riktiga nyheter. Mac world har gott me saker till apple fanboys.

Edit: Aja sry för mitt inlägg ^^

BTW Valiumballong kolla IDG.se - Störst på IT, dagliga IT-nyheter, tester, gratis forum, guider, skolor och nyhetsbrev mm dom har mycket nyheter och dom uppdaterar på helgen med.

Permalänk
Medlem

iPhone 4 är perfektion. Jailbreak känns överflödigt.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Testade precis på en iPod touch 2 gen. Fick inte det till att fungera. Det ända som skedde var att alla bokmärken från safari raderades. Skrämmande dålig säkerhet i safari.
Nu sitter jag på tåget till Göteborg, så kanske är det någon brandvägg som ställer till det. Ska testa igen när jag kommer hem.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

iPhone 4 är perfektion. Jailbreak känns överflödigt.

Bend over a little bit more pleeeeease.

Permalänk
Medlem

Härligt! Verkar ju skitenkelt
Väntar dock ett tag, så jag vet att man inte riskerar något.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag körde det på min 3Gs med senaste iOS, ---- Fungerade utmärkt! Thanks!

äntligen kan jag lägga in 3GUnrestrictor igen, och ha bilder på kontakterna i adressboken ..

Permalänk
Medlem

Känns ju jävligt stabilt att man kan flasha/roota en telefon genom att surfa in på en websida. Säkerhetshål någon? Slänga in en worm på t.ex. m.aftonbladet.se som efter X antal dagar rensar hela telefonen. Bra jobbat Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zablot:

Bend over a little bit more pleeeeease.

hehe..

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk

Fungerade utan problem på en Ipod touch Gen 2 IOS 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acke5:

Nice.
Gillar fortfarande inte iOSX4 och Iphone 4G riktigt...
Håller mig till min 3GS.
Men hoppas att Apple inte fixar till buggen för er som leker med iOS4

Iphone 4G? IPHONE 4!! viktigt!!!!

Permalänk
Medlem

själv kör jag med iphone 3gs , men nästa tele blir nog en HTC väldigt bra telefon, iphone har blivit uttjatad plus gjorde nyss 4.0.1 uppdateringen på iphone och har dålig mottagning, 3.1.3 fungerade mycket bättre, ska ta återställa skiten till 3.1.3

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Skrivet av zablot:

Bend over a little bit more pleeeeease.

mmmmm
yheee..

Warranty void antar jag vid problem?

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

HTC Desire fick Android 2.2 igår, men det blir inte en nyhet? Istället blir det en till nyhet om iPhone 4?

Mkay.

OnT: Kul för iPhone-köpare, antar jag.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12455-htc-desire-far-android... - Nöjd?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

Warranty void antar jag vid problem?

Jupp, stod om det på IDG för någon dag sedan. Lagligt i USA, men likväl anser Apple att du kan *** om du gör det

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FelixJ:

Känns ju jävligt stabilt att man kan flasha/roota en telefon genom att surfa in på en websida. Säkerhetshål någon? Slänga in en worm på t.ex. m.aftonbladet.se som efter X antal dagar rensar hela telefonen. Bra jobbat Apple.

Tyckte jag läste att man kunde roota nån HTC-lur genom Flash också. Men ja, helt klart skrämmande... Specicellt eftersom hålet kommer finnas tills Apple fixar det - i en uppdatering som även förstör det här jailbreaket (duh!).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Om jag hade en iPhone så skulle jag hellre se att det här hålet tätades, än att iPhone skulle bli den första smartphonen som får ett utspritt virus (åtminstonde sen smartphones blev "vanliga" (i.e. när Apple släppte iPhone)).

Permalänk

Detta funkar perfekt på min iPhone 3GS! Jag hade 3.1.3 innan och uppdaterade till 4.0.1 genom iTunes. Efter det surfade jag in på JailbreakMe med iPhonen. Väntade på den super enkla installationen och vips hade jag Cydia! Upplåsningen funkar också, kör Halebop istället för Telenor (Notera att JailbreakMe INTE låser upp telefonen utan ett program i Cydia)

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||