Iphone 4 jailbreak via Mobile Safari

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Apple har sagt själv att det är lagligt, så jag tycker det ska vara tillåtet att snacka om det här på Swec.

Då är jag med Skönt att vi klarat ut det.

Permalänk
Medlem

Men gäller även garanti och sånt om man lämnar in den jailbreakad för reparation?

Permalänk
Inaktiv

TIPS TILL ALLA SOM VILL VARA PÅ SÄKRA SIDAN: Ladda ner "PDF Loading Warner" från Cydia, den varnar när Safari vill öppna en PDF vilket är situationen när just denna exploit kan utnytjas, så att ni har möjlighet att neka ifall det händer på en opålitlig sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steeler:

Intressant att det alltid blir pajkastning. Men visst måste man hålla med om att det är fantastiskt att man (förhoppningsvis) själv får välja vilken mobiltelefon man vill ha?

Enda grejen jag stör mig på är att iPhone har fått ett rykte att vara världens absolut outmanade bästa telefonen på marknaden vilket gör att folk som inte kan något går och köper en iPhone utan att blinka, när en andoid-lur för halva priset säkert hade dugt. Förstår varför folk köper apple-produkter, snygg design, bra byggkvalitet och allt fungerar bara utan meck, inget krångel. Men tycker det är orättvist när en produkt får ett rykte som den på långa vägar inte förtjänar..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Haha!
Din tomte – där dök trovärdigheten i dina inlägg rejält (i min ögon i alla fall).
Vadå 30+ och inte kan något? Så alla som är yngre än det har generellt koll, eller?.

Nej men unga personer har generellt mer koll på teknik än äldre var vad jag försökte få fram.. Kan väl ändra lite. Kan tänka mig farsan sitta med en android lur. "-Jävla skit-telefon! Nu ser ju inte menyn ut som det alltid gjort innan!." Så har han vart inne i inställningarna utan att ha en susning om vad han gör. Med en iPhone hade det inte kunnat bli så, eftersom det inte ens går att anpassa menyerna som man vill - Enkelt och inget kan bli fel. Android är för prismedvetna personer som vill kunna ändra och leka med telefonen som de vill. IPhone är enligt mig för dem som antingen inte kan något, eller de som bara vill ha en enkel telefon som bara fungerar, där man inte kan göra fel men där till även inte kan ändra så mycket, och är beredda att betala dubbla priset för den.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Nej men unga personer har generellt mer koll på teknik än äldre var vad jag försökte få fram.. Kan väl ändra lite. Kan tänka mig farsan sitta med en android lur. "-Jävla skit-telefon! Nu ser ju inte menyn ut som det alltid gjort innan!." Så har han vart inne i inställningarna utan att ha en susning om vad han gör. Med en iPhone hade det inte kunnat bli så, eftersom det inte ens går att anpassa menyerna som man vill - Enkelt och inget kan bli fel. Android är för prismedvetna personer som vill kunna ändra och leka med telefonen som de vill. IPhone är enligt mig för dem som antingen inte kan något, eller de som bara vill ha en enkel telefon som bara fungerar, där man inte kan göra fel men där till även inte kan ändra så mycket, och är beredda att betala dubbla priset för den.

Jag gillar iPhonen därför att man inte behöver göra något med den, vem har tid för sånt?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Nej men unga personer har generellt mer koll på teknik än äldre var vad jag försökte få fram.. Kan väl ändra lite. Kan tänka mig farsan sitta med en android lur. "-Jävla skit-telefon! Nu ser ju inte menyn ut som det alltid gjort innan!." Så har han vart inne i inställningarna utan att ha en susning om vad han gör. Med en iPhone hade det inte kunnat bli så, eftersom det inte ens går att anpassa menyerna som man vill - Enkelt och inget kan bli fel. Android är för prismedvetna personer som vill kunna ändra och leka med telefonen som de vill. IPhone är enligt mig för dem som antingen inte kan något, eller de som bara vill ha en enkel telefon som bara fungerar, där man inte kan göra fel men där till även inte kan ändra så mycket, och är beredda att betala dubbla priset för den.

iPhone är den bästa telefonen genom tiderna enligt mig. Jag har prövat nästan alla värsting mobiler men går alltid tillbaka till iPhone! 2G var bra, 3G var lite bättre, 3GS var ännu bättre och 4G är oemotståndlig. Jag har en svart 3GS nu med 32GB. Sitter på 4.0.1 och jailbreak genom jailbreakme.com.

Idag när jag var inne hos Telenor så frågade jag en kille om dom hade iPhone 4 då det stod det på skyltarna (brukar inte ha något provexemplar framme)
Telenor kille - Nej, det har vi inte.
Jag - Jo nu ser jag den!
Telenor kille - Men det kostar..
Jag - Här ta min iPhone!!

Så gick jag fram till iPhone, samtidigt kollade på min iPhone och frågade om jag hade jailbreakat!
iPhone 4 gjorde mig knäsvag, seriöst var nice den är. Grym kamera, super retina skärm, ny platt design!
OMG! Måste ha den!

Jag ska fylla 16 så ja, unga kanske gillar teknik Har förövrigt byggt datorn i sign.

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Apple har sagt själv att det är lagligt, så jag tycker det ska vara tillåtet att snacka om det här på Swec.

Jailbreak är en nödvändighet för att Iphone skall attrahera även hacker-nördarna, annars hade det varit öppet mål för Android om man inte kunnat göra NÅGOT själv på Iphone. Jailbreak ger en massa intressanta möjligheter, men otroligt klantigt av Apple att det skall räcka med att slida på en webbsida för jailbreaka den. Som gjort för att hitta på diverse fula saker.

Det fungerade iaf perfekt på min 3GS med 4.0.1, allt fanns kvar, allt fungerar, det gick att synka även efteråt, Winterboard-teman fungerar osv svårt att låta bli

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME4FASHION:

iPhone är den bästa telefonen genom tiderna enligt mig. Jag har prövat nästan alla värsting mobiler men går alltid tillbaka till iPhone! 2G var bra, 3G var lite bättre, 3GS var ännu bättre och 4G är oemotståndlig. Jag har en svart 3GS nu med 32GB. Sitter på 4.0.1 och jailbreak genom jailbreakme.com.

Idag när jag var inne hos Telenor så frågade jag en kille om dom hade iPhone 4 då det stod det på skyltarna (brukar inte ha något provexemplar framme)
Telenor kille - Nej, det har vi inte.
Jag - Jo nu ser jag den!
Telenor kille - Men det kostar..
Jag - Här ta min iPhone!!

Så gick jag fram till iPhone, samtidigt kollade på min iPhone och frågade om jag hade jailbreakat!
iPhone 4 gjorde mig knäsvag, seriöst var nice den är. Grym kamera, super retina skärm, ny platt design!
OMG! Måste ha den!

Jag ska fylla 16 så ja, unga kanske gillar teknik Har förövrigt byggt datorn i sign.

Okej, jag tycker med att iPhone är grym, speciellt den nya är sjukt snygg. Men har du testat htc desire eller samsung galaxy s, eller har du känt i en htc legend? Vad är det som är så mycket bättre i iphone 4 att den är värd det dubbla priset? =P Det enda jag kan komma på är skärmen som är lite bättre, sen är det bara äpplet på baksidan;) Iphone ska kosta 1000kr mer än samsung galaxy S, MAX.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Okej, jag tycker med att iPhone är grym, speciellt den nya är sjukt snygg. Men har du testat htc desire eller samsung galaxy s, eller har du känt i en htc legend? Vad är det som är så mycket bättre i iphone 4 att den är värd det dubbla priset? =P Det enda jag kan komma på är skärmen som är lite bättre, sen är det bara äpplet på baksidan;) Iphone ska kosta 1000kr mer än samsung galaxy S, MAX.

Du glömde tillgången till Appstore, den är värd en hel del eftersom de flesta av alla mobilappar som finns oavsett system finns där och nya tillämpningar än så länge oftast släpps för Iphone först. Ibland bara för Iphone.

Apples hårda styrning har många nackdelar, men också många fördelar, en fördel är att utvecklare aldrig behöver vara rådvilla över hur de skall distribuera sina appar. Det finns bara ett sätt, enklare kan det inte bli.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Okej, jag tycker med att iPhone är grym, speciellt den nya är sjukt snygg. Men har du testat htc desire eller samsung galaxy s, eller har du känt i en htc legend? Vad är det som är så mycket bättre i iphone 4 att den är värd det dubbla priset? =P Det enda jag kan komma på är skärmen som är lite bättre, sen är det bara äpplet på baksidan;) Iphone ska kosta 1000kr mer än samsung galaxy S, MAX.

Japp, har prövat Htc Legend, bra telefon som kan tävla med iPhone men jag gillar Apples operativsystem med alla ikoner på rad. Möjligheten att jailbreaka och såklart AppStore är en stor fördel hos mig. Kort efter den första iPhonen kom ut försökte i princip alla mobiltillverkare kopiera telefonen. Först så lyckades ingen och det är ENDAST Htc som har kunnat leverera något som är *nästan lika bra som iPhone men tyvärr så kopierar dom fortfarande..

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME4FASHION:

Japp, har prövat Htc Legend, bra telefon som kan tävla med iPhone men jag gillar Apples operativsystem med alla ikoner på rad. Möjligheten att jailbreaka och såklart AppStore är en stor fördel hos mig. Kort efter den första iPhonen kom ut försökte i princip alla mobiltillverkare kopiera telefonen. Först så lyckades ingen och det är ENDAST Htc som har kunnat leverera något som är *nästan lika bra som iPhone men tyvärr så kopierar dom fortfarande..

Htc är väl ganska långt ifrån iphone-kopia? Samsung galaxy s däremot, både telefonen och menyerna ser ju ut exakt som på iphone..

"Möjligheten att jailbreaka". Den hade man haft på htc med iafall de valde att låsa telefonen som standard;) Visst, Iphone appstore är betydligt bättre än android marketplace. Finns en hel del skit på marketplace. Iphone är väl ett bättre helhetskoncept eller vad man säger, men hur det fortfarande är värt dubbla priset förstår jag ej. Men har man tjock plånbok så;)

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem

Nu är ju iofs Iphone 4 inget alternativ att använda alls för alla som har några som helst säkerhetskrav, förrän de tätat Jailbreak-hålet i Safari(eller i pdf-renderings motorn för att vara mer specifik, som går att starta genom Safari, som sen går att få att omedelbart krascha och ge full tillgång till telefonen aka roota varför det blir busenkelt att installera Cydia mm på distans - i detta fallet - i ett annat fall något värre).

Självklart är det troligt att det finns fler saker att köra buffer overflow på än fonterna i pdf-motorn på Iphone, så detta kommer nog att vidareutvecklas av hackarna.

Här är Android för tillfället överlägset, eftersom det i alla fall är halvkrångligt att roota och kräver USB-access och access till knapparna på telefonen.

Ett mer djupgående problem är att ALLT körs som root på Iphone; välkommen tillbaka Windows 3.1/95/98-nivå på säkerheten! - de fungerade hjälpligt tills folk(hackers) blev vana att använda nätet, Iphone är född på nätet, det är mycket värre.

Räkna med att det behövs en hel bunt uppgraderingar från nu innan IphoneOS kan betraktas som _säkert_. Man kan nog påstå att Apple är lite bekymrade just nu, särskilt över hur de skall sälja Iphone till företag.

Tur att jag inte har några som helst spännande saker på min telefon, värre för de som har.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av Devrer:

Okej, jag tycker med att iPhone är grym, speciellt den nya är sjukt snygg. Men har du testat htc desire eller samsung galaxy s, eller har du känt i en htc legend? Vad är det som är så mycket bättre i iphone 4 att den är värd det dubbla priset? =P Det enda jag kan komma på är skärmen som är lite bättre, sen är det bara äpplet på baksidan;) Iphone ska kosta 1000kr mer än samsung galaxy S, MAX.

Får man fråga var du fått ditt pris ifrån? Herregud, så himla less på alla som skriver att den kostar typ 10k och dubbelt så dyr än alla androidlurar. Den kostar runt 6k utan abbonnemang, den säljs inte olåst i Sverige men kolla grannländerna eller resten av världen där den kostar 5800-5900kr. Så förklara då hur den kan vara dubbelt så dyr?

Gav själv 5195kr kontant, och jag har ett abbonnemang på 1 år. Kostar 29kr/mån året ut, sen 98kr/mån. Och då sms:ar jag gratis, ingår 1GB surf därefter sänks hastigheten. Och jag ringer gratis inom Telia, sjukt bra pris om du frågar mig. Kolla upp fakta innan du skriver något om priset.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Betalar gärna lite mer för en iPhone, då jag älskar dom! Jag skriver med den nu Jag står kvar och kommer alltid att se alla touch mobiler sim kopior utav iPhone. Det fanns ju t.ex SE P990i (?) för ett par år sedan. Den hade pekskärm och inte touch. Så den räknar jag inte med. Vilken nörd tidning har inte skrivit: Här är telefonerna som tävlar mot iPhone?

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Nu är ju iofs Iphone 4 inget alternativ att använda alls för alla som har några som helst säkerhetskrav, förrän de tätat Jailbreak-hålet i Safari(eller i pdf-renderings motorn för att vara mer specifik, som går att starta genom Safari, som sen går att få att omedelbart krascha och ge full tillgång till telefonen aka roota varför det blir busenkelt att installera Cydia mm på distans - i detta fallet - i ett annat fall något värre).

Självklart är det troligt att det finns fler saker att köra buffer overflow på än fonterna i pdf-motorn på Iphone, så detta kommer nog att vidareutvecklas av hackarna.

Här är Android för tillfället överlägset, eftersom det i alla fall är halvkrångligt att roota och kräver USB-access och access till knapparna på telefonen.

Ett mer djupgående problem är att ALLT körs som root på Iphone; välkommen tillbaka Windows 3.1/95/98-nivå på säkerheten! - de fungerade hjälpligt tills folk(hackers) blev vana att använda nätet, Iphone är född på nätet, det är mycket värre.

Räkna med att det behövs en hel bunt uppgraderingar från nu innan IphoneOS kan betraktas som _säkert_. Man kan nog påstå att Apple är lite bekymrade just nu, särskilt över hur de skall sälja Iphone till företag.

Tur att jag inte har några som helst spännande saker på min telefon, värre för de som har.

Tack för att du uppmärksammar vad tråden eg. handlar om, aldrig fel med on-topic. Dom flesta verkar ha totalt missat detta i sitt käbbel om vilken lur som är bäst.

Tänk om man kunde surfa in på en webbsida bara och helt plötsligt fick den full åtkomst åt hela datorn, bios och hela rubbet. Inte så bra! Hoppas apple fixar detta illa kvickt för det är ju bara en tidsfråga innan det dyker upp skumma program dom kommer bricka luren totalt.

Permalänk

Om vi kan gå tillbaka till ämnet, nämligen jailbreak. Hur är det med den? Är den säker att använda ännu på iphone4? Är den "gold" så att säga?

Permalänk
Skrivet av punkarn89:

Om vi kan gå tillbaka till ämnet, nämligen jailbreak. Hur är det med den? Är den säker att använda ännu på iphone4? Är den "gold" så att säga?

Hehe, kanske började snacka om lite annat. Jailbreaken funkar fint för mig, jag uppdaterade till 4.0.1 och surfade in på jailbreakme.com. Första gången försvann alla mina apps och gick inte att föra över igen. Kort efter det gjorde en jag en restore och jailbreakade på nytt och då "hänge" breaken sig. En restore till och en jailbreak + synk med iTunes. Då funkade allt perfekt och jag kunde börja använda min iPhone Det går också att låsa upp den till alla operatörer genom att installera ultrasn0w som jag beskrev lite längre bak i tråden.

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk

Hmmm, låter lite risky ändå. Den jailbreak som finns ute just är väl fortfarande i "beta" stadie? Tror jag väntar lite till.

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Prata om vad? Jailbreaking?

Det är ju numera lagligt

Vilket det (väl?) alltid har varit i landet vi bor i.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Skrivet av Azziztor:

Iphone 4G? IPHONE 4!! viktigt!!!!

fjärde generationens iphone benämns lämpligen som 4g, eller?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Skrivet av hans_villius:

fjärde generationens iphone benämns lämpligen som 4g, eller?

Kan ju bli viss förvirring eftersom den inte har stöd för 4g, utan precis som föregångaren bara stöd för g3. Apple själva kallar den för iphone 4 iaf

Permalänk
Skrivet av RaZman:

Ah, "kostar hälften" och "i princip lika bra". Dessa ledord bland Androidfansen. Telefonen laggar bara en aning i menyerna. Bara tillräckligt mycket för att det skall vara irriterande. Telefonerna är bara lite sämre byggda, känns lite billigare. Har bara ett lite fulare och osmidigare gränssnitt. Har bara en lite lägre upplösning. Är bara lite plastigare. Har bara lite fler problem med att synka. Har bara lite sämre kamera (megapixelracet är irrelevant). Telefonen har bara en aning kortare batteritid. Är bara lite slöare att surfa med. Har bara lite trögare multitasking.

Helheten är allt och där är Apple kungar. iPhone 4 är just nu den bästa smartphonen på marknaden och Android känns bara som den där lodisen som hoppar efter uppmärksamhet i bakgrunden av en tv-sändning (T.ex.). Att HTC dessutom slöar ned telefonerna ytterligare genom att slänga på olika gränssnitt på det befintliga OS:et gör ju inte saken bättre.

Måste bara säga att detta är det BÄSTA inlägget jag läst på länge. Många lol. Som en HTC och nu Iphone ägare så kan man säga att det verkligen är så som du skriver.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

jailbreakme på iPodTouch med os 4

Funkar klockrent. Gillar att volymkontrollen nu i OS 4 även kontrollerar ljudet över bluetooth till t ex hemmastereon eller aktiva högtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Måste bara säga att detta är det BÄSTA inlägget jag läst på länge. Många lol. Som en HTC och nu Iphone ägare så kan man säga att det verkligen är så som du skriver.

Antar att du testat en gammal htc touch diamond och jämfört den mot en iphone? När iphone kom så var den så grym som alla säger att den är idag, långt före allt annat. Men nu har alla andra kommit ikapp så jag tycker det är konstigt att den fortfarande har ett rykte om att vara så jävla mycket bättre än allt annat.

Okej, iphone är LITE bättre på det mesta, och detta tycker du är värt så mycket mer?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Okej, iphone är LITE bättre på det mesta, och detta tycker du är värt så mycket mer?

Jag betalade 1200 kr mer än vad en galaxy S skulle kosta med samma abonnemang, då vet jag inte om mobilsurf ingår till samsungen, och det kostar 100 kr i månaden.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

iPhone är mobilernas mobil, iPhone 4 som en modern telefon ska ha 2010. Klagar du på att den är för dyr? Köp en äldre på Blocket eller köp den inte alls! Sitt hemma med din "fina" Samsung när vi andra sitter med våran älskade iPhone.

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem

*bort* /moderator

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Avstängd

Problemet med iphone och IOS är att användaren kör som root om jag förstått allt rätt ???
Jag kan inte så mycket om unix/linux, men jag vet att man ALDRIG ska kör som root.

Om detta med att iphone kör som root är sant, är det skrämmande dåligt säkerhet tänkande hos apple. De har då brutit mot den viktigaste säkerhetsregeln som finns.

Permalänk
Skrivet av Flogger:

Problemet med iphone och IOS är att användaren kör som root om jag förstått allt rätt ???
Jag kan inte så mycket om unix/linux, men jag vet att man ALDRIG ska kör som root.

Om detta med att iphone kör som root är sant, är det skrämmande dåligt säkerhet tänkande hos apple. De har då brutit mot den viktigaste säkerhetsregeln som finns.

Tiger apple om detta eller är det nån fix på gång?

Det måste ju bara vara en tidsfråga innan någon gör ett virus eller nåt.