Samsung SH-S223B har börjat tjorva

Permalänk
Medlem

Samsung SH-S223B har börjat tjorva

Tjena, nu har min dvd brännare börjat strula tex när jag ska installera ett spel (använder inte den för mycket annat än det). Märkte det första gången för ungefär 1 vecka sen, funkat klockrent i ungefär ett år. Första man lägger märke till när man stoppar i en skiva är ingen autorun och när man försöker starta manuellt i "Dator" så laggar applikationen ihop. Försökte starta om datorn flera gånger (funkade en gång tidigare) men då försvann den helt.

Tog och kikade i Enhetshanteraren, så här ser det ut.

http://img696.imageshack.us/img696/5292/damnitu.png

Blev förvånad när jag såg att det inbyggda ljudkortet också visade samma status, eftersom jag sitter och lyssnar på musik just nu. Googlade snabbt och hittade en snubbe som förklarade samma problem och fick till svar att dvd brännaren mest troligt gett upp. Men tycker det är konstigt eftersom den ändå hittar skivan men går bara inte att starta?

Förra gången det hände så startade jag om datorn ett par gånger sen kunde jag starta upp den manuellt, har gjort samma sak nu men inte funkat än. Det som också stör mig är att ljudkortet har samma status "code 10".

Köpte den på Inet förut så kollade efter den nu, men fanns inte kvar så kollade på motsvarande. Ska tydligen ha garanti kvar men tror jag hellre åker och köper en ny lokalt än att skicka in en 200krs produkt.

MvH. REALIN

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns inga kvalitets-brännare längre. Det är slit och släng, tyvärr. Jag kör fortfarande på mina Plextors (från tiden då de tillverkade själva, 755/760), men de kostade också 1000-2000kr/styck.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kan vara så enkelt att det är konflikt mellan ditt ljudkort och brännaren. Högerklicka på båda i enhetshanteraren och ta bort båda. Starta sedan om datorn och låt Windows hitta dom igen. Kan i många fall lösa liknande problem.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580