Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

http://img19.imageshack.us/img19/1674/alandc.jpg

Var över dagen till Åland en sväng med Eckerö linjen.

Morsan hade några fribiljetter som vi nyttjade över dagen. Hade en bra och lyckad dag i det stora hela. Mycket folk.., förbannat mycket folk på väg till Åland. Desto mindre på väg hem, som tur var.

Inte speciellt roligt med allt för mycket folk på dessa småa båtar. För överdrivet stor, det är dom ju endå inte.

Men, man käkade gott, drack gott.

Kom hem med en låda Lapin Kulta. Något,... lär man ju få med sig hem.

När jag var med båten till sverige och kom iland så var det sjukt lång kö... ölen var riktigt billig också, 2 lådor lapin kulta eller carlsberg för 28 euro, men du valde fel sorts. Ska vara carlsberg

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tittat på diverse mee the **** från TF2.
sååå jäfla underhållande trots att man har sett dom tusen ggr.

*youtube videos*

Fast nu har ju Meet the medic kommit ut ju ;D

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3nl0l:

Fast nu har ju Meet the medic kommit ut ju ;D

Yes, så jäkla bra ju

OnT:
Fixat mitt USBminne nere hos päronen, installerade lite portable apps, uppdaterade befintliga apps som låg inne.
Donat med thunderbird så man har alla 4a epost kontot på minnet.
så nu är det bara en kopp kaffe som gäller.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Kopplat in mitt andra solskydd så lampan lyser när man öppnar luckan
Även dragit om kablarna till Laddtryckmätaren och bytt ut Econ mätaren och satt dit en där det står Turbo på istället. Fick byta kretskorten sinsimellan de för att det skulle passa.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag har fått min nya dator att fungera idag så nu är jag jätteglad

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

När jag var med båten till sverige och kom iland så var det sjukt lång kö... ölen var riktigt billig också, 2 lådor lapin kulta eller carlsberg för 28 euro, men du valde fel sorts. Ska vara carlsberg

Orsaken till att det nu blev just Lapin Kulta, det var bara det att det var nedsatt pris på just Lapin Kulta. Sen så betalade jag inte själv för bärsen. Så det var bara att tacka och ta imot.

Sen om jag ska vara riktigt ärlig så känner jag faktiskt ingen direkt skillnad på tex Carlsberg och säg, Lapin Kulta. Är ingen direkt finsmakare när det kommer till öl. Det mesta går ner. Så länge som det bara är ljust, så spelar det ingen roll vad det är för märke jag dricker.

Är inte speciellt kinkig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Orsaken till att det nu blev just Lapin Kulta, det var bara det att det var nedsatt pris på just Lapin Kulta. Sen så betalade jag inte själv för bärsen. Så det var bara att tacka och ta imot.

Sen om jag ska vara riktigt ärlig så känner jag faktiskt ingen direkt skillnad på tex Carlsberg och säg, Lapin Kulta. Är ingen direkt finsmakare när det kommer till öl. Det mesta går ner. Så länge som det bara är ljust, så spelar det ingen roll vad det är för märke jag dricker.

Är inte speciellt kinkig.

Det var nog lapin och carlsberg som var nedsatt, kommer ihåg att jag läste på en labb att det gällde båda.

Jag tycker det finns en viss skillnad, men kanske kul att pröva på nått annat... vilket fall som helst så var det billigare

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Slet bort gubbkröken på bilen och ersatte den med ett vinklat 3" rör. typ diselböj. Ser lite bättre ut än 2.25" som satt där innan. Fick loss det gamla röret helt dessutom vilket är bra om man vill återställa.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bokade flygresor inför semestern. Det blir en helg i London vidare till Slovakien i en vecka. Hemresan låter jag vara obokad så länge för att kunna stanna precis så länge jag vill eller om jag vill ta mig någon annanstans.

Skönt att ha det klart

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Det var nog lapin och carlsberg som var nedsatt, kommer ihåg att jag läste på en labb att det gällde båda.

Jag tycker det finns en viss skillnad, men kanske kul att pröva på nått annat... vilket fall som helst så var det billigare

Ja, jag tror att dom kör perioder på extrapriser på just Lapin och Carlsberg på båtarna. Fråga mig inte varför just dom märkerna. Men så länge det är billigare än att köpa det på systemet så är det väl inte så mycket att bråka om.

Vad har man annars gjort i dag ? Det är inte mycket. Har väl inte jordens bästa dag, eller vecka om jag ska vara ärlig. Mår väl inte speciellt jätte bra med andra ord. Fick besök utav min kurator som jag kunde ha som bollplank ett par timmar. Rätt skönt att få prata ur slig lite. Har väl annars inte gjort så mycker mer än så, än att man har varit ner på stan och gjort lite ärenden. Drog in en snabbis på ICA för att shoppa lite.

Annars så vet jag väl inte riktigt vad som händer. Ser nu att jag visat har tid hos frisören i eftermiddag, men det är väl oxå allt.. Men,..förutom det... ja, man blir väl sittandes hemma här förstår jag bakom laptopen och gör det bästa av situationen.

Få timmarna att gå, med andra ord. Rätt skönt att inte ha något speciellt att göra då man har dagar man inte riktigt är i topform. Bara få vara.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Ja, jag tror att dom kör perioder på extrapriser på just Lapin och Carlsberg på båtarna. Fråga mig inte varför just dom märkerna. Men så länge det är billigare än att köpa det på systemet så är det väl inte så mycket att bråka om.

Går det att köpa finsk öl från systembolaget ?

Idag har jag gjort ett ställ till min ipod, har länge tänkt göra det och nu har jag äntligen gjort det

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Går det att köpa finsk öl från systembolaget ?

Oja. Du kan ju köpa tex. Karu, Lapin Kulta mm..

http://www.systembolaget.se/%2fSok-dryck%2f?&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&exkluderakosher=False&exkluderaretsinerat=False&groupfiltersheader=Default&filters=land%2c&action=search&excludesvalues=False&land=Finland#searchview=All&land=Finland&varugrupp=Öl&excludesvalues=False&groupfiltersheader=Default&filters=land,varugrupp,&action=search

Så några finns det ju alltid att välja bland. Sen kan man ju alltid lägga in en beställning / önskemål om man vill att dom ska ta hem något speciellt sånt som dom inte har i sortumentet.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Jaså, härligt

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Skruvat isär min HTC Desire och bytt fram och baksida på den efter att ha beställt ett kit från Ebay, jävligt pillrigt och satans svårt med 1½ arm, min ena är gipsad från fingrarna till armbågen, men det gick vägen och telefonen funkar som den ska, fast nu med mindre skadat chassi.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Arbetat mer på nästnästa version av 7Integrator, varit på arbetsförmedligen, käkat och spelat lite.. En ok tisdag, snart är det tv!

Permalänk

#11189381

Detta..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Cyklat in till jobbet, jobbat halvdag, besökt gymmet på jobbet en sväng och trampat hemmåt. Någonting känns inte helt rätt vid sidan om knäskålen särskilt på vänster ben. Har varit så ett tag, tar bort lite av cykelglädjen. Men vädret är ändå ingen höjdare.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Jobbat,tränat,suttit vid datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Går det att köpa finsk öl från systembolaget ?

Bollar vidare en fråga ang detta kan man beställa öl på systemet som inte annars går att köpa här?

Min tanke går då åt Karjala.

Mvh

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och läst fredrik backman's blogg sen typ 3 idag, semester är oerhört farligt. Och jag tror det kommer kännas som att vakna med svetsblänk imorgon.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av haaken:

Bollar vidare en fråga ang detta kan man beställa öl på systemet som inte annars går att köpa här?

Min tanke går då åt Karjala.

Mvh

Om den finns i deras beställningssortiment, annars nej...

Permalänk
Medlem
Skrivet av haaken:

Bollar vidare en fråga ang detta kan man beställa öl på systemet som inte annars går att köpa här?

Min tanke går då åt Karjala.

Mvh

Som jag skev tidigare så kan man lägga in en beställning , eller ett önskmål om något som man inte har hemma, så tar dom sen hem det man vill ha.
Det är bara att lägga in en beställning så tar dom hem det. Och skulle dom nu inte kunna ta hem det man vill ha, så säger dom ju det vid beställningen.

Så du har inget att förlora än att fråga. Du kan bara få ett ja eller nej.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Som jag skev tidigare så kan man lägga in en beställning , eller ett önskmål om något som man inte har hemma, så tar dom sen hem det man vill ha.
Det är bara att lägga in en beställning så tar dom hem det. Och skulle dom nu inte kunna ta hem det man vill ha, så säger dom ju det vid beställningen.

Så du har inget att förlora än att fråga. Du kan bara få ett ja eller nej.

Gött,
Får bli till att göra detta om 3 månader

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem
Skrivet av haaken:

Gött,
Får bli till att göra detta om 3 månader

Nu blev jag ju lite nyfiken. Varför om just tre månader ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Idag har jag gjort modern av alla kyckling/curry grytor med ris... Sedan har jag gjort min andra av tre veckorundor på motionsspåret. Under kvällen har jag motverkat sagd motion med att dricka läsk och tittat på Google vs Facebook i SC2, kommenterade av Day9

Permalänk
Avstängd

I morse bestämde jag mig för att göra lasagne så det bar iväg till bolaget för att köpa vin till Ragu'n (Såsen) sedan till hemköp för några ingredienser, nu står alltihopa och kokar på låg värme och bör väll vara klart om sisådär 4 timmar.

Ska bli smarrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Nu blev jag ju lite nyfiken. Varför om just tre månader ?

Är så enkelt som att jag inte har åldern riktigt inne än.. tyvärr.

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk
Medlem

Rastlös, spelat wow.. mer rastlös, cycklat till affärn. spenderat alldeles för många timmar vid datorn idag.. suck

Permalänk
Medlem

Monterar ihop polarns dator. Aldrig gjort det förr trots att man varit reggad här sedan 03 Blir galen på powerswitch kablarna och allt vad tusan det heter!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Monterar ihop polarns dator. Aldrig gjort det förr trots att man varit reggad här sedan 03 Blir galen på powerswitch kablarna och allt vad tusan det heter!

Haha ja dom brukar kunna vara lite krångliga ibland men oftast löser det sig om man tänker efter lite och kikar manualen osv.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical