Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Yes.

Permalänk
Medlem

Duger, men du har 2 delar som är försenade, kör på annat GTX 460 och en annan nätdel så får du det på torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markushj:

Duger, men du har 2 delar som är försenade, kör på annat GTX 460 och en annan nätdel så får du det på torsdag

ska inte köpa en så .. btw, kan man ta en DVDbrännare från en ~4 år gammal dator?

Permalänk

sweet

Visa signatur

"Love Life,Get Paid Then Get Laid"

Permalänk
Medlem

Om den fungerar är det inga problem, allternativt struntar du i dvd: n helt och installerar windows mm. via usb.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Om den fungerar är det inga problem, allternativt struntar du i dvd: n helt och installerar windows mm. via usb.

Krångligt bara, det är inte speciellt lätt att installera spel om du inte har en cd läsare?

Annars finns det DVD RW för typ 200.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Krångligt bara, det är inte speciellt lätt att installera spel om du inte har en cd läsare?

Annars finns det DVD RW för typ 200.

men det går? ska köpa fläktar för resten och får inte gå över 8k

Permalänk
Medlem

Absolut inget problem bortsett från att man får använda en ide kabel till dvd:n istället för sata som det är på dem flessta nyare modellerna.
Använder man sig främst av speltjänster som steam etc. finnas det inget större behov av en dvd till en speldator.

Skulle dock ha tagit ett Two Hundred istället för 3. Det har hål i moderkortsplåten, dammfilter samt en hotswap enhet(kan koppla in interna hdd:s direkt i fronten) samt är billigare. Allternativt ett Lian Li Lancool PC-K56, Cooler Master 690 II Advanced eller ett fractal design define r2/r3 om du vill lägga en eller två hundringar till på chassit.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Absolut inget problem bortsett från att man får använda en ide kabel till dvd:n istället för sata som det är på dem flessta nyare modellerna.
Använder man sig främst av speltjänster som steam etc. finnas det inget större behov av en dvd till en speldator.

Skulle dock ha tagit ett Two Hundred istället för 3. Det har hål i moderkortsplåten, dammfilter samt en hotswap enhet(kan koppla in interna hdd:s direkt i fronten) samt är billigare. Allternativt ett Lian Li Lancool PC-K56, Cooler Master 690 II Advanced eller ett fractal design define r2/r3 om du vill lägga en eller två hundringar till på chassit.

okej, så jag måste bara köpa en adapter? okej ska kolla på two hundred

Permalänk
Medlem

Nej har du en gammal dvd så har du förmodligen redan en ide kabel pluss att det brukar följa med en till moderkortet. Möjligtvis kan du köpa en rund ide kabel för att förbättra kabeldraningen.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

okej, nu ser det ut så här: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/ftgynu.jpg något som kan ändras?

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut så långt jag kan se,

Alltid något som kan ändras.
Lite tveksam till processor kylaren. Men har ingen större koll på vettiga budgetmodeller förutom Cooler Master Hyper 212 Plus som inte verkar finnas på lager någonstans.
Personligen tycker jag scythe gt 1850 fläktarna har godtagbar ljudnivå men det finns det lite olika uppfattningar om, så är du ljudkänslig så kan du alltid ta ett par med lägre rpm.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Det ser bra ut så långt jag kan se,
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/ftgynu.jpg

Alltid något som kan ändras.
Lite tveksam till processor kylaren. Men har ingen större koll på vettiga budgetmodeller förutom Cooler Master Hyper 212 Plus som inte verkar finnas på lager någonstans.
Personligen tycker jag scythe gt 1850 fläktarna har godtagbar ljudnivå men det finns det lite olika uppfattningar om, så är du ljudkänslig så kan du alltid ta ett par med lägre rpm.

är inte så kräsen, en ska köpa en fläktkontroller oxå kom jag på xd är denna nått att ha? Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart - Inet.se

Permalänk
Medlem

Har inte testat den eller läst något om den direkt men enligt specifikationerna på deras hemsida tycker jag den verkar vara rätt så bra.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

kom på en sak, nån som vet om man kan låsa upp kärnor med det här moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

är inte så kräsen, en ska köpa en fläktkontroller oxå kom jag på xd är denna nått att ha? Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart - Inet.se

Köp ett fractal design r2/r3 så får du med 2 fläktar och en fläktkontroller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markushj:

Köp ett fractal design r2/r3 så får du med 2 fläktar och en fläktkontroller

Vem använder aktivt en fläktkontroll som sitter på baksidan av chassit?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markushj:

Köp ett fractal design r2/r3 så får du med 2 fläktar och en fläktkontroller

tänkte på det först men jag gillar utseendet på threehundred (tar det ist ) och det är bra mkt billigare .

och äre ingen som vet om man kan låsa upp kärnor på denna ? för isf köper jag en X2 och hoppas att jag kan låsa upp

Permalänk
Medlem

nu ser det ut så här, http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-------------------------... , kan man "köpa" dom där fractalfläktarna gratis elr måste man köpa ett R3 ? och räcker det där nätagget för ett till 460 i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

nu ser det ut så här, http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-------------------------... , kan man "köpa" dom där fractalfläktarna gratis elr måste man köpa ett R3 ? och räcker det där nätagget för ett till 460 i framtiden?

Du måste köpa ett R3 för att kampanjen ska gälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

Du måste köpa ett R3 för att kampanjen ska gälla.

okej , men är det tillräckligt med 650 watt för 2 460s i SLI?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

okej , men är det tillräckligt med 650 watt för 2 460s i SLI?

Ja, det räcker om det är ett kvalités-agg som t.ex. Corsair.

EDIT: Såg nu att du har tagit ett Fractal-agg och det kommer att räcka alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNikor:

Ja, det räcker om det är ett kvalités-agg som t.ex. Corsair.

EDIT: Såg nu att du har tagit ett Fractal-agg och det kommer att räcka alldeles utmärkt.

okej bra