Irriterande försäljare - några tips på hur man får bort dom?:)

Permalänk
Medlem

gick förbi ett 3 stånd häromdagen, jag sa direkt att jag hade 3 men då vill han ÄNDÅ berätta om någonting så jag gick dit och undrade om det fanns något han kunde erbjuda mig? då ville han pracka på mig ett SK hem abbonemang där man får använda ett hem nr. han berättade glatt att en tjej gått härifrån med 4 telefoner nyss. sen när jag sa att jag bara använde min 3 mobil så blev han lite ställd men fortsatte med: men dom andra i hushållet då. jag bor själv sa jag bara varpå på han säger den egendomliga kometaren: jaså du kör solo.

det var verkligen underligt hela grejen. han var nog i samma ålder som mig (runt 25) trots det kändes det som att han var 55år och försökte köra med en sorts grabbig stil haha!

bästa är nog att ignorera eller säga att man inte har några pengar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

För 2-3 veckor sedan var Telenor i en butik här och stannade mig. Jag tänkte att ok då kan väl lyssna på stackarn Han frågade då vad jag hade o.s.v och jag sa att jag kör Halebop och eftersom jag knappt ringer så struntar jag i vad minutpriset är då jag bara är ute efter gratis sms:en. Och när han kom på att jag får 3000 fria till hela världen så sa han att dom inte hade så mycket mer att tillägga, men frågade ändå om jag var sugen på en Nokia n8 som släpptes samma dag.. Sa inget men skratta för mig själv då min morbror hade haft sin över 1 månad då detta hände

Måste ändå säga att jag har 'respekt' för dom då jag aldrig skulle klara av att stå sådär

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyRus:

För 2-3 veckor sedan var Telenor i en butik här och stannade mig. Jag tänkte att ok då kan väl lyssna på stackarn Han frågade då vad jag hade o.s.v och jag sa att jag kör Halebop och eftersom jag knappt ringer så struntar jag i vad minutpriset är då jag bara är ute efter gratis sms:en. Och när han kom på att jag får 3000 fria till hela världen så sa han att dom inte hade så mycket mer att tillägga, men frågade ändå om jag var sugen på en Nokia n8 som släpptes samma dag.. Sa inget men skratta för mig själv då min morbror hade haft sin över 1 månad då detta hände

Måste ändå säga att jag har 'respekt' för dom då jag aldrig skulle klara av att stå sådär

Jag skulle tycka det var pinsamt att stå ute och "hora"/sälja just för att inte många säljare bryr sig om VAD de säljer bara de får saken såld. Det de flesta säljare säger egentligen är ju: "Köp min produkt så att jag kan gå hem och och köpa mat till mina barn"!

Snackade med en sådan försäljare och det var rätt "dött" (en helg) och vi pratade hur det är att vara säljare och när man blev lite mer personlig in i samtalet så sa han att han såg det som ett jobb och inget mer. Han menade att han själv aldrig skulle köpa det [abonnemang] han stod och marknadsförde då det fanns bra mycket bättre alternativ att kolla upp via internet (Com Pricer och liknande) och säljaren köpte själv allt via internet. Intressant samtal!:) - Att man kan stå och ge sken av att detta är det bästa som någonsin hänt konsumenten men egentligen ser man bara till kronor och ören/sin egen lön.

Har för mig att - när jag läste Psykologi B - att man tog upp just bilförsäljare som ett exempel på personer som ljuger och visar upp "psykopatiska drag": man är charmig, älskvärd och stryker kunden medhårs för att få bilen såld fast man inte bryr sig ett skit mer än att få just bilen såld. Sen att många "wannabe" säljare har tagit efter bilförsäljarens dito är ju bara tragiskt.:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Svara helt enkelt, "klamydiakliniken eller "jourhavande präst!" om dom ringer, brukar funka.
Om dom ringer och vill sälja skivor, säg att du är döv, det brukar också funka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av freddan:

Svara helt enkelt, "klamydiakliniken eller "jourhavande präst!" om dom ringer, brukar funka.
Om dom ringer och vill sälja skivor, säg att du är döv, det brukar också funka.

"(...) säg att du är döv, det brukar också funka."

Dagens!:D:D Ungefär som att man:

a) lyssnar på försäljaren
b) svarar att man är döv

och resultatet blir: "Jag hör vad du säger men jag är döv och kan inte lyssna på skivor"...:D;) Kul!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!