Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Japp, är ju förkyld nästan året runt, så de måste vara den gröna färgen Hur går de med bygget?

Som sagt... Moderkortet funkar ju inte med prollen men jag har ju köpt in vit färg och lite plåt Ska måla nätagget så länge det nya moderkortet inte har 24-pin, för då måste jag ha nytt nätagg också

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Som sagt... Moderkortet funkar ju inte med prollen men jag har ju köpt in vit färg och lite plåt Ska måla nätagget så länge det nya moderkortet inte har 24-pin, för då måste jag ha nytt nätagg också

Okej. Ska du måla moderkortet med? De vore häftigt (de kanske är dumt att riskera de kanske).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Okej. Ska du måla moderkortet med? De vore häftigt (de kanske är dumt att riskera de kanske).

Just det här moderkortet kanske jag målar i ett annat projekt Hade dock inga planer på att göra det till det här projektet

Visa signatur
Permalänk

Okej.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Som sagt... Moderkortet funkar ju inte med prollen men jag har ju köpt in vit färg och lite plåt Ska måla nätagget så länge det nya moderkortet inte har 24-pin, för då måste jag ha nytt nätagg också

DEt går att konvertera 24-pin till 20-pin och vice versa.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikatataku:

DEt går att konvertera 24-pin till 20-pin och vice versa.

Om det inte kostar för mycke bara

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Om det inte kostar för mycke bara

Helt for free:
Power connector

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Går det??? Vad gör de där fyra sista egentligen?

Visa signatur
Permalänk

jag har ett nätagg med 20pins kontakt och ett s775 moderkort liggandes, skicka ett PM om det är något du behöver så kan vi nog lösa det på något sätt..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

hur går det med bygget?:)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

hur går det med bygget?:)

Efter att ha setat och surat bara för att det inte funkade har jag nu börjat med att böja plåten Men det är omöjligt att få raka kanter Nån som har ett hemmagjort knep för att få så skarpa kanter som möjligt?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Efter att ha setat och surat bara för att det inte funkade har jag nu börjat med att böja plåten Men det är omöjligt att få raka kanter Nån som har ett hemmagjort knep för att få så skarpa kanter som möjligt?

någon form av bock vore bra, konstruera en själv med något tungt och platt

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Avstängd

ee hur går det? gått nästan 1 månad nu och 3 månader sen du började med projektet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

ee hur går det? gått nästan 1 månad nu och 3 månader sen du började med projektet.

Har haft väldigt mycket med skolan (Ingen gillar skolan), men det kommer hända grejer under höstlovet kan jag lova Har skruvat upp nätagget och ska förbereda att måla snart (Måste dock göra en mall för det gröna) Så fort jag har skaffat in lite grön färg ska jag även måla den gula plastkåpan på grafikkortet.

Ni får en update om en ungefär en vecka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag får ursäkta för den extremt sena updateringen anledningen till denna är inget annat än att jag är lat. Jag får tyvär också säga att jag måste göra ett litet uppehåll från bygget PGA det ligger lite i bakgrunden och gör mig stressad. Tidsmässigt så har jag inte överdrivet brottom att göra klart det här, jag har satt upp ett personligt mål på slutet av nästa sommar. Jag insåg att detta är VÄLDIGT tidskrävande, då det tog en timme för mig att bara ta bort klistermärkerna från nätagget.

Det kan hända att det kommer en update den kommande månaden, men jag vill inte lova (Då gör jag bort mig som i förra inlägget).

Visa signatur
Permalänk

Hur går det :)?
var ju snäll och sålde dig ett vatten system till bra pris vill ju se lite resultat!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Nu har jag dragit igång med byggandet igen, gör det du med. Erkänn att du också behöver något att göra på lovet!

Visa signatur

The cake is a pie.