Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Kanske inte just en vattenskärare... Mer någon form av programerbar skärare

Det du har att välja mellan är vattenskärare, laserskärare och cnc fräs. Har inte riktigt koll på vad de kostar eftersom priserna sjunker med rasande fart, men skulle gissa på åtminstånde 20.000 för en enkel cnc fräs, inga småsummor alltså :).

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Har du inte en skola eller nått i närheten med någon sorts av fräsarna?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Det du har att välja mellan är vattenskärare, laserskärare och cnc fräs. Har inte riktigt koll på vad de kostar eftersom priserna sjunker med rasande fart, men skulle gissa på åtminstånde 20.000 för en enkel cnc fräs, inga småsummor alltså :).

Man kan ju fortsätta drömma

Skrivet av of-doom:

Har du inte en skola eller nått i närheten med någon sorts av fräsarna?

Sorligt nog inte

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Upptäckte när jag bytte prolle att processorkylaren är bajs ... Har samma fästen som intel orginal och den vill bara inte fastna

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Var det såååååå svårt??
http://a.imageshack.us/img713/3072/sany0068q.jpg

Har bara börjat, har inte ens finslipat... Önskar man hade en vattenskärare Vet nån var man kan hitta en sån?

Letat runt lite på nätet och jag hittade detta:
Stockholms Vattenskärning arbetar med robotbaserad WaterJet med den senaste tekniken. Ligget dock i stockholm.
Annars har jag detta:
hitta.se - Kontaktuppgifter till företag

Hoppas att det hjälper lite i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Letat runt lite på nätet och jag hittade detta:
Stockholms Vattenskärning arbetar med robotbaserad WaterJet med den senaste tekniken. Ligget dock i stockholm.
Annars har jag detta:
hitta.se - Kontaktuppgifter till företag

Hoppas att det hjälper lite i alla fall.

Kan vara bra att veta om jag nån gång i framtiden flyttar till Stockholm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tror anledning till att han tänkte på himmel beror på översättning från japanska där sora betyder just himmel.

Anyhow, ska bli intressant att se hur bygget går

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

Letat runt lite på nätet och jag hittade detta:
Stockholms Vattenskärning arbetar med robotbaserad WaterJet med den senaste tekniken. Ligget dock i stockholm.
Annars har jag detta:
hitta.se - Kontaktuppgifter till företag

Hoppas att det hjälper lite i alla fall.

man kan undra hur mkt dom tar för att skära grejer oxå specielt när man bara ska ha 1

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem

Jag har ändrat mig och har bestämt att jag ska göra framsidan med plåt istället. Vet nån vilken plåt man ska använda och vart man kan köpa det i Västerås?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kanske Aluminium
Jag vet inte exakt var du kan hitta plåt i Västerås. Men kanske här
Imero AB
Skärås Svets & Mekaniska - Byggsmide, legotillverkning, reparationer m.m.

Aliminiumförlaget HB
Romfartuna Nortuna
72594, VÄSTERÅS

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Någon som vet bästa sättet att borra flera hål i samma vinkel? Nån form av ställning eller nåt? Osså var det ju det här med processorkylaren... Någon som har något?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Någon som vet bästa sättet att borra flera hål i samma vinkel? Nån form av ställning eller nåt? Osså var det ju det här med processorkylaren... Någon som har något?

Hur gammal är du? Om du fortfarande går på högstadiet som jag kan du ju fråga slöjdläraren.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Hur gammal är du? Om du fortfarande går på högstadiet som jag kan du ju fråga slöjdläraren.

Tro mig, vår slöjdlärare är HELT borta när det gäller tekniker som man inte behöver lära sig... Fast hon är ju bildlärare också Kanske därför

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kom just på ett väldigt bra sätt att få space feeling på fronten! Man tar små plåtar från 3,5" enheter (t.ex. HDD brännare, diskettläsare) Eftersom det är som lite tryck på dom kan det bli nice... Vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Hur menar du?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Hur menar du?

Alltså plåten på dessa är ju inte helt platta, snarare utformat och sedan om man sätter dom på fronten kanske det blir coolt... Vad tror du?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte in plåt och vit färg i söndags (Färg för fälgar... Hade slut på hobbyfärgen, även slut på den vanliga gröna. Osså kan jag lova er en liten överraskning imorrn som kommer göra så att jag kan köra igång datorn för första gången Får dock se när jag mäter ut och böjer plåten.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Köpte in plåt och vit färg i söndags (Färg för fälgar... Hade slut på hobbyfärgen, även slut på den vanliga gröna. Osså kan jag lova er en liten överraskning imorrn som kommer göra så att jag kan köra igång datorn för första gången Får dock se när jag mäter ut och böjer plåten.

Låter bra!
Lycka till!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Yeyi tänker jag säga och avsluta i falsett.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli spännande att se

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Köpte in plåt och vit färg i söndags (Färg för fälgar... Hade slut på hobbyfärgen, även slut på den vanliga gröna. Osså kan jag lova er en liten överraskning imorrn som kommer göra så att jag kan köra igång datorn för första gången Får dock se när jag mäter ut och böjer plåten.

TeeHee, jag vet vad:)

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

And this sure as damn is right! Det är vad ni tror......

Vattenkylning!!!!!!!!!!!

Jag vill tacka Emil Daunfelt för sitt engagemang i att åka till Västerås bara för att sälja den här till mig! Tveka inte på att köpa något från honom!
Ska ta och setta dit den här så snart som möjligt, och lovar er att allt ska vara up n running senast fredag (Om nu det inte är så att något är paj) Kan även ge er benchmarks om ni vill. Personligen är jag nyfiken på vilken temp grafikkortet får.

Visa signatur
Permalänk

Glad att kunna hjälpa till som sagt ska jag skicka fläkt skruvarna även då jag bara har 2st, ska försöka hitta dom andra 2.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Nu behöver jag hjälp fort som attan!!!!!!! Jag får ingen bild... Jag antar att det är moderkortet som är problemet, då jag inte hör något pip från det. Det är antagligen inkompatibelt med processorn även fats det står att den ska passa i manualen :S Någon som har en snabb lösning på det hela?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Nu behöver jag hjälp fort som attan!!!!!!! Jag får ingen bild... Jag antar att det är moderkortet som är problemet, då jag inte hör något pip från det. Det är antagligen inkompatibelt med processorn även fats det står att den ska passa i manualen :S Någon som har en snabb lösning på det hela?

Kontrollerat alla kablar?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Kontrollerat alla kablar?

Det ÄR inkompabilitets problem med prollen... Det enda som stod i manualen var att det skulle vara en prolle med 800FSB... Står att den bara stödjer P4 på internet... Måste nog skaffa nytt moderkort

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Det ÄR inkompabilitets problem med prollen... Det enda som stod i manualen var att det skulle vara en prolle med 800FSB... Står att den bara stödjer P4 på internet... Måste nog skaffa nytt moderkort

Okej, tänkte att det är alltid bäst att fråga ifall att.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Varför börjar jag tänka snora istället för projektet Sora? lite störande

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mike.a:

Varför börjar jag tänka snora istället för projektet Sora? lite störande

Du kanske är förkyld? Eller så får det gröna dig att tänka på snor

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Skarhed:

Du kanske är förkyld? Eller så får det gröna dig att tänka på snor

Japp, är ju förkyld nästan året runt, så de måste vara den gröna färgen Hur går de med bygget?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar