Sapphire toxic 5970? Erfarenhet som neg eller pos?

Permalänk
Medlem

Sapphire toxic 5970? Erfarenhet som neg eller pos?

Hej,
Jag överväger denna? Har ni läst/erfarit något negativ om köpet?

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Priset är negativt. Köp hellre två stycken GTX480 eller ett Asus Ares om du vill slösa pengar.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Detta är ju det snabbaste kortet som finns men 2 st vanliga 5970 slår det så jag hade häldre köpt det om jag inte varit miljonär för då hade det blivit just 2 st 5970 toxic 4 gb

Permalänk

Köp ett HIS 5970 works like a charm.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Tack för supersnabba svar. Egentligen är den inte så värst dyrare än enkel 5970 om räknar att man satt dit en AC redan. Jag har 9kkr jämfört med 6kkr. Jag har läst jämförande testen med CF 5970 och skillnader är marginella. Man vinner mindre värme, en ledig kortplats (SSD PCIe), mindre buller, mindre ström jämfört med CF.

Men ja absolut, ett enkelt 5970 är alternativet. Har aldrig gillat Nvidias grafik dessvärre:-)

Jag väljer alltid grafik kortet och sedan bygger allt annat runt det:-)

Visa signatur

InMortumVeritas